Pagina 79 van 162
Geplaatst: 22.02.2013 - 22:48
door IV39
bart simpson schreef:je hebt ook een achterbank

Of een trekhaak?
Geplaatst: 22.02.2013 - 22:55
door Thom
Zodra de eerste MY14's in de showroom arriveren gaan 'proefzitten', en dan, indien mogelijk de bestelling aanpassen.
Geplaatst: 22.02.2013 - 22:58
door Diesel70
Bij Serva in Amersfoort staat er 1.
Geplaatst: 22.02.2013 - 22:59
door alexmem
Andersom maar denk ik

Eerst de gewone stoelen bestellen en evt. aanpassen als dat nog mogelijk is na proefzitten.
Geplaatst: 22.02.2013 - 23:05
door EV70S
Zijn de standaard stoelen in de PIH gelijk gebleven aan de MY13?
(Verwarmde) achterbank en alle Volvo veiligheidsopties aankruisen, dan kun je daar bijna plaatsnemen.
Geplaatst: 22.02.2013 - 23:16
door Jeroen
NielsV70 schreef:De diverse importeurs hebben weldegelijk hun eigen winkel, om on topic te blijven verklaar mij anders eens waarom de MY13 PIH in Duitsland zo'n 5 k goedkoper was (en leverbaar)
Niels, hier had Lex Kerssemakers toch een mooi antwoord op

Geplaatst: 23.02.2013 - 10:14
door Arnold
Zijn er al kleurkaarten van de lakkleuren en interieur my2014 beschikbaar?
Geplaatst: 23.02.2013 - 11:23
door TMacD
bart simpson schreef:Vraag dat aan de Europese salescompany van Volvo (die niet een paar aandelen bezit maar het volledige eigendom van de verschillende importeurs heeft) bij mij in Torslanda en stop Volvo NL van "zakkenvullen" te beschuldigen.
De verschillende landen kennen ook verschillende std. specs, inherent daaraan ook al verschillende prijzen.
Bart heeft hier een punt je, hoe wel als NL 100% eigendom is van AB, dan is NL=AB en vullen ze beide hun zakken, Europese prijs stelling is erg moeilijk, er zijn ook verschillende regelgevingen die verbieden dat producenten bepalen aan welke consumenten prijs hun goederen worden verkocht, als producent mag je alleen een indicatie geven welke consumenten prijs jij de tussen handelaren adviseert om de goederen aan de consument te verkopen. Dan heb je nog te maken met verschillende btw %, lokale belastingen etc etc.....
Wat dat betreft is deze markt nog erg ondoorzichtig, en wordt gecompliceerd door warrige overheidswege regels (invoer, bpm, op kenteken zetten etc......), denk ook dat het lang zal duren voordat er een transparante markt voor auto's, zoals er nu al wel is voor boeken, kleding, electische apparaten etc....
Maar goed we moeten het doen met wat we hebben hier...
Als er iemand nog een my13 wil ruilen voor mijn certificaat, laat me het weten

Geplaatst: 23.02.2013 - 11:44
door chunchun
interessant die discussie over zakken vullen. de automobielindustrie heeft het op uitzonderingen na niet gemakkelijk. bieden ze in NL een fantastisch product aan met nog de nodige fiscale voordelen en nog vinden we het niet goed. weten we welke marge AH maakt op de vleeswaren, merkkleding met giga marge die veel verkocht wordt. ik ben blij een dergelijk product te mogen rijden voor een waanzinnig netto lage prijs. voor mij mag Volvo echt wat extra's verdienen alleen al om het feit dat ze hun nek uitsteken.
en het enige waar ik mijn nieuwe PiH 2013 voor wil inruilen is mijn huidige auto als ik hem ga afhalen.
Geplaatst: 23.02.2013 - 13:40
door ZX10r
Laat ze de prijsstijging tov de pure maar onderbouwen en het verschil met omringende landen.
Geplaatst: 23.02.2013 - 13:54
door XC90S
Ik heb mijn V60 D6 met een set 18 inch sleipner velgen incl zomerbanden (als accessoire) besteld, en krijg de standaardvelgen (thia) met winterbanden. Nu lees ik op de accessoire pagina van Volvo dat 18 inch velgen niet beschikbaar zijn voor de D6, weet iemand hoe dat zit? Heeft dit te maken met de CO2 testwaarden die niet worden gehaald met 18inch? Of is er een technische reden?
Geplaatst: 23.02.2013 - 15:14
door Paul
Ik begrijp niet hoe je dit hebt kunnen bestellen, staat overal dat het niet mogelijk is....
Geplaatst: 23.02.2013 - 15:41
door XC90S
Paul schreef:Ik begrijp niet hoe je dit hebt kunnen bestellen, staat overal dat het niet mogelijk is....
Ik zal het uitleggen meneer Paul:
Ik heb de auto vorig jaar Mei besteld (uit de MY13 serie dus, krijg m volgende week). Destijds was er op de site van Volvo nog geen info over, mijn dealer zei dat het kon, dus besteld. Ik wilde andere velgen aangezien ik de standaard velgen een vrij hoog "muesli gehalte" vind hebben met die plastic inzetstukken en ze te klein vind ogen. Waarom zou 18inch op een D6 ineens niet kunnen? Het zijn op de D6 gewoon dezelfde vijf bouten volgens mij...
Wat betreft die CO2 opgave: die haal je ook niet met de 17 inch winterband-velgen die ze nu leveren, dus daar kan het niet aan liggen.
Geplaatst: 23.02.2013 - 15:41
door volvosan
Waarom zou je geen 18inch accessoirevelg kunnen bestellen ?
Geplaatst: 23.02.2013 - 15:46
door OGA244
als het niet in een COC als toegelaten staat kan het op termijn een probleem geven
Geplaatst: 23.02.2013 - 15:51
door XC90S
OGA244 schreef:als het niet in een COC als toegelaten staat kan het op termijn een probleem geven
Kan je iets meer uitweiden: wat is COC? en hoe kan het op termijn problemen geven?
@Volvosan:
Zie bij bijv 18 inch Sleipner:
http://accessories.volvocars.com/Access ... ling/wheel
Geplaatst: 23.02.2013 - 15:53
door volvosan
Ik heb nu ook een 17 inch acc zomervelg op de Polo
Bluemotion 14 %. Winterbanden op de originele velg. Officieel kan het af fabriek niet, maar er zijn er heel veel die ook zo rijden. Nog nooit gehoord dat dit ook daadwerkelijk fiscale problemen oplevert.
Geplaatst: 23.02.2013 - 16:29
door Paul
Meneer XC90S, was niet onaardig bedoeld hoor, maar in alle accesoires dingen staat Niet geschikt voor V60 Plug in Hybrid. Wilde namelijk nu ook uit de opruiming nog een setje 18inch halen.
Geplaatst: 23.02.2013 - 16:35
door volvosan
Is dit een technische restrictie ? Ik heb daar nml nog niemand concreet over gehoord. Het feit dat ze t vanuit Volvo niet aanmoedigen ivm fiscale redenen kan ik nog inkomen.
Geplaatst: 23.02.2013 - 16:40
door Bluemagics
Ik heb aan de dealer gevraagd. Hij wist niet of 18" onder kunnen en gaat het uitzoeken.
Anders neem ik 18" Sleipner of Freja velgen onder. De nieuwe 19" velgen zullen vast heel duur zijn.
Ik ga maandag een proefrit maken in de V60 PIH! Eindelijk!!!!
Helaas mag ik maar een halfuurtje proefrijden en jammer dat het geen MY2014 is. Eindelijk de artic night wood live zien.