Pagina 9 van 30
Geplaatst: 27.03.2010 - 19:46
door B-lennium
zo het bleek iets meer werk als dat ik dacht,
Na het 'reviseren' van de remklauw links remde de auto nog steeds scheef.
Ik heb nu voor maar nieuwe schijven + blokken gemonteerd. (had ik nog liggen)
nu remt de auto geweldig! klaar voor de elandrun

Geplaatst: 28.03.2010 - 11:21
door ferdy
Ik dacht dat je voor de APK de remmen al had vervangen, of had je de oude teruggezet met de hoop dat deze na inslijten weer goed zouden zijn

Geplaatst: 28.03.2010 - 14:38
door B-lennium
voor de apk had ik achter problemen, ik heb nu rondom schijven + blokken vervangen

Geplaatst: 29.03.2010 - 22:22
door dopdedouwer
Zie je/jullie wel bij de elandrun. Ben benieuwd naar de 6-cil brom.
Geplaatst: 30.03.2010 - 09:13
door B-lennium
brommen doet tie wel

, zeker met een klein gaatje in de uitlaat haha.
de uitlaat is een verzameling van oude stukken. als ik aan de turbo ga dan maak ik wel een mooi 3inch rvs systeem. nu moet de auto het gewoon doen.
Geplaatst: 04.04.2010 - 19:43
door B-lennium
het bewijs dat ik op de elandrun geweest ben
http://www.youtube.com/watch?v=pLsFr3Scymc
heb helaas mn remklauw stuk gemaakt.... er lekt nu remvloeistof links voor! argh! ik vind het rem werk al zo leuk

nog maar een keer eraf dan.
Geplaatst: 04.04.2010 - 20:09
door ferdy
Cool, jammer dat m'n turbo niet meer werkte!! Volgend jaar doe ik maybe ook mee, heb je nog een beetje kunnen driften voor zover dat lukt zonder sper diff

?
Geplaatst: 04.04.2010 - 20:14
door B-lennium
het was moeilijk om niet te driften

het was veel te nat, ik heb geen ronde op een een droog circuit kunnen rijden, elke keer als het droog was stond ik in de rij te wachten.
op dit circuit heb je niets aan een turbo denk ik, korte stukjes rechtdoor, de rest is bocht.
Geplaatst: 05.04.2010 - 00:21
door ferdy
Ik denk dat de dumpvalve wel een leuke toevoeging was geweest voor een circuit filmpje

Geplaatst: 05.04.2010 - 12:44
door Boele
Elandrun is altijd wel leuk, alleen denk dat zo'n 164 beter tot zijn recht komt op zandvoort / assen.

Geplaatst: 05.04.2010 - 13:01
door B-lennium
zeker weten!, ik ben niet verder gekomen als de 2e versnelling
eigenlijk wil ik een paar rondjes nurnburg ring doen... (als ik een aanhanger + trekauto heb)
Geplaatst: 05.04.2010 - 14:16
door Boele
B-lennium schreef:zeker weten!, ik ben niet verder gekomen als de 2e versnelling
eigenlijk wil ik een paar rondjes nurnburg ring doen... (als ik een aanhanger + trekauto heb)
dat lijkt me dan persoonlijk weer wat minder gaaf, al die porsches die met 240+ voorbij klappen..
Geplaatst: 05.04.2010 - 15:29
door ferdy
Ik verwacht dat als 'Bas z'n turbo erop heeft zitten en de juiste eind overbrenging heeft hij de 200+ ook wel kan halen niet dat je dat wilt in een 164

Geplaatst: 05.04.2010 - 21:30
door B-lennium
ach, het gaat om het bochten rijden, als je maar op de limiet rijd! of dat nou 100 of 200 is

met mn turbo wil ik ook een andere versnellings bak (Getrag262 ?) dan is de 200+ zeker haalbaar, 170 red ik nu ook makkelijk.
Geplaatst: 07.04.2010 - 00:30
door AmazonWillem
Zonet even het hele topic doorgelezen, mooi gedaan allemaal, vooral ook die bodem, erg netjes zo.
Nog even een vraagje wat de stabilisatorstangen betreft, wat is er geleverd onder een 164, en past 164 spul onder een 144?
Nog een vraag, zijn er stabilisatorstangen van andere types of merken die ook onder 'onze' auto's passen?
Geplaatst: 07.04.2010 - 08:48
door B-lennium
de 164 is geleverd met een stabilisator stang voor. achter niets.
IPD verkoopt dikkere stangen voor voor en een stang voor achter.
omdat mijn auto van het laatste bouwjaar is (1975) kan ik ook de stang van een vroege 240 achter gebruiken, de ophanging is het zelfde.
164 / 140 is volgens mij niet uitwisselbaar
op
www.tinustechniek.nl kun je het een en ander kopen voor de stangen.
Geplaatst: 07.04.2010 - 20:55
door AmazonWillem
Ok, bedankt.
Ik wist echter wel van tinustechniek dat die ze leverde, maar hoopte dat er hier en daar nog wat uit te wisselen viel, maar helaas.
Geplaatst: 08.04.2010 - 10:12
door Boele
Je kan natuurlijk best eens kijken naar een 240stabistok die ze standaard op de achteras hebben zitten. Een beetje knutselen lijkt me geen probleem voor jou!?
Geplaatst: 08.04.2010 - 10:42
door B-lennium
ik heb een standaard stok in de schuur liggen idd

Geplaatst: 08.04.2010 - 19:49
door AmazonWillem
Knutselen is geen probleem inderdaad, en achter zal het geen problemen zijn om een stabistang te monteren, maar voor, als de breedte maar goed is toch?? en als de rest maar vrij loopt met in- en uitveren natuurlijk.