Pagina 9 van 20

Geplaatst: 03.02.2009 - 21:35
door arnoud
Bouwe schreef:
arnoud. schreef:
Bouwe schreef:Wat screenshots gemaakt van dat document dat volgens Radar van Volvo afkomstig is.
Je had het document ook gewoon op de oorspronkelijke site kunnen downloaden: http://www.vexedvolvo.org/

Misschien zijn een paar screenshots van het Volvo-forum logo wat voorbij komt leuker? :D
:oops: Had niet in de gaten dat ze daar ook stonden.
geeft niet hoor, we overleven het wel :)

Geplaatst: 03.02.2009 - 21:49
door 600RR
BlackSapphire schreef:Mijn vraag staat nog: heeft een diesel ook een ETM?
Ja, de diesels van tegenwoordig hebben ook een gasklep (ETM).
Werking is wel iets anders, bij de diesel wordt deze gebuikt om te motor te "smooren" als je de auto uit doet.
Dit voorkomt het zgn "nadieselen". Als de klep er niet zou zitten zou de motor als het ware door blijven lopen.
Met de klep sluit je de luchttoevoer af en stopt de motor dus. Zodra je de auto op het contact zet gaat hij iets open staan.
Toeval wil dat ik nu net deze storing heb.
Mijn V50 2.0 d van 2005 heeft de kuur dat hij wel aanslaat, maar daarna nier reageert op het gaspedaal.
Hij gaat dan is een soort noodloop. Na een paar keer aan en uit lukt het vaak wel. Volgens de dealer is dit euvel te wijten aan een versmeerde gasklep.
Morgen gaat hij naar de dealer en wordt hij vervangen.
Ik vraag me wel af of dit euvel ook onder de coulance van Volvo valt?? :?
:?

Geplaatst: 03.02.2009 - 21:57
door bart simpson
volvov70r schreef:
bart simpson schreef:aannames, aannames, kom nu eens met cijfers.
Kom zelf maar met cijfers waaruit blijkt dat 3,3% een heel normale foutmarge is voor Volvo-onderdelen of auto-onderdelen in het algemeen.
Ik beperk me even tot de ETM, geen hier aanwezige magazijnman heeft er eentje op voorraad liggen gaan ze 1 op 30 daadwerkelijk stuk is het toch echt een "running part" dat je altijd op voorraad zou moeten hebben, ik zeg nergens dat er niet af en toe een stuk gaat maar niet in de gesuggereerde mate, die 3,3% uitval kwam overigens als getal van radar.

Geplaatst: 03.02.2009 - 22:22
door volvov70r
Akkoord maar dat is een heel ander verhaal, nu weerleg je dat die 3,3% klopt. Uit je eerdere stellingname leek het alsof jij 96,7% een prima/normale score vond voor een ETM.
Ik quote maar even 1 zinnetje: "maar wat moet je uit gaan leggen als 96,7% gewoon heel blijft? " maar ik kan er wel 10 quoten.

Ik ga niet muggenziften verder maar je wekte in elk geval een andere indruk.
We houden het dan maar op een misverstand...

Geplaatst: 03.02.2009 - 23:41
door sjoerdb
Het hoofprobleem in mijn ogen: Volvo heeft jaren- en jarenlang geventileerd dat hun auto's langer meegingen dan alle andere.

en het dashboard van mijn V40 uit 2004 is nu versleten en is aan vervanging toe. althans de dealer zegt vervangen, het kanaal van de ontwaseming is los geraakt. minimale kosten zijn al iets van 700 euro.....

hoe bedoel je volvo's gaan langer mee dan andere merken?

Geplaatst: 04.02.2009 - 08:47
door Peter
Los van alle technische verhalen en het wel of niet houden van programma's als RADAR zou het VOLVO toch gesierd hebben stelling te nemen in het openbaar.

Geplaatst: 04.02.2009 - 09:56
door josas
sjoerdb schreef:
Het hoofprobleem in mijn ogen: Volvo heeft jaren- en jarenlang geventileerd dat hun auto's langer meegingen dan alle andere.

en het dashboard van mijn V40 uit 2004 is nu versleten en is aan vervanging toe. althans de dealer zegt vervangen, het kanaal van de ontwaseming is los geraakt. minimale kosten zijn al iets van 700 euro.....

hoe bedoel je volvo's gaan langer mee dan andere merken?
Wél wanneer je alles al es vervangen hebt.... :D

Nog even over uitval percentages;
Bij mij op het werk (vliegtuigturbine onderdelen) is een uitval percentage van 2.5% erg goed!
Hoeveel 'foute' onderdelen er daadwerkelijk terecht komen in een turbine?
Een vliegtuig heeft meerdere motoren, dat scheelt. En het onderhoud is, denk ik, óók aan wat strengere richtlijnen gebonden.

Geplaatst: 04.02.2009 - 10:00
door josas
BTW;
Zat gisteren ff op het Audi/Volkswagen forum.
Nou, da's óók huilen.
Bobines van nieuwe(re) FSI motoren, die 1 voor 1 de geest geven.
De al eerder aangehaalde MT.
Poeh, je wordt er als consument allemaal niet blij van. Waar kun je nog een degelijk merk rijden/kopen?!

Geplaatst: 04.02.2009 - 10:02
door Ben
Volgens die mijnheer in het filmpje moet je dan in japan of Korea zijn.

Geplaatst: 04.02.2009 - 10:07
door Paul
Ja daar had hij nu alles vandaan.

Geplaatst: 04.02.2009 - 10:10
door josas
Ja, vooral Korea :roll: ...
Anders Landwind? :)

Geplaatst: 04.02.2009 - 10:17
door josas
Mag ik ff linken?
(zal wel niet al te lang staan, maar tóch)
http://www.autovantilburg.nl/index.html

Grappig...

Geplaatst: 04.02.2009 - 10:17
door velwim
Volgens die mijnheer in het filmpje moet je dan in japan of Korea zijn.
Ik rijd nu met een onderbreking van 3 jaar sinds 1997 Volvo. Geen noemenswaardige problemen gehad in die tijd. In de drie tussenliggende jaren Peug gereden. Dit NOOIT weer. Daarvoor 4 Mazda's 626 "versleten". Over robuust en onverslijtbaar gesproken. Ik denk inderdaad dat Volvo nog wel iets van de Japanners kan leren op dat gebied. De 626-en kwamen alleen bij de dealer omdat in het boekje stond dat het weer tijd was voor een beurt. Gewoon 90.000 km per jaar op LPG. Echt nooit problemen gehad met deze auto's.

Geplaatst: 04.02.2009 - 10:26
door ruuds70
Ben schreef:Volgens die mijnheer in het filmpje moet je dan in japan of Korea zijn.
Die brave gast had het toch ook over de veiligheid van Volvo? Eens kijken hoe hij uit zijn Hyundai zou kruipen na een aanrijding.

Geplaatst: 04.02.2009 - 10:49
door Johan
Ik kan ook wel een boekje open doen over de problemen die ik met de diverse leasebakken heb gehad. Je hoeft het zelf niet te betalen maar je zal dit maar privé hebben.

Bijv.
- Allebei de katalysatoren van Mondeo V6 MY95 kapot na 2 jaar.
- Condensor van Sharan 1.8T kapot MY01 na 2 jaar (geen coulance!)
- Computer problemen met diezelfde auto zijn nooit opgelost. Na komst van een nieuwe diagnose computer (na 1,5 jaar klagen) kreeg ik eindelijk gelijk.
- Galaxy 2.3 MY98, automaat kapot na 3 jaar.

Kortom zo zijn er bij ieder merk wel gevallen die eigenlijk niet zouden horen voor te komen.

Om op Wim in te haken. De eerste Mazda 626 die ik reed in '84 (120.000 km op gas!) heeft nog nooit iets gemankeerd. Zelfs de onderhoudsbeurten waren eenvoudig en goedkoop.

Geplaatst: 04.02.2009 - 11:01
door josas
Zou het ook nog gelden voor een Mazda 6?

Geplaatst: 04.02.2009 - 11:16
door velwim
Zou het ook nog gelden voor een Mazda 6?
Is ook Ford tegenwoordig, dus houd je hart maar vast. Autovisie was wel positief over deze auto kan ik me herinneren.

Geplaatst: 04.02.2009 - 11:50
door Battlecruiser
bart simpson schreef: aannames, aannames, kom nu eens met cijfers.
Cijfers: al die woorden op internet over Volvo-ETM zeggen wereldwijd meer dan cijfers!

Geplaatst: 04.02.2009 - 11:56
door josas
Ik heb er geen tijd voor, maar je zou eigenlijk es alle forummers met deze auto's en hun jaargangen, bij elkaar op moeten tellen en dan kijken wie er daadwerkelijk gedonder met z'n ETM heeft gehad.
Heb je óók alvast wat cijfertjes/percentages.

Geplaatst: 04.02.2009 - 12:01
door bart simpson
Battlecruiser S80 schreef:
bart simpson schreef:aannames, aannames, kom nu eens met cijfers.
Cijfers: al die woorden op internet over Volvo-ETM zeggen wereldwijd meer dan cijfers!
nee, dat zegt uitsluitend iets over een relatief kleine groep mensen die er de pest in heeft dat het ze geld kost, die dat wereldkundig maakt en bijval zoekt, radar huilt altijd graag met de wolven mee, de onderbouwing was ook uiterst mager.