Pagina 9 van 11

Geplaatst: 18.05.2010 - 10:35
door bartv70
bart simpson schreef:@ BartV70, waarom ben jij ooit van een goedkope Fiat naar een dure V70 gegaan?
Mijn vrouw werk keihard (voor de overdaad) en de discussie gaat hier over uurtarieven, die liggen bij de off. Fiat dealer op een zelfde, discutabel, niveau.

Geplaatst: 18.05.2010 - 10:38
door Walter
bartv70 schreef:
bart simpson schreef:@ BartV70, waarom ben jij ooit van een goedkope Fiat naar een dure V70 gegaan?
Mijn vrouw werk keihard (voor de overdaad) en de discussie gaat hier over uurtarieven, die liggen bij de off. Fiat dealer op een zelfde, discutabel, niveau.
en zelf werk je pro bono?

Geplaatst: 18.05.2010 - 10:38
door bart simpson
@ bartV70, hoe liggen deze uurlonen bij andere merken?

Geplaatst: 18.05.2010 - 10:41
door bartv70
bart simpson schreef:@ bartV70, hoe liggen deze uurlonen bij andere merken?
Zie 2 stapjes omhoog, vanaf jouw post gezien

Geplaatst: 18.05.2010 - 10:45
door bartv70
VolvoMafia schreef:
bartv70 schreef:
bart simpson schreef:@ BartV70, waarom ben jij ooit van een goedkope Fiat naar een dure V70 gegaan?
Mijn vrouw werk keihard (voor de overdaad) en de discussie gaat hier over uurtarieven, die liggen bij de off. Fiat dealer op een zelfde, discutabel, niveau.
en zelf werk je pro bono?
Nee hoor want dan konden we die "dure"
V70 noooooiiiit betalen :lol:

Geplaatst: 18.05.2010 - 10:47
door bartv70
bart simpson schreef:dat zware en vieze werk valt wel mee, ze staan bij mij iedere zaterdag voor de lol hun eigen auto uit elkaar te halen...
Wat voor auto's rijden die dan in vredes naam, mijn auto hoeft maar 1x per jaar uit elkaar :wink:

Geplaatst: 18.05.2010 - 10:50
door FrankS60
945i schreef:Ik denk dat de eerste merkdealer die met een superstrak en concurrerend prijzenplan voor onderhoud komt, een enorme boost aan zijn verkopen geeft (en misschien zelfs wat klanten terughaalt.) ::!:
Zie de toyota Aygo, nu is dat geen Volvo maar een kleiner autootje, feit blijft dat er net zo goed iemand een tijd X mee bezig is, bij een merkdealer van een redelijk tot goed merk, in een mooi pand enz enz. Dit is trouwens zo van de toyota website geplukt. Je ziet hoeveel van die 107/aygo/C1's er rond rijden voor dat geld!

KLEINE ONDERHOUDSBEURT
Na 15.000 km € 112,–
Na 1 jaar € 112,–

GROTE ONDERHOUDSBEURT
Na 30.000 km € 216,–
Na 2 jaar € 216,–

KLEINE ONDERHOUDSBEURT
Na 45.000 km € 112,–
Na 3 jaar € 112,–

GROTE ONDERHOUDSBEURT
Na 60.000 km € 224,–
Na 4 jaar € 261,–

KLEINE ONDERHOUDSBEURT
Na 75.000 km € 112,–
Na 5 jaar € 112,–

GROTE ONDERHOUDSBEURT
Na 90.000 km € 270,–
Na 6 jaar € 270,–

Geplaatst: 18.05.2010 - 10:51
door bart simpson
geen droog brood in te verdienen dus, ken meerdere Toyotadealers die er de brui al aan gegeven hebben.

Geplaatst: 18.05.2010 - 10:52
door Paul
Als ik het onderhoud vergelijk met mijn Peugeot wat ik drie jaar geleden had, is het maar iets duurder bij de Volvo. Maar alles wat mijn Volvo biedt is het waard!

En ik rij speciaal uit Amsterdam naar Waddinxveen omdat ik erg blij ben met alle service die ze daar hebben. Alles heeft zijn prijs, maar het is alles waard en ik zou niet zonder willen.

Geplaatst: 18.05.2010 - 10:55
door FrankS60
Er heeft hier ook niemand gezegd dat je er rijk mee zou moeten worden. Feit is wel dat mensen nu in een toyota gaan rijden en daar waarschijnlijk ook graag terug komen voor een andere/nieuwe/grotere auto. Hiermee vergroot je je afzetmarkt en daardoor kun je nog winst maken. Grotere volumes, met als bijkomend voordeel dat je je overhead kunt delen over meer klanten en je de concurrentie de markt uit drukt.

Wil er trouwens nog aan toevoegen dat ik voor geen goud een toyota zou rijden van vergelijkbare grootte als de S60, maar dat is persoonlijk. Ik heb er dan ook voor gekozen met een bepaald gevoel voor auto's, iets dat vele mensen niet hebben en er daarom dus niet substantieel meer geld voor willen betalen. Hier op een forum zijn het toch wel de liefhebbers voor een zeer groot deel.

Geplaatst: 18.05.2010 - 10:56
door Walter
bartv70 schreef:
VolvoMafia schreef:
bartv70 schreef: Mijn vrouw werk keihard (voor de overdaad) en de discussie gaat hier over uurtarieven, die liggen bij de off. Fiat dealer op een zelfde, discutabel, niveau.
en zelf werk je pro bono?
Nee hoor want dan konden we die "dure" V70 noooooiiiit betalen :lol:
Ik verkoop geen auto's en ik doe geen onderhoud aan auto's. Maw, ik kost het bedrijf geld en lever niet direct geld op. Via welk kanaal moet mijn salaris dan betaald worden?

Probeer je alleen maar in te laten zien dat elk bedrijf mensen in dienst heeft die betaald moeten worden... Overal mag geld verdiend worden behalve in de autobranche... Denk dat er andere branches zijn waar we beter over oplichting kunnen praten...

Geplaatst: 18.05.2010 - 10:56
door jpwg001
Daar gaat het toch om? Is het alles jou waard? Als je dat vindt, is het goed. Als je dat niet vindt, ook goed, maar dan moet je niet gaan zeuren. De tijd dat je voor een dubbeltje op de eerste rang kon zitten is pre-historie te noemen.

Geplaatst: 18.05.2010 - 11:02
door FrankS60
Ik heb trouwens voor een beter beeld ook even de kosten voor een Avensis opgezocht, die is iets beter te vergelijken met een middenklasser Volvo.

Avensis
1.6/1.8/2.0 benzine

KLEINE ONDERHOUDSBEURT
Na 15.000 km € 143,–
Na 1 jaar € 143,–

GROTE ONDERHOUDSBEURT
Na 30.000 km € 329,–
Na 2 jaar € 329,–

KLEINE ONDERHOUDSBEURT
Na 45.000 km € 143,–
Na 3 jaar € 143,–

GROTE ONDERHOUDSBEURT
Na 60.000 km € 322,–
Na 4 jaar € 298,–

KLEINE ONDERHOUDSBEURT
Na 75.000 km € 143,–
Na 5 jaar € 143,–

GROTE ONDERHOUDSBEURT
Na 90.000 km € 435,–
Na 6 jaar € 329,–

Geplaatst: 18.05.2010 - 11:16
door bartv70
VolvoMafia schreef: Probeer je alleen maar in te laten zien dat elk bedrijf mensen in dienst heeft die betaald moeten worden... Overal mag geld verdiend worden behalve in de autobranche... Denk dat er andere branches zijn waar we beter over oplichting kunnen praten...
Het is zoals je zelf schrijft, en dat is niet negatief bedoeld," Ik verkoop geen auto's en ik doe geen onderhoud aan auto's. Maw, ik kost het bedrijf geld en lever niet direct geld op. Via welk kanaal moet mijn salaris dan betaald worden?"

Dit is bij nagenoeg alle bedrijfstakken zo, de directen moeten het salaris van de indirecten "verdienen" en daar is op zich niets mis mee.
De "garage op de hoek" heeft vaak geen indirecten en dus veel lagere overheadkosten, dat wil wel zeggen dat ze net zulk goed werk kunnen leveren voor minder geld.

Geplaatst: 18.05.2010 - 11:23
door PeerTronic
Met transparant bedoel ik gespecificeerd. Een totaalpakket geeft me geen inzicht. Ik denk dat zo'n totaalpakket een gemiddelde prijs is over alle werkzaamheden voor een standaardbeurt en ik wil graag weten hoe dat is opgebouwd.
Overigens een Aygo zal toch wel niet te vergelijken zijn met een V70 qua onderhoud.....

Geplaatst: 18.05.2010 - 11:26
door PeerTronic
bartv70 schreef: De "garage op de hoek" heeft vaak geen indirecten en dus veel lagere overheadkosten, dat wil wel zeggen dat ze net zulk goed werk kunnen leveren voor minder geld.
Ik weet het niet of ze "net zo'n goed werk afleveren". Het is mogelijk. Alles heeft z'n prijs en een Volvodealer heeft meer overhead inderdaad.

Zelfde als met de internetverkopers die maar weinig overhead hebben, dat drukt de kosten.

Nu nog wachten tot ik mijn XC70 on-line virtueel kan laten onderhouden ;-)

Geplaatst: 18.05.2010 - 11:28
door bart simpson
met "on call" kun je software upgeload krijgen onder het rijden

Geplaatst: 18.05.2010 - 11:31
door bartv70
jpwg001 schreef:Daar gaat het toch om? Is het alles jou waard? Als je dat vindt, is het goed. Als je dat niet vindt, ook goed, maar dan moet je niet gaan zeuren. De tijd dat je voor een dubbeltje op de eerste rang kon zitten is pre-historie te noemen.
Ligt dat aan de gene die vooraan wil zitten of degene die de stoeltjes beheerd?

Geplaatst: 18.05.2010 - 11:35
door Battlecruiser
Vergeet trouwens ook niet de niet-declarabele uren. Een niet onaanzienlijk deel van de werkplaatsuren kunnen niet in rekening gebracht worden bij een klant. Je kan de werkplaats natuurlijk nooit voor 100% volplannen; monteurs moeten vaak gratis lampjes vervangen; sommige reparaties duren langer dan het standaardtarief voorschrijft etc. etc.

Geplaatst: 18.05.2010 - 11:39
door jpwg001
bartv70 schreef:
jpwg001 schreef:Daar gaat het toch om? Is het alles jou waard? Als je dat vindt, is het goed. Als je dat niet vindt, ook goed, maar dan moet je niet gaan zeuren. De tijd dat je voor een dubbeltje op de eerste rang kon zitten is pre-historie te noemen.
Ligt dat aan de gene die vooraan wil zitten of degene die de stoeltjes beheerd?
Zal te maken hebben met vraag en aanbod, kwailiteit etc. Degene die de stoeltjes beheert, stelt een prijs vast (dat hebben we in de Nederlandse bouwwereld ook wel gezien). Maar niemand verplicht jou op de eerste rang te zitten. Je kunt ook tweede of derde rang zitten, dat kan dan wel voor een dubbeltje, of minder...