Pagina 76 van 104
Geplaatst: 18.12.2013 - 20:53
door tomtom
Pvdveen schreef:Ik heb inmiddels de update geïnstalleerd.
Wat een grote faal van Volvo
Mijn grootste bezwaren van SCT zijn nog niet opgelost.
- Na bellen kan in sct niet meer met stuurknoppen en middenconsole bedienen
- Navigatie kan nog steeds niet in/uit zoomen in 3D mode op het stuur.
Waarschijnlijk toch wachten op week 9.
Enige verandering die ik zo tegenkwam was een app video in. Deze geeft een test beeld. Dus de camera kunnen we aansluiten.
Verder niet meer geprobeerd. teleurstelling in Volvo was te groot.
Dan toch maar hacken.Of zullen ze dat wel gefikst hebben?
Hahahahaha, jij had de "update" van de iPhone/Android App nog niet gezien? Dit is net zo'n grote flop en lag ook helemaal in de lijn der verwachting. Het kan ook haast niet anders als je iGo durft te verkopen voor 300 euro terwijl dat in de store voor ca 50 euro te koop is. Maar ja zoals je hierboven kunt lezen zal het een groot deel een zorg zijn; die gebruiken het niet of nauwelijks. De rest gaat eigen oplossingen zoeken en Volvo komt er dus mee weg (en publiceert vandaag een persbericht dat het het beste jaar sinds 1990 is….)
Geplaatst: 18.12.2013 - 21:03
door JustinK
santu001 schreef:Nondeju, krijg nou tie...
Er is een update beschikbaar. Versie 147.96
Tja , wat nu...
Ik ga hem zo ook eens installeren. Lees dat eerste indrukken weinig hoopgevend zijn... Ik dacht ook ergens iets over de Starter app i.c.m. 1.47.96 gelezen te hebben. Ben benieuwd of die nu beschikbaar is in de Asteroid Market.
Geplaatst: 18.12.2013 - 21:18
door noten093
Jongens niet zo negatief. Volvo heeft een prachtige auto ontwikkeld en mag flink verdienen als wij besparen. Ik zou hem niet willen ruilen voor een Tesla. Zij hebben de lobby voor de 0% voor de PIH ook gewonnen voor ons. De SCT is een supergadget. En wellicht de voorloper van een nieuwe generatie in dash entertainment. Ik ben gelukkig met mijn keuzes.
Geplaatst: 18.12.2013 - 22:18
door JustinK
Update naar 1.47.96 is geslaagd, maar eerlijk gezegd heb ik geen flauw idee wat er gewijzigd is. Ik heb in ieder geval niets kunnen ontdekken.
Tijdens opstarten van iGO stond er wel 'Installing iGO' i.p.v. 'Loading iGO', maar heb nog niet kunnen achterhalen wat er dan veranderd is. Helaas ook geen nieuwe apps beschikbaar via Asteroid Market.
noten093 schreef:De SCT is een supergadget.
Eens, maar als je de niet-gehackte versie hebt kom je wel wat bedrogen uit. Het is bij lange na niet zo'n vette gadget als bij de introductie belooft. Dat heeft vooral met het niet hebben van een mirrorlink functie te maken en het karige aanbod in de Asteroid Market. Ik zie zeker heel veel potentie in SCT, maar er is zo veel meer uit te halen (daar weet jij alles van

).
noten093 schreef:Jongens niet zo negatief. Volvo heeft een prachtige auto ontwikkeld en mag flink verdienen als wij besparen.
Helemaal mee eens! Ik ben echt superblij met m'n dikke V40

Geplaatst: 18.12.2013 - 22:26
door zakraket
Er zou verbeterde zoomfunctionaliteit in iGo zijn in deze update, dat weet ik wel. Op een bepaalde ander forum kunnen ze vast wel uitzoeken of deze update nog compatible is met de laatste ontwikkeling

van SCT
Ik vind iGo een prima navigatiesysteem, ik gebruik alleen in nederland het onovertroffen Googlenav, kan geen Tomtom tegenop zo gemakkelijk en actueel.. Igo is voor de vakantie. Inderdaad voor een schofterige prijs.
En ik vind het niet oke dat als "wij" besparen door allerlei belastingmaatrege
Geplaatst: 18.12.2013 - 22:32
door JustinK
zakraket schreef:Er zou verbeterde zoomfunctionaliteit in iGo zijn in deze update, dat weet ik wel.
Ja, dat had ik inderdaad ook ergens gelezen. Ik heb geprobeerd te zoomen met de draaiknop of met de getallen, maar zonder resultaat.
Geplaatst: 18.12.2013 - 22:46
door tomtom
noten093 schreef:Jongens niet zo negatief. Volvo heeft een prachtige auto ontwikkeld en mag flink verdienen als wij besparen. Ik zou hem niet willen ruilen voor een Tesla. Zij hebben de lobby voor de 0% voor de PIH ook gewonnen voor ons. De SCT is een supergadget. En wellicht de voorloper van een nieuwe generatie in dash entertainment. Ik ben gelukkig met mijn keuzes.
Vind je dat echt? Gerelateerd aan het geld dat de SCT en de auto kost? Of zij een (echte) hand hebben gehad in de lobby is volgens mij maar de vraag. De waardes waren bepaald en Volvo heeft daar naar toe gewerkt (denk ik maar de NL markt is vast niet (heel) interessant op de wereldverkoop). Ik ben blij met mijn auto omdat het mijn eerste nieuwe is, ik het een mooie en veilige auto vind. Ik vind het gerelateerd aan het geld (meer dan 80.000 euro!!) een heel middelmatig product met een middelmatige afwerking en op dit moment vele tekortkomingen & slordigheden. De SCT is volgens mij niets meer dan een simpel computertje dat gelukkig door jullie hulp een beetje fatsoenlijk gebruikt kan worden. Volgens mij is (1250 euro toch) het bedrag idioot hoog als je naar de mogelijkheden en vooral de onmogelijkheden kijkt….
Geplaatst: 18.12.2013 - 22:48
door noten093
zakraket schreef:Er zou verbeterde zoomfunctionaliteit in iGo zijn in deze update, dat weet ik wel. Op een bepaalde ander forum kunnen ze vast wel uitzoeken of deze update nog compatible is met de laatste ontwikkeling

van SCT
Ik vind iGo een prima navigatiesysteem, ik gebruik alleen in nederland het onovertroffen Googlenav, kan geen Tomtom tegenop zo gemakkelijk en actueel.. Igo is voor de vakantie. Inderdaad voor een schofterige prijs.
En ik vind het niet oke dat als "wij" besparen door allerlei belastingmaatrege
Belastingmaatregel is te kort door de bocht. Het is een complexe constructie waaronder investeringsstimulatiemaatregelen waaronder de autoindustrie en de economie van profiteert. Ook ligt Nederland ver achter op het stimuleren van groene energie dus Den Haag komt weer wat beter in het EU quotum zo. Bij gebrek aan leverbare alternatieven heeft Volvo gewoon de beste kaarten gehad. De auto is zo duur gemaakt dat het negatieve effect in de portemonnee op de gemiddelde belastingbetaler nihil is. Dan nog de omzet voor een laadpaal enzo. Je bent zo 74k kwijt. Volgens mij zijn die fiscalisten in Den Haag zo dom nog niet.
Geplaatst: 18.12.2013 - 22:52
door noten093
tomtom schreef:noten093 schreef:Jongens niet zo negatief. Volvo heeft een prachtige auto ontwikkeld en mag flink verdienen als wij besparen. Ik zou hem niet willen ruilen voor een Tesla. Zij hebben de lobby voor de 0% voor de PIH ook gewonnen voor ons. De SCT is een supergadget. En wellicht de voorloper van een nieuwe generatie in dash entertainment. Ik ben gelukkig met mijn keuzes.
Vind je dat echt? Gerelateerd aan het geld dat de SCT en de auto kost? Of zij een (echte) hand hebben gehad in de lobby is volgens mij maar de vraag. De waardes waren bepaald en Volvo heeft daar naar toe gewerkt (denk ik maar de NL markt is vast niet (heel) interessant op de wereldverkoop). Ik ben blij met mijn auto omdat het mijn eerste nieuwe is, ik het een mooie en veilige auto vind. Ik vind het gerelateerd aan het geld (meer dan 80.000 euro!!) een heel middelmatig product met een middelmatige afwerking en op dit moment vele tekortkomingen & slordigheden. De SCT is volgens mij niets meer dan een simpel computertje dat gelukkig door jullie hulp een beetje fatsoenlijk gebruikt kan worden. Volgens mij is (1250 euro toch) het bedrag idioot hoog als je naar de mogelijkheden en vooral de onmogelijkheden kijkt….
Ik vind de kosten serieus meevallen. Het scherm lijkt me echt prijzig voor Volvo en de aangepaste modules ook. Dat het door Parrot veel beter uitgevoerd moet worden is een tweede.
Geplaatst: 18.12.2013 - 23:05
door RichieB
Kom op zeg. SCT inbouwen kost in België zonder iGO € 900. Dus het is hier sowieso € 350 te duur. Reken er maar op dat er flink op verdiend wordt, ontwikkel kosten meegenomen en al.
Geplaatst: 18.12.2013 - 23:08
door noten093
Wellicht ben ik verblind door de hack. Ik vind dan bijv velgen en banden in verhouding overpriced. Maar ik wist dan ook al dat ik hem zou kunnen hacken toen ik mijn pre-order heb laten wijzigen. Ik moest 500 bijbetalen.
Geplaatst: 18.12.2013 - 23:40
door tomtom
Denk ik ook (maar je hebt ook wel een erg mooie hack

!!) en velgen + banden zijn zeker (te) duur. Ik las onlangs een test in AW waarin een V70 duurder was (ook in allerlei accessoires) dan een mercedes E klasse (gelijk gemotoriseerd). Ik heb niets met mercedes maar daarin zitten toch wel wat fraaiere materialen en opties dan in een Volvo. De prijsstelling lijkt dus op z'n zachtst gezegd; STEVIG (zie ook i.v.m. een Outlander).
Geplaatst: 19.12.2013 - 00:03
door Mike Philippens
noten093 schreef:Ik vind de kosten serieus meevallen. Het scherm lijkt me echt prijzig voor Volvo en de aangepaste modules ook. Dat het door Parrot veel beter uitgevoerd moet worden is een tweede.
Maak je nou een geintje? Die hele SCT is qua functionaliteit ook te krijgen op een 7" tablet van nog geen €300. En dan heb je nog meer ook, namelijk een niet-gecastreerd apparaat dat je door een hack zover moet krijgen om te doen wat ie in de eerste plaats voor minimaal de helft van het geld al had moeten doen.
Misschien is het beroepsdeformatie, maar ik kijk nu eenmaal met een ICT bril naar dat soort dingen en voor dat geld springen me de tranen in de ogen. Vooral omdat 90% van het werk al door Parrot is gedaan. Volvo heeft alleen maar gezorgd dat je er niets meer mee kunt.
En ja, ik ben vrij onverbiddelijk als het daarom gaat. Ik haat beperkingen. Ik heb al jaren Android spul en zodra ik de boel kon rooten, deed ik dat. Niet zozeer omdat het spul te beperkt was, maar omdat ik graag de boel zelf inricht en naar mijn hand zet. Dat SCT zag er leuk uit, maar toen ik door kreeg dat ze in een al beperkt systeem alleen nog maar meer beperkingen in hadden gebouwd, haakte ik af.
Heel misschien had ik het nadat de root mogelijkheid kwam meer gewaardeerd, maar uiteindelijk gaat het mij met zo'n ding voornamelijk om de navigatie. Ik doe niet aan streaming audio en heb sowieso al een smartphone bij me.
Maar dat SCT veel te duur betaald wordt is eigenlijk niet eens aan een mening onderhevig. Het is met redelijk objectieve maatstaven vast te stellen dat, zoals ik al zei, een Nexus7 precies hetzelfde kan als een SCT systeem. En nee, een Nexus is niet ingebouwd, maar is dan ook €1500-€300=€1200 goedkoper. Ze hadden dus beter een Nexus uit elkaar kunnen trekken en in het dashboard bouwen. Een interface in elkaar flansen die de knoppen met dat ding verbindt is voor een techneut een weekje werk schat ik zo. Uiteindelijk zit er ook gewoon een Android ding in dat SCT, dus how hard can it be? Alles is er al.
Geplaatst: 19.12.2013 - 00:42
door santu001
Ik ben ook blij met SCT, maar duur is het zeker. Om het te relativeren, sinds enkele dagen heb ik een Samsung Tab 10.1 - 2014 editie in huis. Voor Android tablets begrippen best een relatief duur apparaat! Maar man, wat een andere wereld voor een derde van de prijs en dan ben ik qua telefoons een die hard HTC-fan. Verschrikkelijke resolutie en overtreft het toch al prettige gevoel van de One Max
Maar goed, het is vrij makkelijk. Veel betere - auto - oplossingen zijn er nog niet en dat ik best vreemd. Wat ik nu in mijn auto heb, voelt heel logisch. Het kan toch niet anders dat dit de toekomst is in auto's. Volvo staat altijd wel voor kwaliteit in audio, maar qua innovatie lopen ze meestal fors achter. Dit in tegenstelling tot de rest van de auto wat juist erg vooruitstrevend is. Met SCT had men ineens een overwachte inhaal slag gemaakt, nog steeds niet helemaal bij, maar toch, ik keek er van op...
Het feit dat men met kinderstappen voort borduurt op Sensus vind ik eigenlijk een grote teleurstelling. SCT wat best duur, maar ik zie het eerder als een unieke mogelijkheid die wellicht over een jaar verdwenen is. Toch een aftermarket product en Volvo wil het - zoals alles bij Volvo - voor een behoorlijke prijs inbouwen en zelfs zorgen voor enige integratie.
Ik wil niet te snel kritisch zijn op het nieuwe sensus connect, maar wat ik zo snel zag, vond ik het geen grote inhaal slag. Nog meer beperkingen dan het, van origine, toch al beperkte SCT. Laat ik het zo zeggen, ik word er iig niet vrolijker van...
Kan me wel voorstellen dat men niet zo snel voor een open source basis als Android. Misschien is dit SCT wel een uniek buitenkansje... Tja, wat is duur. Alles is relatief.
Geplaatst: 19.12.2013 - 06:40
door Autozoeker
Mensen met .96 update, wat is jullie gps versie ?
Is er ergens een changelog te vinden van .77 naar . 96?
Geplaatst: 19.12.2013 - 08:03
door noten093
Mike Philippens schreef:noten093 schreef:Ik vind de kosten serieus meevallen. Het scherm lijkt me echt prijzig voor Volvo en de aangepaste modules ook. Dat het door Parrot veel beter uitgevoerd moet worden is een tweede.
Maak je nou een geintje? Die hele SCT is qua functionaliteit ook te krijgen op een 7" tablet van nog geen €300. En dan heb je nog meer ook, namelijk een niet-gecastreerd apparaat dat je door een hack zover moet krijgen om te doen wat ie in de eerste plaats voor minimaal de helft van het geld al
Ik heb er ook zo naar gekeken maar kon niemand vinden die een tablet wilde inbouwen. En als je al een goede partij vindt gaat dit ook echt geld kosten. Dan heb je nog compleet geen integratie met de rest van Volvo. Google op FC6100 of kijk in Vida 2013d en je ziet dat het toch veel aangepaste hardware is. Dit wordt in kleine oplage geproduceerd en is geen miljoenen consumenten productie.
Nogmaals ik vind het een goede poging van Volvo maar Parrot gaat zo een klant verliezen.
Geplaatst: 19.12.2013 - 08:23
door sergestoord
noten093 schreef:
Ik heb een 4G dongle die volgens Parrot compatible was, besteld in Duitsland voor 30 euro. Als iemand de link wil zoek ik het even terug.
Care to share welke dongle dat was?
Geplaatst: 19.12.2013 - 08:49
door noten093
sergestoord schreef:noten093 schreef:
Ik heb een 4G dongle die volgens Parrot compatible was, besteld in Duitsland voor 30 euro. Als iemand de link wil zoek ik het even terug.
Care to share welke dongle dat was?
http://www.reichelt.de/LTE-UMTS-GPRS/G4 ... CH=XSSTICK+
Update van RichieB:
HDSPA is opgevoerde 3G. Voor 4G moet je LTE hebben. Ik heb deze gekocht voor € 59:
Hij werkt prima. Ik heb hem wel geflasht met de Huawei firmware om alle LTE frequenties aan te zetten.
Geplaatst: 19.12.2013 - 08:53
door Walter
Pvdveen schreef:Ik heb inmiddels de update geïnstalleerd.
Wat een grote faal van Volvo
Mijn grootste bezwaren van SCT zijn nog niet opgelost.
- Na bellen kan in sct niet meer met stuurknoppen en middenconsole bedienen
- Navigatie kan nog steeds niet in/uit zoomen in 3D mode op het stuur.
Tsja ze hadden natuurlijk eerst jou moeten bellen voor ze die update bouwden. "Geachte heer vd Veen, heeft u nog bepaalde bezwaren die u graag opgelost zou zien?"

Geplaatst: 19.12.2013 - 09:04
door tomtom
Ja, want meneer van der Veen had hele aparte wensen…..eigenlijk te gek voor woorden dat hij daar zelfs maar aan durft te denken! Maar naar je klanten luisteren is volgens mij sowieso iets wat Volvo niet zo graag doet. Hij had gewoon nergens op moeten rekenen dan valt het altijd mee? Of beter nog; gewoon SCT niet gebruiken; "dan doet tie het toch prima, meneertje!"