Ziet er uit als Misty Blue Metallic, die overigens niet leverbaar is op R-Design (wat de auto op de foto ook niet is trouwens).
Geplaatst: 13.01.2014 - 13:03
door Fredhead
Dan ben ik in de war door de dubbele uitlaat die eronder zit en dat de auto wel is voorzien van een sportonderstel.
Vind het wel een lekker fris kleurtje
Geplaatst: 13.01.2014 - 13:16
door D2
Hallo fredhead,
Leuk om je verslagje te lezen. Het commentaar op de stoel herken ik ten zeerste en ik kan je melden dat die na goed afstellen en wat meer ervaring juist heel goed gaat bevallen. Maar ook ik zat de eerste paar duizend kilometers niet lekker. En dan zit je vaak aan die knoppen en die zijn deels zeer matig bereikbaar.
Overigens is de auto op de foto geen R-Design maar waarschijnlijk een momentum, afgaande op de chromen raamlijsten en de halogeenkoplampen. ook is dagrijverlichting in halogeen uitegevoerd ipv LED, zo te zien. Bij de R-Design is trouwens ook nog het hemeltje zwart.
De momentum/summum kun je in verschillende kleursettings bestellen. Zelf wilde ik ook niet zo'n rioolbuisgrijs interieur dus heb ik het besteld met charcoal stoelbekleding maar deels cremekleurig deur- en dashboardbekleding. Chique en ruimtelijk, maar toch voldoende praktisch door de donkere stoelbekleding.
Geplaatst: 13.01.2014 - 17:14
door Fredhead
Net de auto ingeleverd en op de kaart die achterin lag gekeken, blijkt inderdaad een momentum te zijn met wat opties erop.
Auto staat te koop, maar rijden ondertussen klanten mee rond als leenauto.
Interieur van deze is op de hemel na alles zwart en de middenconsole is ook in een donkere kleur uitgevoerd, moet net je smaak zijn.
Heb vandaag uiteindelijk een iets prettigere zithouding gevonden voor mijn rug, maar bleef met mijn benen een beetje klooien wat nou het lekkerste zat. Viel me bij het instappen in mijn S60 op hoe groot die stoelen in verhouding met die van de V40 lijken.
Mijn eindoordeel is gematigd positief
Blijft als eventuele opvolger voor de S60 voor over een x aantal jaar nog op de shortlist staan om dan nog eens naar te kijken/mee te rijden
Geplaatst: 13.01.2014 - 19:13
door Poekoek
Had deze V40 een kantelbare zitting op de bestuurdersstoel? Dat kan een hoop helpen denk ik. Zelf heb ik ook nogal lange benen en ik heb er echt geen last van, ik denk ook omdat de stoel aan de voorkant een stuk omhoog gekanteld staat.
Dit is te herkennen aan een losse hendel aan de linker voorkant van de stoel.
Geplaatst: 13.01.2014 - 19:19
door Fredhead
Die zat er wel op maar kon de juiste stand nog steeds niet echt vinden.
Moet zeggen dat mijn V50 ook stoelen had waarbij ik dagen bleef verstellen voordat die echt perfect zaten en ik had de V40 maar een dagje mee, dus wie weet dat ik na blijven proberen wel uiteindelijk een goede zitpositie had gevonden.
Feit blijft dat het het helaas niet haalt bij de sporstoelen die in mijn S60 zitten
Geplaatst: 13.01.2014 - 19:26
door zakraket
De V40 heeft inderdaad erg kleine stoelen. Zowel in de breedte als in de zittinglengte. maar ik heb uiteindelijk een prima zit gevonden.
Geplaatst: 13.01.2014 - 19:30
door Poekoek
Smalle stoelen? Ligt dat dan aan de breedte van de stoel of van de bestuurder ? Zelf heb ik daar geen last van. Ik had ook opvallend snel een goed zitpositie, terwijl ik bij mijn vorige auto (DS3) nog regelmatig bezig was met verstellen.
Geplaatst: 13.01.2014 - 20:25
door zakraket
Ik ben 1.78 bij 74kg. Lijkt me niet dat ik breder dan gemiddeld ben rond het middel (integendeel...?) . Ligt dus aan de breedte van de stoel.
Je zit veel meer OP de zijwangen dan ertussen imho. In het begin had ik ook last van de naden in het "sportstiksel" die in mijn reet prikten. Dat is nu wat soepeler geworden.
Geplaatst: 13.01.2014 - 20:49
door Poekoek
Hmm, nee dat is niet bijzonder breed of zo. Het klopt dat je wel wat op de wangen zit, het is dan ook geen kuipstoel. In mijn DS3 had ik wel kuipstoelen, maar ik zit op deze stoelen eigenlijk net zo 'vast', misschien ook wel door het ruwe nubuck.
Geplaatst: 13.01.2014 - 21:28
door Fredhead
Dat is inderdaad wel zo, ik ben ook niet heel breed en had dit gevoel ook al
Geplaatst: 14.01.2014 - 19:06
door Ronald63
@d2: fat 32 formatteren (kostte wat moeite..)heeft geholpen. 1Tb met 120 Gb aan muziek erop, draait met 20 seconden. Goede tip, bedankt.
Geplaatst: 15.01.2014 - 19:37
door Poekoek
Heeft iemand dit wel eens gehad:
De navigatie liep echt compleet vast en was ook niet meer aan de praat te krijgen. Het vervolg van de rit (ca. 100 kilometer) kon ik doen wat ik wilde, maar de navi bleef een vastgelopen scherm weergeven. De overige functies werkten nog wel (radio, etc.).
Re: V40 - De ervaringen
Geplaatst: 19.01.2014 - 11:59
door Bloemstukje
Zojuist met mijn gechipte V40 D2, 205km/h gehaald op de Autobahn !
Re: V40 - De ervaringen
Geplaatst: 20.01.2014 - 11:01
door sander69
zakraket schreef:
Ik ben 1.78 bij 74kg. Lijkt me niet dat ik breder dan gemiddeld ben rond het middel (integendeel...?) . Ligt dus aan de breedte van de stoel.
Je zit veel meer OP de zijwangen dan ertussen imho. In het begin had ik ook last van de naden in het "sportstiksel" die in mijn reet prikten. Dat is nu wat soepeler geworden.
ik ben 1.86 en weeg 114 kg... ben 5x per week in de sportschool te vinden voor krachtsport... ik was bang dat de stoelen te smal waren, maar ik zit echt perfect. het was wel even wennen om de juiste afstelling te vinden....
Re: V40 - De ervaringen
Geplaatst: 20.01.2014 - 19:56
door v70bio
Bloemstukje schreef:
Zojuist met mijn gechipte V40 D2, 205km/h gehaald op de Autobahn !
Welk merk chiptuning?
Re: V40 - De ervaringen
Geplaatst: 21.01.2014 - 10:04
door fricandellightspecial
..dat is 6 km/u sneller dan standaard?
Ik mag hopen dat de manier waarop dan wat vlotter gaat? / Wat is het verschil met standaard D2?
Re: V40 - De ervaringen
Geplaatst: 21.01.2014 - 17:26
door Bloemstukje
fricandellightspecial schreef:
..dat is 6 km/u sneller dan standaard?
Ik mag hopen dat de manier waarop dan wat vlotter gaat? / Wat is het verschil met standaard D2?
Ik reed met een volle achterbak (~80kg) en hij kon nog verder, had alleen geen ruimte meer. De auto is echt lekker vlot geworden door het chiptunen. Reageert fel op het pedaal en trekt lekker door. Enige nadeel is dat hij na de 4K toeren volledig inkakt (hoewel dat voor de tijd ook zo was, maar merkte je het minder). Vooral op de snelweg/80kmh/100kmh wegen is het lekker rijden, in de 5/6 gewoon gas intrappen en hij gaat tenminste! Echt een aanrader . Heb het laten doen bij Rica Waalwijk trouwens. Al met al met softloader en K&N filter net onder de €900,- betaald geloof ik.
Re: V40 - De ervaringen
Geplaatst: 22.01.2014 - 08:30
door rsnhakan
Een aangepaste T5:
Mooi geluid en snel is die zeker!
Re: V40 - De ervaringen
Geplaatst: 22.01.2014 - 11:12
door Praveen
Gisteren samen met mijn college op werk aangekomen. De hele weg lekker zitten doorrijden, maar het enige naeel was, zijn VW Golf VII Bluemotion is vele malen rapper dan de D2. Op papier zie je dat terug, maar gisteren in praktijk meegemaakt. Kon hem bij geen enkele stoplichtsprint voor blijven
Maar vind de V40 nog steeds vele malen beter rijden dan de Golf.