De wifi in je auto is bedoeld voor gebeuik IN de auto, er zit dus geen buitenantenne op. Niet vreemd dus dat je met je router thuis een slechte verbinding hebt. Het wifi signaal heeft last van een semi-kooi van Faraday. On Call maakt gebruiik van de dakantenne.dbotop schreef: ↑08.08.2020 - 11:39 Wat ik mij afvraag of we hier ook te maken hebben met een externe oorzaak. De communicatie module van de Volvo communiceert met het aloude G3 netwerk. Nu merk ik op mij smartphone met G3 (ik moet nog eens overzetten naar G4) dat de verbinding steeds slechter wordt. Mail binnenhalen via data kost erg veel moeite, laat staan het internet bezoeken. Daarnaast zie ik, dat de Volvo communicatiemodule nu niet bepaald "communicatief" sterk is. Zo wil hij 5 meter vanaf mij Wifi router al niet meer koppelen met Wifi. Mijn aloude Samsung doet dat nog op 30 meter. Het is maar een gedachte, maar toch lijkt er een samenhang te zitten in het gedrag op 3G.
Overigens zou het Volvo sieren indien zij dit probleem aanpakten en het niet klakkeloos doorverwijzen naar de dealers die het ook niet op kunnen lossen.
Ik ben het met je eens dat 3G de laatste maanden achteruit holt. Ik verlies de verbinding via het automodem steeds vaker en maak nu maar gebruik van een 4G Wingle: https://www.google.com/search?q=Huawei+E8372h-153