Sensus Connected Touch

Over Sensus, Sensus Connect, Sensus Connet Touch etc
Plaats reactie
RichieB
6th Gear member

Dat kan allemaal geregeld worden, maar het mag niet van Volvo.
Tesla Model S 75D, 2018 AWD Enhanced Autopilot 2.5 Sunroof
Tesla Model S 70, 2016 base + black headliner
V60 PIH Pure Limited Edition MY13 Xenium Security Advanced Safety Family Premium Sound DAB+
V70 MY2012 T4 Powershift LE Luxery Line Driver Support Line Family Line
V70 MY2004 Geartronic 185pk
tomtom
3rd Gear member

JustinK schreef:Inmiddels ook wat meer kunnen spelen met SCT. Hopelijk komt de 1.47.96 update ook snel beschikbaar voor Europa. Is er al iemand die de laatste update heeft geinstalleerd, maar dan de North America versie? Of rijdt iedereen hier met de hack rond ;)

Ik heb in dit topic al gelezen hoe je de flitspalen erin kan zetten, dus dat ik ga ik straks een proberen. Ik vind iGO verder een erg goede navigatieapp, maaaaaaaaaar die stemmen... :roll: Dat is wel erg ouderwets op deze manier en ik vind het vreselijke stemmen die van Saskia en Willem. Iemand het al voor elkaar gekregen om een andere stem te downloaden en te installeren? Zo ja hoe?

Punten die ik nog mis in de huidge SCT zijn eigenlijk zoiets als de Starter app en Flitsmeister. Als ik dat heb ben ik al wel tevreden :)
Heb ik ook als wens. Vind je iGo serieus goed? Je kent TomTom en Navigon ook? Die zijn toch wel wat geavanceerder en intuïtiever lijkt me...
V70 2.4 2000
V70 T5 2003 MY 2004
V60 PIH Summum 2013 MY '14
V70 T6 2008
JustinK
2nd Gear member

RichieB schreef:Dat kan allemaal geregeld worden, maar het mag niet van Volvo.
Dan moet ik toch ook maar zaterdag naar de meeting in Ede ;) Zag dat jij je laptop meeneemt dus dat kan het allemaal geinstalleerd worden... Klinkt wel goed :)
tomtom schreef:Heb ik ook als wens. Vind je iGo serieus goed? Je kent TomTom en Navigon ook? Die zijn toch wel wat geavanceerder en intuïtiever lijkt me...
Ik had hiervoor een Pioneer AVIC 910 (uit 2010). Die vond ik erg goed, maar vind iGO al wel wat duidelijk in ieder geval. Tom Tom ken ik wel via m'n vriendin, maar die is er daar allesbehalve tevreden over...
Huidig
Volvo XC40 Recharge TE - Ultimate / Bright Dusk
MicroTech in Charcoal | 20" Glossy Black/Diamond Cut | Pixel-LED | Extra getint glas

Historie
Volvo XC40 D3 GT Polestar Engineered - Inscription / Pine Grey
Volvo V40 D4 - R-Design / Caspian Blue
Volvo V40 D2 - R-Design / Ice White
JustinK
2nd Gear member

Bluesbroeder schreef:Hallo allemaal, ik heb me gisteren voorgesteld en kom nu deze draad tegen.
Flitspalen kan je er heel eenvoudig er inzetten:
SD kaart er uithalen, en dan speedcam.txt (bijv van http://www.scdb.info/nl/) in map Igo/content/speedcam/ zetten.
Er staat al een file "speedcamupdates.spud" in deze map, die je moet laten staan.
Bij instellingen / waarschuwingen kan je alles verder finetunen.

Als je ook nog eigen POI's wilt gebruiken moet je een onder Igo/content en nieuwe map userdata/poi aanmaken. Daarin zet je je eigen POI's in KML formaat.
Ik ben nu nog bezig om ook eigen iconen te gebruiken die ik in map
Igo/content/userdata/usericon/ zet.
Alleen krijg dan dat als de betreffende icoon in beeld komt de Igo crasht.
Hiervoor helaas nog geen oplossing gevonden, iemand anders?
Thanks voor de tip! Ik heb het ook werkend gekregen en heb de speedcam.txt van poiplaza.com gedownload. Die klopt niet helemaal dus wellicht toch nog voor de betaalde versie van SCDB gaan.
In een klein rondje Haarlem kwam ik gisteren vooral fouten tegen in de max snelheid die erbij staat. Er stond een keer 30 en 40, terwijl het 50 en 70 moest zijn. Ik hoop dat dat soort fouten er in de SCDB versie niet in zitten.

Wat is er allemaal te finetunen? Ik ben wel in dat menu geweest, maar kon weinig settings vinden. Misschien zie ik iets over het hoofd.
Ik vind nl. dat ie wel erg snel geluid geeft in vergelijking tot afstand van de flitspaal. Op de snelweg doet ie dat geloof ik vanaf 1 kilometer al. Als je dan, zoals ik, iedere ochtend over de A9 rijdt van Haarlem naar Amsterdam dan heb je bijna 4 km achter elkaar dat ie aan het piepen is vanwege de flitspaal (omdat er dus geen onderscheid is tussen linker of rechterkant van de snelweg). Zijn dat soort zaken aan te passen (net zoals bijvoorbeeld in de Flitsmeister app)?

Nog een iGO puntje: Weet iemand of je er ook voor kunt zorgen dat de dag/nachtstand gekoppeld is aan de verlichting? Dat vond ik wel heel plezierig in de MiTo. Als ik nu 's ochtends rond 8 uur wegrijd staat ie in de dagstand, terwijl het donker genoeg is. Ik zou liever hebben dat ie automatisch de nachtstand pakt (net zoals verlichting op AUTO).
Huidig
MicroTech in Charcoal | 20" Glossy Black/Diamond Cut | Pixel-LED | Extra getint glas

Historie
noten093
2nd Gear member

JustinK schreef:
Bluesbroeder schreef:Hallo allemaal, ik heb me gisteren voorgesteld en kom nu deze draad tegen.
Flitspalen kan je er heel eenvoudig er inzetten:
SD kaart er uithalen, en dan speedcam.txt (bijv van http://www.scdb.info/nl/) in map Igo/content/speedcam/ zetten.
Er staat al een file "speedcamupdates.spud" in deze map, die je moet laten staan.
Bij instellingen / waarschuwingen kan je alles verder finetunen.

Als je ook nog eigen POI's wilt gebruiken moet je een onder Igo/content en nieuwe map userdata/poi aanmaken. Daarin zet je je eigen POI's in KML formaat.
Ik ben nu nog bezig om ook eigen iconen te gebruiken die ik in map
Igo/content/userdata/usericon/ zet.
Alleen krijg dan dat als de betreffende icoon in beeld komt de Igo crasht.
Hiervoor helaas nog geen oplossing gevonden, iemand anders?
Thanks voor de tip! Ik heb het ook werkend gekregen en heb de speedcam.txt van poiplaza.com gedownload. Die klopt niet helemaal dus wellicht toch nog voor de betaalde versie van SCDB gaan.
In een klein rondje Haarlem kwam ik gisteren vooral fouten tegen in de max snelheid die erbij staat. Er stond een keer 30 en 40, terwijl het 50 en 70 moest zijn. Ik hoop dat dat soort fouten er in de SCDB versie niet in zitten.

Wat is er allemaal te finetunen? Ik ben wel in dat menu geweest, maar kon weinig settings vinden. Misschien zie ik iets over het hoofd.
Ik vind nl. dat ie wel erg snel geluid geeft in vergelijking tot afstand van de flitspaal. Op de snelweg doet ie dat geloof ik vanaf 1 kilometer al. Als je dan, zoals ik, iedere ochtend over de A9 rijdt van Haarlem naar Amsterdam dan heb je bijna 4 km achter elkaar dat ie aan het piepen is vanwege de flitspaal (omdat er dus geen onderscheid is tussen linker of rechterkant van de snelweg). Zijn dat soort zaken aan te passen (net zoals bijvoorbeeld in de Flitsmeister app)?

Nog een iGO puntje: Weet iemand of je er ook voor kunt zorgen dat de dag/nachtstand gekoppeld is aan de verlichting? Dat vond ik wel heel plezierig in de MiTo. Als ik nu 's ochtends rond 8 uur wegrijd staat ie in de dagstand, terwijl het donker genoeg is. Ik zou liever hebben dat ie automatisch de nachtstand pakt (net zoals verlichting op AUTO).
Hey dat is vreemd. Bij mij heb ik 's avonds nachtstand.
2017 [bcolor=#000000]Volvo T8 Hybride Inscription Pearl White Full Options Virgin 407PK[/bcolor]
2013 Volvo MY14 V60 PIH RICA Tuned 325PK + hacked SCT
2009 BMW X5 35D M Tuned 350PK
...
Ooit begonnen met een gouden Opel Manta met witte letters op de banden... :)
jongbj
2nd Gear member

Dag en nachtstand is in iGo sinds de laatste update niet helemaal goed meer. Zit een tijdzone fout van 2 uur in. Staat al iets over een stuk eerder in deze draad.
Skoda Octavia Combi Business 1.6mpi uit 2006
Volvo V70 D3 GT LE met Driver Support Line, Comfort Pack, PDC voor, en een gratis start/stop. GESTOLEN!!
Tijdelijk: V70 2.4d GT uit Juni 2009, eindelijk weer volvo.
Volvo V70 D3 GT LE met Driver Support Line, Comfort Pack, PDC voor, Caspian Blue met Beige interieur.
Range Rover Evoque: Na het SCT debacle geen Volvo meer voor mij.
Bluesbroeder
3rd Gear member

JustinK schreef: Wat is er allemaal te finetunen? Ik ben wel in dat menu geweest, maar kon weinig settings vinden. Misschien zie ik iets over het hoofd.
het staat idd een beetje verborgen maar bij: Igo /instellingen/ geluid en waarschuwingen/instellen waarschuwingspunten / waarschuwingstypen kan je de diverse filters verder tunen zoals geluid aan / uit afstand etc.

De database van SCDB is goed, ik heb nog geen ontbrekende of verkeerde punten kunnen ontdekken. Maar als je flitsmeister gebruikt dan ben je nog beter af.
Volvo V60 B4 Business Pro au. - Denim Blue
noten093
2nd Gear member

Dit installeren toch volgens mij:
Time Zone Changer
2017 [bcolor=#000000]Volvo T8 Hybride Inscription Pearl White Full Options Virgin 407PK[/bcolor]
...
Arnold
5th Gear member
Contacteer:

Gisteravond rijd ik de garage in, koppelt SCT met wifi. Als ik later het contact aan zet, doet het touchscreen SCT het niet meer. Heeft dit met elkaar te maken?
2023: XC60 T8-AWD-Recharge / 2020: XC60 T8 / 2019: V90 Cross Country D5 / 2018-8: Tesla Model S 100D
2013-2018: V60 D6 PIH / 2013: XC90 D5 AWD / 2009-2013: V70 D5 / 2001-2009: meerdere V70's.
jongbj
2nd Gear member

noten093 schreef:Dit installeren toch volgens mij:
Time Zone Changer
Ziet er inderdaad uit als goede optie. Moet eerlijk zeggen dat ik iGo niet meer gestart heb sinds in SCT heb geupgrade naar een werkend systeem. Draai alleen nog maar TomTom.
Skoda Octavia Combi Business 1.6mpi uit 2006
Volvo V70 D3 GT LE met Driver Support Line, Comfort Pack, PDC voor, en een gratis start/stop. GESTOLEN!!
Tijdelijk: V70 2.4d GT uit Juni 2009, eindelijk weer volvo.
Volvo V70 D3 GT LE met Driver Support Line, Comfort Pack, PDC voor, Caspian Blue met Beige interieur.
Range Rover Evoque: Na het SCT debacle geen Volvo meer voor mij.
zakraket
4th Gear member

DriverV60 schreef:Gisteravond rijd ik de garage in, koppelt SCT met wifi. Als ik later het contact aan zet, doet het touchscreen SCT het niet meer. Heeft dit met elkaar te maken?
Nee.
Mijn auto start altijd gekoppeld met mijn thuiswifi. Die heeft dezelfde naam/wachtwoord als die van mijn telefoonhotspot en dat gaat bijna naadloos in elkaar over zelfs. Nog nooit last van dat probleem gehad.
V40 D2 R-Design | RICA 140pk/330Nm | Wit | R-Design Plus Line | Business pack Pro | Verwarmbare voorstoelen | Sensus Connect Touch - met navigatie | privacyglass | Dubbele bodem met bagagehouder
Wil je meer met je SCT? kijk hier
Gizmoke
2nd Gear member

Ik heb een vraagje voor het afspelen van films.

Ik heb een hele reeks van o.a. the simpsons in mp4 en deze spelen perfect af.

Ik heb ook enkele DVD-rips in mp4 en avi(divx) maar hier krijg ik de melding dat dit formaat niet ondersteunt wordt. Moet ik hier nog iets speciaals met doen?
  • Jaguar XE 20t R-sport - caesium blue - MY2018 - 06/2018 tot ...[/s]
  • Mini Cooper Clubman - melting silver - 06/2016 tot ...[/s]
  • Volvo V60 D3 Momentum - black sapphire - MY2014 - 06/2018
  • BMW 525D E61 - silbergrau - 01/2005 tot 11/2013
  • BMW 116i E87 - titansilber - 05/2005 tot 06/2016
  • Mini One Park Lane - 11/2006 tot ??/??
JustinK
2nd Gear member

Bluesbroeder schreef:
JustinK schreef: Wat is er allemaal te finetunen? Ik ben wel in dat menu geweest, maar kon weinig settings vinden. Misschien zie ik iets over het hoofd.
het staat idd een beetje verborgen maar bij: Igo /instellingen/ geluid en waarschuwingen/instellen waarschuwingspunten / waarschuwingstypen kan je de diverse filters verder tunen zoals geluid aan / uit afstand etc.

De database van SCDB is goed, ik heb nog geen ontbrekende of verkeerde punten kunnen ontdekken. Maar als je flitsmeister gebruikt dan ben je nog beter af.
Op basis van je aanwijzingen heb ik het inderdaad gevonden. Ik had het lijstje met alle waarschuwingspunten wel gezien, maar wist niet dat je dan per punt ook nog weer kunt finetunen. Ik vind de mogelijkheden nog steeds wat magertjes... Zou liever gezien hebben dat je ook afstand tot aan waarschuwingen voor flitspaal kunt wijzigen, maar goed het is beter dan helemaal niets ;)
Huidig

Historie
noten093
2nd Gear member

Gizmoke schreef:Ik heb een vraagje voor het afspelen van films.

Ik heb een hele reeks van o.a. the simpsons in mp4 en deze spelen perfect af.

Ik heb ook enkele DVD-rips in mp4 en avi(divx) maar hier krijg ik de melding dat dit formaat niet ondersteunt wordt. Moet ik hier nog iets speciaals met doen?
Heb je MX player al geprobeerd?
...
noten093
2nd Gear member

Tip!
Als je SCT lang nodig heeft voor het opstarten:
- Ga naar applicatie manager (toepassingen beheer) en wis je settings van je ACU home en je service.settings
- Het juiste type SD is van belang. Als je je SD hebt omgewisseld kan dit vertraging opleveren. Origineel van Volvo werkt dan beter.

Bij mij was het het eerste. Hij ging toen van 71 sec naar 33 sec. opstarttijd.
Werken beide suggesties niet heb je misschien luie stroom.
...
Ben
Executive Member
Contacteer:

:-k luie stroom :spermy:
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
noten093
2nd Gear member

Ongevaarlijke tool om je resolutie "on the fly" te wijzigen. Erg handig voor enkele apps. Ik vind 200dpi het lekkerste werken. Met dank aan Donaldta (XDA forum)

LCDdensity
...
Get!em
3rd Gear member

Nog even een Reminder voor de SCT meeting in Ede komende zaterdag, blijkt dat nog niet iedereen op de hoogte was.

http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=60321
gebla
2nd Gear member

noten093 schreef:Ongevaarlijke tool om je resolutie "on the fly" te wijzigen. Erg handig voor enkele apps. Ik vind 200dpi het lekkerste werken. Met dank aan Donaldta (XDA forum)

LCDdensity
Je hoeft niet de reset optie te gebruiken om de DPI te veranderen?
noten093
2nd Gear member

Hier nog even de link naar de stap-voor-stap installatie van het SDK en het rooten zoals beloofd: XDA
Ik heb er ook even bijgezet hoe je Voice Search werkend krijgt en hoe je een betere resolutie instelt zodat de meeste apps beter werken.
...
Plaats reactie

Terug naar “Communicatie”