2 mistlampen achter... ipv 1

Geleverd vanaf 2003
Oceanracer
Geartronic member

Uit dit topic.
MartenS40 schreef:@thamar, Ik had van verschillende forumleden gehoord dat de verlichting van de S40 nog slechter wordt door een wittige aanslag die zich naar verloop van tijd op de projectielens vormt, die voor het H7 lampje zit gemonteerd.

Je kan de H7 houder losschroeven, bij de rechterlamp zijn dat 2 torxschroeven bij de linker 3. Bij de linker moet je de torxjes die het witte hoogteophangingsysteem vasthouden een beetje losdraaien zodat je de ophanging wat naar je toe kan halen om bij de 3e schroef te kunnen, deze zit achter het verstelmotortje.
Als je dan de H7 houder een slag draait en eruit haalt neem je de complete lens die eraan vast zit mee.

Bij mij zat er inderdaad (na 270dkm) een behoorlijke witte laag op. Zodra ik er een doekje overheen haalde zag je dat er een glans op de lens hoort te zitten. De wittige laag maakt hem helemaal dof. Je ziet dat zelfs vanaf de buitenkant als je het eenmaal weet.
Voor en na foto:

Afbeelding

En nee, die rechter is geen nieuwe. :D
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
Walter
Geartronic member
Contacteer:

Mickyman schreef:
Iroll schreef:
Mickyman schreef: beetje jammer je opmerking, want je weet dat hij bedoelt:"onnodig"!
Sorry, maar ik lees eigenlijk niets jammers terug in 945i zijn reactie. Hij wijst emiel alleen op een fout zodat hij die kan aanpassen (of niet natuurlijk.)
tuurlijk jongen.. hoe jij het wilt zien;)
Ik sluit me aan bij 945i en iroll (en dat komt niet dagelijks voor... :D )
Afbeelding
Mijn blog
ex-850club & ex-V3C lid Volvo S80 3.2 AWD '07/Volvo V70 2.4 AT MY02/Volvo 854 2.0 '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
VCN-lid Nu: Volvo XC60 B5 Inscription Maple Brown Full option + Buick Special Trunkback Sedan 1937

Als het kind in je verdwenen is, ben je pas echt oud!
Hoepel
2nd Gear member

Oceanracer schreef:
dat meen je niet!!!!
zaterdag (als het dan niet zo hard regent en stormt als nu buiten, ga ik het direct doen!!!!

super bedankt!!!!!
trotse eigenaar van een volvo s40 uit 2006 2.0d o.a. parking sensor, RTI navigatie, high performance sound
Oceanracer
Geartronic member

Succes! En je weet, we zijn hier gek op foto's van "voor & na", duszzz...
Hoepel
2nd Gear member

heb uiteindelijk wat foto's met mn mobiel genomen, maar was net te donker om duidelijk te zien hoe schoon ze zijn geworden!
het gaf wel een wat beter licht, maar helemaal tevreden ben ik nog niet....

het er uithalen was erg makkelijk ALS JE HET TENMINSTE WEET
hele poos lopen prutsen, kon er gewoon niet bij komen! (en dat terwijl hierboven stond dat het zo gebeurd zou zijn) had al het gevoel iets fout te doen.....
eind van de middag schiet nadat ik een pinnetje voor de derde keer er al uit had gehaald, en me had afgevraagd waar het voor diende de hele voorlamp naar voren... tja... toen ik het doorhad kon ik wel lachen en was het zo gebeurd....
volgende keer toch maar eerst in mn boekje lezen voordat ik iets ga doen
(al weet ik nu al dat ik dat waarschijnlijk toch niet doe....)
trotse eigenaar van een volvo s40 uit 2006 2.0d o.a. parking sensor, RTI navigatie, high performance sound
Oceanracer
Geartronic member

Beeeeeeeetje jammer dat we geen foto's krijgen... :wink:
Hoepel
2nd Gear member

omdat je het zo jammer vind.... toch nog maar eens gekeken... je kan wel wat zien... dus dat betreft: komen ze dan....
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Oceanracer
Geartronic member

Hmmm, als ik het zo goed kan zien, waren jouw lenzen dus niet zo ernstig vervuild. Niet zo vreemd dan, dat je niet zo veel verschil ziet. Opvallend dat bij de één die lens gewoon mistig is en bij de ander hooguit wat beslagen lijkt.
Hoepel
2nd Gear member

één is schoon gemaakt, ander niet... zoals ik al zei het is een wazige foto....

zit hard te sparen voor een goede xenon... want dan is het gewoon gelijk helemaal beter... ben er alleen nog niet over uit wat een goede xenon is.... als je hier op forum rond kijkt.... er is al zo ontzettend veel over gezegd dat ik door de berichten het licht niet meer ziet.... ga me dus denk ik op niet al te lange termijn goed laten voorlichten door een member die (mijn inziens) expert is dat betreft...
Oceanracer
Geartronic member

Met jouw koplampen kun je prima xenon-sets inbouwen. Kies een Pilot, dan zit je altijd goed, mist je met de kleur de plank niet misslaat. Succes!
diesel01
Geartronic member

Ik heb Pilot gehad met 5000 kelvin.
Dat werkte prima geeft een behoorlijke licht verbetering en jouw lensaramturen gaan verblinding tegen.
De volgende auto moet je gewoon oem xenon op je wensenlijst zetten dat is nog weer beter.
V90 T6 Recharge Rdesign
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
Mickyman
4th Gear member

ik heb er pilot 4300 in zitten, dit is niet te onderscheiden van origineel.
Volvo V60 R-Design B3, Inscription Bursting Blue metallic
Phacoid
3rd Gear member

Oceanracer schreef:Uit dit topic.
MartenS40 schreef:@thamar, Ik had van verschillende forumleden gehoord dat de verlichting van de S40 nog slechter wordt door een wittige aanslag die zich naar verloop van tijd op de projectielens vormt, die voor het H7 lampje zit gemonteerd.

Je kan de H7 houder losschroeven, bij de rechterlamp zijn dat 2 torxschroeven bij de linker 3. Bij de linker moet je de torxjes die het witte hoogteophangingsysteem vasthouden een beetje losdraaien zodat je de ophanging wat naar je toe kan halen om bij de 3e schroef te kunnen, deze zit achter het verstelmotortje.
Als je dan de H7 houder een slag draait en eruit haalt neem je de complete lens die eraan vast zit mee.

Bij mij zat er inderdaad (na 270dkm) een behoorlijke witte laag op. Zodra ik er een doekje overheen haalde zag je dat er een glans op de lens hoort te zitten. De wittige laag maakt hem helemaal dof. Je ziet dat zelfs vanaf de buitenkant als je het eenmaal weet.
Voor en na foto:

Afbeelding

Ik heb het daarpas even uitgetest. Ik was niet zeker of er een waas oplag, maar de hoek van de foto is perfect om te controleren of er een waas is. Bij mij was dat precies een vettige smeer. Heb die het makkelijkst weggekregen door met adem te bevochtigen en dan met een papieren doek te wrijven.

Enkele bemerkingen:
- Bij het losmaken kan er wat korrel loskomen op de plaats van bevestiging
- De lens in het licht houden onder bepaalde hoek en draaien om te zien of je alle vettige waas weg hebt geveegd (anders kun je net zoals ik alles terug monteren en tot de conclusie komen dat het niet goed was!)
- Als je een compressor hebt, kun je eventuele stofjes (bv. van het papieren doekje) makkelijk wegblazen, alsook de korreling aan de bevestiging
- Als je fijne vingers hebt (desnoods met je pink) kun je de binnenkant ook mooi vegen (waas zit zowel aan de buiten- als binnenkant)
- Niet bang zijn om iets te breken, het voelt allemaal zeer stevig aan

Nu blinken ze echt weer mooi, zeker een aanrader voor iedereen die het aandurft ;-). De lichtopbrengst is ook een stuk verbeterd.
ivoandriessen
5th Gear member

Om de boel maar weer even aan te zwengelen....

Ik heb zojuist het tweede mistachterlicht op de V70 aangesloten. Ik heb er nu dus twee. Voor de V70 en hoogstwaarschijnlijk ook de andere modellen is de bekabeling al gereed maar is er een kleine onderbreking gemaakt op het spanning armatuur van het achterlicht zelf.

Met dank aan 'truckingwally' voor de foto en wat uitzoekwerk.

Bij de pijl een klein stukje koperdraad solderen en de verbinding voor het tweede mistachterlicht is klaar. Ongeveer klein uurtje werk met uit- en inbouwen erbij.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Afbeelding

XC90 T8 Inscription MY2017 2022-
V60 PIH D6 Summum MY2014 2018-2022
XC90 D5 Summum MY2006 2015-2018
V70 D5 Summum aut MY2003 2009-2015
bart simpson
Geartronic member
Contacteer:

wat heb je met deze move voor ogen?
Volvo for life
ivoandriessen
5th Gear member

ff teruglezen
Afbeelding

XC90 T8 Inscription MY2017 2022-
V60 PIH D6 Summum MY2014 2018-2022
XC90 D5 Summum MY2006 2015-2018
V70 D5 Summum aut MY2003 2009-2015
bart simpson
Geartronic member
Contacteer:

welbewust misverstanden scheppen onder mistige omstandigheden doordat symetrie zoveel mooier gevonden wordt?
Volvo for life
emielkosse
2nd Gear member

ivoandriessen schreef:Om de boel maar weer even aan te zwengelen....

Ik heb zojuist het tweede mistachterlicht op de V70 aangesloten. Ik heb er nu dus twee. Voor de V70 en hoogstwaarschijnlijk ook de andere modellen is de bekabeling al gereed maar is er een kleine onderbreking gemaakt op het spanning armatuur van het achterlicht zelf.
.
Olie op het vuur zul je bedoelen!

Helaas is in de V50 van Hoepel en mijzelf de draad niet in de kabelboom aanwezig. Ik weet niet meer welke kleur het is maar er loopt gewoon 1 draad minder naar de rechterkant. Mijn vorige auto, zie foto onderschrift, had dit dus ook en zelfs zonder doorverbinding. Dus helaas voor ons en geluk voor de mensen die niet van symmetrie houden.
AfbeeldingAfbeelding
[ VOLVO FOR LIVE ]
Exeres
6th Gear member

Heb vandaag m'n lenzen ook maar eens opgeblonken, maar merkte dat m'n spiegel aan de linkerkant aan het afbladeren was..lijkt me ook niet zo goed voor de lichtopbrengst... Misschien dan toch maar eens uitkijken naar een nieuwe lichtblok? Of kan je zo'n lens ook afzonderlijk ergens bestellen?
Maarten

Volvo V60

Volvo V50
Volvo 940
Fredhead
Geartronic member

Zou voor de grap eens via de dealer informeren, lijkt mij haast dat je die mogelijk ook los moet kunnen krijgen
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers

'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Plaats reactie

Terug naar “S40 - V50 series”