Pagina 76 van 162
Geplaatst: 22.02.2013 - 16:40
door IkeV70
bart simpson schreef:Je krijgt het ding al vrijwel kado, wel kenmerkend zo'n vraag van iemand die nooit genoeg heeft
Kado...
Die PIH is gewoon een van de duurste volvo's die er is, ook als je de MIA, KIA en Vamil meerekent (zeker wanneer je een BV hebt ipv een eenmanszaak).
Het enige echte grote voordeel is die bijtelling. Dat is echter iets waar Volvo niets mee te maken heeft, dat is iets tussen overheid en consument.
Zoals al vaker opgenoemd is hier; Volvo profiteert flink mee van de fiscale voordelen. Voordelen die helemaal niet bedoeld zijn voor Volvo, maar voor de kopers. Maarja, wet van vraag en aanbod, ze kunnen het gewoon maken want die auto's raken toch wel uitverkocht.
Geplaatst: 22.02.2013 - 16:46
door P-V60
bart simpson schreef:Je krijgt het ding al vrijwel kado, wel kenmerkend zo'n vraag van iemand die nooit genoeg heeft
Pff ik begrijp dat je een statement wilt maken dat 'we' die auto met genoeg voordelen kunnen rijden. Wel een beetje jammer dat je dit om de 2 pagina's moet melden. Ik weet niet wat je motief is, ik hoop niet dat het jaloezie is want daar zal je alleen zelf wakker van liggen.
No offense, dit viel me gewoon op... :?
Even iets anders, heeft iemand al live/pers plaatjes van die 17" Sadia velgen?
Geplaatst: 22.02.2013 - 16:47
door bart simpson
inderdaad ja, vrijwel kado, het bijtellingsvoordeel alleen is al € 42.500,--, mrb € 4.250,--, uit de verdere regeling put je ook zomaar € 5.000,-- volle btw.
@ IkeV70, bestudeer de prijslijsten nog eens goed als je wilt weten wat de duurste Volvo is
Geplaatst: 22.02.2013 - 16:51
door Walter
ZX10r schreef:Het gaat om de rechtvaardiging van het verschil tussen MY13 en 14, de dealer zegt geen marge te hebben. Als dit zo is dan zit deze marge bij Volvo NL en kunnen / mogen we nog wel wat extra's verwachten.
Het is van belang de prijs van de MY14 D5 summum 2WD te achterhalen want daar kan een verschil zitten, de PIH kosten qua techniek lijken mij hetzelfde.
Wat denk je van een facelift en een andere standaard uitrusting? Laat MY13 nou los.

Geplaatst: 22.02.2013 - 16:52
door Walter
P-V60 schreef:bart simpson schreef:Je krijgt het ding al vrijwel kado, wel kenmerkend zo'n vraag van iemand die nooit genoeg heeft
Pff ik begrijp dat je een statement wilt maken dat 'we' die auto met genoeg voordelen kunnen rijden. Wel een beetje jammer dat je dit om de 2 pagina's moet melden. Ik weet niet wat je motief is, ik hoop niet dat het jaloezie is want daar zal je alleen zelf wakker van liggen.
No offense, dit viel me gewoon op... :?
Wordt er niet 2 maal per pagina terug gegrepen naar de vergelijking met de Pure Limited? Terwijl al vastgesteld is dat dat een eenmalige (vandaar de term 'Limited') uitvoering is?
Geplaatst: 22.02.2013 - 17:04
door Zoefje
Los van het prijsverschil tussen MY13 en MY14 blijft het erg vreemd dat de auto in andere landen een stuk goedkoper is. Volvo wil graag mee verdienen aan de fiscale voordelen in NL.
Daarnaast is het ook nog eens zo dat in Belgie de garantie van het accupakket heeft verbeterd. ipv 5 jaar 100.000 km naar 8 jaar 160.000 km
Hoe zit ht nu in NL met de garantie van het accupakket?
Mijn advies: ga gewoon in Belgie de auto kopen.
Geplaatst: 22.02.2013 - 17:08
door Magliaveli
Even over die marge: Volvo (en vattenfall) hebben op het moment iets van 280 MILJOEN € in de ontwikkelkosten in de V60 PIH zitten. Die moeten op het moment nog verdeeld worden over alles wat gepland staat met een hybride aandrijflijn. ALs je dat bekijkt over de huidige V60 pih's is dat dus (280.000.000.-- / (1000+6000) = € 40.000.-- per auto alleen aan ontwikkelkosten. Als je daar de normale productiekosten bij telt gaat volvo voorlopig geen winst maken op de PIH's dacht ik zo.
Geplaatst: 22.02.2013 - 17:10
door IkeV70
bart simpson schreef:inderdaad ja, vrijwel kado, het bijtellingsvoordeel alleen is al € 42.500,--, mrb € 4.250,--, uit de verdere regeling put je ook zomaar € 5.000,-- volle btw.
@ IkeV70, bestudeer de prijslijsten nog eens goed als je wilt weten wat de duurste Volvo is
Bijtellingsvoordeel is geen 42500. Voor een dure normale V60 betaal je zo'n 55000. Dat is na 5 jaar zo'n 35750 bijtelling. Als je een wat minder dik aangeklede V60 kiest, wat met de PIH niet mogelijk is, kom je al richting 30000 bijtelling. Dat is dus het bijtellingsvoordeel.
Daarnaast is de PIH zakelijk waarschijnlijk duurder vanwege hogere afschrijving. Maar dat is nog koffiedik kijken.
De fiscale voordelen zijn onmiskenbaar, maar zijn niet dermate groot dat je kunt spreken van kado.
En wat betreft die prijs, welke Volvo kost excl btw en bpm meer dan €53000? Ze zullen er wel zijn, maar veel zijn het er niet.
Geplaatst: 22.02.2013 - 17:13
door bart simpson
een V60 D5 AWD aut kost ook > 60K (zonder metaallak)
Geplaatst: 22.02.2013 - 17:19
door ZX10r
Walter schreef:ZX10r schreef:Het gaat om de rechtvaardiging van het verschil tussen MY13 en 14, de dealer zegt geen marge te hebben. Als dit zo is dan zit deze marge bij Volvo NL en kunnen / mogen we nog wel wat extra's verwachten.
Het is van belang de prijs van de MY14 D5 summum 2WD te achterhalen want daar kan een verschil zitten, de PIH kosten qua techniek lijken mij hetzelfde.
Wat denk je van een facelift en een andere standaard uitrusting? Laat MY13 nou los.

Kosten facelift zullen blijken uit de prijs van de MY14 D5 summum en geeft de verhouding aan met MY13, dus ik neem aan dat je bedoeld dat ik gelijk heb.
Geplaatst: 22.02.2013 - 17:29
door ferretje
Ik schat dat de dealer 5 a 6 procent marge krijgt op deze auto.
Normaal is het percentage hoger omdat het berekend wordt over de prijs exklusief BTW en BPM. Omdat op deze auto's geen BPM zit is hun marge absoluut even hoog als op de andere auto's.
Als je 6% korting krijgt op een D5 summum is dat van € 33.214 ofwel zo'n € 2.000. De dealer houdt dan nog zo'n zelfde bedrag maar soms maar een honderdje of 5 over aan de deal.
6% van een auto van € 75.000 incl BTW is zo'n € 3.700. Kortom dan geven ze de hele marge weg. Dan ben je gauw klaar als dealer.
Geplaatst: 22.02.2013 - 17:32
door IkeV70
bart simpson schreef:een V60 D5 AWD aut kost ook > 60K (zonder metaallak)
Volgens de configurator kost een V60 D5 AWD Geartronic Summum 57495,-.
Geplaatst: 22.02.2013 - 17:51
door ZX10r
kijk naar nettoprijzen aub
Geplaatst: 22.02.2013 - 17:54
door bart simpson
IkeV70 schreef:bart simpson schreef:een V60 D5 AWD aut kost ook > 60K (zonder metaallak)
Volgens de configurator kost een V60 D5 AWD Geartronic Summum 57495,-.
een kale summum wel, daar heb je gelijk in
Geplaatst: 22.02.2013 - 17:55
door bart simpson
ZX10r schreef:kijk naar nettoprijzen aub
waarom?
Geplaatst: 22.02.2013 - 18:04
door ZX10r
Netto catalogusprijs omdat je anders niet kan vergelijken met een PIH ivm BPM.
Geplaatst: 22.02.2013 - 18:12
door Thom
Je krijgt het ding al vrijwel kado, wel kenmerkend zo'n vraag van iemand die nooit genoeg heeft
Van de staat cq. de fiscus idd, dat rechtvaardigt niet dat Volvo latere beslissers financieel fors benadeeld..
Geplaatst: 22.02.2013 - 18:21
door alexmem
Jers3n schreef:alexmem schreef:ZX10r schreef:De 2014 PIH wordt duurder tov de Pure uit 2013, hoe rijmen we dit met het goedkoper (catalogus waarde) worden van een D5 summum voor 2014 tov 2013. Kortom ook daar zit nog een verschil van 1700 euro ten nadele van de M14 PIH.
Het is voor mij (loonslaaf/ lease) in ieder geval een reden om de lease te heroverwegen. Uiteindelijk komt het er voor mij op neer dat ik het moet doen met de kale versie, inscription lak, de stoelen en het alarm. Dan mis ik (van de zaken die ik graag wilde hebben): adaptive cruisecontrol, Volvo on Call en keyless. En dan betaal ik alsnog (incl. de paal) zo'n € 350,00 eigen bijdrage.
Dan kan ik toch beter voor de Outlander kiezen en die gratis berijden, hoeveel minder mooi ik die ook vind...
*luxe keuzes*
Tja, 't is behelpen in een
kale Summum.....
Is zo'n Outlander qua uitrusting überhaupt te vergelijken en heeft die dan wel adaptieve cruisecontrol, een "on-call" optie en keylessdrive?
Ja, in de Instyle + (€ 51.990) zit dat allemaal standaard.
@IV90 de Outlander is als actiemodel bij LeasePlan te leasen voor ongeveer € 875,00/900,00 per maand incl. de laadplaal. Dat is onder mijn leasebedrag. Ik schat de V60 zoals ik hem nu geconfigureerd heb op ongeveer € 500,00 duurder. Ik gok op kaal (als je van kaal mag spreken) € 1.200/1.250,00.
Zojuist in een Outlander gereden (geen PHEV) en heb mijn beslissing toch wel genomen. Liever een 'kale' V60 en € 350,00 per maand betalen dan de Outlander.
Geplaatst: 22.02.2013 - 19:13
door bart simpson
ZX10r schreef:Netto catalogusprijs omdat je anders niet kan vergelijken met een PIH ivm BPM.
GM verliest per Ampera/Volt iets van een mille of 40 heb ik begrepen, wat dacht je dat de ontwikkeling en productie per unit kost?
Geplaatst: 22.02.2013 - 19:14
door bart simpson
Thom schreef:Je krijgt het ding al vrijwel kado, wel kenmerkend zo'n vraag van iemand die nooit genoeg heeft
Van de staat cq. de fiscus idd, dat rechtvaardigt niet dat Volvo latere beslissers financieel fors benadeeld..
Fors benadeelt? leg eens uit.
Niemand heeft iemand er toch van weerhouden "op tijd" te beslissen?