Pagina 9 van 13
Geplaatst: 21.09.2012 - 15:34
door MichelR
Bevalt goed 18" en sportonderstel vooral de leuke haarspeldbochten.
Maar lange stukken snelweg geen probleem heerlijk comfortabel.
Was al 18" gewend onder C30.
V40 beetje zachter geveerd ondanks sportonderstel.
Zelfde velgen dus kan verschil goed merken.
Maar is en blijft persoonlijk.
Geplaatst: 21.09.2012 - 15:46
door blastaway
Goed bezig!
Geplaatst: 23.09.2012 - 16:13
door MichelR
Even update auto rijdt nog steeds lekker hier in de bergen.
En al weer 1385 km op de teller. Verbruik 4,8/100
Zal in NL wel minder zijn denk ik minder veel bergen op.
Dinsdag weer huiswaarts. Hopelijk auto weer goed ingereden

Geplaatst: 23.09.2012 - 20:47
door sbv
Van harte met je nieuwe aanwinst Michel. Gelukkig wederom een rode, die zie je niet zo vaak tenminste. Geniet nog lekker van je vakantie
Geplaatst: 23.09.2012 - 20:53
door Bas1982
respect dat je de auto in deze kleur hebt besteld!
Weer wat anders dan zilver/wit/zwart. Het ziet er geweldig uit!
Geplaatst: 24.09.2012 - 12:08
door jds
Proficiat, mooie wagen
Geplaatst: 24.09.2012 - 12:21
door djidee
sbv schreef:Van harte met je nieuwe aanwinst Michel. Gelukkig wederom een rode, die zie je niet zo vaak tenminste. Geniet nog lekker van je vakantie
Begreep van mijn dealer dat hij aardig wat roden in besteling had staan, een enkele Passion Red, en meerdere Flamenco Red (waaronder de mijne dus)....
Geplaatst: 24.09.2012 - 20:22
door Volvoorgaan
Terug uit de bergen Michel? Hele gave auto geworden...en gelijk lekker in kunnen rijden. Leuk om te lezen dat je zo enthousiast bent.
Geplaatst: 24.09.2012 - 23:50
door V50-Mart
Schitterend!! Waren die platte uitlaten ook een optie? Ik zie op de foto van de blauwe V40 ronde uitlaten... of is dat verschil tussen D en T?
Geplaatst: 25.09.2012 - 08:07
door VolvoJanssen
Die platte uitlaten zijn inderdaad een optie welke op elke V40 besteld kan worden. Het exterior styling pakket.
Geplaatst: 25.09.2012 - 17:25
door MichelR
Zo weer terug uit de bergen van het zwarte woud..
Was lekker rijden daar. Heeft auto denk ik weer goed gedaan.
Op de terug weg vanmorgen/vanmiddag viel me op dat mijn D2 in zijn 6 gewoon heel goed doortrekt.. Hoefde niet terug te schakelen..
Moet wel oppassen want je zit zo te hard beetje gas en hij stuift weg..

Op de snelweg heuvel op had ik dat ik gewoon weg acceleerde en de duitsers in mijn spiegel kleiner zag worden.
Al met al heel positeif over de 1.6 D2..
Nog even 190 km/u gereden en dat was ook nog heel comfortabel rijden.
(Alleen als je dan weer 120 rijdt is het net of je stilstaat.. LOL)
Echt lekkere reis auto..
Een tip als je klamme handen hebt en je zit net lekker op eeb bochtige weg opletten met het metalen deel in het stuur.. Glijd zo uit je handen daar. Ging gelukkig goed.
Bevroren V40

Geplaatst: 25.09.2012 - 23:34
door nossy
Ik vind dat je al bij al een net verbruik laat optekenen ondanks dat het een nieuwe wagen is en je toch niet zo rustig gereden hebt blijkbaar ...
Geplaatst: 25.09.2012 - 23:43
door D2
nossy schreef:Ik vind dat je al bij al een net verbruik laat optekenen ondanks dat het een nieuwe wagen is en je toch niet zo rustig gereden hebt blijkbaar ...
Inderdaad, erg net verbruik, en leuk om te lezen dat de aandrijflijn blijkbaar zoveel souplesse heeft, ook in VI.
Overigens, lukte het ook om harder te rijden dan 190? Dat is volgens Volvo namelijk de topsnelheid, maar het lijkt mij nogal behoudend, als ik zie hoe lang de overbrengingen in IV, V en VI zijn. Is de auto misschien begrensd?
Geplaatst: 25.09.2012 - 23:48
door djidee
En die 0-100 ? Had bij de testdrive echt het idee dat hij fors vlotter uit de blokken kwam dan mijn Fiesta 1.6TDCi die ik had, welke op papier de 0-100 sneller zou moeten doen.
Geplaatst: 25.09.2012 - 23:57
door clubbtraxx
D2 schreef:nossy schreef:Ik vind dat je al bij al een net verbruik laat optekenen ondanks dat het een nieuwe wagen is en je toch niet zo rustig gereden hebt blijkbaar ...
Inderdaad, erg net verbruik, en leuk om te lezen dat de aandrijflijn blijkbaar zoveel souplesse heeft, ook in VI.
Overigens, lukte het ook om harder te rijden dan 190? Dat is volgens Volvo namelijk de topsnelheid, maar het lijkt mij nogal behoudend, als ik zie hoe lang de overbrengingen in IV, V en VI zijn. Is de auto misschien begrensd?
Alles tegen de uitstoot/voor zo weinig mogelijk verbruik.
Die lange verhoudingen van de D2 bak maken van V en VI echte overdrives.
Veel meer dan de opgegeven vmax van 195Km/u (~210 teller?) zal er niet inzitten gezien het vermogen van de D2 motor.
Geplaatst: 26.09.2012 - 07:10
door Paul
C30 van mij was naar Spanje ook heel zuinig, hij houdt gewoon van lange reizen en doorrijden.
Korte stukjes wordt hij wat onzuiniger.
Over top snelheid, ik haalde met mijn V50 in het begin 205km/u maar laatst ging hij echt niet harder dan 190, beetje vreemd maar ach mag toch niet.
Geplaatst: 26.09.2012 - 16:25
door jds
Mooie wagen en voonamelijk het interieur vind ik zeer aangenaam met de lichtere kleuren.
Geplaatst: 26.09.2012 - 17:24
door Pelleboer
Hoi Michel,
Had je nog niet gesproken. Gefeliciteerd met je mooie :car2:
Zoals je ziet kun je erg zuinig rijden met de D2 motor.
De kunst is zoals velen al zeggen: Lange afstanden rijden.
Kortere afstanden zijn funest voor een laag verbruik.
Je zal wel verschil merken met je C30.
De D2 is een motor die echt lekker op koppel gereden kan worden.
Tussen de 1700 en 2500 toeren heb je de meeste kracht voorhanden.
Dus als je goed schakelt rijdt de auto als de brandweer.
Maar daar hoef ik jouw natuurlijk niets meer over te vertellen want dat
heb je zelf ervaren.
Mijn maximum snelheid was 195 km/u op de teller. Daarna is ie begrenst. Dan voel je ook een soort hik zo van ik mag niet harder. Ik wil wel maar ik mag niet want ik ben een groene auto haha.
Ik weet niet hoe het zit met jouw V40 maar mijn km-teller wijkt nauwelijks af. 130 km/u teller is 128 km/u in het echt. Dat is wel even opletten.
Veel plezier met je nieuwe aanwinst.
Geplaatst: 26.09.2012 - 22:01
door Vossie
Wel vreemd vind ik, waarom zouden ze hem willen begrenzen? Voor de banden hoeft het niet en onderstel moet het ook prima aankunnen lijkt me, aangezien de T3 en T4 wel harder lopen.
Maar 195 is gezien het vermogen en het gewicht niet verkeerd natuurlijk, hard zat en in NL mag het toch niet

Geplaatst: 30.09.2012 - 13:02
door ron24730
Hoi Michel,
Gefelisiteerd met je hele mooie nieuwe V40
Het exterior styling pakket hebben ze er ook goed opgezet.
Ik hoop dat die kleine wangetjes op de achterbumper goed blijven zitten.
Heb op foto's en in het echt gezien dat ze aan de onderkant loslaten waardoor er dan wel een erg lelijke kier ontstaat.
Zelf heb ik ook exterior styling pakket besteld maar de wangetjes en de zijkant weggelaten alleen de diffuser.
Vindt dit het sterkste punt en zo hou je de lijn van de auto intact.
Maar nogmaals een hele mooi auto veel plezier hiermee
