Pagina 9 van 23

Geplaatst: 20.12.2008 - 20:04
door DeNNiS_
Netjes hoor ziet er netjes uit die downpipe

als ik je een tip zou mogen geven steek grotere injectoren voor zekerheid

en laat hem eerst heel goed afstellen voor je gaat trappen
maar dan zal je zeker een bonk vermogen kunnen hebben

let wel op dat je koppeling mogelijk wat moeite zal kunnen krijgen met het vermogen afhankelijk van de staat natuurlijk

Geplaatst: 21.12.2008 - 19:15
door wepster850
moet echt toegeven dat dit er voor een beginner (soals je het zelf zegt) zeeeeeeeeeeeer mooi uitziet =D>

ik ben zelf ook lasser en bankwerker van origine maar dit is zeker niet verkeerd gelast (netjes doorgelast en niet te warm geweest)
klein tipje volgende keer de frequentie iets hoger zetten en iets rooialer met de toevoer zijn dan heb je een top las (mooi de 45 graden hoek zoals het hoort )
mocht je toch eens voor een ander willen lassen dan weet ik er in ieder geval wel een die graag van jou tig las kunsten gebruik wil maken ::lol:
nu maar hopen dat rica snel tijd voor je vind dat je ook eens kan proberen wat de potentie van de 400 is met al die nieuwe mods die je gedaan hebt .
wat is voor jou het streven van het te behalen pka's en of nm koppel ?

Geplaatst: 21.12.2008 - 19:21
door Sieger Everts
netjes hoor ! je kunt de downpipe ook nog met heatwrap omwikkelen, scheelt een hoop warmte onder de kap en kan je weer een paar pk's opleveren.

28 feb 2009 is er ook een rollenbank meeting in Goes. misschien ook iets voor jou? er komen zo wie zo 2 renault 5-je met een zelfde blokje erin.

Geplaatst: 21.12.2008 - 19:21
door rene en erica
voor iemand die zichzelf geen lasser noemt vind ik het een knap stukje werk.succes verder.

Geplaatst: 22.12.2008 - 14:11
door Blade
verdomd netjes weer zeg gareth ! Ben benieuwd hoeveel PK/NM je eruit haalt. Waarneer is je koppeling/vliegwiel aan de beurt?? Ben ook erg benieuwd watvoor koppelingset je wil gaan gebruiken.

Geplaatst: 25.12.2008 - 22:03
door gvanminnen
Vanmiddag de turbodruk verlaagd naar 0,6 a 0,7 bar en stukje gaan rijden.

Warm gereden en stond voor het stoplicht richting de snelweg naast een porsche carrera 4 s. Zat een redelijk jonge vent in en hij hoorde met dumpvalve al vreselijk hard afblazen :o

Zaten wat auto's voor ons, gingen opzij en vanaf 100 kmh versnelde we naar de 200 en hield het gewoon bij, liep zelfs iets in :D
Haalde hem in en moest daarna weer afremmen en hij weer achter mij aan en we versnelde weer vana de 120 en liep duidelijk uit.

Neem aan dat die volgas gaf, omdat we het eerste stuk al 200 reden en het een redelijk jonge vent was. Die laat zich toch ook niet wegrijden door een opabak lijkt me!!!

Geplaatst: 26.12.2008 - 17:22
door gvanminnen
Vanmiddag starte ik me auto en reed naar het benzinestation om te tanken. Getankt en stapte weer in en auto starte niet meer.
Startmotor draait en v-snaar ook, vermoed dat de benzinepomp defect is, omdat die gister aardig hard moest werken.

Probleem is denk ik brandstof of misschien geen vonk.

Binnenkort injectoren vervangen voor grotere gelijk brandstoffilter ook doen, misschien probleem al weg is.

Hoe kan ik me brandstofpomp testen en kan je hier en universele voor plaatsen??

Geplaatst: 26.12.2008 - 18:13
door Sieger Everts
je kunt je brandstofpomp ff checken door de benzine toevoer af te koppelen van je injectorrail en dat gedurende 1 minuut op te vangen in een maatbeker zo weet je wat de pomp nog leverd. of de universele ook passen weet iki niet, om dat ik geen volvo heb :albino:

Geplaatst: 26.12.2008 - 20:21
door gvanminnen
Moet de benzine dan blijven lopen als het contact aanstaat of moet er alleen uitkomen als de startmotor draait?

Geplaatst: 26.12.2008 - 20:40
door Blade
http://cid-b2bf9804fa8cfdf0.skydrive.li ... 18F-FT.PDF

pagina 32 en 33 van het PDF bestand. Hopelijk kan je een beetje duits. deze handleiding staat gewoon online hier op t forum.

Geplaatst: 26.12.2008 - 20:58
door Auk
gvanminnen schreef:Moet de benzine dan blijven lopen als het contact aanstaat...?
Yep, wanneer jij je sleutel op contact zet hoor je de benzinepomp lopen.

Geplaatst: 26.12.2008 - 23:07
door gvanminnen
Bedankt voor die handleiding Poika. Zekering is nog goed van de brandstofpomp.

Waar zit het relais van de brandstofpomp, sommige zeggen achter dashboardkastje en andere bij de ecu of aan de rechterkant van de bijrijder bij de voeten.

Geplaatst: 27.12.2008 - 01:21
door Eelco_440Turbo
Het relais zit aan de bijrijders kan. Even de onder het dashboardkastje loshalen en dan zit ie er. Relais met een witte voet geloof ik.

Geplaatst: 27.12.2008 - 12:47
door gvanminnen
Start hem vanochtend en deed het gelijk, gereden en alles perfect.
Toen die warm was uitgedaan en weer gestart en alles verliep prima.

Is toch misschien al wat ik een beetje dacht, omdat een collega dit ook had gehad. Auto start met choke als het koud is en binnen paar minuten weer uitgegooid en weer gestart en waarschijnlijk hierdoor verzopen.

Gelukkig niks aan de hand, kan ik weer verder met tuning :idea: :P


Trouwens die meeting lijkt me wel gaaf. Is dat bij Ruud Frederiks zeker, ben hier ook geweest met me quads en r1 quad.
Maat met ze vr6 wil ook wel de testbank op om te kijken hoeveel pk die nu heeft.

Geplaatst: 27.12.2008 - 17:47
door Sieger Everts
kijk even op www.renault-tuning.com onder het kopje meeting NL daar staat alles

Geplaatst: 28.12.2008 - 00:05
door gvanminnen
Word 7 maart dus als ik het goed begrijp, zal het ook nog even vragen aan maat met de vr6.
Van tevoren betalen en vermogenmeting kost 25 euro.

Nog een vraagje heeft het nut om grotere injectoren te plaatsen als ik voorlopig op 1,0 bar blijf?

Geplaatst: 28.12.2008 - 09:20
door Sieger Everts
volgens de kenners niet :)

Geplaatst: 28.12.2008 - 19:21
door DeNNiS_
1 bar idd niet maar dan heb je het zelfde ongeveer als wat je met de standaart turbo haalt

Geplaatst: 28.12.2008 - 20:42
door gvanminnen
Turbo staat nu op bijna 0,7 bar en heb zeker meer vermogen als eerst al.
En bij volgas maakt niet uit hoeveel toeren of welke versnelling turbo komt gelijk vol erin.

Injectoren wil ik alvast gaan inbouwen, maar misschien kent Rica die Supermod niet waar ze allemaal over praten op het engelse forum.
Als het geen kwaad kan om met grotere injectoren te rijden op 1,0 bar dan bouw ik ze alvast in.

Wil de turbodruk wel opschroeven maar orginele meter gaat halverwege het rode, moet dus beteken ongeveer 1,0 bar dacht ik??
Mijn turbodrukmeter met schaalverdeling geeft dus 0,7 aan dus weet niet goed waaraan ik me moet houden. Denk dat de orginele eind rood pas 1,0 bar is of iets verder.

Geplaatst: 31.12.2008 - 12:59
door gvanminnen
Injectoren komen als het goed is vandaag binnen

Power boost valve besteld. Stationair denk ik dat de injectoren te groot zijn, maar bij gas geven wel meer benzine nodig dus leek mij een pbv perfect.
Reacties zijn ook goed bij turbo motoren.

Inlaat en gasklephuis pakking gehaald bij de dealer. 67 eurootjes!! Inlaat pakking zit hitteschild aan vast en kon niet los geleverd worden.

Volop sleutelen het nieuwe jaar dus.