Pagina 9 van 10
Geplaatst: 10.01.2010 - 23:36
door Ramon&Ramon
945i schreef:Is het niet beter om er koelvloeistof in te doen? Dit met de hydraulische klepstoters in het achterhoofd?
Worden die door de koelvloeistofwaterpomp gekoeld dan ook die dingen?
Die stoterbussen?
Geplaatst: 11.01.2010 - 10:42
door s3wage
Huh nou grappig hoor,dome vragen bestaan niet toch ?(en is het stoer om iemand af te zijken die niet alles weet en het gewoon vraagt ?)
Maar toch bedankt Bart na jouw deskundig advies heb ik besloten de waterpomp toch te vervangen.
Geplaatst: 11.01.2010 - 11:12
door piotrV70
s3wage schreef:Huh nou grappig hoor,dome vragen bestaan niet toch ?(en is het stoer om iemand af te zijken die niet alles weet en het gewoon vraagt ?)
Maar toch bedankt Bart na jouw deskundig advies heb ik besloten de waterpomp toch te vervangen.
Laat je nog even weten hoe het gegaan is ?

Geplaatst: 11.01.2010 - 11:15
door s3wage
Ja doe ik !
Geplaatst: 12.01.2010 - 13:44
door liquid_force
mod-edit: offtopic berichten verwijderd
Geplaatst: 12.01.2010 - 14:03
door s3wage
Maar eigenlijk stom toch dat ze niet meteen de waterpomp hebben vervangen toen ze de kleppen stelden en distributie vervangden ?(willen ze me op kosten jagen met een kapotte motor ofzo ?)
Geplaatst: 12.01.2010 - 15:20
door bart simpson
Dat is de spagaat, als onderhoudt niet dwingend wordt voorgeschreven zien mensen het al snel als geldklopperij, als je het (terecht) preventief adviseert ook.
Klanten moet soms keuzes maken die geld kosten, aan hen wanneer ze dat uit willen geven
Geplaatst: 12.01.2010 - 15:40
door piotrV70
s3wage schreef:Maar eigenlijk stom toch dat ze niet meteen de waterpomp hebben vervangen toen ze de kleppen stelden en distributie vervangden ?(willen ze me op kosten jagen met een kapotte motor ofzo ?)
Hoe vaak ga je jezelf nog herhalen ? Kan hier een slot op ?
Geplaatst: 12.01.2010 - 15:59
door bartv70
bart simpson schreef:Dat is de spagaat, als onderhoudt niet dwingend wordt voorgeschreven zien mensen het al snel als geldklopperij, als je het (terecht) preventief adviseert ook.
Klanten moet soms keuzes maken die geld kosten, aan hen wanneer ze dat uit willen geven
Volgens mij is de spagaat dat (te) vaak de klant
vooraf niet voldoende wordt geinformeerd, maar dat blijkt dat achteraf de keuze voor hem/haar is gemaakt en ja dan doe je het als garage niet goed
Geplaatst: 12.01.2010 - 16:55
door s3wage
Ja en dat vooraf niet goed informeren levert de garage weer geld op want als ik nu de waterpomp alsnog zou laten vervangen dan kost het me 100euro extra aan arbijd !(en als de motor stuk loopt levert het de garage nog meer op natuurlijk)
Ik heb idd liever dat ze me terecht preventief adviseren ook al is het onderhoud niet dwingend voorgeschreven,dan dat ik later terug moet komen met een kapotte motor natuurlijk !(dat is pas geldklopperij !)
Maar de specialist zij vanmiddag tegen mij dat ze nog nooit hadden meegemaakt dat een waterpomp stuk ging en ik dus bijna geen risico loop als ik wacht tot de 3e distriwissel met de waterpomp vervangen ?
Geplaatst: 12.01.2010 - 17:32
door liquid_force
het gaat de goede kant op S3Wage
nog 2 kleine foutjes:
"arbijd" = arbeid
"Maar de specialist zij" = Maar de specialist zei

Geplaatst: 12.01.2010 - 17:55
door s3wage
Oke bedankt ik zal erop blijven letten !

Geplaatst: 12.01.2010 - 18:04
door bart simpson
bartv70 schreef:bart simpson schreef:Dat is de spagaat, als onderhoudt niet dwingend wordt voorgeschreven zien mensen het al snel als geldklopperij, als je het (terecht) preventief adviseert ook.
Klanten moet soms keuzes maken die geld kosten, aan hen wanneer ze dat uit willen geven
Volgens mij is de spagaat dat (te) vaak de klant
vooraf niet voldoende wordt geinformeerd, maar dat blijkt dat achteraf de keuze voor hem/haar is gemaakt en ja dan doe je het als garage niet goed
als ik van tevoren zeg dat de kleppen gesteld moeten woren bij een gasauto zegt de klant, waar staat dat? als het niet voorgeschreven is doe ik dat niet.. ik vind het goed hoor...
Geplaatst: 12.01.2010 - 18:18
door s3wage
Sja niet druk om maken dan nee,maar vanmiddag vroeg ik erom en toen zij die dat er bij nog nooit een waterpomp stuk was gegaan dus het risico heel klein is? mede doordat dat de spanning van de distributie op de waterpomp word gereguleerd en die dus altijd hetzelfde is ?(ook als je de distri wisselt)
Maar ik neem gewoon het zekere voor het onzekere hoor ! maar blijf het toch opmerkelijk vinden dat niet alle garages daar een vast protocol voor hanteren !(ik bedoel als de waterpomp stuk gaat heb je toch echt een probleem!)
Geplaatst: 12.01.2010 - 18:32
door toppertje
waarom laat je het hele verhaal niet zwart op wit zetten
door jou "volvospecialist"?
als het dan misgaat,dan druk je hem dat papier onder zijn neus.
en vwb. dat "vaste protocol" :-k ,daar zit het verschil tussen een goede en
slechte specialist.
Geplaatst: 12.01.2010 - 18:44
door s3wage
Dat is een heel goed idee ! :evil3:

bedankt kerel ! :salute: zal ik zeker doen !
Bedoel je dat een goede specialist gewoon standaart de waterpomp mee vervangt als hij de distributie vervangt ? :notworthy:
Geplaatst: 12.01.2010 - 18:48
door volvo c70 t5
Geplaatst: 12.01.2010 - 18:50
door 945i
Dat zal niemand doen, een pomp van een week oud kan ook stuk gaan.
Geplaatst: 12.01.2010 - 18:51
door s3wage
Ja op die link zij de meningen ook verdeelt ?maar veel specialisten vervangen hem toch bij de 2e distri wissel bedoel je of ?
Geplaatst: 12.01.2010 - 18:57
door volvo c70 t5
Ik zou het bij elke riem wissel doen,kost een pomp nou.