Pagina 9 van 13

Geplaatst: 19.08.2012 - 22:32
door lemmer
Oceanracer schreef:Hij moet trouwens dat halve uur verhoogd stationair draaien.
Zelfs 3000 toeren, je kunt ook gaan rijden en de motor gewoon op 3000 toeren houden, dan heb je in ieder geval een goede koeling. De bagger die er daarna uitkomt is bizar, het is een klisma voor de motor laten we maar zeggen. Bij mij loste het een tikkende klepstoter op.

Geplaatst: 21.08.2012 - 15:49
door Remon
Bij mij is er in februari ververst met 5w30 van Total. In September laat ik deze met Castrol na 13000km vervangen. Vanaf dan worden de intervallen ongeveer max 20.000. Ook dit heeft al een reinigende werking voor de motor en is een flush niet nodig.

Geplaatst: 25.08.2012 - 09:05
door Remon
Mijn dealer gebruikt trouwens motorreiniger Wepp. Hier hebben ze een contract mee afgesloten zo werd mij verteld. Getik met de klepstoters was geen bekend probleem.

Geplaatst: 27.08.2012 - 10:54
door Brambo67
Ik heb onlangs mijn motor laten flushen met Forté Motor Flush (twee flesjes) daarna Top End Treatment erop. Ik heb dit gedaan omdat ik eerlijk gezegd wat ongerust was geworden na alle discussies hier over gebruikte olie in relatie tot motorschade. Ik heb ook de olie vervangen. Dit keer weer gewoon 0W-30 ondanks dat de 'specialist' er 5W-40 in had gedaan. Ik heb naast de olie van Shell en Castrol nog een derde gevonden namelijk Kroon Oil Helar 0W-30. Volgens de omschrijving voldoet de olie aan de spec's; http://www.kroon-oil.com/nl/producten/c ... ificaties/. Eerlijk gezegd heeft de motor het altijd goed gedaan en nu nog steeds... Verschil merk ik niet maar het zal vast ergens goed voor zijn geweest. Ik heb de auto naar Italië en terug gestuurd en daar twee weken in meer dan 30 graden Celsius rond gereden met meerdere dagen van boven de 30 graden. Zowel motor als bak (ook net geflushed) deden het super. Nog belangrijker daar trouwens is dat de airco het super deed.

Geplaatst: 30.08.2012 - 12:56
door Thijs
Ja er zullen er steeds meer komen met de juiste specificaties. Gelukkig, dat gaat dd prijs misschien wel wat drukken!

Geplaatst: 30.08.2012 - 20:41
door Remon
Inclusief BTW betaal ik voor de echte Castrol 0w30 olie €14 per liter.

Geplaatst: 30.08.2012 - 20:43
door Oceanracer
Is er ook een namaak Castrol dan?

Geplaatst: 30.08.2012 - 20:56
door Remon
Oceanracer schreef:Is er ook een namaak Castrol dan?
Haha, had al zo`n reactie verwacht. Bedoelde eigenlijk de officieel voorgeschreven Castrol olie A5/B5 waar ook op de verpakking Volvo op staat.

Geplaatst: 30.08.2012 - 21:06
door Oceanracer
:D

Geplaatst: 30.08.2012 - 23:15
door M@rcel
Oceanracer schreef:Is er ook een namaak Castrol dan?

zucht... :cry:

Geplaatst: 06.03.2013 - 21:08
door Summum08
Ik lees met warme belangstelling de berichten over klepstoterproblemen en zo. Ik heb met mijn V70 D5 185 PK (mj 08, eind 2007 geleverd) al de nodige onderdelen mogen/moeten vervangen (stuurbekrachtigingpomp, gasklephuis, wervelklep om er maar drie te noemen) en sta veel te vaak bij de dealer.

Toen ik dit forum begon te lezen heb ik mijn dealer altijd voorgehouden dat ik ook aan de beurt kom met de klepstoters. Volgens hen zou ik dan de eerste zijn. Nou, je begrijpt het al...

Er staat nu 175000 op de teller. Ik hoor sinds kort een ploppend geluid voor bij het linkervoorwiel. Mijn buurman wees mij erop toen ik stapsvoets langs kwam rijden.

Ik lees dat dit geluid i.c.m. de km-stand een indicatie is voor klepstoter probleem. Kan iemand dat bevestigen?

En, wat zijn de kosten, bij benadering? En zijn er in het midden van het land (regio Baarn/Hilversum) goede alternatieve garages die dit met liefde voor het merk repareren?

O ja, ik heb nog iets, hoort eigenlijk thuis in een ander topic...De kachel blaast na enige tijd ook koude lucht! ::cry:

Geplaatst: 06.03.2013 - 21:28
door Brambo67
Zoek even alle reacties van Ramon&ramon en MarioC70 op deze klacht. Er zitten er hier op dit forum, zoals op elk forum, een flink aantal hypochonders... Plopjes, kraakjes, piepjes en ja hoor... Ook zij zijn aan de beurt en het moet wel het allerergste zijn. Begrijp me niet verkeerd; een heleboel symptomen kunnen herleid worden naar veel voorkomende kwalen. Een buurman, mwah...

De meeste D5-en lopen al veel meer km's en hebben geen probleem! Veel meer niet dan wel. Misschien is het dus niet zo erg en kun je nog vele kilometers rijden.

Mijn kachel blaast na verloop van tijd ook koude lucht. Op enig moment namelijk is je auto warm en door de auto stand blaast ie koude lucht in je auto. Wat je kunt doen is de verwarming even een tijdje op niet-automatisch zetten en zien wat er dan gebeurt. Verder niet te veel forums lezen dan maak je je ook niet zo ongerust...

Geplaatst: 08.03.2013 - 11:41
door Summum08
Brambo67 schreef:Zoek even alle reacties van Ramon&ramon en MarioC70 op deze klacht. Er zitten er hier op dit forum, zoals op elk forum, een flink aantal hypochonders... Plopjes, kraakjes, piepjes en ja hoor... Ook zij zijn aan de beurt en het moet wel het allerergste zijn. Begrijp me niet verkeerd; een heleboel symptomen kunnen herleid worden naar veel voorkomende kwalen. Een buurman, mwah...

De meeste D5-en lopen al veel meer km's en hebben geen probleem! Veel meer niet dan wel. Misschien is het dus niet zo erg en kun je nog vele kilometers rijden.

Mijn kachel blaast na verloop van tijd ook koude lucht. Op enig moment namelijk is je auto warm en door de auto stand blaast ie koude lucht in je auto. Wat je kunt doen is de verwarming even een tijdje op niet-automatisch zetten en zien wat er dan gebeurt. Verder niet te veel forums lezen dan maak je je ook niet zo ongerust...
Hahaha, lekker nuchtere reactie. Dank je wel. Ik denk/hoop nog steeds dat het geluid gewoon de schokdemper is want ik hoor het eigenlijk alleen op een hobbelige weg. Heb een afspraak bij dealerbedrijf vanwege de bandenwissel. Staat dit ook geagendeerd. Maar dealer dacht zelfs aan een automaat-probleem. Want ook die lekte vorig jaar olie en schoot in de noodloop.

Ik word wel hypochonder vanwege alle kapotte onderdelen. En dat knaagt aan het vertrouwen. Geldt overigens ook voor de kachel. Die is ook al gekallibreerd, maar doet het niet goed. koude lucht uit de bovenroosters, warme lucht uit de beenroosters. En verschillend links en rechts. Is een puzzle. maar wel een met veel stukjes voor veel geld

Geplaatst: 08.03.2013 - 13:25
door Oceanracer
Heb je mijn topic over koude lucht al doorgelezen?

Geplaatst: 08.03.2013 - 22:44
door Wim J
Summum08 schreef:Ik lees met warme belangstelling de berichten over klepstoterproblemen en zo. Ik heb met mijn V70 D5 185 PK (mj 08, eind 2007 geleverd) al de nodige onderdelen mogen/moeten vervangen (stuurbekrachtigingpomp, gasklephuis, wervelklep om er maar drie te noemen) en sta veel te vaak bij de dealer.

Toen ik dit forum begon te lezen heb ik mijn dealer altijd voorgehouden dat ik ook aan de beurt kom met de klepstoters. Volgens hen zou ik dan de eerste zijn. Nou, je begrijpt het al...

Er staat nu 175000 op de teller. Ik hoor sinds kort een ploppend geluid voor bij het linkervoorwiel. Mijn buurman wees mij erop toen ik stapsvoets langs kwam rijden.

Ik lees dat dit geluid i.c.m. de km-stand een indicatie is voor klepstoter probleem. Kan iemand dat bevestigen?

En, wat zijn de kosten, bij benadering? En zijn er in het midden van het land (regio Baarn/Hilversum) goede alternatieve garages die dit met liefde voor het merk repareren?

O ja, ik heb nog iets, hoort eigenlijk thuis in een ander topic...De kachel blaast na enige tijd ook koude lucht! ::cry:
Ondertussen staat mijn wagen met nieuwe klepstoters al op ruim 251000km. Ik had als topicstarter ook problemen vanaf 175000 km en ik zou het probleem ook omschrijven als een ploppend geluid. Binnenin de wagen merk je nauwelijks iets en ook bij mij waren het mensen die buiten de auto stonden die me er attent op maakten. De wagen reed verder probleemloos.
MY08 helaas niet de meest betrouwbare jaargang. Hier ook al een heleboel vervangingen: Wervelkleppen, klepstoters, aircopomp, servopomp, stuurhuis, en sinds enige tijd loopt de wagen stationnair redelijk onrustig. Vermoedelijk de EGR die begint te haperen of ernstig vervuild zit volgens garage. Ondanks alle problemen heeft de wagen me wel steeds thuis gebracht, en dat heb ik bij andere merken al weten mislukken.
Kosten van het vervangen van alle klepstoters om en bij de 1000 euro,... Ik heb zeker 10000km gereden met slechte klepstoters en hoorbaar ploppende motor dus echt dringend is het probleem niet. Je kan alvast beginnen sparen,...

Geplaatst: 09.03.2013 - 00:08
door Ramon&Ramon
Brambo67 schreef:Zoek even alle reacties van Ramon&ramon en MarioC70 op deze klacht. Er zitten er hier op dit forum, zoals op elk forum, een flink aantal hypochonders... Plopjes, kraakjes, piepjes en ja hoor... Ook zij zijn aan de beurt en het moet wel het allerergste zijn. Begrijp me niet verkeerd; een heleboel symptomen kunnen herleid worden naar veel voorkomende kwalen. Een buurman, mwah...

De meeste D5-en lopen al veel meer km's en hebben geen probleem! Veel meer niet dan wel. Misschien is het dus niet zo erg en kun je nog vele kilometers rijden.

Mijn kachel blaast na verloop van tijd ook koude lucht. Op enig moment namelijk is je auto warm en door de auto stand blaast ie koude lucht in je auto. Wat je kunt doen is de verwarming even een tijdje op niet-automatisch zetten en zien wat er dan gebeurt. Verder niet te veel forums lezen dan maak je je ook niet zo ongerust...

Je hoeft je van ons ook niet zo veel aan te trekken,wat de verhalen en ervaringen zijn op Volvo gebied.
Of je hier nu 45 jaar ervaring hebt of je kunt nog geen bel op een fiets zetten,dat maakt geen verschil. :)

Geplaatst: 11.10.2013 - 19:31
door Bover
TJA met 60.000km per jaar drie keer per jaar olie verversen?
Zou verschil maken veel autobaan? dus toch veilig elke 30.000 :(

Geplaatst: 06.11.2013 - 16:07
door Wim J
Bover schreef:TJA met 60.000km per jaar drie keer per jaar olie verversen?
Zou verschil maken veel autobaan? dus toch veilig elke 30.000 :(
Ik had het probleem op 175000km de auto was toen nog geen 3 jaar,... Sindsdien wissel ik olie om de 15000km, en niet om de voorgeschreven 30000,...groot onderhoud doe ik om de 45000 en niet om de voorgeschreven 60000. Met deze kilometerstanden hoef ik niet te vermelden dat deze voornamelijk op de snelweg werden gereden. Ondertussen staat de wagen op dik 280000km.

Geplaatst: 07.11.2013 - 12:00
door edraket
Bob, jij hebt geen regeneratie meer, dus kunt veilig die 30.000 km aanhouden hoor!

Geplaatst: 07.11.2013 - 17:22
door Thijs
Weer een voordeel van het verwijderen van de dpf :)