V40 - De ervaringen

Geleverd vanaf bouwjaar 2012, in de basisversie V40, de stoere V40 CrossCountry en de sportieve V40 R-design
Plaats reactie
clubbtraxx
2nd Gear member

Fietsventje schreef:
clubbtraxx schreef:Voor en achter zijn nog gewone lampjes.
En dat vind ik best spijtig.

Bij een 'premium' auto horen toch LEDjes, niet?

Daar heeft Audi bvb. nog wel een stapje voor: het design van de Xenon lichtblokken van de A4 is echt wel sjiek!
Ik snap ook niet dat ze er nog zoveel gewone lampjes in stoppen.
LEDjes gaan niet zo snel stuk, dus geen gedonder met lampjes wisselen enz..
Achteraan vind ik die oranje bolletjes achter het heldere glas er ook niet uitzien eigenlijk.

Nouja verder is het wel een erg fijne auto dus het is mekkeren om niks eigenlijk haha.
Timmy
3rd Gear member

Heeft er iemand ervaring met Spotify op een Android telefoon (Galaxy S3)?

Het streamen werkt prima en met de stuurknoppen kan je naar de vorige en volgende track maar het scherm laat helaas niet zien welk track op dat moment wordt afgespeeld. De tekst is en blijft "Streaming".

Later... Inmiddels gelezen op het Spotify forum dat deze functionaliteit nog niet op Android telefoons wordt ondersteund.
Nu: V60 B5 Inscription 2022
Eerder: V60 D6 Summum 2016, V40 D4 Summum 2012
clubbtraxx
2nd Gear member

Giesti schreef: Jupz, dat was de vraag :-)
Ik heb een kinetic, en vraag me af wat het verschil is in de spiegel
Deze foto van ron24730 z'n auto geeft wel een goed zicht voor een vergelijking met je eigen spiegel denk ik?

Afbeelding
Giesti
2nd Gear member

clubbtraxx schreef:
Giesti schreef: Jupz, dat was de vraag :-)
Ik heb een kinetic, en vraag me af wat het verschil is in de spiegel
Deze foto van ron24730 z'n auto geeft wel een goed zicht voor een vergelijking met je eigen spiegel denk ik?
Bedoelde eigenlijk eentje waar het led licht aan is ;-). Had ik er beter geschreven
v70bio
3rd Gear member

@Johann: Heb je wel in het nieuwe type V40 gereden????
V40 D2 momentum,business pack pro '14
V70 D3 '11 GT, LE, Luxery Line, Driver Support Line, Comfort Pack, R-design styling Pack
V40 D3 my13 Intro
V70 2.5T '10 summum & C30 1.6 '10 momentum
V40 1.9 115pk
V40 1.9 102pk
850 2.5 20V
340 1.4
343 1.4
Fietsventje
2nd Gear member

Een bijzondere ervaring: ik voel de beweging van de ruitenwissers in mijn rempedaal wanneer ik voor het rode licht sta met de motor uit :lol:

Écht een vreemde sensatie toen ik voor't eerst merkte, maar 't komt iedere keer terug.

Vraag me ook af hoe't komt, trouwens, zie de link echt niet ...
BMW 318d (F31 mj 2017) Touring Sport-line (01/2017 - ...)
Volvo V40 (mj 2013) D3 Summum (10/2012 - 01/2017) - Afbeelding
Volvo V50 (mj 2004) 2.0d Kinetic (08/2009 - 09/2012)
Ford Focus (mj 2004) 1.8 TDCi (04/2007 - 07/2009)
Giesti
2nd Gear member

Fietsventje schreef:Een bijzondere ervaring: ik voel de beweging van de ruitenwissers in mijn rempedaal wanneer ik voor het rode licht sta met de motor uit :lol:

Écht een vreemde sensatie toen ik voor't eerst merkte, maar 't komt iedere keer terug.

Vraag me ook af hoe't komt, trouwens, zie de link echt niet ...
Jups, verschoot me ook de eerste keer :-)
Is trouwens ook met de motor aan, dus denk dat het ook tijdens het rijden is.
Cavallino
4th Gear member

Je bedoelt het kleine 'tikje' als de ruitenwisser van richting verandert, dat viel mij gisteren ook op. De C30 had dat ook al.
Volvo V40 T4 Summum Polestar
Volvo C30 1.8 Sport
Alfa Romeo 147 1.6TS Veloce
Timmy
3rd Gear member

Is er iemand die wel eens over de A1 bij Diemen (A'dam richting Amersfoort) rijdt?

Mij valt op dat de V40 daar vreselijk veel moeite heeft met de hobbels op het wegdek. Bij de geldende maximum snelheid wordt ik gedurende een ruime kilometer flink door elkaar geschud. Zou ik een pak melk bij mij hebben dan zou ik ter hoogte van de brug over het Amsterdam-Rijn Kanaal milkshake hebben ::wink:
nossy
4th Gear member

je hebt dan ook een sportonderstel ...

en 17 of 18'?
D2
3rd Gear member

De D2 heeft een onhebbelijkheidje met wegrijden uit stilstand. Tenminste, ik ervaar dat.

Als je de koppeling rustig op laat komen en eventjes op het aangrijppunt houdt zonder gas bij te geven, en vervolgens helemaal loslaat, zakt het toerental en vertraagt de auto abrupt. Het lijkt bijna alsof de motor zelf extra gas bij geeft zolang de koppeling op het aangrijppunt zit. Dit maakt het erg lastig om filerijden een beetje vloeiend te houden. Óf je moet de koppeling constant een stukje ingetrapt houden, of gas bijgeven wat de auto ook enigszins nerveus maakt.

Is dit normaal voor een handgeschakelde (turbo)diesel? Ik heb zelf de afgelopen 3,5 jaar in een civic hybrid gereden; Die komt enorm vloeiend van z'n plek dus dat is geen eerlijk vergelijk. Tussendoor natuurlijk wel verschillende keer auto's met handbak te leen gehad, echter weinig dieseltjes. Dus wellicht is mijn referentiekader wat te beperkt.
Timmy
3rd Gear member

nossy schreef:je hebt dan ook een sportonderstel ...

en 17 of 18'?
Zelfs bij mijn collega (normaal onderstel + 17") heb ik dit zojuist ervaren. Overige oneffenheden worden wel goed genomen trouwens.
TomB
2nd Gear member

D2 schreef:De D2 heeft een onhebbelijkheidje met wegrijden uit stilstand. Tenminste, ik ervaar dat.

Als je de koppeling rustig op laat komen en eventjes op het aangrijppunt houdt zonder gas bij te geven, en vervolgens helemaal loslaat, zakt het toerental en vertraagt de auto abrupt. Het lijkt bijna alsof de motor zelf extra gas bij geeft zolang de koppeling op het aangrijppunt zit. Dit maakt het erg lastig om filerijden een beetje vloeiend te houden. Óf je moet de koppeling constant een stukje ingetrapt houden, of gas bijgeven wat de auto ook enigszins nerveus maakt.

Is dit normaal voor een handgeschakelde (turbo)diesel? Ik heb zelf de afgelopen 3,5 jaar in een civic hybrid gereden; Die komt enorm vloeiend van z'n plek dus dat is geen eerlijk vergelijk. Tussendoor natuurlijk wel verschillende keer auto's met handbak te leen gehad, echter weinig dieseltjes. Dus wellicht is mijn referentiekader wat te beperkt.
Ik herken dit gedrag wel van mijn opel combo diesel, maar weet niet zeker of dat voor alle diesels geldt.
Meeratne
2nd Gear member

Timmy schreef:Is er iemand die wel eens over de A1 bij Diemen (A'dam richting Amersfoort) rijdt?

Mij valt op dat de V40 daar vreselijk veel moeite heeft met de hobbels op het wegdek. Bij de geldende maximum snelheid wordt ik gedurende een ruime kilometer flink door elkaar geschud. Zou ik een pak melk bij mij hebben dan zou ik ter hoogte van de brug over het Amsterdam-Rijn Kanaal milkshake hebben ::wink:
Ik rijd dat stukje dagelijks (alhoewel, vandaag stond ik er meer stil...) maar ik ervaar de hobbels niet anders dan met mijn vorige wagen....Heb zelf 17" + Sportonderstel.

Kom je wellicht van een wagen met een kortere/langere wielbasis? (als dit de juiste term is)
Fietsventje
2nd Gear member

Ben zeer tevreden over het algemeen tcomfort in de V40. Wat wel opvalt is dat de achterophanging veel harder is dan die vooraan. Dat valt vooral (enkel?) op bij het nemen van heel korte, harde hindernissen, zoals bvb. onderstaande drempels:
Afbeelding
Een stukje snelweg waar dat ook speelt is op de E17 van Gent naar Antwerpen, waar op de linkerrijstrook boomwortels onder het asfalt groeien en een paar kilometer lang je geregeld een stevige schik door de auto voelt gaan.
BMW 318d (F31 mj 2017) Touring Sport-line (01/2017 - ...)
Volvo V40 (mj 2013) D3 Summum (10/2012 - 01/2017) - Afbeelding
Volvo V50 (mj 2004) 2.0d Kinetic (08/2009 - 09/2012)
Ford Focus (mj 2004) 1.8 TDCi (04/2007 - 07/2009)
Fredhead
Geartronic member

D2 schreef:De D2 heeft een onhebbelijkheidje met wegrijden uit stilstand. Tenminste, ik ervaar dat.

Schijnt een "karaktereigenschap" van de D2 te zijn, in het S40/V50 topic is er ook genoeg over te vinden.
Zelf met heel wat diesels gereden (zowel Volvo als andere merken) en herken het totaal niet
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers

'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
v40_ks
2nd Gear member

Swiebertje schreef:Afgelopen week stapte ik om 6 uur in de auto en mijn dig.klok gaf aan dat het half 4 was, heel vreemd, wist niet wat ik zag, hoe kan zoiets ?
vanmorgen soortgelijke gebeurtenis: tijdens het rijden knipperden dashboard en display even en opeens..........was het 10 uur later :shock: ?! Hoe zo: 'times flies when you are having fun'..... Foto gemaakt en op mijn lijstje geschreven. Staat nu pas 1 punt op, dus valt nog mee :)
grt, Koen
Volvo V40 T4 Summum Biarritz Blue. Introline, verwarmde voorstoelen, verwarmde voorruit, 17"; Segomo velgen, afneembare trekhaak, extra getint glas achter, laadvloer met twee niveaus
Patrickv
3rd Gear member

vandaag mag de wagen weer een dagje naar de dealer om weer zaken uit te lezen voor het probleem met de approach en binnen verlichting.

De technische helpdesk van Volvo Cars heeft weer allerhande logging e.d. nodig van mijn wagen... Had nog gevraagd of ze het niet met een eigen wagen konden doen met zelfde probleem maar er schijnen verschillende versies van dit probleem rond te zweven... ;)
V40 Summum, T4, Introline, Premium Audio, extra getint glas achterportieren, stoelverwarming, sport chassis, Black Sapphire Metallic, 18"; Taranis velgen
V60 Momentum - T3, Business Pack Pro
V60 R-Design, T4, Business Pack Pro, Premium Audio, Winter line, extra getint glas achterportieren, Black Sapphire Metallic, zilveren roofrails
D2
3rd Gear member

Zijn er hier misschien meer mensen die de bestuurdersstoel niet prettig vinden zitten? Ik weet het, Volvostoelen zouden zo ongeveer de allerbeste zijn e.d., maar na zo'n 3500 km kan ik gewoon niet anders dan concluderen ik na een uur rijden behoorlijk pijn in mijn onderrug krijg (net boven mijn achterwerk zeg maar). Zit me een ongeluk te verstellen en te proberen maar ik mis gewoon steun op die plek. Overigens heb ik totaal geen geschiedenis met rug- of gewrichtsproblemen of wat dan ook, dus er is geen sprake van overgevoeligheid oid.

Mijn vorige auto (civic hybrid) had stoelen waar ik het rustig meer dan 10 uur op uithield zonder problemen, en ik had verwacht dat het in de V40 alleen maar beter zou zijn. Dus ietwat teleurstellend dit!

Ik ga natuurlijk sowieso kijken of ik er toch aan kan wennen, maar: Zijn er mogelijkheden om de vulling evt aan te laten passen bij de dealer?
Auto: Opel Astra 1.6 cdti 136pk Innovation

Vorige auto's:
2012 Ford Mondeo Wagon 1.6 TDCi ECOnetic Lease Titanium (poolauto)
2012 V40 D2 Momentum, Biarritz Blue, Intro line, 17" Mannan, verwarmbare voorruit, LED DRL
2009 Honda Civic Hybrid
2006 Mini Cooper
Timmy
3rd Gear member

D2 schreef:Zijn er hier misschien meer mensen die de bestuurdersstoel niet prettig vinden zitten?
Persoonlijk zit ik een stuk beter op deze stoelen dan op elke auto die ik eerder had (bv A6 en 9-3). Na iets meer dan een week en 2.000 km kom ik elke keer zonder klachten uit mijn auto.

Misschien iets spelen met het kantelen van je stoel icm de hoogte? Zodat je iets meer achterover zit.
Plaats reactie

Terug naar “V40”