Pagina 80 van 83

Re: V40 - De ervaringen

Geplaatst: 06.02.2014 - 08:15
door CHRISITO
Amaai snelle conclusie! Dan zou ik hem maar vlug weg doen :)

Re: V40 - De ervaringen

Geplaatst: 08.02.2014 - 23:15
door mavical
Mannaerts schreef: Voelen jullie stationair ook een hele lichte trilling in het stuur? Je voelt dat de motor loopt door het stuur heen? Viel mij vandaag opeens op. Vraag me af of dit normaal is. Het betreft een D2.
Ik heb mijn V40 D2 nu ook een paar dagen in het bezit en heb dezelfde ervaring, Bij zo'n 1100 toeren voel ik trillingen in het stuur. Dit is ook rijdend wanneer het toerental terug loopt. Hebben meer mensen deze ervaring ?

Re: V40 - De ervaringen

Geplaatst: 10.02.2014 - 17:53
door zakraket
Afgelopen week met mijn getunede D2 (Rica) 215 op de teller gehaald, maar ik denk dat ie ook wel 220 haalt :) Vandaag even zonder de tuning gereden, dat is een wereld van verschil... Als je normaal optrekt is er niet zoveel aan de hand, totdat je op de powermeter kijkt en ziet dat je eigenlijk altijd aan de max zit. Rica lost dat probleem erg goed op.

Overigens was het verbruik over 850km met 150-170km/h volgens de boordcomputer 5,1L/100km....niet slecht.

Re: V40 - De ervaringen

Geplaatst: 21.02.2014 - 09:58
door SaturN
Klein puntje van kritiek: als je muziek afspeelt en het nummer staat in het display kan je niet met de exit knop een niveau hoger gaan of de inhoud van die folder zien, nee je moet eerst een scroll actie doen, daarna kan je met exit een niveau hoger. Klein dingetje maar.

Verder is het navigatie menu niet consistent. Je kan op die verschillende manieren een navigatie menu op je scherm toveren. Via de NAV knop op de centrale console, via het scroll wiel op je stuur (door in te drukken) of door de Exit knop ingedrukt te houden en het navigatie menu te openen.

De inhoud en opties van het navigatie menu zijn ook verschillend. Via het scroll wiel op het stuur krijg je veel meer mogelijkheden tot invoer dan via de NAV knop op console. Zo heb ik me wezenloos gezocht naar de optie om een eigen bestemming in te voeren en op te kunnen slaan met zelf gedefinieerde naam.

Re: V40 - De ervaringen

Geplaatst: 21.02.2014 - 20:02
door PJV40
Poekoek schreef: Heeft iemand dit wel eens gehad:

Afbeelding

De navigatie liep echt compleet vast en was ook niet meer aan de praat te krijgen. Het vervolg van de rit (ca. 100 kilometer) kon ik doen wat ik wilde, maar de navi bleef een vastgelopen scherm weergeven. De overige functies werkten nog wel (radio, etc.).
Ja, dit komt me erg bekend voor, precies hetzelfde wel radio, etc., maar navigatie ho maar.
Na mijn afspraak, een uur later, functioneerde alles weer normaal.

Re: V40 - De ervaringen

Geplaatst: 21.02.2014 - 20:49
door CHRISITO
Mijn ritje vandaag tussen de 3 landen is feiloos (bijna) verlopen. Gps heet je welkom met een mooi vlagje en stuurde mij mooi naar zijn plaatsjes. Moet zeggen dat de gps het toch prima doet hoor! Iedereen klaagt over dit ding en zijn gebruiksgemak. Ik vind hem zelfs beter dan de tommm tommm. Maar is ook mijn eerste wagen met ingebouwde gps.

Re: V40 - De ervaringen

Geplaatst: 21.02.2014 - 22:33
door The Saint
Vraagje: het navigatiesysteem geeft een geschatte tijd van aankomst, en de huidige tijd. Maar ik wil vaak weten hoe lang het nog duurt. Ik betrap me er (na bijna een jaar) nog steeds op dat ik het ga uitrekenen. Kan dat niet anders (instellingen)?

Overigens vind ik het zeer irritant dat het systeem rekening houdt met je snelheid in de voorgaande (ik weet niet hoeveel) kilometers. Heb je net een dagje Friesland/Groningen achter de rug, lekker kunnen doorrijden met hoge snelheden, voer je aan het einde van de dag het nieuwe adres in voor de volgende dag, laten we zeggen in de Randstad, maar dan gaat dat ding er vanuit dat je dan ook veel harder rijdt dan de maximum snelheid. Super irritant, vond TomTom veel beter op dit vlak. Of kan ik dit ook ergens instellen? Wat mij betreft rekent dat ding gewoon altijd met de maximum snelheid, niet sneller en niet langzamer.

Re: V40 - De ervaringen

Geplaatst: 24.02.2014 - 09:11
door D2
The Saint schreef: Overigens vind ik het zeer irritant dat het systeem rekening houdt met je snelheid in de voorgaande (ik weet niet hoeveel) kilometers. Heb je net een dagje Friesland/Groningen achter de rug, lekker kunnen doorrijden met hoge snelheden, voer je aan het einde van de dag het nieuwe adres in voor de volgende dag, laten we zeggen in de Randstad, maar dan gaat dat ding er vanuit dat je dan ook veel harder rijdt dan de maximum snelheid.
Op basis waarvan constateer jij dat het systeem dat doet?

Re: V40 - De ervaringen

Geplaatst: 25.02.2014 - 09:05
door SaturN
The Saint schreef: Vraagje: het navigatiesysteem geeft een geschatte tijd van aankomst, en de huidige tijd. Maar ik wil vaak weten hoe lang het nog duurt. Ik betrap me er (na bijna een jaar) nog steeds op dat ik het ga uitrekenen. Kan dat niet anders (instellingen)?
Uit het instructieboekje:

Notatie van aankomsttijd
Opmaak aankomsttijd (Time of arrival
format)
Kies de tijd die op het scherm moet worden
weergegeven:
• ETA (Estimated Time of Arrival) - toont de
berekende aankomsttijd
• RTA (Remaining Time of Arrival) - toont
de resterende reistijd.

Via de instellingen is dit aan te passen.

Re: V40 - De ervaringen

Geplaatst: 25.02.2014 - 21:19
door Bloemstukje
Weet iemand waarom de vlaggen er altijd zo donker uit zien? Bij mij lijkt het net of ze in "negatief" zijn. Kan iemand hier iets zinnigs over zeggen? :)

Re: V40 - De ervaringen

Geplaatst: 25.02.2014 - 21:30
door CHRISITO
Denk dat het de software is !

Re: V40 - De ervaringen

Geplaatst: 25.02.2014 - 21:44
door The Saint
SaturN schreef:
The Saint schreef: Vraagje: het navigatiesysteem geeft een geschatte tijd van aankomst, en de huidige tijd. Maar ik wil vaak weten hoe lang het nog duurt. Ik betrap me er (na bijna een jaar) nog steeds op dat ik het ga uitrekenen. Kan dat niet anders (instellingen)?
Uit het instructieboekje:

Notatie van aankomsttijd
Opmaak aankomsttijd (Time of arrival
format)
Kies de tijd die op het scherm moet worden
weergegeven:
• ETA (Estimated Time of Arrival) - toont de
berekende aankomsttijd
• RTA (Remaining Time of Arrival) - toont
de resterende reistijd.

Via de instellingen is dit aan te passen.
Okay thanks, ik ga morgen meteen even kijken of het me lukt!

Re: V40 - De ervaringen

Geplaatst: 25.02.2014 - 21:52
door The Saint
D2 schreef:
The Saint schreef: Overigens vind ik het zeer irritant dat het systeem rekening houdt met je snelheid in de voorgaande (ik weet niet hoeveel) kilometers. Heb je net een dagje Friesland/Groningen achter de rug, lekker kunnen doorrijden met hoge snelheden, voer je aan het einde van de dag het nieuwe adres in voor de volgende dag, laten we zeggen in de Randstad, maar dan gaat dat ding er vanuit dat je dan ook veel harder rijdt dan de maximum snelheid.
Op basis waarvan constateer jij dat het systeem dat doet?

Precies zoals ik het daarboven zeg. Als ik een 'snelle dag' achter de rug heb, maar de volgende dag niet, dan kruipt de ETA steeds omhoog. Blijkbaar komt het systeem er dan achter dat ik de maximum snelheid rijd, en niet harder.

Kan me voorstellen dat het je niet direct opvalt als je niet echt veel harder rijdt dan maximaal is toegestaan. Ik heb echter met dagen in Friesland en Groningen regelmatig ritten waarbij ik lang tussen de 150 en 200 rijd (ik kan niet genoeg benadrukken dat ik dit niet zeg om stoer te doen..). De ETA gaat dan omlaag. Als ik dan de dag erna gewoon 120 blijf rijden (of welke maximum snelheid dan ook), dan schiet de ETA omhoog in de eerste kilometers. In het begin heb ik me hier wel een paar keer flink op verkeken: aan het einde van een snelle dag nog even het eerste adres van de volgende dag ingegeven, gekeken naar de tijd die ik er ongeveer over doe. Vervolgens de volgende dag op weg, schiet die tijd opeens omhoog en kom je te laat..

Re: V40 - De ervaringen

Geplaatst: 26.02.2014 - 00:01
door HakanC
Klopt.. Systeem kijkt naar de laatste aantal minuten (dacht 20 min) van je rijgedrag om je aankomsttijd te bepalen..

Re: V40 - De ervaringen

Geplaatst: 26.02.2014 - 10:27
door zakraket
Vanmorgen kom ik bij mijn auto, zijn de plastic wieldoppen van mijn winterwielen gejat... Het is toch niet normaal meer de wereld van tegenwoordig. plastic wieldoppen van 4 tientjes.

Het waren best mooie, daarom zijn ze natuurlijk gestolen maar kom op wat voor junk ben je dan

Gaat lekker, in 3 weken 2x parkeerschade en mijn wieldoppen gejat.

Re: V40 - De ervaringen

Geplaatst: 26.02.2014 - 10:32
door D2
The Saint schreef: Precies zoals ik het daarboven zeg. Als ik een 'snelle dag' achter de rug heb, maar de volgende dag niet, dan kruipt de ETA steeds omhoog. Blijkbaar komt het systeem er dan achter dat ik de maximum snelheid rijd, en niet harder.

Kan me voorstellen dat het je niet direct opvalt als je niet echt veel harder rijdt dan maximaal is toegestaan. Ik heb echter met dagen in Friesland en Groningen regelmatig ritten waarbij ik lang tussen de 150 en 200 rijd (ik kan niet genoeg benadrukken dat ik dit niet zeg om stoer te doen..). De ETA gaat dan omlaag. Als ik dan de dag erna gewoon 120 blijf rijden (of welke maximum snelheid dan ook), dan schiet de ETA omhoog in de eerste kilometers. In het begin heb ik me hier wel een paar keer flink op verkeken: aan het einde van een snelle dag nog even het eerste adres van de volgende dag ingegeven, gekeken naar de tijd die ik er ongeveer over doe. Vervolgens de volgende dag op weg, schiet die tijd opeens omhoog en kom je te laat..
Gebeurt het ook als je je volgende bestemming opslaat en daarna je historie verwijdert? Ook verre van ideaal natuurlijk, maar het is misschien wel nuttig om te weten of het systeem zich dan wél reset.

Re: V40 - De ervaringen

Geplaatst: 26.02.2014 - 11:41
door Timmy
D2 schreef:Gebeurt het ook als je je volgende bestemming opslaat en daarna je historie verwijdert? Ook verre van ideaal natuurlijk, maar het is misschien wel nuttig om te weten of het systeem zich dan wél reset.
Als je een lange reis maakt zul je merken dat de ETA tijdens dezelfde rit soms met uren tegelijk kan verschuiven. Laatst kwam ik uit Oostenrijk terug. Bij vertrek werd als ETA circa 14 uur aangegeven, na een stuk file rijden was dit 02 uur (volgende dag!) geworden, om toen de file was opgelost weer langzaam te dalen naar acceptabele waardes.

Als je het mij vraagt een nogal vreemde manier om de reistijd te berekenen. Ik zou persoonlijk uitgaan van de maximum snelheid over de resterende kms, vermeerderd met eventuele file kms.

Re: V40 - De ervaringen

Geplaatst: 26.02.2014 - 19:08
door Poekoek
De ETA berekening heeft weinig nut inderdaad. Op mijn woon-werktraject weet ik wel ongeveer wat ik kan verwachten, maar op onbekende routes kan het alle kanten op. Sta je even in de file, dan loopt ie rap op. Kun je even 130-140 rijden, dan gaat ie weer omlaag. Bij mijn vorige auto, een DS3, was dit stukken handiger: de ETA tijd was bij vertrek de tijd die je precies kon rijden als je nergens vertraging had. Stond je vervolgens 5 minuten stil in de file, dan kwam er ook precies 5 minuten bij etc.

Re: V40 - De ervaringen

Geplaatst: 27.02.2014 - 11:42
door danceplaza
zo ff 60k beurt!

issues voor deze keer:
-xenon lampen schijnen iets te laag
-nog steeds ene fluitend geluid aan de linker deur
- hopelijk een software update voor DRL om de achterlampen aan te zetten.

Re: V40 - De ervaringen

Geplaatst: 10.03.2014 - 11:21
door zakraket
Vanmorgen werd mijn auto opgehaald door het schadebedrijf om 2 parkeerschades (zonder dader uiteraard) te repareren en bij het oprijden van de auto op de oplegger knalt meneer met de voorbumper op de oprijplaten.

Zucht ...