Pagina 8 van 17

De V60-T6 oet Twente

Geplaatst: 19.03.2022 - 18:41
door Bover
Gelukkig hebben wij een Fleurette 42 caravan die 1100kg weegt en hefdak heeft en dus 1.98m hoog is.
Dat scheelt gelukkig wel een slok op de borrel hebben we gemerkt.

De V60-T6 oet Twente

Geplaatst: 19.03.2022 - 21:00
door Msuidgeest
Bij ons gaat er 93 liter benzine in. Ook met caravan moet je na 500 km even stoppen om bij te vullen ... Wie heeft er nou haast op vakantie?

De V60-T6 oet Twente

Geplaatst: 23.03.2022 - 17:19
door Hans oet Twent
Vandaag een ieniemienie stukje in Deutschland over de Autobahn gereden. Ik kan het niet laten maar dan moet dat pedaal ff helemaal onderin. Man man man wat een geweld heeft dat apparaat, zo rap als dat ding in de snelheid begrenzing loopt. En dan dat geluid als je van ca 90 naar 185 gaat wat bruut en gruwelijk zo snel als dat gaat in vergelijking met de D4 die ook rap was. Maar goed het is zoooooo jammer dat het(voorlopig) bij 185 gewoon stopt. De sprintjes met een T6 en de duurloop trainingen komen vanzelf. Sprintjes trekken kan hij zeker heel goed.

De V60-T6 oet Twente

Geplaatst: 23.03.2022 - 17:20
door Bover
ha ha boys toys :-D

De V60-T6 oet Twente

Geplaatst: 23.03.2022 - 20:20
door Rolandk
Die begrenzer van de T6 knalt er lekker in inderdaad ;) Mooi dat ‘ie zo goed bevalt!

De V60-T6 oet Twente

Geplaatst: 24.03.2022 - 10:18
door Bart
Goed om te lezen ;-) Ik verheug me nu al!

De V60-T6 oet Twente

Geplaatst: 28.04.2022 - 19:02
door Hans oet Twent
Updateje veur de 'sleurhut' liefhebbers.
Het hoge eigen gewicht en de trekkracht maakt het dat deze auto een zeer stabiele factor is om een caravan mee te trekken. Hij gaat goed met de Fendt aan de haal. De Fendt zorgt er wel voor dat de brandstof consumptie significant stijgt. 1 Op 5 á 6 is niks. O ja had ik U al verteld dat ik dan zeker geen 80 of 90 rij?
Op de camping in Hybride dan op het batterijtje met Fendtje erachter. Maar voor de rest staat hij in de Power modus. Ik ben in zijn geheel niet ontevreden. Waar ik nog steeds aan moet wennen is het missen van de diesel motor. De trekkracht onderin met een diesel is toch wel erg lekker hoor. Voor de rest niet ontevreden.

Eergisteren voor mijn werk naar Oostende op en neer, een tocht van 700km. 1x De accu leeg gereden en op de terugweg de accu rijdend opgeladen. Ik moest 50ltr brandstof tanken. Kun je ook niks van zeggen.....

De V60-T6 oet Twente

Geplaatst: 28.04.2022 - 20:55
door steven.vuylsteke
En hoe was het te oostende. Laat het nu net mijn thuisstad zijn die eens vermeld wordt op het forum. Goedkoopste pomp is de shell aan de luchthaven :-D

De V60-T6 oet Twente

Geplaatst: 28.04.2022 - 21:44
door Msuidgeest
Kleine caravan achter zware auto: dat ken ik ... Auto 2400 kg en caravan 1500 kg. Gaat soepeltjes zonder in de gaten te hebben dat je wat trekt. Hier moet de X wel in toeren blijven en dan verandert hij in een tempelier.

De V60-T6 oet Twente

Geplaatst: 28.04.2022 - 22:04
door arnoud
Hier weliswaar geen sleurhutje achter de S60 geknoopt, maar het langdurig gemiddelde van 7,1l/100km op een T4 is in ieder geval beduidend zuiniger dan de 2.5T en de T5 die ik hier voor had, maar zeker niet substantieel minder qua rijgenot.

De V60-T6 oet Twente

Geplaatst: 29.04.2022 - 07:58
door Paul
Ik vind het ook een heerlijke motor die T4 met Polestar injectie.

De V60-T6 oet Twente

Geplaatst: 29.04.2022 - 11:52
door Fredhead
Lijkt mij een heerlijke combi zo!
Hoge verbruik is dan maar zo, je hebt er een hoop lol van :)

Aantal jaren terug toen ik op LPG reed miste ik de dieselmotor toch ook wel met aanhanger, aangezien dat hier meerdere keren per week gebeurd uiteindelijk daarom weer een diesel gekocht.
Had meerdere redenen maar dit was voor mij toch ook wel een belangrijke.

De V60-T6 oet Twente

Geplaatst: 29.04.2022 - 15:25
door Hans oet Twent
Msuidgeest schreef: 28.04.2022 - 21:44 Kleine caravan achter zware auto: dat ken ik ... Auto 2400 kg en caravan 1500 kg. Gaat soepeltjes zonder in de gaten te hebben dat je wat trekt. Hier moet de X wel in toeren blijven en dan verandert hij in een tempelier.
Hmmm zo groot zijn de verschillen niet. Scheelt hier 300KG

De V60-T6 oet Twente

Geplaatst: 29.04.2022 - 22:06
door Msuidgeest
In beladen toestand inclusief 2 inzittenden Han, niet leeg.

De V60-T6 oet Twente

Geplaatst: 30.04.2022 - 15:50
door Bover
Han het gaat toch goed en je bent tevreden en komt waar je wezen wilt...Nu nog de afstanden electriek wat omhoog....hoe dan ook vermogen kost brandstof en daar is niet onderuit te komen....Met de hemelvaart hier ook een uitje met onze Fleurette Tamaris en die weegt 950kg all in. Voor de tijd nog de caravan in de was zetten genereert ook 0.0000032 minder weerstand. Vorig jaar rijden met caravan was 1:11. :-D

De V60-T6 oet Twente

Geplaatst: 01.05.2022 - 11:10
door spectral
Hans oet Twent schreef: 28.04.2022 - 19:02
Eer gisteren voor mijn werk naar Oostende op en neer, een tocht van 700km. 1x De accu leeg gereden en op de terugweg de accu rijdend opgeladen. Ik moest 50ltr brandstof tanken. Kun je ook niks van zeggen.....
Opladen terwijl je rijdt is economisch gezien niet handig. Je gebruikt fors meer benzine.

De V60-T6 oet Twente

Geplaatst: 24.06.2022 - 08:33
door Hans oet Twent
Inmiddels ruim 20.000km verder. Prima kar die V60.
Gemiddeld rij ik zo 1 op 20/23 met de auto. Laad zoveel mogelijk waar het kan. Met de caravan erachter is het een ander verhaal. Blij indien ik de 1 op 7 ga halen.. is eerder ergens tussen de 5 en 6. Enniehow prima zo ding heeft genoeg power.
In pure haal ik soms 45 km soms 48km en soms 35km. In hybride regelt hij alles zelf. Op de cruise bij 115km/h gaat het zeer smooth. Overschakelen merk je nagenoeg niet. In AWD is het ding zeer bruut wat een geweld. Blijkbaar is in de power stand ook de AWD actief.(Wist ik niet) Met de caravan rij ik dus in die Power stand en zet de accu op hold. Wellicht daarom soms een verbruik tussen de 5 en 6? Ben er nog niet achter of AWD een beter optie zou zijn. Nog niet genoeg ervaring daarmee.

De V60-T6 oet Twente

Geplaatst: 24.06.2022 - 09:10
door KFT
Hans oet Twent schreef: 24.06.2022 - 08:33 Inmiddels ruim 20.000km verder. Prima kar die V60.
Gemiddeld rij ik zo 1 op 20/23 met de auto. Laad zoveel mogelijk waar het kan. Met de caravan erachter is het een ander verhaal. Blij indien ik de 1 op 7 ga halen.. is eerder ergens tussen de 5 en 6. Enniehow prima zo ding heeft genoeg power.
In pure haal ik soms 45 km soms 48km en soms 35km. In hybride regelt hij alles zelf. Op de cruise bij 115km/h gaat het zeer smooth. Overschakelen merk je nagenoeg niet. In AWD is het ding zeer bruut wat een geweld. Blijkbaar is in de power stand ook de AWD actief.(Wist ik niet) Met de caravan rij ik dus in die Power stand en zet de accu op hold. Wellicht daarom soms een verbruik tussen de 5 en 6? Ben er nog niet achter of AWD een beter optie zou zijn. Nog niet genoeg ervaring daarmee.
In AWD zal hij (flink) zuiniger zijn, voornamelijk omdat hij gewoonlijk een versnelling hoger rijdt dan in Power. Qua prestaties scheelt het weinig, motor reageert wel wat alerter.

De V60-T6 oet Twente

Geplaatst: 24.06.2022 - 09:33
door Bart
En gebruik vooral de navigatie zodat het management zelf optimaal gebruik van de accu regelt (gaat dan wel uit dat je op de plek van bestemming kunt laden).

De V60-T6 oet Twente

Geplaatst: 24.06.2022 - 09:35
door Hans oet Twent
KFT schreef: 24.06.2022 - 09:10
Hans oet Twent schreef: 24.06.2022 - 08:33 Inmiddels ruim 20.000km verder. Prima kar die V60.
Gemiddeld rij ik zo 1 op 20/23 met de auto. Laad zoveel mogelijk waar het kan. Met de caravan erachter is het een ander verhaal. Blij indien ik de 1 op 7 ga halen.. is eerder ergens tussen de 5 en 6. Enniehow prima zo ding heeft genoeg power.
In pure haal ik soms 45 km soms 48km en soms 35km. In hybride regelt hij alles zelf. Op de cruise bij 115km/h gaat het zeer smooth. Overschakelen merk je nagenoeg niet. In AWD is het ding zeer bruut wat een geweld. Blijkbaar is in de power stand ook de AWD actief.(Wist ik niet) Met de caravan rij ik dus in die Power stand en zet de accu op hold. Wellicht daarom soms een verbruik tussen de 5 en 6? Ben er nog niet achter of AWD een beter optie zou zijn. Nog niet genoeg ervaring daarmee.
In AWD zal hij (flink) zuiniger zijn, voornamelijk omdat hij gewoonlijk een versnelling hoger rijdt dan in Power. Qua prestaties scheelt het weinig, motor reageert wel wat alerter.
We gaan het proberen. Keep you informed.