Pagina 9 van 38

Geplaatst: 09.02.2010 - 11:01
door jbuure
OK dit ziet er goed uit. |Tochmaar eerst in het echt zien. Maar het begint wel te kriebelen. Volvo is goed bezig.

Geplaatst: 09.02.2010 - 11:15
door jippen
Dode hoek camera's ?
Heb zo het idee dat het een auto zal worden waar de optie lijst lang is :-)
Afbeelding

Geplaatst: 09.02.2010 - 11:23
door Walter
Welles schreef:Een 1.6 in een S60... :?
een 180 of 150 pk sterke 1.6... Hoeveel pk hadden de 2.4's? Vergeet niet dat VW/Audi/Skoda werken met een 1.4 torretje

Geplaatst: 09.02.2010 - 11:39
door Nik0la
hm..

Ben ik de enige die vindt dat de ventilatieroosters verschrikkelijk verdwaald zijn??
en ik mis ook de rust uitstralende symmetrie die bv in de s80/v70 wel te vinden is.

en dat chroomrandje hier.. chroomrandje daar.. hmm..

edit: bij de xc60 paste er toch ook gewoon twee naast elkaar, dat had hier ook gewoon gekund :@

Geplaatst: 09.02.2010 - 11:39
door Welles
Tuurlijk de basis 2.4's waren 140 en 170 pk, maar dát staat niet achterop je auto. :D

Ik vind ook het verschil tussen de 1.6 en de 3.0 enorm, voor één type auto, een verdubbeling van motorinhoud zowat...

Geplaatst: 09.02.2010 - 11:41
door jippen
Het verbruik (5.2 l) en co2(139) vallen mij wel zwaar tegen voor de D3 2,0-liter 5-cil in-lijn 160 pk 400 Nm

Nu zal het van (1.6d)115 pk onmiddelijk naar 160 pk gaan.
Dit is in belgie fiscaal (en voor de co2 bijdrage) niet echt aantrekkelijk.
Had van de co2 toch wat minder verwacht ....

Geplaatst: 09.02.2010 - 11:41
door Walter
Er komt T4 en T3 achterop te staan ;) En als je niet kijkt naar inhoud maar naar vermogen, dan heb je het over 150->180->200->240->300 pk voor de benzinemotoren. Dan klopt het toch wel?

Geplaatst: 09.02.2010 - 11:44
door Rob Bakker
Zijn mooie stappen naar mijn idee.

Een 180 of 200 pk is ruim voldoende om dagelijks mee te rijden.
Ben alleen benieuwd of alle motoren uiteindelijk met automaat beschikbaar komen.

Geplaatst: 09.02.2010 - 11:55
door Swedish_90
Nik0la schreef:hm..
Ben ik de enige die vindt dat de ventilatieroosters verschrikkelijk verdwaald zijn??
en ik mis ook de rust uitstralende symmetrie die bv in de s80/v70 wel te vinden is.
Hear hear. Het dash is ook erg "hoog" naar mijn idee, het komt allemaal weinig ruimtelijk over.

Wat die motoren betreft: er is een foutje in het Nederlandse persbericht gemaakt. Waar "Motoren die in de komende vijf jaar volgen" staat, moet "Motoren die volgen gedurende het eerste productiejaar" staan.

Geplaatst: 09.02.2010 - 11:58
door Nik0la
jippen schreef:Dode hoek camera's ?
Heb zo het idee dat het een auto zal worden waar de optie lijst lang is :-)
Afbeelding
Is dat geen om de hoek kijk camera? zoals ze bij bmw hebben?

Geplaatst: 09.02.2010 - 12:00
door michel-C30
Vind die middelste grote ventilatierooster onder de boordcomputer niet zo mooi.Stekt een beetje af in het geheel. Zeker met chromen rand

Geplaatst: 09.02.2010 - 12:01
door Summum
Mooie auto, maar de typeaanduidingen lijken me wat gezocht en verwarrend.

T5= 2,0-liter 4-cil in-lijn 240 pk 320 Nm
T4= 1,6-liter 4 cil in-lijn 180 pk 240 Nm
T3= 1,6-liter 4-cil in-lijn 150 pk 240 Nm

Waar blijft dan de introductiemotor 2,0 liter 4-cil in lijn 203 pk 300 Nm?

Wordt dat een T 4,5 ??

Geplaatst: 09.02.2010 - 12:21
door Nik0la
Hm. Ik had het filmpje nog niet gezien. maar nu..

ben ik verliefd!! :D:D

en als ze een facelift gaan doen mogen ze alsnog best wel dat chroom rond de mistlichtunits en de ventilatieroosters weghalen en gewoon twee mooie roosters naast elkaar doen op de centerunit. jaja dat moest ik nog even kwijt

Geplaatst: 09.02.2010 - 12:27
door Fredhead
Summum schreef: Waar blijft dan de introductiemotor 2,0 liter 4-cil in lijn 203 pk 300 Nm?

Wordt dat een T 4,5 ??
Nee, dat is de 2.0T

Geplaatst: 09.02.2010 - 13:16
door ruuds70
Nik0la schreef:hm..

Ben ik de enige die vindt dat de ventilatieroosters verschrikkelijk verdwaald zijn??
en ik mis ook de rust uitstralende symmetrie die bv in de s80/v70 wel te vinden is.

en dat chroomrandje hier.. chroomrandje daar.. hmm..

edit: bij de xc60 paste er toch ook gewoon twee naast elkaar, dat had hier ook gewoon gekund :@
Nee hoor! Ook ik ben op zoek naar het sterke verleden wat we Volvo DNA noemen. De ventilatieroosters dan weer wel en dan weer niet met chroomrandje en zonder de uitstralende symmetrie.

Geplaatst: 09.02.2010 - 13:24
door Ben
En wat filmpjes:







Geplaatst: 09.02.2010 - 13:28
door Thuurc
Een hele, hele gave auto! Fantastisch dat Volvo met nieuwe motoren bezig is en niet te vergeten, andere leuke (veiligheidsinnovaties). Een minpunt: de vijfcylinder benzine variant. Ik ben erg benieuwd naar 'the real thing'.

EDIT: het ventilatierooster is 'wel grappig', maar de harmonie/balans/symmetrie had er van mij wel in gemogen.

Geplaatst: 09.02.2010 - 13:33
door Nik0la
Laatste filmpje van de crash test. Bij die tests he? daar "autobrakes" de auto niet toch? Inprincipe hoorttie t dan beter te doen dan we hier eigenlijk zien?

Geplaatst: 09.02.2010 - 13:35
door Ben
Nik0la schreef:Laatste filmpje van de crash test. Bij die tests he? daar "autobrakes" de auto niet toch? Inprincipe hoorttie t dan beter te doen dan we hier eigenlijk zien?
Nee, lijkt me dat autobreak is uitgeschakeld.
het is nog niet zo dat als een andere auto op je af komt, dat de S60 die dan ook afstoot. Dat zou een volgende stap moeten zijn. Zoiets als tegenpolen van een magneet :-)

Geplaatst: 09.02.2010 - 13:38
door Nik0la
Ja maar hier rijdt de s60 toch tegen het blok aan dus dan zou die wel moeten remmen? Als het andersom is maakt het idd geen verschil. Zou een mooie stap zijn ;) Vraag me af hoeveel beter het resultaat zou zijn mét remmen.