Robin schreef:Deze ervaringen zijn doorgaans gebaseerd op belevingen van mensen, ofwel subjectief! Sinds wanneer moet een uitspraak van iemand op dit forum een wetenschappelijk onderbouwd oordeel zijn.
Hoeft niet, maar tot die tijd hoef ik het niet te geloven als ik het niet vertrouw.
Maar vooruit, ik zal speciaal voor jou vanaf nu alvorens ik een oordeel geef erbij vermelden dat mijn oordeel niet wetenschappelijk onderbouwd is en slechts gebaseerd op mijn persoonlijk ervaringen....maar doe jij dat dan ook?!
Dat ik niet geloof dat het beter is is inderdaad een mening en vermoeden gebaseerd op ervaring.
Daarnaast ben ik het geheel niet met je eens; om het verschil te kunnen horen hoef ik echt geen blinde hoortest uit te voeren. Maar voor jou zal ik mijn zin herformuleren en hoop ik dat ik dit keer wel je zegen krijg!! :roll: "Mijn oordeel is dat het geluid van de iMIV 'in mijn oren' met een aan de waarheid grenzende waarschijnlijkheid 'voller' is dan dat van de USAspec.
"voller", "tonale puurheid", etc. allemaal uitspraken die ik dagelijks hoor over geluidskwaliteit en meestal puur emotioneel zijn. Als je niet meer weet naar welk apparaat je luistert vallen al die dingen weg.
Dit naast het feit dat er bij MIJN USAspec bij hoog volume er tijdens de stille momenten een irritant 'tikje' hoorbaar was en dat is bij MIJN iMIV niet het geval."
Ok dat is al duidelijker (meetbaarder), heb ik zelf nog niet gehoord, maar luister nooit op hoog volume.