Pagina 8 van 10

Zonder remmen met een drie maanden oude V60 T6 de berg af in Italië

Geplaatst: 05.06.2025 - 16:10
door Henry82
Of als je twee maanden niet betaalt, dan zijn ze denk ik een stuk sneller om je auto op te halen...

Zonder remmen met een drie maanden oude V60 T6 de berg af in Italië

Geplaatst: 05.06.2025 - 18:10
door mltvolvo
Als Volvo er alles aan gelegen is, hadden ze hem al zelf opgehaald.

Zonder remmen met een drie maanden oude V60 T6 de berg af in Italië

Geplaatst: 05.06.2025 - 18:13
door Ben
Volvo is geen eigenaar van de auto en kan/mag niets doen zonder instemming van Athlon.

Zonder remmen met een drie maanden oude V60 T6 de berg af in Italië

Geplaatst: 05.06.2025 - 18:38
door OGA244
En athlon zit op de centen en gaat voor de goedkoopste oplossing

Zonder remmen met een drie maanden oude V60 T6 de berg af in Italië

Geplaatst: 05.06.2025 - 19:00
door Jers3n
OGA244 schreef: 05.06.2025 - 18:38 En athlon zit op de centen en gaat voor de goedkoopste oplossing
logisch toch?

Zonder remmen met een drie maanden oude V60 T6 de berg af in Italië

Geplaatst: 05.06.2025 - 19:01
door Frits V70
OGA244 schreef: 05.06.2025 - 18:38 En athlon zit op de centen en gaat voor de goedkoopste oplossing
En als er (bijna) slachtoffers vallen? Kun je niet maken als leasemaatschappij.

Zonder remmen met een drie maanden oude V60 T6 de berg af in Italië

Geplaatst: 05.06.2025 - 19:11
door OGA244
Bij repatriëring vallen geen slachtoffers

Zonder remmen met een drie maanden oude V60 T6 de berg af in Italië

Geplaatst: 05.06.2025 - 19:35
door mltvolvo
OGA244 schreef: 05.06.2025 - 19:11 Bij repatriëring vallen geen slachtoffers
Bij repatriëring niet, maar de reden van repatriëring is wel een serieus issue.

Zonder remmen met een drie maanden oude V60 T6 de berg af in Italië

Geplaatst: 05.06.2025 - 19:36
door Frits V70
OGA244 schreef: 05.06.2025 - 19:11 Bij repatriëring vallen geen slachtoffers
Klopt.

Zonder remmen met een drie maanden oude V60 T6 de berg af in Italië

Geplaatst: 05.06.2025 - 19:36
door mltvolvo
Ben schreef: 05.06.2025 - 18:13 Volvo is geen eigenaar van de auto en kan/mag niets doen zonder instemming van Athlon.
Nee, maar het betreft hier potentieel wel een geval met een mogelijk groot veiligheids risico.
Als Leasmaatschappij kun je ook je verantwoording nemen en achteraf met Volvo in discussie omtrent de kosten.

Zonder remmen met een drie maanden oude V60 T6 de berg af in Italië

Geplaatst: 05.06.2025 - 19:49
door Gouwe
Welke verantwoording moeten ze precies nemen dan? En wanneer dan wel en wanneer niet? Waar ligt die scheidslijn precies?
We hebben het hier nog steeds over een geïsoleerd incident (met gelukkig een "goede" afloop), totdat is komen vast te staan dat er meer aan de hand is.
Probeer je het gesprek eens in te denken bij Athlon over deze casus, denk je dat een directie op basis van een eenmalig incident die auto tegen elke prijs gaat laten ophalen? Athlon ziet dit als een probleem van Volvo en terecht. Volvo kan niet zomaar dat ding gaan halen omdat het niet hun auto is. Moeten Athlon en Volvo dan maar misschien alle V60's van de weg gaan halen? En welke dan wel/niet?
Het is gewoon niet realistisch wat je voorstelt. Kortom we zullen geduld moeten hebben, soms is het niet anders en is het wat het is.

Zonder remmen met een drie maanden oude V60 T6 de berg af in Italië

Geplaatst: 05.06.2025 - 20:10
door OGA244
Vergeet de optie dat athlon die auto met spoed op laat halen, dat gebeurt niet…

T.a.v. veiligheidsrisico’s , een leasemaatschappij laat je zonder mankeren met 2.5mm profiel op je banden de winter ingaan.
Remblokken en remschijven, rijdt u nog maar ff door …
Verantwoordelijkheid nemen moet hen vooral niks kosten ..

Zonder remmen met een drie maanden oude V60 T6 de berg af in Italië

Geplaatst: 05.06.2025 - 21:22
door Bover
OGA244 schreef: 05.06.2025 - 20:10 Vergeet de optie dat athlon die auto met spoed op laat halen, dat gebeurt niet…

T.a.v. veiligheidsrisico’s , een leasemaatschappij laat je zonder mankeren met 2.5mm profiel op je banden de winter ingaan.
Remblokken en remschijven, rijdt u nog maar ff door …
Verantwoordelijkheid nemen moet hen vooral niks kosten ..
DE reden dat ik never never een lease heb afgesloten...

Zonder remmen met een drie maanden oude V60 T6 de berg af in Italië

Geplaatst: 05.06.2025 - 21:28
door OGA244
Rijkspolitie leaste ooit bij leaseplan, die moesten doorrijden op n profiel waar ze automobilisten op verbaliseerden…

Zonder remmen met een drie maanden oude V60 T6 de berg af in Italië

Geplaatst: 05.06.2025 - 22:27
door WillyWortel2
raspaardje schreef: 05.06.2025 - 15:07
Ben schreef: 05.06.2025 - 15:03 Ik vermoed dat Athlon vaste afspraken met een autotransporteur als b.v. Logicx heeft en dat jouw auto gewoon standaard wordt ingepland op een route waar nog meer auto's worden opgehaald. Volvo heeft daar mogelijk weinig over te zeggen. De auto is eigendom van Athlon en zij betalen het vervoer.
Zo is het.
En tegelijkertijd onderneemt Volvo ook geen enkele extra actie om wellicht een groot veiligheidsissue snel te kunnen onderzoeken.
Volvo heeft nog een heel andere zorg. Bij meerdere meldingen van rem gebreken dreigt intrekking van de type goedkeuring.
De kans is groter wanneer Volvo niet in staat is aan te geven wat de oorzaak van dit defect is.
In dat opzicht verschillen auto's niet van vliegtuigen al gaat het om potentieel minder slachtoffers.
Voor Volvo zou dat een drama zijn vanwege de nadruk die Volvo legt op veiligheid.

Een ervaren garagehouder zei het lang geleden al: "Auto's worden kwalitatief slechter"
In dit geval zal de complexiteit van het remsysteem een belangrijke rol spelen.

Zonder remmen met een drie maanden oude V60 T6 de berg af in Italië

Geplaatst: 05.06.2025 - 23:01
door Risrael
OGA244 schreef: 05.06.2025 - 20:10 Vergeet de optie dat athlon die auto met spoed op laat halen, dat gebeurt niet…

T.a.v. veiligheidsrisico’s , een leasemaatschappij laat je zonder mankeren met 2.5mm profiel op je banden de winter ingaan.
Remblokken en remschijven, rijdt u nog maar ff door …
Verantwoordelijkheid nemen moet hen vooral niks kosten ..
Klopt mijn lessemy gaf opdracht aan de dealer om midden in de zomer (35C) de banden te wisselen voor de winterbanden omdat de zomerbanden versleten waren en de auto in maart het jaar erop uit contract zou.lopen. Dealer vond het ook belachelijk en ging hier ook niet in mee.

Zonder remmen met een drie maanden oude V60 T6 de berg af in Italië

Geplaatst: 05.06.2025 - 23:05
door diesel01
Ik snap best dat Athlon wacht op een plekkie bij Logixc, gewoon een gevalletje zero fucks given.
Wat kost een mannetje met een XC90 en een trailer, peanuts voor een organisatie als Volvo en Athlon.
Ik zou het ding zo snel mogelijk in NL willen hebben waarbij hij door zo min mogelijk handen is gegaan..
Maar ik ben sowieso apart.

Zonder remmen met een drie maanden oude V60 T6 de berg af in Italië

Geplaatst: 06.06.2025 - 09:57
door Bover
diesel01 schreef: 05.06.2025 - 23:05 Ik snap best dat Athlon wacht op een plekkie bij Logixc, gewoon een gevalletje zero fucks given.
Wat kost een mannetje met een XC90 en een trailer, peanuts voor een organisatie als Volvo en Athlon.
Ik zou het ding zo snel mogelijk in NL willen hebben waarbij hij door zo min mogelijk handen is gegaan..
Maar ik ben sowieso apart.
Ach Tom we weten het wel: Voor de leasmy is het een doorsnee pech geval. Of Volvo, BMW of wat dan ook het kostenprofiel in de lease wordt zo laag mogelijk houden. Iedereen wordt uitgeknepen in de keten. De particulier compenseert met de hogere tarieven onderhoud. Dividend zo hoog mogelijk.
( Risrael) De bussen hier in de bergregio rijden het hele jaar op winterbanden.

Zonder remmen met een drie maanden oude V60 T6 de berg af in Italië

Geplaatst: 06.06.2025 - 10:16
door raspaardje
Ik ben idd wel benieuwd wat voor afspraken een leasemaatschappij kan maken bij een dealer; hoeveel wordt er door een lm betaald voor onderhoud? Iemand daar inzicht in?

Terug naar het remprobleem. Zowel de lm als Volvo pakken het incident aan alsof er niks aan de hand is. De reden? Er is genoeg ervaring met incidenten waarin bestuurders moord en brand schreeuwen en er achteraf niks aan de hand lijkt te zijn? Dwz de oorzaak is de bestuurder zelf.

Ik denk dat het aan Karretje zelf is om de lm duidelijk te maken dat hij de auto wellicht niet meer terug wil wanneer Volvo geen duidelijkheid kan verschaffen tav de oorzaak. Maar ook dat is vooruitlopen op de zaak.

Zonder remmen met een drie maanden oude V60 T6 de berg af in Italië

Geplaatst: 06.06.2025 - 11:19
door diesel01
raspaardje schreef: 06.06.2025 - 10:16 Ik ben idd wel benieuwd wat voor afspraken een leasemaatschappij kan maken bij een dealer; hoeveel wordt er door een lm betaald voor onderhoud? Iemand daar inzicht in?

Terug naar het remprobleem. Zowel de lm als Volvo pakken het incident aan alsof er niks aan de hand is. De reden? Er is genoeg ervaring met incidenten waarin bestuurders moord en brand schreeuwen en er achteraf niks aan de hand lijkt te zijn? Dwz de oorzaak is de bestuurder zelf.

Ik denk dat het aan Karretje zelf is om de lm duidelijk te maken dat hij de auto wellicht niet meer terug wil wanneer Volvo geen duidelijkheid kan verschaffen tav de oorzaak. Maar ook dat is vooruitlopen op de zaak.
Ben wel benieuwd of hij de auto weer terug krijgt, er zit best wel wat plaatschade aan de auto.
Wellicht had hij een "Solbergje" moeten doen, die had in een bepaald jaar een hele slecht Subaru en die reed hij kort in een training.
Zijn uitleg aan de monteurs Don't you worry, this car cant be rebuild....