Pagina 8 van 8

"B3, B4 en B5 motoren uit 2020 en 2021: kans op breken van de tandriem van de oliepomp

Geplaatst: 26.11.2025 - 05:39
door Thijs
Ik heb een offerte liggen van €1200 euro (Officiële merkdealer). Daarvan is een post rond de €500 voor de- en montage van het subframe als ik dat zo zie.

"B3, B4 en B5 motoren uit 2020 en 2021: kans op breken van de tandriem van de oliepomp

Geplaatst: 26.11.2025 - 13:01
door Jers3n
Thijs schreef: 26.11.2025 - 05:39 Ik heb een offerte liggen van €1200 euro (Officiële merkdealer). Daarvan is een post rond de €500 voor de- en montage van het subframe als ik dat zo zie.
Welke dealer (groep)? Ik overweeg het ook uit te laten voeren bij de komende beurt dit voorjaar.

"B3, B4 en B5 motoren uit 2020 en 2021: kans op breken van de tandriem van de oliepomp

Geplaatst: 26.11.2025 - 13:28
door Ab S
Eigenlijk is het gewoon van de gekke dat je die preventieve vervanging (volledig) zelf moet betalen. Is er geen coulance regeling bespreekbaar?

"B3, B4 en B5 motoren uit 2020 en 2021: kans op breken van de tandriem van de oliepomp

Geplaatst: 26.11.2025 - 21:53
door Maartens93
Die van mij wordt in ja januari preventief omgebouwd van een riem naar een ketting. Zelf geven ze dit advies in iedergeval niet helaas. Omdat het preventief is kunnen ze niks met een coulance regeling..

"B3, B4 en B5 motoren uit 2020 en 2021: kans op breken van de tandriem van de oliepomp

Geplaatst: 26.11.2025 - 23:30
door stap
Ab S schreef: 26.11.2025 - 13:28 Eigenlijk is het gewoon van de gekke dat je die preventieve vervanging (volledig) zelf moet betalen. Is er geen coulance regeling bespreekbaar?
Je kunt het altijd bespreken maar een importeur gaat daar niet zijn vingers aan branden en gaat ervan uit dat je je er maar mee redt. Uit winstoogmerk gezien is dat natuurlijk de voor de hand liggende strategie, voor de loyale volvo rijder die graag lang met de spulletjes doet minder leuk. Deze inschatting doe ik aan de hand van eerdere tekortkomingen bij volvo's de afgelopen jaren.
Een dealer zou je eventueel tegemoet kunnen komen maar die zien de bui natuurlijk ook al hangen, als ze het voor één doen verwacht de ander dezelfde tegemoetkoming.

Overigens ben ik het met je eens dat het van de gekke is maar zo gaat het blijkbaar heden ten dage.

"B3, B4 en B5 motoren uit 2020 en 2021: kans op breken van de tandriem van de oliepomp

Geplaatst: 26.11.2025 - 23:36
door raspaardje
stap schreef: 26.11.2025 - 23:30
Ab S schreef: 26.11.2025 - 13:28 Eigenlijk is het gewoon van de gekke dat je die preventieve vervanging (volledig) zelf moet betalen. Is er geen coulance regeling bespreekbaar?
Je kunt het altijd bespreken maar een importeur gaat daar niet zijn vingers aan branden en gaat ervan uit dat je je er maar mee redt. Uit winstoogmerk gezien is dat natuurlijk de voor de hand liggende strategie, voor de loyale volvo rijder die graag lang met de spulletjes doet minder leuk. Deze inschatting doe ik aan de hand van eerdere tekortkomingen bij volvo's de afgelopen jaren.
Een dealer zou je eventueel tegemoet kunnen komen maar die zien de bui natuurlijk ook al hangen, als ze het voor één doen verwacht de ander dezelfde tegemoetkoming.

Overigens ben ik het met je eens dat het van de gekke is maar zo gaat het blijkbaar heden ten dage.
Mooi verwoord.
Ben benieuwd wat bijvoorbeeld een bovag geschillencommissie hierover te zeggen heeft.