Pagina 77 van 83
Geplaatst: 10.01.2014 - 10:21
door Get!em
Nee, stuur trilt, kreunt bij de eerste meters vanaf een parkeerplaats bij mij ook. Zit in de stuur inrichting.
Voelt net alsof de olie tussen de tandraderen weg is ofzo.
Als je heel langzaam uit een parkeerplek draait en eigenlijk nog te weinig snelheid hebt om te sturen, en dan in combinatie met een koude start (auto langer dan 8 uur stil) dan krijg ik het altijd.
Na 50meter rijden is het weg.
Geplaatst: 10.01.2014 - 10:51
door D2
Reader schreef:Eerste gedachte, de remblokken achter. Gebruik je de handrem? Zo ja, probeer eens een nacht zonder handrem.
Ik herken dit als ik de C30 op de handrem heb gehad.

Nee, ik parkeer uitsluitend in de versnelling, handrem is meer voor korte bochtjes enzo

Het geluid komt ook echt uit de stuurinrichting.
Get!em schreef:Nee, stuur trilt, kreunt bij de eerste meters vanaf een parkeerplaats bij mij ook. Zit in de stuur inrichting.
Voelt net alsof de olie tussen de tandraderen weg is ofzo.
Als je heel langzaam uit een parkeerplek draait en eigenlijk nog te weinig snelheid hebt om te sturen, en dan in combinatie met een koude start (auto langer dan 8 uur stil) dan krijg ik het altijd.
Na 50meter rijden is het weg.
Het trillen herken ik (absoluut) niet, maar voor de rest heb ik een soortgelijke ervaring. Heb je het weleens aan je garage voorgelegd?
Geplaatst: 10.01.2014 - 10:57
door Mir
Get!em schreef:Nee, stuur trilt, kreunt bij de eerste meters vanaf een parkeerplaats bij mij ook. Zit in de stuur inrichting.
Voelt net alsof de olie tussen de tandraderen weg is ofzo.
Als je heel langzaam uit een parkeerplek draait en eigenlijk nog te weinig snelheid hebt om te sturen, en dan in combinatie met een koude start (auto langer dan 8 uur stil) dan krijg ik het altijd.
Na 50meter rijden is het weg.
Dit herken ik ook. Stoor me er niet aan. Vermoed dat het elektronica is.
Geplaatst: 10.01.2014 - 11:43
door spacewagon
Dat geluid heb ik ook. Trillen niet.
Geplaatst: 10.01.2014 - 19:12
door CHRISITO
Ik heb dat geluid als ie in start/stop modus staat met motor uit! Als je dan aan je stuur draait hoor je zoemend geluid! of kreunend! Hoe je het noemen wilt!
Geplaatst: 10.01.2014 - 19:53
door D2
CHRISITO schreef:Ik heb dat geluid als ie in start/stop modus staat met motor uit! Als je dan aan je stuur draait hoor je zoemend geluid! of kreunend! Hoe je het noemen wilt!
In die situatie heb je geen stuurbekrachtiging. Vrij ongewoon om dan aan het stuur te draaien. Om de een of andere reden vind ik het dan niet zo gek dat er bijgeluiden zijn...
Geplaatst: 10.01.2014 - 22:07
door CHRISITO
Dus als je voor het stoplicht staat en je start/stop systeem is in werking heb je geen stuurbekrachtiging? Ik wel en met mijn andere wagen een alfa mito ook! Draai maar aan je stuur dan hoor je het wel!
Geplaatst: 11.01.2014 - 09:51
door v70bio
Waarom zou je nou bij een stilstaande auto aan het stuur gaan draaien?
Geplaatst: 11.01.2014 - 10:01
door Ewin
Ik hoor ook een soortgelijk geluid maar volgens mij is dit gerelateerd aan het motortje van de meedraaiende koplampen. Het geluid is ook alleen hoorbaar als er aan het stuur gedraaid wordt.
Geplaatst: 11.01.2014 - 10:34
door CHRISITO
Het zal wel normaal zijn dan!
Geplaatst: 11.01.2014 - 10:57
door Rob M
De koplampen draaien pas mee vanaf 5Km/U. Is het geluid niet gewoon de elektronische pomp voor de stuurbekrachtiging? Het is namelijk geen hydraulische pomp want die werkt niet bij stop/start.
Geplaatst: 11.01.2014 - 12:38
door spacewagon
Ewin schreef:Ik hoor ook een soortgelijk geluid maar volgens mij is dit gerelateerd aan het motortje van de meedraaiende koplampen. Het geluid is ook alleen hoorbaar als er aan het stuur gedraaid wordt.
Dát zou kunnen ja. Ik heb het altijd als ik weg rijd uit de parkeergarage. De lichten gaan dan aan, mijn raam is alvast open om de poort te kunnen openen.
Geplaatst: 11.01.2014 - 13:28
door D2
CHRISITO schreef:Dus als je voor het stoplicht staat en je start/stop systeem is in werking heb je geen stuurbekrachtiging? Ik wel en met mijn andere wagen een alfa mito ook! Draai maar aan je stuur dan hoor je het wel!
Nou, als ik in die situatie een beetje kracht op het stuur zet voel ik een zeer sterke weerstand, net zoals je dat voelt bij uitgeschakelde motor. Bij draaiende motor draait het stuur veel lichter rond, ook als je stilstaat.
Meedraaiende koplampen heeft mijn auto niet. Maar dan nog, waarom zou je dat wél bij koude start horen, en niet als de motor op temperatuur is? Nee, ik weet behoorlijk zeker dat het geluidje bij mij uit de stuurinrichting komt.
Geplaatst: 13.01.2014 - 08:51
door Mir
Stuurbekrachting bij stilstaan is een software update. Ik had dit eerst ook niet, totdat ik na een bezoek bij de dealer nog een keer aan m'n stuur voelde. Ik snap het wel, veiligheid voor als je motor bijvoorbeeld is uitgevallen maar je nog wel vrolijk een berg af rolt..
Geplaatst: 13.01.2014 - 09:14
door D2
Mir schreef:Stuurbekrachting bij stilstaan is een software update. Ik had dit eerst ook niet, totdat ik na een bezoek bij de dealer nog een keer aan m'n stuur voelde. Ik snap het wel, veiligheid voor als je motor bijvoorbeeld is uitgevallen maar je nog wel vrolijk een berg af rolt..
Aha. Heb vanochtend nog een keer geprobeerd, maar bij mij doet de stuurbekrachtiging echt helemaal niets zodra S&S de motor uitschakelt...Wanneer is deze wijziging bij jou doorgevoerd, en heb je hier nog specifiek naar moeten vragen?
Geplaatst: 13.01.2014 - 09:21
door CHRISITO
Veel verschil dus tussen my2012en my2014:)
Geplaatst: 13.01.2014 - 10:31
door JustinK
RalfOnline schreef:Ja hoor, kan wel. Ik heb zelf ook een kledinghanger er tussen gezet.
Je moet beide poten indrukken. De ene is makkelijk, aangezien dat knopje uitsteekt. Het knopje van de andere poot moet je even met hulp van een sleutel of zo doen. Als beide zijn ingedrukt dan kun je de steun helemaal omhoog en uiteindelijk er uit schuiven. Wel even leuning schuin zetten, anders lukt het niet i.v.m. het plafond.
Succes!
Het is mij nog niet gelukt met deze uitleg. Ik heb geen knopje (of iets wat daar op lijkt) aan de andere kant van de hoofdsteun. Ik kan daar wel iets een beetje indrukken, maar dat lijkt niet te helpen. Kan het te maken hebben met het feit dat de hoofdsteunen van R-Design uitvoeringen afwijken van andere uitvoeringen?
@Reingraat: Is het jou al wel gelukt?
Geplaatst: 13.01.2014 - 10:39
door Mir
D2 schreef:Mir schreef:Stuurbekrachting bij stilstaan is een software update. Ik had dit eerst ook niet, totdat ik na een bezoek bij de dealer nog een keer aan m'n stuur voelde. Ik snap het wel, veiligheid voor als je motor bijvoorbeeld is uitgevallen maar je nog wel vrolijk een berg af rolt..
Aha. Heb vanochtend nog een keer geprobeerd, maar bij mij doet de stuurbekrachtiging echt helemaal niets zodra S&S de motor uitschakelt...Wanneer is deze wijziging bij jou doorgevoerd, en heb je hier nog specifiek naar moeten vragen?
Ik gok ongeveer een half jaar geleden. En nee, niet specifiek naar gevraagd. Maar ik had wel aangegeven andere problemen te hebben waarvoor ze een software update hebben doorgevoerd. Dus deze eigenschap is als een soort bacterie meegekomen.
Geplaatst: 13.01.2014 - 10:53
door reingraat
@JustinK
Ik stelde deze vraag destijds voor een collega, hij had ook zo'n kledinghanger, ik zal eens vragen of het inmiddels gelukt is.
(Ik gooi mn jas altijd gewoon op de achterbank. )
Geplaatst: 13.01.2014 - 12:12
door Fredhead
Vandaag een V40 T3 uit 2013 als leenauto mee omdat mijn S60 bij de dealer staat voor onderhoud.
Heb er sinds ik vanmorgen mee nam de nodige kilometers mee gemaakt en durf wel een klein oordeel over de auto te vellen.
In R Design en deze kleur (ben de naam even kwijt) is het een erg mooie auto om te zien.
Vanbinnen zit er een lichte hemel in en is de rest allemaal in off black uitgevoerd. Dit maakt de auto in mijn beleving wel erg donker vanbinnen.
Grootste punt van kritiek dat mij opvalt zijn de stoelen, ik stapte net na 40 km met een zere rug en een zeer bovenbeen uit de auto uit.
De stoelzitting is te kort voor mijn relatief lange bovenbenen en ik krijg de rugleuning gewoon niet lekker ingesteld. Even denk je dat je een lekkere houding hebt gevonden en vervolgens blijkt dat toch niet zo te zijn.
Ook onhandig is dat de hendel om de rugleuning te verstellen slecht bereikbaar is door de dikke stijl naast de stoel.
Deze stijl belemmerd het zicht ook nogal vind ik, sowieso valt het mij op dat het zicht in mijn S60 rondom een stuk beter is terwijl ik dit niet had verwacht.
Blijf ik dan zeuren?
Nee niet echt, wegligging is erg goed. De V40 staat op 17 inch velgen en in combinatie met het R Design onderstel maakt het dat de auto goed de bocht om wil en stabiel aan voelt zonder oncomfortabel te worden.
De T3 onder de kap is voor Nederland vlot zat, reed al een paar keer sneller dan ik dacht zonder het echt door te hebben. Laat je de T3 toeren maken merk je wel dat het blokje dit liever niet teveel doet, de fut lijkt er snel uit te zijn.
Leuke optie die er nog op zit: de achteruitrijdcamera, ben dit op de bussen op mijn werk gewend en vind het op de V40 wel een leuke toevoeging hebben.
Zat onbewust toch op het scherm te kijken tijdens het achteruit rijden.
Was wel blij dat ik een V40 mee kreeg als leenauto, zag deze wel als opvolger voor mijn S60 over een x aantal jaar, maar door de stoelen ga ik hier nu een beetje over twijfelen.
Oh en nog een foto, wellicht dat jullie de kleur wel weten
