Pagina 71 van 162
Geplaatst: 21.02.2013 - 09:40
door Paul
Ik zou zeker die ramen achteraf doen, is op de V60 net zo donker als op de XC60, ik heb nu op de V50 70% geloof ik. Net genoeg om het niet goed te zien en net niet zo erg als een maffia bak.
Geplaatst: 21.02.2013 - 09:41
door friend
Walter schreef:friend, er is heel duidelijk gecommuniceerd dat de gratis Business Pack Pro geldig was tot 31-12-12.
Ik heb voor 31-12-12 besteld, dus is dat is inclusief het optiepakket. Dat er niet geleverd kan worden voor 31-12-12 was wel duidelijk (had van mij wel gemogen), maar dat gold ook voor de MY2013 modellen ook als je bv. op 25-12 bestelde, dit aanbod was niet alleen maar voor showroom modellen.
Geplaatst: 21.02.2013 - 09:54
door Paul
Nou ik weet niet welke dealer je hebt Friend, maar er was heel duidelijk dat dit pakket niet voor de Limited was. Sterker nog in de Limited had je al RTI etc.
Dus ik denk dat je hier dan echt je verkoper over mag aanspreken.
Nu weet ik ook bij een vriendje van mij dat de dealer de auto echt als limited heeft verkocht, zelfs met de pakketten van Winterbanden enzo erbij. Waar ik toen al gelijk tegen had gezegd dat dit absoluut niet kan want alle info van MY14 was er nog niet...
Geplaatst: 21.02.2013 - 09:54
door Bluemagics
Walter: Ik vind het te makkelijk om anderen uit te maken voor "verwende kinderen", wanneer je niet zelf geconfronteerd wordt met de significant hogere kosten. Ik kom nu echt minstens iets van 4 a 5 K hoger uit dan geschat. Voor mij iig is dat een significat bedrag. Meeste dealers willen geen cent korting geven op de auto.
Op moment van tekenen was de prijs van de MY2013 de enige referentie en iedereen heeft getekend met die prijzen in het achterhoofd. Wat mij irriteert is dat de prijs in bijvoorbeeld belgie een stuk lager is, wat dus betekend dat de extra marge alleen in NL in rekening wordt gebracht.
De reactie van mijn dealer is dat je niet met Belgie kunt vegrelijken, omdat zij niet zulke aantrekkelijke belastingvoordelen hebben. Volgens mij zijn die belastingvoordelen bedoeld om de consument vaker voor mileuvriendelijke auto's te laten kiezen en niet om de marges voor dealers en importeurs te verhogen. Volvo NL lijkt nu zo'n beetje de belastingvoordelen te willen delen met de klant.
De MY2013 was een goed product voor een hoog, maar redelijk prijs. Bij de MY2014 heb ik het gevoel dat wij als consument uitgebuit worden.
Volvo NL en de Volvo dealers mogen best weten wat wij als klanten van de nieuwe prijsstelling vinden.
De teleurstelling is bij mij zo groot, dat ik serieus een andere auto overweeg. Dit doe ik echt met pijn in mijn hart, helemal omdat ik zoveel moeite heb gedaan om de certificaat van iemand over te nemen.
Geplaatst: 21.02.2013 - 09:54
door Walter
Dan heeft je dealer je helaas niet goed geïnformeerd en dan snap ik dat je je genept voelt. Maar het gaat om MY2013-modellen die voor 31-12 besteld werden. Dat de PIH MY14 zou worden, was al bekend.
Geplaatst: 21.02.2013 - 10:01
door Walter
Bluemagics schreef:Walter: Ik vind het te makkelijk om anderen uit te maken voor "verwende kinderen", wanneer je niet zelf geconfronteerd wordt met de significant hogere kosten. Ik kom nu echt minstens iets van 4 a 5 K hoger uit dan geschat. Voor mij iig is dat een significat bedrag. Meeste dealers willen geen cent korting geven op de auto.
Op moment van tekenen was de prijs van de MY2013 de enige referentie en iedereen heeft getekend met die prijzen in het achterhoofd. Wat mij irriteert is dat de prijs in bijvoorbeeld belgie een stuk lager is, wat dus betekend dat de extra marge alleen in NL in rekening wordt gebracht.
De reactie van mijn dealer is dat je niet met Belgie kunt vegrelijken, omdat zij niet zulke aantrekkelijke belastingvoordelen hebben. Volgens mij zijn die belastingvoordelen bedoeld om de consument vaker voor mileuvriendelijke auto's te laten kiezen en niet om de marges voor dealers en importeurs te verhogen. Volvo NL lijkt nu zo'n beetje de belastingvoordelen te willen delen met de klant.
De MY2013 was een goed product voor een hoog, maar redelijk prijs. Bij de MY2014 heb ik het gevoel dat wij als consument uitgebuit worden.
Volvo NL en de Volvo dealers mogen best weten wat wij als klanten van de nieuwe prijsstelling vinden.
De teleurstelling is bij mij zo groot, dat ik serieus een andere auto overweeg. Dit doe ik echt met pijn in mijn hart, helemaal omdat ik zoveel moeite heb gedaan om de certificaat van iemand over te nemen.
Ik bedoel het niet zo bot als ik het schrijf en ik snap dat je er dubbele gevoelens over hebt. Maar ook hier zeg je zelf al een stukje waar het 'm in zit, zie het dik gedrukte. Volvo NL heeft nooit gezegd dat MY14 qua prijs en uitrusting op MY13 zou lijken. En ik bagatelliseer echt de bedragen niet, het gaat om veel geld. Maar we reageren nu op verwachtingen die niet uit komen, verwachtingen die geschetst zijn op verhalen, al dan niet door de medewerkers van dealers verspreidt. En voor je de auto cancelled zou ik je willen adviseren te proberen met zo'n ding te rijden. Het is werkelijk een feest, degene die bij dat event destijds hebben gereden kunnen dat wel bevestigen.
Vwb het prijsvergelijk met België; hier kan ik ook niet bij... En de dealers hebben een hele kleine marge op deze auto's, die kunnen je de korting niet eens geven. Dat moet je van me aannemen.
Geplaatst: 21.02.2013 - 10:12
door rtino
Heeft iemand een link naar de Belgische officiele prijslijst?
Geplaatst: 21.02.2013 - 10:25
door Thom
Hier lijkt me sprake van een 'krachtmeting' tussen VCC en VCNL: laatstgenoemde heeft naar verluidt er veel aan gedaan zoveel mogelijk PIH's naar NL te krijgen. Zou ook wellicht de wet van vraag & aanbod een rol hebben gespeeld in de inkoopprijs?
Daarnaast lijkt het me dat VCNL na de netto pricing van de S/V60 niet-PIH's en het Limited Edition/R Edition/Nordic geweld het niet al te vet had/heeft qua marges. Men probeert nu het onderste uit de kan te halen, en dat begrijp ik wel. Hoe lastig het ook uit te leggen is door de dealers (maar die hadden dan ook niet zulke dingen moeten roepen!). De wagen is zondermeer stevig geprijsd, maar de techniek is minstens zo bijzonder en de standaarduitrusting als Summum erg compleet.
Bv. de Technology Line met geavanceerde opties spreekt menigeen aan, bedenk echter wel dat deze zaken volgens mij zelden besteld werden op een V60.
Geplaatst: 21.02.2013 - 10:26
door Walter
rtino schreef:Heeft iemand een link naar de Belgische officiele prijslijst?
http://esd.volvocars.com/local/be/eBroc ... PIH_NL.pdf
Geplaatst: 21.02.2013 - 10:31
door Autozoeker
Prijzen zijn toch nooit laag genoeg ?

Maar je moet gewoon kijken wat het je netto kost.
Wat betreft belastingvoordelen die je evt niet zou hebben als je een Belgische auto koopt. Dat zijn keiharde leugens. De reden is ook apart, omdat je in NL een belasting voordeel heb is de prijs hoger...
Ik zou maar al te graag sensus connected op de my13 willen. Eens kijken of dat kan.
@Walter: Overigens, we zeuren allemaal over prijzen zelfs bij de supermarkt toch?

Laat je er niet te erg door irriteren. Ik waardeer wel alle extra info van jullie.
Geplaatst: 21.02.2013 - 10:32
door Paul
Als ik die prijslijst zie lijkt het maar 2k te schelen met het verhaal dat de Nederlandse volgens mij meer opties heeft.
Verder vergeten we natuurlijk altijd de 1000 euro afleverkosten. Vraag me eigenlijk af of je dat ook niet kan bestellen

Geplaatst: 21.02.2013 - 11:08
door sandershortie
In Belgie heb ik de auto echt helemaal naar mn zin geconfigureerd (MY14) en de dealer liet me geheel uut zichzelf weten dat er ook 6% korting op de auto zit en de orders zijn getekend met behoud van recht op MIA welke de leasemaatschappij netjes doorgeeft..
Waar halen jullie de veel hogere nederlandse prijzen dan vandaan?? Ik ben minder kwijt dan de MY13 en heb toch ook de dikke opties Multimedia pack en Xenium pack..
Hebben jullie een link naar de NL prijslijst??
Geplaatst: 21.02.2013 - 11:21
door basvolvo75
Voordat we ons allemaal arm rekenen vraag ik me serieus af of de voorgestelde prijslijst niet wat haastig in elkaar gezet is, er schuilen wat foutjes in zoals 2 verschillende prijzen voor een klasse 3 alarmsysteem (op pagina 6 optie 140 605€, op pagina 10 790€) en parkeersensoren voorzijde respectievelijk 355 en 695€ (incl btw).
Ik wacht dus nog even geduldig zodat ik pas over een paar weken weet hoeveel extra luxe ik me wil permitteren voor de toch best serieuze investering die je "mag doen". Ik ben het in die zin ten dele eens met Walter. We klagen snel over de hogere dan verwachte prijs maar vinken vervolgens wel net zo makkelijk alle kruisjes aan lijkt het wel?! Wie deze auto zich kan permitteren zal een goed inkomen hebben dus echt hard klagen is wat ongepast in mijn optiek.
Ondertussen blijf ook ik als een kleine jongen uitzien naar de uitleveringsdatum ergens dit najaar
Geplaatst: 21.02.2013 - 11:26
door Thom
Voordat we ons allemaal arm rekenen vraag ik me serieus af of de voorgestelde prijslijst niet wat haastig in elkaar gezet is, er schuilen wat foutjes in zoals 2 verschillende prijzen voor een klasse 3 alarmsysteem (op pagina 6 optie 140 605€, op pagina 10 790€) en parkeersensoren voorzijde respectievelijk 355 en 695€ (incl btw).
Dat zijn geen foutjes, u vergelijkt fabrieksopties met accessoires, welke door de dealer gemonteerd worden. Die laatste vallen buiten de fiscale bijtelling, echter is dat nu niet relevant omdat een in 2013 geregistreerde PIH 0% bijtelling kent.
Het prijsverschil komt door de montage, beide voorzieningen zijn niet 1,2,3 ingebouwd en arbeid is kostbaar.
Geplaatst: 21.02.2013 - 11:28
door Paul
Dat zijn geen foutjes Bas, achteraf kost het meer geld omdat een monteur dat erin moet stoppen. Dat is een Accessoire achteraf, een OPTIE is dat het uit de fabriek komt en dan is het goedkoper.
Geplaatst: 21.02.2013 - 11:28
door basvolvo75
Aha, dat is subtiel, dank voor deze verheldering...
Geplaatst: 21.02.2013 - 11:44
door Bluemagics
@Walter: Bedankt voor je reactie en je toelichting.
Vraagje: Is er ergens een car configurator online? Om een impressie te krijgen van kleuren en dergelijke?
Geplaatst: 21.02.2013 - 11:50
door Autozoeker
Voorde my13 eigenaren.
Sensus connected is ook te installeren op een my13 kreeg ik te horen. Nice!
Geplaatst: 21.02.2013 - 11:57
door Walter
sandershortie schreef:In Belgie heb ik de auto echt helemaal naar mn zin geconfigureerd (MY14) en de dealer liet me geheel uut zichzelf weten dat er ook 6% korting op de auto zit en de orders zijn getekend met behoud van recht op MIA welke de leasemaatschappij netjes doorgeeft..
Hebben jullie een link naar de NL prijslijst??
Die 6 procent kan een Nederlandse dealer niet geven, ook niet aan een leasemaatschappij.
De link:
http://www.volvocars.com/nl/Documents/P ... 202013.pdf
Geplaatst: 21.02.2013 - 11:58
door Walter
Bluemagics schreef:@Walter: Bedankt voor je reactie en je toelichting.
Vraagje: Is er ergens een car configurator online? Om een impressie te krijgen van kleuren en dergelijke?
graag gedaan

Car configurator is nog niet online, de dealers moeten nog de nodige MY13's verkopen...