Pagina 9 van 12
Geplaatst: 07.01.2012 - 18:24
door Paul
Logisch. Maar ik denk dat ik op zo'n manier een C30 Advantage ga bestellen
Geplaatst: 07.01.2012 - 18:41
door 945i
CY325i schreef:Volgende week ruil ik mijn BMW E91 (touring) 325i in voor een V70 T4 Momentum plus proline en winterline. De V70 heeft 8k op de teller staan en is van mei 2011. Qua comfort/luxe/ruimte ga ik met sprongen vooruit, maar het bochtengedrag van de BMW ga ik zeker missen. De V70 is als het goed is mijn achtste auto. De eerste was rood en alles daarna zwart. Nu nog even een 17 inch winterset scoren en dan hoop ik jarenlang veilige/probleemloze km's te kunnen maken.
En? cold turkey?
Geplaatst: 07.01.2012 - 18:46
door sanco
Het bewijs ligt er, maar ik vind het een vreemd verhaal. Dat zou betekenen dat er een gat in het systeem zit. Hoe dan ook: veel plezier ermee natuurlijk!
Geplaatst: 07.01.2012 - 19:31
door Discovery
Fout ligt bij de RDW, hoe kunnen die ooit zo een lage cataloguswaarde bepalen?
Geplaatst: 07.01.2012 - 19:46
door least
Geplaatst: 07.01.2012 - 20:23
door bart simpson
Foutieve verwerking door de belastingdienst? daar zitten niet de slimsten
De BPM zou moeten zijn:
€ 9.554,62 BPM V70 D3 LE
€ 975,42 BPM geartronic
€ 274,67 BPM Luxury-line
€ 70,91 BPM Roofrails
€ 104,52 BPM metaallak
€ 10.980,14 BPM tl (wijkt vrijwel niet af)
Daarbij zou men exact op de genoemde cataloguswaarde uit moeten zijn gekomen, belastingen innen op zijn grieks, kwalijke zaak, maar een gelukje voor de koper
Geplaatst: 07.01.2012 - 21:09
door least
zo
Geplaatst: 07.01.2012 - 21:24
door bart simpson
alleen is onzorgvuldigheid van een belastingdienst nu een mazzeltje niet iets structureels
Geplaatst: 08.01.2012 - 10:34
door BartS
Het lijkt nog echt te werken ook, uit de wet Loonbelasting:
"Voor de toepassing van dit artikel wordt de waarde van de auto gesteld op de catalogusprijs in de zin van artikel 9 van de Wet op de belasting van personenauto’s en motorrijwielen 1992 vermeerderd met de belasting van personenauto’s en motorrijwielen ingevolge de artikelen 9 tot en met 9c van genoemde wet. In afwijking in zoverre van de eerste volzin wordt de waarde van een auto die meer dan vijftien jaar geleden voor het eerst in gebruik is genomen, gesteld op de waarde in het economische verkeer."
Even los van de vraag of de wijze waarop de waarde is vastgesteld wel juist is, kom je voor de bijtelling in ieder geval goed weg.
Geplaatst: 08.01.2012 - 10:47
door 945i
En jij snapt zo'n zin? :crazyeyes:
Geplaatst: 08.01.2012 - 11:13
door BartS
Het is mijn werk.... Dat is trouwens ook de reden dat ik werk heb.

Geplaatst: 08.01.2012 - 12:38
door lemmer
Je gooit je eigen ruiten in met deze info, de BD kan bij twijfel een naheffing geven, dus ik zou het allemaal even in de krant zetten en bij hart van Nederland melden
Geplaatst: 08.01.2012 - 12:41
door lemmer
least schreef:Hmmm, geen algemene, maar 1 die gelieerd is aan ons bedrijf, weet niet of het handig is om die te delen, het voordeel dat ik nu geniet wil ik graag zo houden... [-(
Haal dan deze info van dit forum af!
Geplaatst: 08.01.2012 - 14:34
door OGA244
Ik heb afgelopen jaar 3 gloednieuwe identieke Volvo's geïmporteerd, daarbij 3 identieke BPM aangiftes gedaan en 3 totaal verschillende BPMaanslagen mogen ontvangen, het verschil tussen de hoogste en de laagste was € 1.500,--, makkelijker kunnen ze het niet maken.
In dit geval waren het BPM vrijgestelde auto's dus kwam de BPM weer terug, maar is het geld dat wegblijft is het toch eigenaardig.
Geplaatst: 08.01.2012 - 16:38
door Paul
Apart zeg!
Geplaatst: 13.01.2012 - 18:28
door ervenpaul
Op de valreep nog een V70 LE T4 Power shift Luxury Line Oyster Grey besteld.
Hoe zijn de ervaringen met de T4 motor? Tot nu toe heb ik alleen 5 cilinders gereden.
Geplaatst: 13.01.2012 - 23:57
door Simon_NL
ervenpaul schreef:Op de valreep nog een V70 LE T4 Power shift Luxury Line Oyster Grey besteld.
Hoe zijn de ervaringen met de T4 motor? Tot nu toe heb ik alleen 5 cilinders gereden.
referentie t.o.v. verschillende 2.5 T volvo motoren en een aantal dieselmotoren (die laatste zijn uiteraard minder goed vergelijkingsmateriaal):
T4 zelf: Stil, soepel ... bij acceleratie hoorbaar maar plezierig geluid. Bij lagere snelheden kan de motor soms iets te laag in de toeren zakken waardoor je bij rustig accelereren (voorbeeld van 45 - 70) even (1 - 2 seconden) iets aan resonantie voelt / hoort (de motor die dan kort daarvoor niet hoorbaar was (dus echt stil) komt dan iets brommerig uit de achtergrond). Dat is te ondervangen door met een lichte voet beweging terugschakelen te forceren. Tot 120 hoor je nagenoeg geen motorgeluiden (rond 125 ga je iets van een hele lichte brom horen, tot 150 in ieder geval geen dominante motorgeluiden aanwezig).
Ik heb wel het idee dat de motor na de eerste kilometers nog wat stiller is geworden (of is het gewenning?).
Voor wat betreft de prestaties (met name acceleratie tot in ieder geval 150 - 170): Motor is prima, maar met de bak moet je (voet) leren omgaan. Zodra je met je voet de schakelmomenten leert kennen voorkom je onnodig (terug)schakelen en dat scheelt enorm in je beleving van de prestaties (zowel door het plezierige en beperkte geluid en vloeiende (lineaire) manier waarop de prestaties dan worden geleverd).
Ik hoop dat je hier wat aan hebt.
Geplaatst: 17.01.2012 - 12:40
door ervenpaul
Bedankt Simon_NL voor deze uitgebreide review. Ik denk niet dat ik een verkeerde keuze heb gemaakt.
Geplaatst: 27.01.2012 - 13:55
door aleeuwesteijn
Hallo Allemaal,
Heb nog net op tijd een XC70 D3 geartronic +lim.ed. + Lux.Line + niv regeling + XC styling pack en trekhaak besteld. De kleur is Caspian Blue. Het interieur: mocca kleur stoelen gecombineerd met soft beige interieurdelen
De XC60 D5 uit 2008 momentum heb ik ingeruild.
Geplaatst: 29.01.2012 - 17:46
door Volvoman
Prachtig!! Gefeliciteerd, wanneer mag je rijden?