D5 euro 4 motor na 180000 km goed voor revisie

Plaats reactie
lemmer
4th Gear member
Berichten: 668
Lid geworden op: 26.11.2008 - 21:20

Oceanracer schreef:Hij moet trouwens dat halve uur verhoogd stationair draaien.
Zelfs 3000 toeren, je kunt ook gaan rijden en de motor gewoon op 3000 toeren houden, dan heb je in ieder geval een goede koeling. De bagger die er daarna uitkomt is bizar, het is een klisma voor de motor laten we maar zeggen. Bij mij loste het een tikkende klepstoter op.
BMW535D Touring X-drive
SAAB 9-3 aero cabrio 2006, stage 3 tuned maptune, full options
Gebruikersavatar
Remon
5th Gear member
Berichten: 1608
Lid geworden op: 05.09.2005 - 18:34
Locatie: overijsel

Bij mij is er in februari ververst met 5w30 van Total. In September laat ik deze met Castrol na 13000km vervangen. Vanaf dan worden de intervallen ongeveer max 20.000. Ook dit heeft al een reinigende werking voor de motor en is een flush niet nodig.
Afbeelding
Volvo Amazon B18A 1962
Volvo C70 coupé 2002 2.4T
Volvo S60 2.4 140pk 2009
Volvo S60 2.4D 2006 editon 2 334000km
www.volvoamazon.webklik.nl
Volvo S40 115pk Europa sports 2001 256000km
Volvo 440 1.8 benzine/LPG 1996 206000km
Gebruikersavatar
Remon
5th Gear member
Berichten: 1608
Lid geworden op: 05.09.2005 - 18:34
Locatie: overijsel

Mijn dealer gebruikt trouwens motorreiniger Wepp. Hier hebben ze een contract mee afgesloten zo werd mij verteld. Getik met de klepstoters was geen bekend probleem.
Afbeelding
Volvo Amazon B18A 1962
Volvo C70 coupé 2002 2.4T
Volvo S60 2.4 140pk 2009
Volvo S60 2.4D 2006 editon 2 334000km
www.volvoamazon.webklik.nl
Volvo S40 115pk Europa sports 2001 256000km
Volvo 440 1.8 benzine/LPG 1996 206000km
Gebruikersavatar
Brambo67
3rd Gear member
Berichten: 385
Lid geworden op: 04.01.2007 - 11:25

Ik heb onlangs mijn motor laten flushen met Forté Motor Flush (twee flesjes) daarna Top End Treatment erop. Ik heb dit gedaan omdat ik eerlijk gezegd wat ongerust was geworden na alle discussies hier over gebruikte olie in relatie tot motorschade. Ik heb ook de olie vervangen. Dit keer weer gewoon 0W-30 ondanks dat de 'specialist' er 5W-40 in had gedaan. Ik heb naast de olie van Shell en Castrol nog een derde gevonden namelijk Kroon Oil Helar 0W-30. Volgens de omschrijving voldoet de olie aan de spec's; http://www.kroon-oil.com/nl/producten/c ... ificaties/. Eerlijk gezegd heeft de motor het altijd goed gedaan en nu nog steeds... Verschil merk ik niet maar het zal vast ergens goed voor zijn geweest. Ik heb de auto naar Italië en terug gestuurd en daar twee weken in meer dan 30 graden Celsius rond gereden met meerdere dagen van boven de 30 graden. Zowel motor als bak (ook net geflushed) deden het super. Nog belangrijker daar trouwens is dat de airco het super deed.
Gebruikersavatar
Thijs
7th Gear member
Berichten: 5492
Lid geworden op: 29.03.2008 - 01:49
Locatie: Lelystad

Ja er zullen er steeds meer komen met de juiste specificaties. Gelukkig, dat gaat dd prijs misschien wel wat drukken!
Nulla tenaci invia est via.
Volvo V70N 2.5D MT 2000
Volvo V70N 2.4D edition sport MT 2007
Volvo V60 D5 summum GT 2011
Volvo V60 CC T5 summum GT8 2015
Gebruikersavatar
Remon
5th Gear member
Berichten: 1608
Lid geworden op: 05.09.2005 - 18:34
Locatie: overijsel

Inclusief BTW betaal ik voor de echte Castrol 0w30 olie €14 per liter.
Afbeelding
Volvo Amazon B18A 1962
Volvo C70 coupé 2002 2.4T
Volvo S60 2.4 140pk 2009
Volvo S60 2.4D 2006 editon 2 334000km
www.volvoamazon.webklik.nl
Volvo S40 115pk Europa sports 2001 256000km
Volvo 440 1.8 benzine/LPG 1996 206000km
Gebruikersavatar
Oceanracer
Geartronic member
Berichten: 22959
Lid geworden op: 06.07.2006 - 12:26
Locatie: Groningen

Is er ook een namaak Castrol dan?
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
Gebruikersavatar
Remon
5th Gear member
Berichten: 1608
Lid geworden op: 05.09.2005 - 18:34
Locatie: overijsel

Oceanracer schreef:Is er ook een namaak Castrol dan?
Haha, had al zo`n reactie verwacht. Bedoelde eigenlijk de officieel voorgeschreven Castrol olie A5/B5 waar ook op de verpakking Volvo op staat.
Afbeelding
Volvo Amazon B18A 1962
Volvo C70 coupé 2002 2.4T
Volvo S60 2.4 140pk 2009
Volvo S60 2.4D 2006 editon 2 334000km
www.volvoamazon.webklik.nl
Volvo S40 115pk Europa sports 2001 256000km
Volvo 440 1.8 benzine/LPG 1996 206000km
Gebruikersavatar
Oceanracer
Geartronic member
Berichten: 22959
Lid geworden op: 06.07.2006 - 12:26
Locatie: Groningen

:D
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
M@rcel
6th Gear member
Berichten: 4457
Lid geworden op: 19.03.2009 - 13:07

Oceanracer schreef:Is er ook een namaak Castrol dan?

zucht... :cry:
Summum08
Starter
Berichten: 9
Lid geworden op: 28.04.2010 - 09:59

Ik lees met warme belangstelling de berichten over klepstoterproblemen en zo. Ik heb met mijn V70 D5 185 PK (mj 08, eind 2007 geleverd) al de nodige onderdelen mogen/moeten vervangen (stuurbekrachtigingpomp, gasklephuis, wervelklep om er maar drie te noemen) en sta veel te vaak bij de dealer.

Toen ik dit forum begon te lezen heb ik mijn dealer altijd voorgehouden dat ik ook aan de beurt kom met de klepstoters. Volgens hen zou ik dan de eerste zijn. Nou, je begrijpt het al...

Er staat nu 175000 op de teller. Ik hoor sinds kort een ploppend geluid voor bij het linkervoorwiel. Mijn buurman wees mij erop toen ik stapsvoets langs kwam rijden.

Ik lees dat dit geluid i.c.m. de km-stand een indicatie is voor klepstoter probleem. Kan iemand dat bevestigen?

En, wat zijn de kosten, bij benadering? En zijn er in het midden van het land (regio Baarn/Hilversum) goede alternatieve garages die dit met liefde voor het merk repareren?

O ja, ik heb nog iets, hoort eigenlijk thuis in een ander topic...De kachel blaast na enige tijd ook koude lucht! ::cry:
Gebruikersavatar
Brambo67
3rd Gear member
Berichten: 385
Lid geworden op: 04.01.2007 - 11:25

Zoek even alle reacties van Ramon&ramon en MarioC70 op deze klacht. Er zitten er hier op dit forum, zoals op elk forum, een flink aantal hypochonders... Plopjes, kraakjes, piepjes en ja hoor... Ook zij zijn aan de beurt en het moet wel het allerergste zijn. Begrijp me niet verkeerd; een heleboel symptomen kunnen herleid worden naar veel voorkomende kwalen. Een buurman, mwah...

De meeste D5-en lopen al veel meer km's en hebben geen probleem! Veel meer niet dan wel. Misschien is het dus niet zo erg en kun je nog vele kilometers rijden.

Mijn kachel blaast na verloop van tijd ook koude lucht. Op enig moment namelijk is je auto warm en door de auto stand blaast ie koude lucht in je auto. Wat je kunt doen is de verwarming even een tijdje op niet-automatisch zetten en zien wat er dan gebeurt. Verder niet te veel forums lezen dan maak je je ook niet zo ongerust...
Summum08
Starter
Berichten: 9
Lid geworden op: 28.04.2010 - 09:59

Brambo67 schreef:Zoek even alle reacties van Ramon&ramon en MarioC70 op deze klacht. Er zitten er hier op dit forum, zoals op elk forum, een flink aantal hypochonders... Plopjes, kraakjes, piepjes en ja hoor... Ook zij zijn aan de beurt en het moet wel het allerergste zijn. Begrijp me niet verkeerd; een heleboel symptomen kunnen herleid worden naar veel voorkomende kwalen. Een buurman, mwah...

De meeste D5-en lopen al veel meer km's en hebben geen probleem! Veel meer niet dan wel. Misschien is het dus niet zo erg en kun je nog vele kilometers rijden.

Mijn kachel blaast na verloop van tijd ook koude lucht. Op enig moment namelijk is je auto warm en door de auto stand blaast ie koude lucht in je auto. Wat je kunt doen is de verwarming even een tijdje op niet-automatisch zetten en zien wat er dan gebeurt. Verder niet te veel forums lezen dan maak je je ook niet zo ongerust...
Hahaha, lekker nuchtere reactie. Dank je wel. Ik denk/hoop nog steeds dat het geluid gewoon de schokdemper is want ik hoor het eigenlijk alleen op een hobbelige weg. Heb een afspraak bij dealerbedrijf vanwege de bandenwissel. Staat dit ook geagendeerd. Maar dealer dacht zelfs aan een automaat-probleem. Want ook die lekte vorig jaar olie en schoot in de noodloop.

Ik word wel hypochonder vanwege alle kapotte onderdelen. En dat knaagt aan het vertrouwen. Geldt overigens ook voor de kachel. Die is ook al gekallibreerd, maar doet het niet goed. koude lucht uit de bovenroosters, warme lucht uit de beenroosters. En verschillend links en rechts. Is een puzzle. maar wel een met veel stukjes voor veel geld
Gebruikersavatar
Oceanracer
Geartronic member
Berichten: 22959
Lid geworden op: 06.07.2006 - 12:26
Locatie: Groningen

Heb je mijn topic over koude lucht al doorgelezen?
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
Wim J
4th Gear member
Berichten: 723
Lid geworden op: 21.08.2007 - 15:44
Locatie: Gent - Drongen

Summum08 schreef:Ik lees met warme belangstelling de berichten over klepstoterproblemen en zo. Ik heb met mijn V70 D5 185 PK (mj 08, eind 2007 geleverd) al de nodige onderdelen mogen/moeten vervangen (stuurbekrachtigingpomp, gasklephuis, wervelklep om er maar drie te noemen) en sta veel te vaak bij de dealer.

Toen ik dit forum begon te lezen heb ik mijn dealer altijd voorgehouden dat ik ook aan de beurt kom met de klepstoters. Volgens hen zou ik dan de eerste zijn. Nou, je begrijpt het al...

Er staat nu 175000 op de teller. Ik hoor sinds kort een ploppend geluid voor bij het linkervoorwiel. Mijn buurman wees mij erop toen ik stapsvoets langs kwam rijden.

Ik lees dat dit geluid i.c.m. de km-stand een indicatie is voor klepstoter probleem. Kan iemand dat bevestigen?

En, wat zijn de kosten, bij benadering? En zijn er in het midden van het land (regio Baarn/Hilversum) goede alternatieve garages die dit met liefde voor het merk repareren?

O ja, ik heb nog iets, hoort eigenlijk thuis in een ander topic...De kachel blaast na enige tijd ook koude lucht! ::cry:
Ondertussen staat mijn wagen met nieuwe klepstoters al op ruim 251000km. Ik had als topicstarter ook problemen vanaf 175000 km en ik zou het probleem ook omschrijven als een ploppend geluid. Binnenin de wagen merk je nauwelijks iets en ook bij mij waren het mensen die buiten de auto stonden die me er attent op maakten. De wagen reed verder probleemloos.
MY08 helaas niet de meest betrouwbare jaargang. Hier ook al een heleboel vervangingen: Wervelkleppen, klepstoters, aircopomp, servopomp, stuurhuis, en sinds enige tijd loopt de wagen stationnair redelijk onrustig. Vermoedelijk de EGR die begint te haperen of ernstig vervuild zit volgens garage. Ondanks alle problemen heeft de wagen me wel steeds thuis gebracht, en dat heb ik bij andere merken al weten mislukken.
Kosten van het vervangen van alle klepstoters om en bij de 1000 euro,... Ik heb zeker 10000km gereden met slechte klepstoters en hoorbaar ploppende motor dus echt dringend is het probleem niet. Je kan alvast beginnen sparen,...
Toyota Hilux DC Lounge 2016
XC70 D5 MY2008 Summum, Dynaudio Premium sound met subwoofer, +410309km
XC70 MY2004 2.5T, Vialle LPI, 221000km sold !
Ramon&Ramon
7th Gear member
Berichten: 9965
Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
Locatie: Utrecht en Omstreken

Brambo67 schreef:Zoek even alle reacties van Ramon&ramon en MarioC70 op deze klacht. Er zitten er hier op dit forum, zoals op elk forum, een flink aantal hypochonders... Plopjes, kraakjes, piepjes en ja hoor... Ook zij zijn aan de beurt en het moet wel het allerergste zijn. Begrijp me niet verkeerd; een heleboel symptomen kunnen herleid worden naar veel voorkomende kwalen. Een buurman, mwah...

De meeste D5-en lopen al veel meer km's en hebben geen probleem! Veel meer niet dan wel. Misschien is het dus niet zo erg en kun je nog vele kilometers rijden.

Mijn kachel blaast na verloop van tijd ook koude lucht. Op enig moment namelijk is je auto warm en door de auto stand blaast ie koude lucht in je auto. Wat je kunt doen is de verwarming even een tijdje op niet-automatisch zetten en zien wat er dan gebeurt. Verder niet te veel forums lezen dan maak je je ook niet zo ongerust...

Je hoeft je van ons ook niet zo veel aan te trekken,wat de verhalen en ervaringen zijn op Volvo gebied.
Of je hier nu 45 jaar ervaring hebt of je kunt nog geen bel op een fiets zetten,dat maakt geen verschil. :)
Gebruikersavatar
Bover
8th Gear member
Berichten: 13824
Lid geworden op: 11.01.2005 - 19:43
Locatie: Auvergne France

TJA met 60.000km per jaar drie keer per jaar olie verversen?
Zou verschil maken veel autobaan? dus toch veilig elke 30.000 :(
Franse (auto)verhalen en XC70 viewtopic.viewtopic.php?t=83680&start=5740

en nu op mijn eigen blog [bcolor][/bcolor]https://bobvermeer.eu/

Dieselpower France nog een echte 5 cilinder : XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
Driving Volvo anno1995. Obbe Tuning modificatie....
Wim J
4th Gear member
Berichten: 723
Lid geworden op: 21.08.2007 - 15:44
Locatie: Gent - Drongen

Bover schreef:TJA met 60.000km per jaar drie keer per jaar olie verversen?
Zou verschil maken veel autobaan? dus toch veilig elke 30.000 :(
Ik had het probleem op 175000km de auto was toen nog geen 3 jaar,... Sindsdien wissel ik olie om de 15000km, en niet om de voorgeschreven 30000,...groot onderhoud doe ik om de 45000 en niet om de voorgeschreven 60000. Met deze kilometerstanden hoef ik niet te vermelden dat deze voornamelijk op de snelweg werden gereden. Ondertussen staat de wagen op dik 280000km.
Toyota Hilux DC Lounge 2016
XC70 D5 MY2008 Summum, Dynaudio Premium sound met subwoofer, +410309km
XC70 MY2004 2.5T, Vialle LPI, 221000km sold !
Gebruikersavatar
edraket
7th Gear member
Berichten: 8629
Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
Locatie: Haarlemmermeer

Bob, jij hebt geen regeneratie meer, dus kunt veilig die 30.000 km aanhouden hoor!
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85

V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
Gebruikersavatar
Thijs
7th Gear member
Berichten: 5492
Lid geworden op: 29.03.2008 - 01:49
Locatie: Lelystad

Weer een voordeel van het verwijderen van de dpf :)
Nulla tenaci invia est via.
Volvo V70N 2.5D MT 2000
Volvo V70N 2.4D edition sport MT 2007
Volvo V60 D5 summum GT 2011
Volvo V60 CC T5 summum GT8 2015
Plaats reactie

Terug naar “V70/XC70 vanaf MY2008”