Pagina 9 van 11

Geplaatst: 01.07.2012 - 18:49
door Thijs
Zo zijn wij :)

Geplaatst: 03.07.2012 - 11:25
door ivoandriessen
MarioC70 schreef:
V70/2.4D/2003 schreef:Maar, soms heb je dat, volgens mij is er hier wel eentje geweest die de hele meuk los heeft gehad en schoongemaakt. Daar is een topic van met pics....althans, zoiets heb ik in herinnering.
Dat waren foto,s van mij,die zijn inmiddels verwijderd,bij die auto was het mis gegaan,gat in de kop door een verkeerd gemonteerde injector.
Of waren het toch mijn foto's...... Mijn blok loopt nog steeds als een zonnetje na de operatie.

Inmiddels is bij mij de EGR softwarematig en hardwarematig dichtgezet. Dat laatste heb ik gisteravond gedaan. Heb niet de EGR zelf vastgezet, maar heb een plaatje geplaatst op de opening naar het luchtinlaattraject. Zie pica's.

Geplaatst: 03.07.2012 - 13:05
door edraket
Waarom nog een plaatje er tussen als de klep al software matig dicht staat? Er komt toch niks meer door dan? En als je nu naar de dealer gaat en ze zetten er een andere software in gaat de auto in storing. Ik had dat nooit gedaan.

Geplaatst: 03.07.2012 - 13:22
door ivoandriessen
De dealer mag geen andere software plaatsen, anders is mijn tuning ook foetsie ;-)

En het mooie aan zo'n plaatje is, is dat ie er ook weer uit kan :-D

Geplaatst: 03.07.2012 - 14:04
door edraket
Maar dan heeft het plaatje nog steeds geen functie.

Geplaatst: 03.07.2012 - 14:09
door ivoandriessen
Volgens de tuner was mijn EGR softwarematig slechts tot 80% te sluiten. Geen idee of dat technisch mogelijk is, maar voor die laatste 20% zit dat plaatje er.

En het zit verder niet in de weg en belemmert het functioneren van de wagen niet.

Geplaatst: 03.07.2012 - 17:42
door NJ8
Vreemd. Rica is 100% dicht. Zou ook raar zijn, dan heb je nog steeds recirculatie, wat je juist niet wil.

Geplaatst: 03.07.2012 - 21:12
door edraket
ivoandriessen schreef:Volgens de tuner was mijn EGR softwarematig slechts tot 80% te sluiten. Geen idee of dat technisch mogelijk is, maar voor die laatste 20% zit dat plaatje er.

En het zit verder niet in de weg en belemmert het functioneren van de wagen niet.
Welke tuner is dat?

Geplaatst: 05.07.2012 - 09:37
door ivoandriessen
Ik heb geen Rica centen. Auto is getuned en de EGR is gesloten door Tunex.

Heb er geen klachten over en alles werkt naar behoren. Weet ook niet of die 80% klopt, want toen ik de buizen uit elkaar haalde waren die nog verrassend schoon, slechts een klein beetje afzetting uit de intercooler. Dus zou zomaar wel 100% kunnen zijn.

En voordat er over begonnen wordt, dit is geen topic om het wel of niet nemen van Rica of een andere tuner aan de kaak te stellen. Dat is al genoeg aan bod geweest inmiddels.

Geplaatst: 05.07.2012 - 14:40
door Ramon&Ramon
Nokkenas zit met lagerkappen,het deksel kan er zo af,maar er zitten risico,s aan,maar dat is al eerder aangegeven las ik!
Het is in ieder geval geen klusje om zelf te doen als je geen sleutelervaring hebt!

Geplaatst: 16.07.2012 - 07:58
door Brambo67
N.a.v. alle ellende met vervuiling in het blok ook maar mijn boeltje schoon laten poetsen....

Geplaatst: 16.07.2012 - 08:27
door NJ8
Omg. Hoeveel km is dit?

Geplaatst: 16.07.2012 - 08:56
door Brambo67
Ongeveer 214 dkm. Heb 10 dkm geleden nog de automaat laten flushen en volgens Gerry Slot was die olie nog goed (naar de km's gerekend tenminste) Ik had eigenlijk het idee dat dit ook wel zou meevallen. Duidelijk niet dus. Eigenlijk vind ik het onbegrijpelijk om eerlijk te zijn dat dit zo geconstrueerd is. Is dat eigenlijk ook zo bij de nieuwe D5'en?

Geplaatst: 16.07.2012 - 09:27
door edraket
Het wordt alleen maar erger. De EGR klep wordt zo geprogrammeerd dat hij steeds langer open staat om aan nog hogere emissie eisen te voldoen (als de auto nog schoon is!).
Wat staat daar op de foto? Is dat de EGR mixer?

Geplaatst: 16.07.2012 - 09:32
door sbv
Jakkie wat een vieze boel. Binnenkort ook eens bij mezelf kijken hoe erg het is

Geplaatst: 16.07.2012 - 10:04
door Brambo67
edraket schreef:Het wordt alleen maar erger. De EGR klep wordt zo geprogrammeerd dat hij steeds langer open staat om aan nog hogere emissie eisen te voldoen (als de auto nog schoon is!).
Wat staat daar op de foto? Is dat de EGR mixer?
Weet ik eerlijk gezegd niet omdat ik het klusje heb uitbesteed. Auto krijgt een beurt en ik heb degene die dit voor mij doet ook gevraagd de EGR te reinigen. Hij is daar gisteravond alvast mee begonnen en schrok zelf ook weer van wat hij tegenkwam.

Geplaatst: 16.07.2012 - 10:11
door edraket
Wat voro rijstijl heb je? baksteen aan je voet of juist rustig?

Geplaatst: 16.07.2012 - 10:20
door Brambo67
Ik denk vrij normaal. Wel is het zo dat de auto bij de vorige eigenaar veel snelweg km's heeft gereden en in het laatste jaar bij mij eigenlijk nauwelijks. Ik werk als interim SCM consultant bij Shell en werk daar nu voor de NAM in Assen. Ik woon daar ongeveer 1474 meter vandaan en neem regelmatig de auto.... omdat de band van mijn fiets lek was, toen weer lek ging vervolgens bij de derde keer in mijn snufferd explodeerde omdat ie gaar was en ik het even helemaal met die fiets gehad had. :oops: Maar moet ook eerlijk zeggen dat dit maar een paar weken nu zo is en ik concludeer daarom dat waarschijnlijk de vorige eigenaar een rustige rijder was. De auto kwam ook vrijwel zonder steenslag schade of lakschade of andere 'getuigenissen' van een ruig autoleven bij mij. Maar zo zie je maar weer; je kunt maar beter af en toe flink gassen.

Degene die mijn auto nu een beurt geeft gaat hem vandaag ook flushen met Forté. Daarna komt er nog Top End Treatment op. Ik ga met een paar weken nog een weekje of twee naar Italië dus dan maar even flink laten branden.

Geplaatst: 16.07.2012 - 11:36
door diesel01
Als ik het dus goed begrijp is dit te wijten aan een rustige rijstijl?

Geplaatst: 16.07.2012 - 11:54
door edraket
Deels wel ja. De constructie van de EGR klep is de veroorzaker, en dan nog wat geholpen door een rustge rijstijl.