Weet je dat zeker? Het is toch 'maar' een pakket? Dat moet natuurlijk te leveren zijn. Nou ja, ik bel ze morgen wel even. Hopelijk kunnen ze er uitsluitsel over geven. Het is natuurlijk niet zo kies om 'zomaar' dit soort dingen te veranderen; als ik in januari een oud model krijg, heb je zo'n beetje hetzelfde effect als een auto die in december wordt geleverd tov een januari model. Ook al zijn ze op dezelfde dag gemaakt, het kost je geld. Zo ook met pre/post facelift. Ik denk dat ze in deze (economische) tijden vooral geen grappen moeten maken. Vooral niet als ze nog geen handtekening hebben. Maar goed, laten we niet vooruit lopen op de zaak. Ik wacht rustig af wat het antwoord is. Ook meteen maar informeren hoe ver de leasemaatschappij is en/of de baas met het beslissen of het Volvo Lease wordt of die 'andere'.bart simpson schreef:de sport is er niet als facelift model dat zou een oude moeten worden
C30 Facelift (met foto's)
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 469
- Lid geworden op: 23.06.2009 - 21:57
- Locatie: Gorinchem

- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
Als Volvo NL het zegt heb ik de neiging het van ze aan te nemen, na de facelift is er geen advantage en geen sport meer.
Volvo for life
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 469
- Lid geworden op: 23.06.2009 - 21:57
- Locatie: Gorinchem
Ok, dat klinkt wel officieel.bart simpson schreef:Als Volvo NL het zegt heb ik de neiging het van ze aan te nemen, na de facelift is er geen advantage en geen sport meer.
(ik ben hier ook pas een paar weken, ik ken jouw bronnen niet)

- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
het inhoud van het Sportpakket zal ook nog wel leverbaar zijn, alleen niet voor de pakketprijs die nu aan de orde is.
Volvo for life
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 469
- Lid geworden op: 23.06.2009 - 21:57
- Locatie: Gorinchem
Ik sprak net met de dealer en die bevestigde min of meer wat je zei. Op mijn vraag of dat ik die Sport nog maar een week kan bestellen zei ie dat dat in principe klopt, maar dat er altijd nog wel een mouw aan te passen is en dat er ook nog wel voorraad weggewerkt moet worden.bart simpson schreef:het inhoud van het Sportpakket zal ook nog wel leverbaar zijn, alleen niet voor de pakketprijs die nu aan de orde is.
Ik zit natuurlijk op een moeilijk moment; als ik te lang wacht totdat alle prijzen en pakketten van de faclift bekend zijn, is de oude ook niet meer leverbaar voor die prijs. (Help, I'm steppin' into the twighlight zone!)
Ergens heb ik het idee dat men ook best genegen zal zijn wat water bij de wijn te doen. Het is nou ook weer niet zo dat de mensen in de rij staan bij de autodealers. En als ik iets anders koop, hebben ze géén €30.000 in de pocket. Hoewel Volvo mijn eerste (en in principe enige) keus is, zijn er nog 2 kandidaten die een (qua uitrusting) gelijkwaardige auto leveren voor die prijs. Dus ja...ik kán nog altijd een joker uit mijn zak trekken.
Of ik pak gewoon de 'oude'...daar was ik in feite ook erg content mee.

- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
Wat niet meer leverbaar is ook echt niet meer leverbaar, op water bij de wijn hoef je derhalve niet te rekenen de Sport gaat exit voor het nieuwe model en dat is de dealers al een paar weken bekend.
Klopt wel, Bart is n.l. ook dealer...Mike Philippens schreef:Ok, dat klinkt wel officieel.bart simpson schreef:Als Volvo NL het zegt heb ik de neiging het van ze aan te nemen, na de facelift is er geen advantage en geen sport meer.
(ik ben hier ook pas een paar weken, ik ken jouw bronnen niet)
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 469
- Lid geworden op: 23.06.2009 - 21:57
- Locatie: Gorinchem
Wel een beetje vaag dan dat mijn dealer doet of ie van niets weet (offerte is van 2 weken terug) en ook niet zo gedecideerd doet over het niet meer leverbaar zijn van zo'n Sport pakket. Hij had het over voorraad enzo. Maar goed, ik zie wel. Ik ben ook niet instant verliefd op het nieuwe model (ik vind 'm ook niet lelijk) dus ik kan ook gewoon bestellen wat ik al had bedacht. Het is tenslotte een leasebak.bart simpson schreef:Wat niet meer leverbaar is ook echt niet meer leverbaar, op water bij de wijn hoef je derhalve niet te rekenen de Sport gaat exit voor het nieuwe model en dat is de dealers al een paar weken bekend.
Aangezien de prijzen van de nieuwe nog niet bekend zijn, en ook nog niet bekend welke pakketten er allemaal komen (toch?), kan men nu ook nog niet zeggen of er een C30 te bouwen is met dezelfde opties als het Sport pakket voor niet zo veel meer als dat ie nu is. Dat bedoelde ik eigenlijk met water bij de wijn doen. De dealer kan kijken of ie het (voor mij) wat gunstiger kan maken.

- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
laten we het daar maar op houden dan
Volvo for life
- Ben
- Executive Member
- Berichten: 40990
- Lid geworden op: 09.09.2004 - 16:57
- Locatie: Even ten noorden van de Paltz
- Contacteer:
Volgens de info die ik van Volvo heb gekregen zijn de modelwijzigingen van toepassing vanaf productieweek 46.
Zowel de C30 Advantage als de Sport verdwijnen uit het C30 aanbod. Week 45 is daarvoor de laatste productieweek.
Zowel de C30 Advantage als de Sport verdwijnen uit het C30 aanbod. Week 45 is daarvoor de laatste productieweek.
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
- Johann
- 5th Gear member
- Berichten: 1305
- Lid geworden op: 19.09.2004 - 17:11
- Contacteer:
En daarna gaan ze weer ouderwets te duur worden?
Is inmiddels toch wel duidelijk dat Greedy Volvocars.NL te hoog heeft gegrepen met de , officiele, instap van de C30?
Is inmiddels toch wel duidelijk dat Greedy Volvocars.NL te hoog heeft gegrepen met de , officiele, instap van de C30?
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
@ Johann, helemaal gelijk, vanaf E. 23.650,-- voor een hele kale 1.6 is natuurlijk compleet fout, ik denk eerder aan een complete herwaardering van het C30 programma, dat laat onverlet dat de Sport exit is
- Volvoman
- 7th Gear member
- Berichten: 7759
- Lid geworden op: 20.09.2004 - 21:33
- Locatie: GLD
- Contacteer:
Er komt in ieder geval een C30 R-design (foto hadden we al gezien)
Press Information
Date of issue Sep 14, 2009
New Volvo C30 R-Design with sport chassis of top class
mods break
Voordat iedereen moeite gaat doen het Engels te lezen: Zie de volgende pagina voor het Nederlandstalige persbericht
Press Information
Date of issue Sep 14, 2009
New Volvo C30 R-Design with sport chassis of top class
mods break
Voordat iedereen moeite gaat doen het Engels te lezen: Zie de volgende pagina voor het Nederlandstalige persbericht
Bert-Jan Nijhuis
VOLVO V60 T5 Inscription Pebble Grey MY2019
VOLVO SCALE MODELS in WORLD OF VOLVO Göteborg
VOLVO MODEL CARS op Facebook en Instagram
VOLVO V60 T5 Inscription Pebble Grey MY2019
VOLVO SCALE MODELS in WORLD OF VOLVO Göteborg
VOLVO MODEL CARS op Facebook en Instagram
- Volvoman
- 7th Gear member
- Berichten: 7759
- Lid geworden op: 20.09.2004 - 21:33
- Locatie: GLD
- Contacteer:
C30 R-design MY10
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Bert-Jan Nijhuis
VOLVO V60 T5 Inscription Pebble Grey MY2019
VOLVO SCALE MODELS in WORLD OF VOLVO Göteborg
VOLVO MODEL CARS op Facebook en Instagram
VOLVO V60 T5 Inscription Pebble Grey MY2019
VOLVO SCALE MODELS in WORLD OF VOLVO Göteborg
VOLVO MODEL CARS op Facebook en Instagram
- Ben
- Executive Member
- Berichten: 40990
- Lid geworden op: 09.09.2004 - 16:57
- Locatie: Even ten noorden van de Paltz
- Contacteer:
En omdat dit het NL talig forum is de tekst liever in het Nederlands
Nieuwe Volvo C30 R-Design
verkrijgbaar met sportonderstel van wereldklasse
De nieuwe Volvo C30 R-Design komt binnen het Volvo-gamma het dichtst in de buurt van een onvervalste sportauto. Het nieuwe sportonderstel is veel scherper afgesteld, stijver en kent onderscheidende eigenschappen. De exclusieve extra uitrusting van de C30 R-Design geeft deze uitvoering precies datgene dat hij nodig heeft.
De grootste veranderingen in de nieuwe Volvo C30 R-Design, die zijn debuut beleeft op de tweejaarlijkse autotentoonstelling van Frankfurt medio september, zitten verborgen onder de speciale bodykit en vormgevingsdetails. Het optionele sportonderstel en de besturing kregen namelijk de grootste aandacht bij de ontwikkeling van deze speciale C30-uitvoering. Het hoofddoel van de Volvo-technici was een auto te maken die supersportief rijdt en daarnaast een verfijnd comfort biedt zoals alleen de allerbesten dat kunnen.
‘De nieuwe R-Design bouwt verder op het succes van het sportchassis dat we eerder dit jaar op de Volvo S80 hebben gelanceerd. Hoewel de maatvoering van de twee modellen flink verschilt, hebben we meer dan voldoende ervaring opgedaan om op door te borduren voor de Volvo C30', zegt Stefan Sällqvist, manager Vehicle Dynamics bij Volvo Cars.
Opvallende veranderingen aan sportonderstel
Om aan de hoge eisen te kunnen voldoen, is het R-Design-onderstel op een aantal punten stevig aangepakt. De besturing is preciezer dankzij toepassing van stijvere rubberen lagers. De stuuroverbrenging is korter, wat een 10 procent snellere reactie geeft op stuurbewegingen. De stijfheid van de vering is met maar liefst 30 procent verhoogd om de rijeigenschappen te verleggen naar sportiviteit. En de schokdempers zijn niet alleen stijver, er worden nu ook mono's gebruikt waarin de tegendruk veel sneller wordt opgebouwd. De stabilisatorstangen zijn stijver om de neiging tot overhellen in snel genomen bochten te onderdrukken.
Het nieuwe sportonderstel maakt van de C30 R-Design een fraai uitgebalanceerde, levendige en nog beter handelbare auto. Het wegcontact is uitstekend en de besturing directer, wat een goed gevoel geeft bij het rijden. En dat komt ook de veiligheid ten goede.
‘De bestuurder moet er van op aan kunnen dat de auto precies zo reageert als hij/zij verwacht. Dat vormt een belangrijk veiligheidsonderdeel voor ons wanneer we een nieuw onderstel ontwikkelen. Het gevoel van zekerheid houdt ook in dat de berijder volop kan genieten van de sportieve rijeigenschappen', zegt Stefan Sällqvist.
Goede testresultaten, duidelijke verschillen
Volvo heeft het nieuwe R-Design-onderstel uitgebreid getest onder tal van omstandigheden in geheel Europa. Op smalle bochtige wegen in Engeland, op hoge snelheid op de Duitse autobahn en op ijs in het noorden van Scandinavië. En de testresultaten zijn uitstekend.
Stefan Sällqvist: ‘Een klant die een proefrit maakt met de C30 R-Design bemerkt onmiddellijk verschil. Nog voor de auto de straat uit is, zal de bestuurder de directe besturing en het goede wegcontact opvallen. Wij zijn tevreden met het resultaat en hopen dat de echt sportieve rijders dat ook zullen zijn.'
Nieuwe bodykit in carrosseriekleur
De meest in het oog springende verandering in het exterieurdesign is de nieuwe bodykit met de gewijzigde voor- en achterzijde. De bodykit is in carrosseriekleur gespoten, wat de indruk wekt dat de auto veel lager bij de grond staat dan de 10 mm die in werkelijkheid van de bodemvrijheid is afgehaald. De C30 R-Design staat op vijfspaaks Cratus-wielen, net als de andere typen uit het R-Design-programma. Het interieur is nu ook verkrijgbaar met een zwarte bekleding als alternatief.
Volvo C30 R-Design - een overzicht
Het R-Design-pakket biedt de koper de keuze uit zeven lakkleuren en omvat een reeks aan extra's die speciaal voor het exterieur en interieur zijn ontwikkeld.
Exterieur:
R-Design-logo in de grille
Grille en behuizing buitenspiegels in speciale silk metalfinish
Bodykit met voor- en achterspoilers en in carrosseriekleur gespoten zijskirts
Nieuwe 17 inch vijfspaaks Cratus aluminium velgen (18 inch optioneel verkrijgbaar)
Spoiler op achterklep
Verchroomde uitlaatsierstuk(ken) (90 mm)
Interieur:
Bekleding in twee kleurencombinaties: crèmekleurig leder met zijkanten in donkergrijs Flex-Tec of Offblack leder met randen in Offblack Flex Tec (nieuw)
Geborduurd R-Design-logo in voorstoelen
Middenconsole en inserts deurpanelen afgewerkt met R-Design inleg
Versnellingspookknop met leder bekleed, aluminium afwerking
Aluminium sportpedalen met rubberen ribben
Sportstuurwiel met leder bekleed en met R-Design-logo
Blauwe wijzerplaat snelheidsmeter en toerenteller
Vloermatten met contrasterende piping
R-Design trekt nieuwe doelgroep
R-Design is ontworpen voor een jongere doelgroep die een te personaliseren auto zoekt die exclusief en sportief is. Daarnaast is R-Design voor Volvo een uithangbord dat aangeeft hoe aantrekkelijk Volvo als merk is en dat de emotionele binding van Volvo met zijn producten versterkt. Onderzoek onder Volvo-klanten geeft aan dat deze strategie wel degelijk effect heeft: op sommige markten koos maar liefst 80 procent van de C30-kopers voor een R-Design-uitvoering. Een groot deel van deze klanten is jonger dan 35 jaar. En in de meeste gevallen stappen deze klanten vanuit een ander merk auto over in een Volvo.
‘Wat deze klanten heeft verleid om naar Volvo te komen, zijn het ontwerp en de uitstraling van de R-Design-modellen. Dankzij R-Design zijn de verkopen toegenomen en is de gemiddelde leeftijd van onze rijders verlaagd. Wat in beide gevallen heel positief is', zegt Lennart Stegland, President van Volvo Special Vehicles.
Nieuwe Volvo C30 R-Design
verkrijgbaar met sportonderstel van wereldklasse
De nieuwe Volvo C30 R-Design komt binnen het Volvo-gamma het dichtst in de buurt van een onvervalste sportauto. Het nieuwe sportonderstel is veel scherper afgesteld, stijver en kent onderscheidende eigenschappen. De exclusieve extra uitrusting van de C30 R-Design geeft deze uitvoering precies datgene dat hij nodig heeft.
De grootste veranderingen in de nieuwe Volvo C30 R-Design, die zijn debuut beleeft op de tweejaarlijkse autotentoonstelling van Frankfurt medio september, zitten verborgen onder de speciale bodykit en vormgevingsdetails. Het optionele sportonderstel en de besturing kregen namelijk de grootste aandacht bij de ontwikkeling van deze speciale C30-uitvoering. Het hoofddoel van de Volvo-technici was een auto te maken die supersportief rijdt en daarnaast een verfijnd comfort biedt zoals alleen de allerbesten dat kunnen.
‘De nieuwe R-Design bouwt verder op het succes van het sportchassis dat we eerder dit jaar op de Volvo S80 hebben gelanceerd. Hoewel de maatvoering van de twee modellen flink verschilt, hebben we meer dan voldoende ervaring opgedaan om op door te borduren voor de Volvo C30', zegt Stefan Sällqvist, manager Vehicle Dynamics bij Volvo Cars.
Opvallende veranderingen aan sportonderstel
Om aan de hoge eisen te kunnen voldoen, is het R-Design-onderstel op een aantal punten stevig aangepakt. De besturing is preciezer dankzij toepassing van stijvere rubberen lagers. De stuuroverbrenging is korter, wat een 10 procent snellere reactie geeft op stuurbewegingen. De stijfheid van de vering is met maar liefst 30 procent verhoogd om de rijeigenschappen te verleggen naar sportiviteit. En de schokdempers zijn niet alleen stijver, er worden nu ook mono's gebruikt waarin de tegendruk veel sneller wordt opgebouwd. De stabilisatorstangen zijn stijver om de neiging tot overhellen in snel genomen bochten te onderdrukken.
Het nieuwe sportonderstel maakt van de C30 R-Design een fraai uitgebalanceerde, levendige en nog beter handelbare auto. Het wegcontact is uitstekend en de besturing directer, wat een goed gevoel geeft bij het rijden. En dat komt ook de veiligheid ten goede.
‘De bestuurder moet er van op aan kunnen dat de auto precies zo reageert als hij/zij verwacht. Dat vormt een belangrijk veiligheidsonderdeel voor ons wanneer we een nieuw onderstel ontwikkelen. Het gevoel van zekerheid houdt ook in dat de berijder volop kan genieten van de sportieve rijeigenschappen', zegt Stefan Sällqvist.
Goede testresultaten, duidelijke verschillen
Volvo heeft het nieuwe R-Design-onderstel uitgebreid getest onder tal van omstandigheden in geheel Europa. Op smalle bochtige wegen in Engeland, op hoge snelheid op de Duitse autobahn en op ijs in het noorden van Scandinavië. En de testresultaten zijn uitstekend.
Stefan Sällqvist: ‘Een klant die een proefrit maakt met de C30 R-Design bemerkt onmiddellijk verschil. Nog voor de auto de straat uit is, zal de bestuurder de directe besturing en het goede wegcontact opvallen. Wij zijn tevreden met het resultaat en hopen dat de echt sportieve rijders dat ook zullen zijn.'
Nieuwe bodykit in carrosseriekleur
De meest in het oog springende verandering in het exterieurdesign is de nieuwe bodykit met de gewijzigde voor- en achterzijde. De bodykit is in carrosseriekleur gespoten, wat de indruk wekt dat de auto veel lager bij de grond staat dan de 10 mm die in werkelijkheid van de bodemvrijheid is afgehaald. De C30 R-Design staat op vijfspaaks Cratus-wielen, net als de andere typen uit het R-Design-programma. Het interieur is nu ook verkrijgbaar met een zwarte bekleding als alternatief.
Volvo C30 R-Design - een overzicht
Het R-Design-pakket biedt de koper de keuze uit zeven lakkleuren en omvat een reeks aan extra's die speciaal voor het exterieur en interieur zijn ontwikkeld.
Exterieur:
R-Design-logo in de grille
Grille en behuizing buitenspiegels in speciale silk metalfinish
Bodykit met voor- en achterspoilers en in carrosseriekleur gespoten zijskirts
Nieuwe 17 inch vijfspaaks Cratus aluminium velgen (18 inch optioneel verkrijgbaar)
Spoiler op achterklep
Verchroomde uitlaatsierstuk(ken) (90 mm)
Interieur:
Bekleding in twee kleurencombinaties: crèmekleurig leder met zijkanten in donkergrijs Flex-Tec of Offblack leder met randen in Offblack Flex Tec (nieuw)
Geborduurd R-Design-logo in voorstoelen
Middenconsole en inserts deurpanelen afgewerkt met R-Design inleg
Versnellingspookknop met leder bekleed, aluminium afwerking
Aluminium sportpedalen met rubberen ribben
Sportstuurwiel met leder bekleed en met R-Design-logo
Blauwe wijzerplaat snelheidsmeter en toerenteller
Vloermatten met contrasterende piping
R-Design trekt nieuwe doelgroep
R-Design is ontworpen voor een jongere doelgroep die een te personaliseren auto zoekt die exclusief en sportief is. Daarnaast is R-Design voor Volvo een uithangbord dat aangeeft hoe aantrekkelijk Volvo als merk is en dat de emotionele binding van Volvo met zijn producten versterkt. Onderzoek onder Volvo-klanten geeft aan dat deze strategie wel degelijk effect heeft: op sommige markten koos maar liefst 80 procent van de C30-kopers voor een R-Design-uitvoering. Een groot deel van deze klanten is jonger dan 35 jaar. En in de meeste gevallen stappen deze klanten vanuit een ander merk auto over in een Volvo.
‘Wat deze klanten heeft verleid om naar Volvo te komen, zijn het ontwerp en de uitstraling van de R-Design-modellen. Dankzij R-Design zijn de verkopen toegenomen en is de gemiddelde leeftijd van onze rijders verlaagd. Wat in beide gevallen heel positief is', zegt Lennart Stegland, President van Volvo Special Vehicles.
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
- Live
- 4th Gear member
- Berichten: 603
- Lid geworden op: 22.07.2006 - 10:46
Oke, alleen nog een dikkere motor en we hebben gewoon weer een R lees ik
Volvo 940
Volvo 940
Volvo 940
Volvo V70 2.4T 200PK Ocean Race
Volvo V70 D5 185PK
Renault Twingo 1.2
Volvo XC60 D5 Polestar 225PK
Volvo C30 1.6 100PK
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
dat is alweer een jaar of 3 zo
Volvo for life
mijn idee ook...Karizma schreef:Weet nog niet goed wat ik er van moet vinden, lijkt wel een Ford C30 of een Volvo Focus...
-
- 1st Gear member
- Berichten: 29
- Lid geworden op: 24.10.2007 - 10:28
Iemand enig idee wanneer de opvolger of facelift van de V50 komt? Ik sta op het punt een nieuwe leaseauto uit te zoeken en zou het vervelend vinden als na het bestellen van een V50, dat model nog een laatste facelift krijgt: rijd ik de komende 4 jaar in een oud model.....Maurice Pierik schreef:Het zou me niet verbazen als de S40/V50 helemaal niet zullen worden geleverd met de GDTi motoren omdat deze series op niet al te lange termijn zullen uitfaseren ten gunste van de S60 en de V50/V60/of-hoe-je-'m-noemt.
Het is erg spijtig dat Volvo kennelijk niet in staat is om de C30/C70 facelift direct met GDTi uit te rusten. Dit kost gewoon marktaandeel.
Volvo V40 D2 Summum MY14, Caspian Blue, 17 inch Mannan, adaptive bi-xenon, business pack pro, difussor kit met dubbele uitlaat, afneembare trekhaak
Fiat 500 S cabrio TwinAir, zwart, 16 inch
Renault Megane Estate dCi 130 Privilege
Volvo V50 2.0D Edition I MY08
Volvo V50 2.0D Momentum MY05
Alfa 147 1.6 Twin Spark Veloce, 5 drs
Alfa 146 1.9 TD
Alfa 33 1.5 IE MY91
Alfa 33 1.3 MY87
Fiat 500 S cabrio TwinAir, zwart, 16 inch
Renault Megane Estate dCi 130 Privilege
Volvo V50 2.0D Edition I MY08
Volvo V50 2.0D Momentum MY05
Alfa 147 1.6 Twin Spark Veloce, 5 drs
Alfa 146 1.9 TD
Alfa 33 1.5 IE MY91
Alfa 33 1.3 MY87