Pagina 74 van 83
Geplaatst: 23.12.2013 - 09:48
door Elanski
Nee, iets van "Remsysteem moet nagekeken worden".
Geplaatst: 23.12.2013 - 16:22
door Vidra
Elanski schreef:
- navi doet het niet altijd goed. En wat een maffe spraakbegeleiding. Ik was gewend: over 200 meter bladibla. Maar hier is het: sla rechts af (oeps, okay),...over 200 meter (aha!) Is al genoeg over geschreven, maar ik neem het mee in de feedback naar de dealer ( niet de spraakbegeleiding, maar wel de vreemde routes die gekozen worden.)
Heb je de navigatie al op de Engelse taal gezet? En is het dan minder irritant?
Geplaatst: 23.12.2013 - 16:45
door D2
Wat betreft de navigatie: Echt handig wordt 'ie nooit vrees ik, maar er is wel een aantal aanpassingen wat 'm wat mij betreft leefbaarder maakt. Zo kun je bij instellingen het aantal routevoorstellen op maximaal drie zetten. Dan krijg je na het invoeren van de bestemming de keuze uit snel, kort, of eenvoudige route. Dat kan misschien voorkomen dat je altijd een 'onlogische' route moet volgen.
Verder is het wel raadzaam om de frequentie van de verkeersberichten wat lager te zetten, dan voorkom je dat 'ie om de vijf minuten met een nieuwe aangepast routevoorstel komt.
De stembegeleiding heb ik meteen uitgezet. Er leek geen mogelijkheid te zijn om het volume van de stem tov de muziek te bepalen, bij iedere aanwijzing wordt dus de muziek onderbroken en dat vind ik niet te doen. In mijn vorige auto kon ik op de JVC instellen uit welke speaker de stem moest komen (alleen linksvoor dus, ideaal), hoe hard en hoeveel de muziek dan gedempt moest worden. Maar ook dan vond ik stembegeleiding eigenlijk niet echt iets toevoegen. In de V40 krijg je de aanwijzingen ook nog eens voor je snufferd bovendien.
Die melding van het remsysteem heb ik nog nooit gezien.
Geplaatst: 25.12.2013 - 11:30
door CHRISITO
Bij het remmen en terug vertrekken hoor je soms een klak klak geluid! Storend? Ja en nee! Maar je hoort het toch meer dan bij andere wagens! Weet iemand of op de V40 een energie recuperatiesysteem zit? Dacht in de brochure gelezen te hebben dat het standaard was op de V 40 vandaar dit lawaai bij het remmen? Klopt dit?
Geplaatst: 25.12.2013 - 20:25
door v70bio
Af en toe je opgeslagen routehistorie wissen doet ook wonderen...
Geplaatst: 25.12.2013 - 20:28
door MichelR
Energie terugwinning is als je terug schakelt en op motor afremt.
Niet als je gewoon op rem trapt.
Hier van Volvo website onder de V40:
Profiteer van de energie. Iedere keer dat u het gaspedaal loslaat met een ingeschakelde versnelling, wordt de remenergie, die anders verloren zou gaan, teruggeleverd aan de accu. Dit leidt tot een lagere gemiddelde belasting van de dynamo en 2–3% brandstofbesparing: een waardevolle bijdrage aan een lager brandstofverbruik en minder CO2-emissie.
Geplaatst: 26.12.2013 - 11:51
door Bloemstukje
D2 schreef:Wat betreft de navigatie: Echt handig wordt 'ie nooit vrees ik, maar er is wel een aantal aanpassingen wat 'm wat mij betreft leefbaarder maakt. Zo kun je bij instellingen het aantal routevoorstellen op maximaal drie zetten. Dan krijg je na het invoeren van de bestemming de keuze uit snel, kort, of eenvoudige route. Dat kan misschien voorkomen dat je altijd een 'onlogische' route moet volgen.
Verder is het wel raadzaam om de frequentie van de verkeersberichten wat lager te zetten, dan voorkom je dat 'ie om de vijf minuten met een nieuwe aangepast routevoorstel komt.
De stembegeleiding heb ik meteen uitgezet. Er leek geen mogelijkheid te zijn om het volume van de stem tov de muziek te bepalen, bij iedere aanwijzing wordt dus de muziek onderbroken en dat vind ik niet te doen. In mijn vorige auto kon ik op de JVC instellen uit welke speaker de stem moest komen (alleen linksvoor dus, ideaal), hoe hard en hoeveel de muziek dan gedempt moest worden. Maar ook dan vond ik stembegeleiding eigenlijk niet echt iets toevoegen. In de V40 krijg je de aanwijzingen ook nog eens voor je snufferd bovendien.
Die melding van het remsysteem heb ik nog nooit gezien.
Je kunt de stem wel zachter zetten hoor. Op het moment dat ze wat zegt, moet je snel het volume lager/hoger draaien. Op dat moment verander je het volume van de stem namelijk.
Geplaatst: 27.12.2013 - 12:27
door robbertos
Ik had gister iets vreemds. Ik deed de approach verlichting aan omdat het vrij donker was en daarna de auto op slot. Toen zijn we weg gelopen en na 5 uurtjes kwamen we terug en tot mijn verbazing Brande de approach verlichting nog steeds! Iemand dit ook al eens meegemaakt? Net nog even getest en hij ging nu netjes na 90 sec uit.
Ook geeft mijn blindspot aan de bestuurderskant heel vaak valse meldingen. De dealer gaat kijken of daar een update voor is.
Geplaatst: 27.12.2013 - 16:59
door D2
Bloemstukje schreef:Je kunt de stem wel zachter zetten hoor. Op het moment dat ze wat zegt, moet je snel het volume lager/hoger draaien. Op dat moment verander je het volume van de stem namelijk.
Je kunt het volume van de stem ook aanpassen via
Routegeleidingsopties > Volume mededelingen, maar je kunt niet instellen of de muziek onderbroken moet worden of niet, of uit welke richting de stembegeleiding moet komen.
CHRISITO schreef:Bij het remmen en terug vertrekken hoor je soms een klak klak geluid!
Nou, ik niet hoor. Heb ook geen idee wat ik me bij een 'klak klak geluid' moet voorstellen...
BTW: Laatst de auto weer eens uitgebreid gewassen en gezogen e.d. De vloermat bij de bestuurdersstoel vertoont alweer dunne plekken, ben zeer benieuwd hoe dat zich gaat ontwikkelen. De huidige matten zitten er nog geen 10k in. Ga wel proberen het interieur frequenter te reinigen, misschien dat de snelle slijtage deels ook veroorzaakt wordt doordat vuil op en onder de mat zich ophoopt en gaat schuren. Al was ik echt niet zuiniger op de matten in mijn vorige auto.
Verder vind ik de ophoping van bladeren onder de motorkap wel een aandachtspuntje. Links en rechts onderaan de A-stijlen is nogal wat ruimte over waar die boel zich ophoopt om lekker te gaan rotten. Er zitten een soort rubberblokken die voorkomen dat de troep echt in de motorruimte komt, je kunt die blokken makkelijk van hun plaats halen zodat je er goed bij kan om te reinigen. Niet goed of slecht, wel een aandachtspuntje. Mijn auto staat zo min mogelijk onder bomen geparkeerd overigens.
Geplaatst: 27.12.2013 - 18:07
door CHRISITO
Klak klak bij het remmen en een klak klak geluid bij het ontkoppellen/schakelen. Ik heb wel een T3. Niet dat het een luidruchtig geluid is maar je hoort het toch duidelijk met radio af. Een gedempde klak klak dus. Die bladeren heb ik met de volvo ook last van onder de motorkap! De alfa romeo mito heeft er ook last van! Gevolg van een goedkopere opbouw van de constructie van de auto. Is universeel.... waarschijnlijk. Veel windgeruis achterste deuren valt mij ook op! Juist of de deuren niet geheel gesloten zijn. Oorzaak te stijve deurrubbers??.
Voor de rest na 3000 km geen niets speciaal te melden..
Geplaatst: 31.12.2013 - 10:26
door vidar
Ik heb eigenlijk nog nooit een auto gereden waar er geen bladeren werden gevangen tussen de motorkap en de voorruit. Ik haal ook in de herfst met regelmaat de bladertroep weg en anders standaard bij het wassen van de auto.
Wat betreft de klak klak geluiden, dit lijkt me niet oké. Ik zou in ieder geval bij de dealer langsgaan wanneer ik geluiden bij het remmen hoor die niet horen.
Geplaatst: 31.12.2013 - 14:20
door Tsjemp
City safety geeft de melding City safety actief! Heb je het remmende geluid altijd? Ik hoor het soms, maar wijt dat aan de City safety die ingrijpt als je te hard op een hegje oid aanrijdt om te parkeren, of een slagboom
Navigatie is een ramp! Veel files in Frankrijk. Dat ding wilde me elke afslag er af sturen. Omleidingen voorstellen oke, maar dan moet de navigatie wel de files op de B-wegen (route nationaal) weten en dat is niet het geval. WAARDELOOS!!
File info helemaal uitzetten helpt overigens niets. Sensus zoekt toch de snelste weg met de beperkte info die ze heeft.
Verder na 40K prima tevreden. Gemiddeld verbruik 1:20 en tijdens volbepakte skitrip met box op het dak, 4 man in auto 1:16,5 Niets over te mopperen

Comfort oke, geluid oke, alles oke. Gelukkig 2014 voor ieder.
Geplaatst: 31.12.2013 - 15:12
door Poekoek
@ HVP: bij mijn vorige auto sleten de vloermatten ook erg snel. Toen heeft de dealer er een rubberen/plastic (?) stuk op laten zetten, daar waar je hakken vaak rusten. Dat sleet niet meer en was voor mij de oplossing.
Geplaatst: 01.01.2014 - 15:32
door Toxictooms
Ik heb de rubber mattenset van volvo en die bevallen mij prima
http://vstorenederland.nl/estates/V40_1 ... uct_id=156
Geplaatst: 01.01.2014 - 17:54
door Poekoek
Kun je eens foto's plaatsen van de set in je auto? Ik vind rubberen matten in het echt vaak erg tegenvallen qua looks.
Geplaatst: 01.01.2014 - 18:32
door Toxictooms
Ik zal morgen eens foto's maken en proberen plaatsen.
Ze zijn perfect van pasvorm, ik heb er ook de tunnelmat bij besteld.
Geplaatst: 01.01.2014 - 21:54
door D2
Poekoek schreef:@ HVP: bij mijn vorige auto sleten de vloermatten ook erg snel. Toen heeft de dealer er een rubberen/plastic (?) stuk op laten zetten, daar waar je hakken vaak rusten. Dat sleet niet meer en was voor mij de oplossing.
Volgens mij hebben automatten ook standaard meestal een versteviging op de plaats waar de hakken rusten (aan de bestuurderskant iig). Ik ben nu dus met de derde set bezig, en alledrie weken ze onderling af qua afwerking en materiaalstructuur, maar geen van drie hebben ze zo'n versteviging. En drie keer raden waar iedere keer het gat ontstaat. Ik vermoed dat ik bij de eerstvolgende beurt er weer doorheen ben, en ik hoop maar dat ze er weer iets aan willen doen. Anders moet ik zelf maar op zoek naar een betere set. Al zou ik dat ronduit belachelijk vinden, want ik doe écht niets raars met die dingen, dit hoort gewoon niet te gebeuren.
EDIT: Die rubber matten zijn in de aanbieding begrijp ik? Prijs valt me alleszins mee. Maar om nou het hele jaar door met rubber matten (wel handig bij sneeuw en modder e.d.!) in de auto rond te rijden...
Geplaatst: 02.01.2014 - 00:52
door Phacoid
Ik heb onmiddellijk bij aflevering rubberen matten in de mijne gelegd. Met de huidige stoffen matten heb ik geen ervaring, maar de ervaring uit mijn V50 leert me dat de stoffen mat aan de bestuurderskant redelijk waardeloos is. Daar zat ik enorm snel door. In de nieuwe V40 matten zit er ook geen versteviging.
Van de rubberen matten ben ik ontzettend tevreden. Voor mijn V50 had ik ze ook gekocht. Twee jaar gebruikt en niets van slijtage. Bij de rubberen matten zit er voor de bestuurder wel een versteviging. De rubberen matten voor de V40 lijken mij van dezelfde, goede kwaliteit. Mijn oude rubberen matten waren na twee jaar nog zo goed dat ik ze deze week tweedehands verkocht heb voor 15 euro minder dan ik ervoor heb betaald.
Geplaatst: 02.01.2014 - 09:09
door Timmy
Tsjemp schreef:Navigatie is een ramp! Veel files in Frankrijk. Dat ding wilde me elke afslag er af sturen. Omleidingen voorstellen oke, maar dan moet de navigatie wel de files op de B-wegen (route nationaal) weten en dat is niet het geval. WAARDELOOS!!
File info helemaal uitzetten helpt overigens niets. Sensus zoekt toch de snelste weg met de beperkte info die ze heeft.
Laat ik voorop stellen dat de navigatie op veel gebieden verbeterd kan worden maar voor de verkeersinformatie ben je toch afhankelijk van de TMC aanbieder. Als deze alleen verkeersinformatie op het hoofdwegennet aangeeft dan heb je helaas pech en daar kan je navigatie weinig aan veranderen.
Geplaatst: 02.01.2014 - 09:22
door djidee
Klopt, de huidige navi kan niet de informatie verkrijgen en verwerken die TomTom en bv een Google Navi op je telefoon wel hebben. Voor de huidige wagens jammer, hoop wel dat Volvo in de toekomst met modernere technologie komt voor de navigatie. Al hebben we wat voorzichtige stapjes gezien