HALO bougie
Geplaatst: 29.04.2021 - 13:34
Ondanks dat dit een oud onderwerp is hier toch nog wat extra informatie.
Inmiddels heb ik veel test werk gedaan naar bougie, bobines, bougiekabels etc.
Uit de testen is gebleken dat deze onderdelen die een laagspanning-kring en een hoogspnaning-kring vormen door upgraden van deze onderdelen het rijgedrag, verbruik, emissiewaarden en het motorvermogen kunnen verbeteren.
Het resultaat is duidelijk merkbaar maar vervaagt met der tijd.
Na 10.000 km moet je de bougies vervangen en de bekabeling controleren c.q. vervangen.
Bij moderne auto's is dit niet noodzakelijk.
Omdat moderne auto's geen verdeler hebben kunnen veel intensere vonken geproduceerd worden.
Dergelijke vonken zijn noodzakelijk bij lean-burning motoren.
De aansturing van de bougies gebeurt op een andere manier dan bij motoren met een verdeler.
Op de site: www.skyfireignition.nl kun je lezen dat dit nu ook mogelijk is bij motoren met een verdeler ontsteking.
Tevens laten filmpjes zien wat een goede ontstekingsdriver voor je motor doet.
Zo kan zelfs een Citroen motor ontwikkeld in de jaren 30 van de vorig eeuw perfect stilliggen en super lage emissiewaarden uitstoten.
zie:
Om dit bereiken wordt er gebruik gemaakt van een speciale laad en ontlaad techniek.
Hierdoor blijft de motor na vele km-ers ook beter lopen omdat de superieure vonk gehandhaafd blijft.
Hierbij is het ook niet noodzakelijk om fancy, dure bougies te plaatsen.
Standaard NGK bougies met 1 massa-elektrode kunnen gewoon de beste resultaten leveren.
Inmiddels heb ik veel test werk gedaan naar bougie, bobines, bougiekabels etc.
Uit de testen is gebleken dat deze onderdelen die een laagspanning-kring en een hoogspnaning-kring vormen door upgraden van deze onderdelen het rijgedrag, verbruik, emissiewaarden en het motorvermogen kunnen verbeteren.
Het resultaat is duidelijk merkbaar maar vervaagt met der tijd.
Na 10.000 km moet je de bougies vervangen en de bekabeling controleren c.q. vervangen.
Bij moderne auto's is dit niet noodzakelijk.
Omdat moderne auto's geen verdeler hebben kunnen veel intensere vonken geproduceerd worden.
Dergelijke vonken zijn noodzakelijk bij lean-burning motoren.
De aansturing van de bougies gebeurt op een andere manier dan bij motoren met een verdeler.
Op de site: www.skyfireignition.nl kun je lezen dat dit nu ook mogelijk is bij motoren met een verdeler ontsteking.
Tevens laten filmpjes zien wat een goede ontstekingsdriver voor je motor doet.
Zo kan zelfs een Citroen motor ontwikkeld in de jaren 30 van de vorig eeuw perfect stilliggen en super lage emissiewaarden uitstoten.
zie:
Om dit bereiken wordt er gebruik gemaakt van een speciale laad en ontlaad techniek.
Hierdoor blijft de motor na vele km-ers ook beter lopen omdat de superieure vonk gehandhaafd blijft.
Hierbij is het ook niet noodzakelijk om fancy, dure bougies te plaatsen.
Standaard NGK bougies met 1 massa-elektrode kunnen gewoon de beste resultaten leveren.