Flushen met minerale of synthetische ATF?
- Voorn
- 4th Gear member
Nee hoor, zij zit te lezen in haar ereader en dan mag ik fff op het internet. zij klaar met lezen dan moet ik meteen van het internet af. ik heb veel te vertellen zoals je zietVolvoFaBulous schreef:Iemand van ons zit zich behoorlijk te vervelen in zijn vakantie....![]()
Zeker uitgepraat met zijn vrouw/partner. Of andersom. Kan me er iets bij voorstellen.

Groeten van Eddy
Ex volvo:
Volvo 245 GL bj 1991 625.000 km
Volvo V70 D5 Geartronic bj 2005 527.000 km
Ex volvo:
Volvo 245 GL bj 1991 625.000 km
Volvo V70 D5 Geartronic bj 2005 527.000 km
- Cygnus
- 3rd Gear member
Voorn schreef:Nee hoor, zij zit te lezen in haar ereader en dan mag ik fff op het internet. zij klaar met lezen dan moet ik meteen van het internet af. ik heb veel te vertellen zoals je zietVolvoFaBulous schreef:Iemand van ons zit zich behoorlijk te vervelen in zijn vakantie....![]()
Zeker uitgepraat met zijn vrouw/partner. Of andersom. Kan me er iets bij voorstellen.gelukkig kan ik snel typen
vreemd, een bevestiging beginnen met nee hoor

V70 D5 Ed2 2006 V70 D4 GT8 Polar+ 2016
DS3 1.2 So Chic 2014
986 S 3.2 2000 124 spider 2018
DS3 1.2 So Chic 2014
986 S 3.2 2000 124 spider 2018
-
- 2nd Gear member
Vandaag mijn bak laten vullen met de originele Mobil olie bij peter Veenendaal in Ede.
Direct bij het wegrijden merkte ik het al, sneller doorschakelen geen slip meer en het zenuwachtig terugschakelen is zo goed als weg!
Ik wil eerst eens een weekje flink Km. Maken voordat ik definitief mijn oordeel wil vellen maar op dit moment sluit ik mij aan bij de bevindingen van Marcel en Diesel01 (sorry ik weet je naam niet!😁)
Trouwens een zeer prettige firma daar in Ede, mocht ik in de toekomst bakproblemen hebben dan laat ik hem hier zeer zeker maken!
Direct bij het wegrijden merkte ik het al, sneller doorschakelen geen slip meer en het zenuwachtig terugschakelen is zo goed als weg!
Ik wil eerst eens een weekje flink Km. Maken voordat ik definitief mijn oordeel wil vellen maar op dit moment sluit ik mij aan bij de bevindingen van Marcel en Diesel01 (sorry ik weet je naam niet!😁)
Trouwens een zeer prettige firma daar in Ede, mocht ik in de toekomst bakproblemen hebben dan laat ik hem hier zeer zeker maken!
Volvo V40 CC T3 2019,Crystal White met en een Afneembare trekhaak Volvo V60 Business Edition D4 2018, Scandinavian line, Onyx Black en Afneembare trekhaak,Volvo V70 D5 Geartronic M'08 Momentum, Silver Metallic en Trekhaak
- Turbodesk
- 5th Gear member
Het is eigenlijk te gek voor woorden dat we op deze manier twee keer moeten betalen voor een oliewissel.
Ondertussen is de volgende flush dag al weer bijna vol.
Er komt bij mijn auto in de toekomst helemaal niets meer in of aan de auto wat niet origineel is.
Er komt bij mijn auto in de toekomst helemaal niets meer in of aan de auto wat niet origineel is.
-
- 1st Gear member
Ja, ik was vanmorgen in Groningen. Mijn eerste ervaring na de oliewissel is zeer positief. Niet zo snel meer in de slip en een veel rustiger schakelgedrag. Net zoals jullie ben ik ook benieuwd naar de bevindingen op langere termijn.diesel01 schreef:Tom...
Ik ben benieuwd naar de ervaring op de langere termijn.
Ik was vanmorgen even bij de dealer en die waren ook bezig met een Volvo van een medeforummer.
Volvo V 70 D5 2002
- edraket
- 7th Gear member
Dit verbaast mij ook. Doet Gerry de tweede flush op zijn kosten incl de olie? Zou eigenlijk wel moeten, want de eerste flush heeft iedereen eigenlijk van de regen in de drup geholpen. Eigenlijk heeft hij iets niet deugdelijks verkocht en zou voor vervanging op zijn kosten moeten zorgen.Turbodesk schreef:Het is eigenlijk te gek voor woorden dat we op deze manier twee keer moeten betalen voor een oliewissel.
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
- Oceanracer
- Geartronic member
Eddy (Voorn) is anders zéér tevreden... Zou hij een dikke korting hebben gekregen voor zijn positieve feedback in dit topic?
Maar even serieus, ik heb geen automaat dus het gaat mij verder niet aan, maar ik vind het op zijn zachtst gezegd opmerkelijk dat Gery op geen enkele manier ingaat op de negatieve ervaringen van forumleden.
Nog opmerkelijker vind ik het dat er doodleuk een nieuw topic wordt geopend waarbij forumleden na de flush het risico lopen hun olie nogmaals, maar dan door de dealer, te moeten vervangen. Het zou beter zijn eerst de huidige resultaten grondig te (laten) onderzoeken alvorens een nieuwe flushdag te organiseren.

Maar even serieus, ik heb geen automaat dus het gaat mij verder niet aan, maar ik vind het op zijn zachtst gezegd opmerkelijk dat Gery op geen enkele manier ingaat op de negatieve ervaringen van forumleden.
Nog opmerkelijker vind ik het dat er doodleuk een nieuw topic wordt geopend waarbij forumleden na de flush het risico lopen hun olie nogmaals, maar dan door de dealer, te moeten vervangen. Het zou beter zijn eerst de huidige resultaten grondig te (laten) onderzoeken alvorens een nieuwe flushdag te organiseren.
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
- diesel01
- Geartronic member
Ik heb alleen de 2e flush betaalt.
Bij de eerste heb ik partijen tot elkaar gebracht en bemiddeld vandaar.
Ik ga verder met Turbodesk mee en laat uitsluitend onderdelen van Volvo monteren door Volvo gekwalificeerd personeel.
Ik kan alleen mijn ervaring delen mbt de orginele olie en dat de chefmonteur het frapant vond dat normaal een full synthetische olie beter presteerd dan een minerale, de automaat zal dan de uitzondering op de regel zijn.
Die doet het nog steeds beter op de minerale olie.
Bij de eerste heb ik partijen tot elkaar gebracht en bemiddeld vandaar.
Ik ga verder met Turbodesk mee en laat uitsluitend onderdelen van Volvo monteren door Volvo gekwalificeerd personeel.
Ik kan alleen mijn ervaring delen mbt de orginele olie en dat de chefmonteur het frapant vond dat normaal een full synthetische olie beter presteerd dan een minerale, de automaat zal dan de uitzondering op de regel zijn.
Die doet het nog steeds beter op de minerale olie.
- edraket
- 7th Gear member
precies, dat is ook mijn punt. Hij laat alles in het midden zonder enig commentaar en organiseert ondertussen nieuwe flush meetings. Gaan al deze mensen dan na een paar maanden de olie nogmaals vervangen voor origineel? Zo kan iedereen wel geld verdienen. Je mag toch verwachten dat er wel enige kennis aanwezig is van de materie en in geval van structurele fouten zoals deze er dieper op de zaak wordt ingegaan en op zijn minst de zaak kosteloos hersteld wordt. Maar goed iedereen moet doen wat ze denken dat goed is voor zijn auto. Bij mij ging hij niet aan de machine.Oceanracer schreef:Eddy (Voorn) is anders zéér tevreden... Zou hij een dikke korting hebben gekregen voor zijn positieve feedback in dit topic?![]()
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
Als de olie een probleem is, waarom zorgen jullie dan zelf niet voor de olie.
Heb ik destijds ook met Gery afgesproken. Ik heb zelf voor de stuurbekrachtigingsolie (CHF en Castrol) en voor de automaat olie (Castrol) gezorgd. Castrol in overleg met de dealer geslecteerd.
Castrol Transmax DEX III multivehicle
Pentosin CHF 11S
Was voor Gery geen probleem.
Heb ik destijds ook met Gery afgesproken. Ik heb zelf voor de stuurbekrachtigingsolie (CHF en Castrol) en voor de automaat olie (Castrol) gezorgd. Castrol in overleg met de dealer geslecteerd.
Pentosin CHF 11S
- Oceanracer
- Geartronic member
Lijkt mij toch dat Gery zélf dient te zorgen voor de juiste olie. Laat hem zijn klanten anders in elk geval kiezen, al dan niet met een prijsverschil.dbosker schreef:Als de olie een probleem is, waarom zorgen jullie dan zelf niet voor de olie.
Pentosin CHF 11S
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
-
- Starter
Forummers,
Ik ben erg toe aan een flush. Moet ik het nu bij broekhuis laten doen of bij peter veenendaal? Verder zie ik een bedrijf veenendaal in ede, maar ook een autohandel peter veenendaal in ederveen. Welke is het nu? Ligt namelijk ook nog dicht bij elkaar. Wat kost het bij broekhuis?
In ieder geval gebruiken beiden originele olie toch? Veel vragen, maar gezien jullie goede ervaringen ben ik erg benieuwd.
Ik ben erg toe aan een flush. Moet ik het nu bij broekhuis laten doen of bij peter veenendaal? Verder zie ik een bedrijf veenendaal in ede, maar ook een autohandel peter veenendaal in ederveen. Welke is het nu? Ligt namelijk ook nog dicht bij elkaar. Wat kost het bij broekhuis?
In ieder geval gebruiken beiden originele olie toch? Veel vragen, maar gezien jullie goede ervaringen ben ik erg benieuwd.
Xc70 2.5T GTR.COMFORT LINE, beige benzine automaat
Juli 2003, 250k
Juli 2003, 250k
- VolvoFaBulous
- 4th Gear member
Moet je zelf wel verstand van de olie hebben natuurlijk. De meeste medeforummers, ook ik, hebben vertrouwd op de 'kennis' van Gery en de ervaringen van leden van eerdere flushdagen. Volgens mij is het wachten op de eerste automaatschade......dat zal een ophef geven. :? Maar stel je voor, je bent Gery, en leest natuurlijk mee op het forum. Wat moet je in dit geval doen? Alle flushes gratis opnieuw doen? Kun je niet betalen lijkt mij. Zeer moeilijke kwestie....dbosker schreef:Als de olie een probleem is, waarom zorgen jullie dan zelf niet voor de olie.
Pentosin CHF 11S
XC60 T8 Twin Engine Inscription MY2019 Electric Silver, 20”velgen, Luchtvering, Business Pack, Inscription Plus Line met Maroon Brown nappa-bekleding, massagestoelen, Audio L met B&W, Intellisafe Pro L, Luxury L met Visual Park Ass. en 360 view, Park Assist Pilot, Versatility L, Full-led AHB koplampen, extra getint glas, gelam. ruiten, zitverhogers achter, elektr. kindersloten, geperf. leren sportstuur, inklapb. trekhaak
XC60 T5 PS MY2014
V70 2.5T AWD MY2004
C70 2.4i MY2007
XC60 T5 PS MY2014
V70 2.5T AWD MY2004
C70 2.4i MY2007
- V70/2.4D/2003
- 8th Gear member
Het idee en systeem is perfect. Gebruik van de juiste materialen noodzaak. En wat er aan bakolie in moet is af fabriek voorgeschreven, elke afwijking die daar eigenhandig op gedaan wordt is voor eigen risico en rekening. Hoe moeilijk kan het zijn 
V70 D3 MY12, Caspian Blue
Vigilat ut quiescant
Vigilat ut quiescant
- piotrV70
- 5th Gear member