Pagina 75 van 162
Geplaatst: 21.02.2013 - 21:23
door Hoes
@Walter: ik heb hier ook "geklaagd" over de prijsverhoging. Dat ging (en gaat, het is nog niet gezakt) mij niet om MY13 vs MY14 want ik weet heel goed wat "Limited" betekend. Wat me wel tegenstaat is het prijsverschil van de auto's zonder belastingen als je NL met B vergelijkt. Ben benieuwd of de Duitse prijs straks dichter bij de B of NL prijs zit.
In de basis zit eigenlijk alles wel op de auto wat je zou wensen. Het doornemen van een prijslijst geeft echter een hebben, hebben gevoel bij veel accessoires. Ik wil ook wel HT line maar aan de andere kant heb ik nog nooit een auto met standkachel, schuifdak of On Call gehad. Ik zal de komende 5 jaar wel overleven als ik het zonder moet stellen. En zo geld dat voor veel zaken. Ben echter superblij met de nieuwe sportstoelen, zwarte hemel en bruin leer. Dat MOET er allemaal wel in want daar geniet ik elke km van! En de facelift is gaaf! Dat mag ook wel €1.000 extra kosten

.
@leasetermijn: ik heb ook contracten tot 200dkm gehad (zelfs met benzine!) bij LP. Dat kan dus wel. De PIH wordt koop want met 5 jaar rijden en 55 tot 60 dkm/jaar kan ik bij geen enkele leasemij terecht. Ik hoop dat ik minimaal 30% van de kilometers electrisch kan rijden.
Zijn de nieuwe interieurkleuren al ergens te zien?
Geplaatst: 21.02.2013 - 22:12
door IV39
Jan Hagel schreef:5 jaar x 40.000, dan kom je boven 180.000 km uit. Dacht altijd dat het max voor een leaseauto 180.000 km is? Maar blijkbaar zit er verschil tussen de leasemaatschappijen..
Meestal is 180K de grens, echter zijn er leasemaatschappijen die een uitzondering maken. De inzet voor mij is ook pas 31-12-2013 en ook dat is uitzonderlijk. Waarschijnlijk zal dit ook te zien zijn in de leaseprijs.
Ik heb nog geen keuze gemaakt m.b.t. de leasemaatschappij, het mag duidelijk zijn dat er nog geen officiële offerte is.
Ook laat ik de dealer een offerte uitbrengen, die gaat proberen er een soort tender van de te maken met de andere PIH's die geleasd worden en die ook mee willen doen (soort van groupsbuy

). We zullen zien hoe dat gaat lopen.
Geplaatst: 22.02.2013 - 08:23
door volvosan
ojee99 schreef:Tesla S heeft een actieradius van 450. Lijkt me prima. Ik heb ook een reserveringsnummer maar betwijfel of ik daarmee 2013 nog haal.
Dat maakt fiscaal gezien toch niet uit bij de Tesla ? 100% EV blijft zonder bijteling.
Geplaatst: 22.02.2013 - 08:27
door Markdj
Maakt net zoals bij volvo wel verschil, ook volledig EV gaan bij kentekening in 2014 naar 7%.
Geplaatst: 22.02.2013 - 08:29
door ZX10r
De 2014 PIH wordt duurder tov de Pure uit 2013, hoe rijmen we dit met het goedkoper (catalogus waarde) worden van een D5 summum voor 2014 tov 2013. Kortom ook daar zit nog een verschil van 1700 euro ten nadele van de M14 PIH.
Geplaatst: 22.02.2013 - 08:32
door RichieB
Nee, de hele 0% bijtellingscategorie verdwijnt op 1 januari 2014. Het enige voordeel dat 100% EV voertuigen hebben is dat ze altijd binnen de aangescherpte CO2 emissienormen zullen vallen omdat ze natuurlijk niets uitstoten.
Geplaatst: 22.02.2013 - 08:34
door volvosan
@Mark & Ritchie, oeps my mistake...jullie hebben natuurlijk gelijk
Ik verwarde het met de MRB....
Geplaatst: 22.02.2013 - 08:38
door XC30
ZX10r schreef:De 2014 PIH wordt duurder tov de Pure uit 2013, hoe rijmen we dit met het goedkoper (catalogus waarde) worden van een D5 summum voor 2014 tov 2013. Kortom ook daar zit nog een verschil van 1700 euro ten nadele van de M14 PIH.
Ook in nettoprijs (ex btw en bpm)?
Geplaatst: 22.02.2013 - 12:03
door alexmem
ZX10r schreef:De 2014 PIH wordt duurder tov de Pure uit 2013, hoe rijmen we dit met het goedkoper (catalogus waarde) worden van een D5 summum voor 2014 tov 2013. Kortom ook daar zit nog een verschil van 1700 euro ten nadele van de M14 PIH.
Het is voor mij (loonslaaf/ lease) in ieder geval een reden om de lease te heroverwegen. Uiteindelijk komt het er voor mij op neer dat ik het moet doen met de kale versie, inscription lak, de stoelen en het alarm. Dan mis ik (van de zaken die ik graag wilde hebben): adaptive cruisecontrol, Volvo on Call en keyless. En dan betaal ik alsnog (incl. de paal) zo'n € 350,00 eigen bijdrage.
Dan kan ik toch beter voor de Outlander kiezen en die gratis berijden, hoeveel minder mooi ik die ook vind...
*luxe keuzes*
Geplaatst: 22.02.2013 - 12:52
door IV39
alexmem schreef:ZX10r schreef:De 2014 PIH wordt duurder tov de Pure uit 2013, hoe rijmen we dit met het goedkoper (catalogus waarde) worden van een D5 summum voor 2014 tov 2013. Kortom ook daar zit nog een verschil van 1700 euro ten nadele van de M14 PIH.
Het is voor mij (loonslaaf/ lease) in ieder geval een reden om de lease te heroverwegen. Uiteindelijk komt het er voor mij op neer dat ik het moet doen met de kale versie, inscription lak, de stoelen en het alarm. Dan mis ik (van de zaken die ik graag wilde hebben): adaptive cruisecontrol, Volvo on Call en keyless. En dan betaal ik alsnog (incl. de paal) zo'n € 350,00 eigen bijdrage.
Dan kan ik toch beter voor de Outlander kiezen en die gratis berijden, hoeveel minder mooi ik die ook vind...
*luxe keuzes*
Is de Outlander dan veel goedkoper in de lease?
Geplaatst: 22.02.2013 - 13:11
door Jers3n
alexmem schreef:ZX10r schreef:De 2014 PIH wordt duurder tov de Pure uit 2013, hoe rijmen we dit met het goedkoper (catalogus waarde) worden van een D5 summum voor 2014 tov 2013. Kortom ook daar zit nog een verschil van 1700 euro ten nadele van de M14 PIH.
Het is voor mij (loonslaaf/ lease) in ieder geval een reden om de lease te heroverwegen. Uiteindelijk komt het er voor mij op neer dat ik het moet doen met de kale versie, inscription lak, de stoelen en het alarm. Dan mis ik (van de zaken die ik graag wilde hebben): adaptive cruisecontrol, Volvo on Call en keyless. En dan betaal ik alsnog (incl. de paal) zo'n € 350,00 eigen bijdrage.
Dan kan ik toch beter voor de Outlander kiezen en die gratis berijden, hoeveel minder mooi ik die ook vind...
*luxe keuzes*
Tja, 't is behelpen in een
kale Summum.....
Is zo'n Outlander qua uitrusting überhaupt te vergelijken en heeft die dan wel adaptieve cruisecontrol, een "on-call" optie en keylessdrive?
Geplaatst: 22.02.2013 - 13:51
door ZX10r
XC30 schreef:ZX10r schreef:De 2014 PIH wordt duurder tov de Pure uit 2013, hoe rijmen we dit met het goedkoper (catalogus waarde) worden van een D5 summum voor 2014 tov 2013. Kortom ook daar zit nog een verschil van 1700 euro ten nadele van de M14 PIH.
Ook in nettoprijs (ex btw en bpm)?
Was netto, de consumentenprijzen met daarachter de netto prijs (is de netto prijs)
D5 summum juli 2012 prijs 50.395,- (34.935,32)
D5 summum nov 2012 prijs 51.095,- (34.936,30)
D5 summum feb 2013 prijs 46.995,- (33.213,64)
Let wel is de 2wd handbak, de automaat
met automaat 2wd wordt het gekker, hier worden de kosten bepaald door de BPM, kosten van een automaat:
D5 summum juli 2012prijs -1.022,72 (5.000,-)
D5 summum nov 2012 prijs -1.022,38 (4.980,-)
D5 summum feb 2013 prijs -1.504,51 (6.500,-)
De V60 is netto goedkoper geworden en de PIH duurder tov de pure? Nu is de vergelijking niet helemaal netjes want we moeten de prijzen hebben van MY14 D5 summum om te zien waar de marge werkelijk mee toeneemt.
Geplaatst: 22.02.2013 - 14:24
door YoVol
Outlander heeft iig meer ruimte, accu's zitten onder de vloer. Dat scheelt een hoop. Ook is de aankleding goed. Oon een VOC variant met een wifi connectie met de auto.
Is het goedkoper worden van de V60 ook niet een stukje marketing om MY2013 nog even te slijten voor dat MY2014 ingaat?
Geplaatst: 22.02.2013 - 14:41
door YoVol
Weet iemand trouwens iets meer van de V60 PIH sales in het buitenland? Ik lees dat mensen hier MY2014 versie in Belgie bestellen. Maar ik zag ook iets voor bijkomen dat het in Duitsland ook goed gaat met de bestellingen en in Engeland geniet de auto ook belastingvoordeel. Dit heeft natuurlijk wel invloed op de capaciteit voor NL.
Geplaatst: 22.02.2013 - 14:41
door ZX10r
Als ik een beetje reken met een denkbeeldige config dan kom ik op:
My 13 config 72.802,25
My 14 config 77.228,70
Verschill van 4.426,45
Let wel dit is met dezelfde opties en config (driver support, security line, winterwielen, bouten, rearseat entertainment). Vervolgens missen we de prijsverlaging op de V60 nog welke doorgevoerd is van 1.721,68 euro.
Het is nog ff wachten op de MY14 prijs van de D5 summum 2WD welke als basis auto kan dienen qua vergelijk.
Geplaatst: 22.02.2013 - 14:59
door v60pih
Ik ga voor een auto die bruto 77k kost, netto met de fiscale regelingen een enorme berg minder betalen. Daarnaast ben ik de bijtelling kwijt en heb ik een bomvolle superdeluxe en allernieuwste station.
Wat kan mij het schelen hoe het vroeger was. Dit is en blijft het koopje van 2013!!!
Leaserijders zullen idd wel wat harder piepen maar bekijk het zo, als je deze Volvo bomvol wil rijden en je moet bijbetalen dan rij je een te dure leasewagen of je betaalt zonder morren een paar honderd per maand voor een auto, nog een koopje natuurlijk. Ben blij als je deze auto van je baas mag leasen!
Geplaatst: 22.02.2013 - 15:38
door ZX10r
Het gaat om de rechtvaardiging van het verschil tussen MY13 en 14, de dealer zegt geen marge te hebben. Als dit zo is dan zit deze marge bij Volvo NL en kunnen / mogen we nog wel wat extra's verwachten.
Het is van belang de prijs van de MY14 D5 summum 2WD te achterhalen want daar kan een verschil zitten, de PIH kosten qua techniek lijken mij hetzelfde.
Geplaatst: 22.02.2013 - 15:56
door BanRay
ZX10r schreef:Het gaat om de rechtvaardiging van het verschil tussen MY13 en 14, de dealer zegt geen marge te hebben. Als dit zo is dan zit deze marge bij Volvo NL en kunnen / mogen we nog wel wat extra's verwachten.
Aan wat voor extra's denk je dan?
Geplaatst: 22.02.2013 - 16:07
door Bluemagics
Gratis Hybrid Tech pakket! En ze hebben weer tevreden klanten. Volvo NL zou dat echt als een serieuze optie moeten overwegen. De marketing en service waarde hiervan is groter dan de winst die ze hiermee halen.
Of driver support line. Volvo wil toch geen dodelijke ongelukken meer in een Volvo? Dan kunnen ze dat streven nu al halen ipv 2020.

Geplaatst: 22.02.2013 - 16:29
door bart simpson
Je krijgt het ding al vrijwel kado, wel kenmerkend zo'n vraag van iemand die nooit genoeg heeft