Pagina 71 van 83
Geplaatst: 13.12.2013 - 07:55
door Poekoek
Hebben hier mensen last van windgeruis bij snelheden vanaf ca. 135/140? Vanochtend leek ik aardig wat te horen bij de linkervoorruit.
@ Elanski: dat van de cruise control moet ik ook erg aan wennen. Ik druk nog vaak het verkeerde knopje in als ik niet kijk. Ben benieuwd of dit anders wordt naarmate je er meer in rijdt.
Geplaatst: 13.12.2013 - 08:09
door Agnax
Poekoek schreef:Hebben hier mensen last van windgeruis bij snelheden vanaf ca. 135/140? Vanochtend leek ik aardig wat te horen bij de linkervoorruit.
@ Elanski: dat van de cruise control moet ik ook erg aan wennen. Ik druk nog vaak het verkeerde knopje in als ik niet kijk. Ben benieuwd of dit anders wordt naarmate je er meer in rijdt.
Windgeruis begin ik al hinderlijk te vinden vanaf 120 km/u. Als ik dan ook nog op 'oud asfalt' rijd, dan waan ik mij in een opstijgende 747. Ik kom uit een Megane...
In die Megane zaten de knoppen van de CC verdeeld over de linker- en de rechterkant van het stuurwiel. Ik ga op dit moment ook nog redelijk vaak de mist in: wil je de CC erop, verwacht je V40 ineens een spraakcommando. Dit slijt er echter wel in, ben ik van overtuigd.
Geplaatst: 13.12.2013 - 09:56
door Jausie
Ik heb een jaar in een Megane gereden en die maakte in mijn beleving meer geluid dan de V40. De Megane was ook een diesel.
Cruise control problemen heb ik niet. Ik heb me altijd geirriteerd dat ik voor het bedienen van de CC van de Megane twee handen nodig had.
In de V40 vind ik de bediening van de CC veel logischer.
Geplaatst: 13.12.2013 - 10:13
door D2
Black kiwi schreef:Heb deze week voor het eerst dat city safety in actie gezien. De eerste keer parkeerde ik bij een bouwmarkt. Zoals normaal gebruik ik het parkeervak optimaal..dat wil zeggen: met de neus in de struiken

Dit keer kwam er wel een heel vreemd geluid uit de auto..meteen voorbumper gecontroleerd..en maar ergens anders geparkeerd. Had geen flauw idee wat er was gebeurd.
Dag later kwam ik een parkeergarage uitgereden. Het is een lage auto dus je kunt prima al een halve meter met de neus onder de slagboom staan. Daar greep city safety in...en toen viel ook het kwartje wat er bij de bouwmarkt was gebeurd.
Als City Safety in actie is gekomen moet je daar een melding van krijgen in het dashboard. Gezien?
Windgeruis vind ik bij de V40 ook wat teveel. Nog steeds controleer ik intuitief of alle ramen wel echt dicht zitten, wat uiteraard altijd het geval blijkt te zijn... In een leenauto van de garage (V40 T3, dus een stuk stiller qua aandrijving) was het echter niet anders dus ik ga er maar vanuit dat het zo hoort.
Geplaatst: 13.12.2013 - 13:36
door Tsjemp
zakraket schreef:Wat ik vandaag had: op weg naar huis van Utrecht naar Brabant startte ik met een actieradius van 80km. Niet genoeg dus om de goedkope tank thuis te halen.
Halverwege de A2 (bij Beesd) was de actieradius nog 30km. Omdat ik dat niet ging halen heb ik 5,76L getankt, in de veronderstelling dat ik daar weer een km of 100 mee zou moeten kunnen rijden (ik rij doorgaans zo rond de 1:22 op de snelweg), in totaal dus zo'n 130-150km! Ik ging dus de Tinq thuis gemakkelijk halen.
Dus ik tank 6L en ik rij weg bij het tankstation en binnen twee kilometer staat de radius ineens op 10km en een minuut verder staat de radius op 0!
Nergens was aan te zien dat ik bijna 6 liter diesel had getankt, alsof ik helemaal
niet had getankt.
Aangezien ik echter 6 liter diesel
had getankt - bonnetje als bewijs...

- ben ik gewoon doorgereden, ik had immers voldoende getankt om minimaal nog 100km te rijden.
Vervolgens rij ik bij Vught, slechts
35km verderop, en ineens begint de auto te bokken. Niet onregelmatig, maar met een regelmaat als een klok hikt de auto maar blijft gewoon lopen, dwz ik kon schokkend de 80km/h enigzins vasthouden
Toevallig was ik net bij een tankstation... dus ik maar even een paar honderd meter doorgebokt en nu maar even wat meer getankt: 17L. Nu reed hij weer normaal. Het lijkt er dus echt op dat ik zonder stond, terwijl ik er net 5L in gegooid had
In totaal heb ik dus 21L getankt waarvan alweer 1,5L op is (35km). Ik rij nu echter weg bij het tankstation, en nu ineens geeft de tank halfvol en een actieradius van 610km :shock:
610km terwijl ik in totaal maar 21L diesel heb getankt, waarvan alweer 1,5l verbruikt is. Volgens de boordcomputer kan ik dus ineens met 20liter 600km rijden (1:30)!!! :shock:
Ik heb al meerdere mensen horen zeggen dat ze hem tot 0 oprijden en dan nog zowat 10liter in de tank hebben. Ook ik kan doorgaans slechts een kleine 42liter tanken als de radius nog 50km aangeeft (tank is 52L)
Nou, voor het tanken nog 30km in de tank, 6L getankt, en 35km verderop sta ik langs de kant.
Er klopt geen hout van!
Hahaha. Precies hetzelfde gehad deze week. Rode lampje 5 liter getankt en na 30 km stil staan! 10 liter er bij gegooid uit een jerrycan, maar de auto nog steeds denken dat de tank leeg is. Starten lopen dan het rode lampje en afslaan. Nog 5 liter er bij weer niks. Toen een harde reset uitgevoerd, gewacht en ..... weer niks. Na weer 10 minuten wachten kwam er wat geluid onder de auto vandaan en toen gaf de brandstofmeter 3/8 aan en bleef de motor lopen.
De moraal van dit verhaal. Tank dus nooit maar 5 liter als je tank bijna leeg is! Het heeft me ruim 3 uur gekost!
Geplaatst: 13.12.2013 - 13:52
door RDS
Agnax schreef:Poekoek schreef:Hebben hier mensen last van windgeruis bij snelheden vanaf ca. 135/140? Vanochtend leek ik aardig wat te horen bij de linkervoorruit.
@ Elanski: dat van de cruise control moet ik ook erg aan wennen. Ik druk nog vaak het verkeerde knopje in als ik niet kijk. Ben benieuwd of dit anders wordt naarmate je er meer in rijdt.
Windgeruis begin ik al hinderlijk te vinden vanaf 120 km/u. Als ik dan ook nog op 'oud asfalt' rijd, dan waan ik mij in een opstijgende 747. Ik kom uit een Megane...
In die Megane zaten de knoppen van de CC verdeeld over de linker- en de rechterkant van het stuurwiel. Ik ga op dit moment ook nog redelijk vaak de mist in: wil je de CC erop, verwacht je V40 ineens een spraakcommando. Dit slijt er echter wel in, ben ik van overtuigd.
Ik kom ook uit een megane dci, maar vind de volvo heerlijk stil. Wel herken ik het probleem van de cc knoppen, dit moet nog even inslijten.
Geplaatst: 13.12.2013 - 14:11
door Elanski
Wat ik wel weer handig vind van de CC is dat je hem aan kan zetten en met de plus knop naar jouw snelheid kan sturen. Bijv 105 , 125 en 135 km/h.
De navigatie is echter een aanfluiting. Qua grafics als ook qua snelheid en update. Mijn auto is van gister, maar ik niet! Ik weet het, alles onde mom van een hele goede deal deze V40. Het rijdt prima, maar zo'n nabi kan gewoon echt niet meer. Ik heb 3D ingesteld, maar dat is een soort bird view met vierkante rotondes. Maar goed, er is genoeg over geschreven.
Voor de rest prima auto.
Geplaatst: 13.12.2013 - 16:13
door dbt
CC went snel hoor, kom uit een DS3 daar zit alles links-onder achter het stuur maar kan ze in de V40 nu al blind vinden.
Wat betreft de navigatie, scheelt veel wat je voorheen hebt gehad. Ik kom uit een Citroën, dan is het in de Volvo echt wel een stuk beter.
Zijn ook wel wat minpuntjes uiteraard, ik zie niet op het dashboard of ik dimlicht of DRL voer, dit was in mijn vorige auto wel zo. Nu al een keer gehad dat het mistig was en dat de verlichting niet aansprong. Daar kom je na een tijdje pas achter dan en is wel lullig...
Ook de emergency brake lights, nog zoiets... vorige week zit ik op de linker baan in de spits. Komt er 1 naar links. Ik denk nog "nu moet het niet gaan remmen want we zitten wel heel dicht op elkaar" en jawel natuurlijk gaat het op dat moment remmen (wel positief verrast overigens over de über korte remweg overigens) en haal het maar net. Maar of nu de emergency brake lights aan geweest zijn??? Geen idee, in mijn vorige auto ging er een lampje knipperen als een malle. Dat soort dingetjes mis ik nu.
Maar ach, als ik opnieuw moest kiezen ging ik weer zonder twijfel voor de V40, wat een heerlijke auto!

Geplaatst: 13.12.2013 - 16:25
door patvdberg
Ik had deze week een Volvo V60 voor mij zitten en links van hem zo een hele grote vriendelijke vrachtwagen, welke het nodig vond om onverwachts naar links te komen. De V60 moest heel erg hard remmen omdat het onverwacht ging en om een aanrijding te voorkomen, maar ik zag zowel zijn remlichten snel knipperen als zijn knipperlichten aan gaan.
Geplaatst: 13.12.2013 - 16:43
door Vidra
Tsjemp schreef:
Hahaha. Precies hetzelfde gehad deze week. Rode lampje 5 liter getankt en na 30 km stil staan! 10 liter er bij gegooid uit een jerrycan, maar de auto nog steeds denken dat de tank leeg is. Starten lopen dan het rode lampje en afslaan. Nog 5 liter er bij weer niks. Toen een harde reset uitgevoerd, gewacht en ..... weer niks. Na weer 10 minuten wachten kwam er wat geluid onder de auto vandaan en toen gaf de brandstofmeter 3/8 aan en bleef de motor lopen.
De moraal van dit verhaal. Tank dus nooit maar 5 liter als je tank bijna leeg is! Het heeft me ruim 3 uur gekost!
Ik vraag mij echt ten zeerste af waarom iemand niet meer dan 5-10l zou tanken, voor alle leasewagen rijders is het sowieso (
althans doorgaans) een non-issue want je hebt een tankpas en voor de mensen die de auto prive rijder (happy, happy, joy, joy) - mag je toch aannemen dat als ze de financiele capaciteit hebben om een dergelijke nieuwe auto te kopen van ongeveer EUR 35k, dat ze ook voldoende financiele backup hebben om normaal te tanken??
Geplaatst: 13.12.2013 - 17:16
door zakraket
Ik tank uit principe niet langs de snelweg, stelletje oplichters. Je betaalt 10cent meer "omdat het kan". Ik moet alles zelf betalen. Ik neem aan dat jij een leaseauto met tankpas hebt omdat jij dat blijkbaar niet kunt begrijpen?
Jij least toch ook het meeste auto voor het minste geld? Ik tank graag het meeste voor het minste geld.
Geplaatst: 13.12.2013 - 17:28
door Mir
Je leased voor minder zorgen, niet voor goedkoper te rijden.. sla maar aan het rekenen

Geplaatst: 13.12.2013 - 17:40
door zakraket
Ik zeg niet dat lease goedkoop rijden is of per definitie goedkoper dan zelf een auto koper.
Als je niet op de centen let, waarom heb je dan een 14% en niet een 20% van een andere leukere auto (vooropgesteld dat je niet perse een Volvo moet hebben), en áls je een 14% leaseauto hebt, waarom kun je dan niet begrijpen dat mensen ook op de brandstofkosten willen besparen?
Als ik langs de snelweg bij een tankstation beland, dan gooi ik hem niet vol nee. Op 500m van mijn huis staat een Tinq en dat bespaart 45liter * 10ct = € 4,50. Kan ik ook een lekker broodje van kopen onderweg.
Geplaatst: 13.12.2013 - 18:01
door Vidra
zakraket schreef:Ik tank uit principe niet langs de snelweg, stelletje oplichters. Je betaalt 10cent meer "omdat het kan". Ik moet alles zelf betalen. Ik neem aan dat jij een leaseauto met tankpas hebt omdat jij dat blijkbaar niet kunt begrijpen?
Jij least toch ook het meeste auto voor het minste geld? Ik tank graag het meeste voor het minste geld.
Het bestaande getuigd toch ook alleen van het tank principe; niet het tanken aan de snelweg, dat doe ik zelf namelijk ook bij voorkeur niet.
En een leasewagen heb je idd omdat het minder zorgen met zich meebrengt, als je veel KM's maakt dan is het doorgaans gunstiger om de auto in eigen bezit te hebben.
Geplaatst: 13.12.2013 - 19:30
door Praveen
Ik rij ook een lease auto maar tank altijd bij mij in de stad. Scheelt inderdaad 10 ct per liter. In geval van nood tank ik wel langs de snelweg. Het liefst bij de Shell😉
Geplaatst: 13.12.2013 - 20:08
door Black kiwi
Mir schreef:Je leased voor minder zorgen, niet voor goedkoper te rijden.. sla maar aan het rekenen

Oh? Mijn leasewagen is 14% bijtelling, wat neer komt op €165 per maand - oftewel €1980 per jaar netto. Een koopje lijkt mij.
Daarvoor rijd ik in een auto die maximaal 4 jaar oud is, waar ALLE kosten van betaald worden (zelf wegenbelasting in mijn geval). Ik ben erg benieuwd naar een onderbouwing hoe je voor dat bedrag een auto kunt onderhouden, all-risk verzekeren, brandstof, afschrijven etc. Misschien met een 20 jaar oude Polo?
Geplaatst: 13.12.2013 - 21:03
door djidee
Hangt erg van de overige regelingen binnen je bedrijf af.
Bijtelling/eigen bijdrage, sommige hebben ook de constructie: Geen leaseauto is leasenorm bruto bovenop salaris... Nu is dat in het geval van een 14% V40 ook niet zo heel veel, maar die kun je soms wel meenemen.
Maar onder de streep moet er veel gebeuren wil je hetzelfde goedkoper kunnen rijden. Ik zou dan ook andere keuzes maken trouwens (paar jaar oude V60 bv)
Geplaatst: 14.12.2013 - 00:09
door Poekoek
Ik zou ook mijn leasebedrag uitbetaald krijgen als ik geen leaseauto zou hebben. Dat wordt dan bruto uitbetaald, wat ca. 500 euro netto is. Tel je daar de bijtelling bij op die je privé niet hoeft te betalen bij, kom ik op ca. 675 euro netto uit die je per maand over houdt bij privé bezit en gebruik. Knappe jongen die een V40 van ruim 36k daar jaarlijks minimaal 60k voor kan laten rijden. Eens snelle berekening (675 euro netto per maand / 5000 km per maand = 13,5 cent per kilometer) leert mij dat ik dat nooit zou redden.
Dan heb ik het nog niet eens over het feit dat je eerst 36k bij elkaar gespaard moet hebben en die dan ook nog allemaal aan een nieuwe auto uitgeeft.
Lease is in mijn geval dus gewoon goedkoper, en inderdaad, het neemt ook nog eens een hoop zorgen weg.
Geplaatst: 14.12.2013 - 13:02
door v40_ks
dbt schreef:
Wat betreft de navigatie, scheelt veel wat je voorheen hebt gehad. Ik kom uit een Citroën, dan is het in de Volvo echt wel een stuk beter.
zo zie je maar hoe 'smaken verschillen'

ik kom ook uit een Citroën (C5) en moest in het begin toch wel erg wennen aan de Volvo-navi.
Grt, Koen
Geplaatst: 15.12.2013 - 02:20
door Mike Philippens
Poekoek schreef:Ik zou ook mijn leasebedrag uitbetaald krijgen als ik geen leaseauto zou hebben. Dat wordt dan bruto uitbetaald, wat ca. 500 euro netto is.
Volgens mij reken je je rijk. Je krijgt het kale leasebedrag uitgekeerd dus zonder brandstof. Bij onze leasemaatschappij betalen we €695/mnd ex.brandstof. Dus je krijgt daar ongeveer de helft van; hooguit iets van €350. En dan een km vergoeding voor de brandstof.
Tenzij ze wel een heel erg riante regeling hebben voor mensen met een eigen auto. Zou kunnen natuurlijk, maar het klinkt mij raar in de oren als ze je het volledige leasebedrag incl.brandstof bruto gaan uitkeren.
En trouwens: wel bedrag keren ze uit? Niet het bedrag dat de V40 kost, maar waarschijnlijker een vastgesteld bedrag. Kan je budgetbedrag zijn, maar hier en daar is het ook gewoon een x bedrag. Het moet in ieder geval voor iedereen hetzelfde zijn.