Pagina 8 van 13

Volvo On call

Geplaatst: 08.08.2020 - 12:09
door -KJ-
dbotop schreef: 08.08.2020 - 11:39 Wat ik mij afvraag of we hier ook te maken hebben met een externe oorzaak. De communicatie module van de Volvo communiceert met het aloude G3 netwerk. Nu merk ik op mij smartphone met G3 (ik moet nog eens overzetten naar G4) dat de verbinding steeds slechter wordt. Mail binnenhalen via data kost erg veel moeite, laat staan het internet bezoeken. Daarnaast zie ik, dat de Volvo communicatiemodule nu niet bepaald "communicatief" sterk is. Zo wil hij 5 meter vanaf mij Wifi router al niet meer koppelen met Wifi. Mijn aloude Samsung doet dat nog op 30 meter. Het is maar een gedachte, maar toch lijkt er een samenhang te zitten in het gedrag op 3G.
Overigens zou het Volvo sieren indien zij dit probleem aanpakten en het niet klakkeloos doorverwijzen naar de dealers die het ook niet op kunnen lossen.
De wifi in je auto is bedoeld voor gebeuik IN de auto, er zit dus geen buitenantenne op. Niet vreemd dus dat je met je router thuis een slechte verbinding hebt. Het wifi signaal heeft last van een semi-kooi van Faraday. On Call maakt gebruiik van de dakantenne.
Ik ben het met je eens dat 3G de laatste maanden achteruit holt. Ik verlies de verbinding via het automodem steeds vaker en maak nu maar gebruik van een 4G Wingle: https://www.google.com/search?q=Huawei+E8372h-153

Volvo On call

Geplaatst: 10.08.2020 - 15:44
door vankol
3 g heb je niets meer aan.
Per 4 februari 2020 wordt 3G uitgefaseerd (bericht Vodafone)
Dus je telefoon als modem gebruiken, of dongle

Volvo On call

Geplaatst: 11.08.2020 - 07:44
door Rinootje
vankol schreef: 10.08.2020 - 15:44 3 g heb je niets meer aan.
Per 4 februari 2020 wordt 3G uitgefaseerd (bericht Vodafone)
Dus je telefoon als modem gebruiken, of dongle
KPN stopt er in 2022 mee en T-mobile geeft nog geen datum.
Zelf heb ik KPN er in zitten en ik stap pas over, als dat niet meer werkt O)

Volvo On call

Geplaatst: 04.09.2020 - 15:31
door sanco
sanco schreef: 07.08.2020 - 16:51 Probleem is dat er in een auto heel veel zaken aan elkaar geknoopt worden tegenwoordig, en dat het ambt van monteur mede daardoor een heel andere is geworden. Daarnaast moet je jezelf al bijna langere tijd specialiseren in een bepaald model / serie, om herkenning van kwaaltjes te hebben / houden. Natuurlijk wordt er veel gedaan aan opleiding en bijscholing, ik geloof ook best in de goede bedoeling van de meesten, maar idd repareren door het vervangen van een serie aan elkaar geknoopte black boxes is wel een beetje de kwaal van deze tijd. Oorzaak <> Gevolg beredenering is vaak niet meer zo eenvoudig. Laten we het er op houden dat wij als consumenten steeds meer willen en vragen, dat er heel veel kan, maar dat het in de benen houden van al dit moois ook extra problemen kan opleveren zo af en toe. Volgende week vervolg....
Vervolg niet volgende week, maar inmiddels een week of 3 later. Toch even aan jullie laten weten hoe het er mee staat...

Lang verhaal kort: communicatie module is vervangen, enige coulance gekregen van VOLVO en/of dealer, gaf eerst geen oplossing, maar week later na complete reset van VOC en de auto, en het opnieuw inladen / aanmelden etc. is het uiteindelijk gelukt alles weer in de benen te krijgen.
Tot op heden lijkt het er op dat er geen problemen meer zijn in de communicatie tussen VOC en de auto, en klopt de rittenregistratie ook weer.
Ik ga er dus voor nu van uit dat het probleem door het vervangen van de comm module is opgelost.

Al met al voor een reguliere 120k beurt zonder verdere bijzondere kosten of onderdelen , icm het oplossen van dit probleem ruim 2k afgetikt.
Snel vergeten maar, en hopelijk komend jaar zonder verdere kosten weer genieten van mijn Eland.....

Volvo On call

Geplaatst: 04.09.2020 - 17:23
door Kick
Wat een geld.... En zo'n module komt gewoon uit China en kost waarschijnlijk een drol. Gauw maar vergeten inderdaad en door.....

Volvo On call

Geplaatst: 25.10.2020 - 05:47
door razorclaw
Heeft iemand hier ooit gebruik gemaakt van VOC om 'een leuk restaurant' te vinden?
Om een of andere reden ben ikzelf nog niet over de mentale drempel heen om op dat knopje te drukken...
"Als u in druk verkeer op zoek bent naar een leuk restaurant of een interessante attractie hoeft u slechts op de On Call knop in de auto te drukken om verbonden te worden met een Volvo On Call operator. Vertel de operator waar u naar op zoek bent en in no time begeleidt de Sensus navigatie u naar de desbetreffende locatie."

Volvo On call

Geplaatst: 08.11.2020 - 13:51
door danny3
De Volvo on call app geeft geen feedback van verbruik en tank inhoud weer en ook niet dat de auto vergrendeld is ?? Sinds deze morgend ??

Volvo On call

Geplaatst: 31.08.2021 - 20:21
door evkessel
Guess what, ik heb eerst de VOC in de auto gedeactiveerd, toen via de dealer weer geactiveerd (want je hebt codes nodig), opnieuw toegevoegd aan de App (daarvoor was nog een tweede reset nodig door de dealer) en voila, rit details werken weer.

Volvo On Call

Geplaatst: 26.12.2021 - 09:31
door Bart53
Al ruim een week in mijn app staat in oranje balk auto staat stand-by.
Auto staat in deze modus om stroom te besparen als aanduiding in app
Ook al een week geen rit registratie.
Heeft dit met instellingen te maken of storing?
Of kan oorzaak een lege batterij zijn van Volvo On call.
Er is 2 weken geleden wel nieuwe accu geplaatst, maar de app heeft daarna wel gewerkt.

Volvo On Call

Geplaatst: 26.12.2021 - 10:37
door Bart53
Aanduiding in de app

Volvo On Call

Geplaatst: 26.12.2021 - 11:12
door lint
Als de auto langere tijd niet gestart/gebruikt wordt dan gaat de auto in de offline modus.

Volvo On Call

Geplaatst: 26.12.2021 - 11:38
door Bart53
De auto staat nooit langer stil als een paar dagen, gisteren na een rit van 60 km gemaakt.
Auto net nog gestart, maar auto kan nu niet communiceren met app.
De app opnieuw geïnstalleerd maar geen resultaat.

Volvo On Call

Geplaatst: 26.12.2021 - 16:34
door raspaardje
Ik heb hetzelfde euvel terwijl de auto dagelijks wordt gebruikt. Ik vermoed een bug in VOC versie 5.8.1.
Standkachel is echter prima te activeren, dat is het belangrijkste nu...:)

Volvo On Call

Geplaatst: 26.12.2021 - 17:21
door Bart53
Klopt standkachel kan ik activeren in de auto, niet meer via app omdat de app op nieuw weer geïnstalleerd is.
Zag dat ik wel een bestemming naar auto kan sturen.

Volvo On Call

Geplaatst: 27.12.2021 - 16:46
door VolEmm
Hoi,

Ik heb hetzelfde probleem sinds 27-12-2021...de dealer weet van niets en de helpdesk zegt dat alles normaal zou moeten functioneren. Iemand al een oplossing?

Volvo On Call

Geplaatst: 27.12.2021 - 22:22
door peer54
Sinds het overzetten van de App van de V60 naar de V90 is de meeste informatie niet meer beschikbaar.
Geen rit en reisgegevens, geen laadgegevens, geen buitentemperatuur etc. Wel gelukkig bediening parkeerverwarming. Dealer zegt dat dit te maken heeft met Google. Komt allemaal goed oppert de dealer. Ik ben er niet blij mee.

Groet, Peer

Volvo On Call

Geplaatst: 08.01.2022 - 14:36
door johan5
Standkachel via app werkt bij mij weer in profiel -> app instellingen-> “vorige modus”

Volvo On Call

Geplaatst: 13.01.2022 - 11:03
door raspaardje
Inmiddels is mijn auto in VOC "offline", terwijl er gisteren mee gereden is.
Dus van een periode standby vanaf 17/12/2021 nu naar offline.

Naar het oude ontwerp, herinstalleren van VOC, het heeft geen verandering gebracht.

Wat nu te doen?
Hebben hier nog meer mensen (nog steeds) last van?

Volvo On Call

Geplaatst: 13.01.2022 - 15:09
door Bart53
Ook bij mijn auto is dit aan de orde, kan wel kachel instellen op app en navigatie doorsturen.
Contact gehad met Volvo specialist er zijn meer klachten.
Wachten op update 5.9 dat zou de problemen moeten oplossen volgens hun.
update 5.8.1 is er weinig veranderd alleen mijn scherm is van oranje naar grijs gegaan

Volvo On Call

Geplaatst: 13.01.2022 - 15:10
door raspaardje
Oké, dank!
Ik wacht geduldig af.

Het belangrijkste, kachel instellen en navigatie doorsturen, werkt dus nog steeds?