Pagina 9 van 23
Geplaatst: 18.03.2013 - 15:47
door Jolly Breeze Racing
Ik duw hem thuis wel in het gewone stopcontact, wel met 8 meter kabel omdat onze gemeente alle groene initiatieven stimuleert, maar geen ruimte wil reserveren bij mij in de straat voor een vaste parkeerplaats.
Geplaatst: 18.03.2013 - 15:51
door Superfunky
Jolly Breeze Racing schreef:Ik duw hem thuis wel in het gewone stopcontact, wel met 8 meter kabel omdat onze gemeente alle groene initiatieven stimuleert, maar geen ruimte wil reserveren bij mij in de straat voor een vaste parkeerplaats.
Niet helemaal, je zult wel een aparte groep moeten laten aanleggen als je tenminste wilt dat de rest van je huis soepel blijft draaien

! Of je moet op 6A gaan laden, dan kan 't wel.
Aanpassing van de meterkast geldt overigens zowel voor Schuko als laadpaal.
Geplaatst: 18.03.2013 - 16:22
door Superfunky
kameel1 schreef:Superfunky heb jij je panelen op het noorden liggen? De 127 panelen bij mij halen het voorspelde rendement overigens wel.
Een alles dekkende verzekering voor dit hele spulletje incl. omvormers kost ca. 150 euro p/j.
Als je twee laadpalen onder mia en kia aanschaft hoef je nog maar 3000 km elektrisch te rijden om uit de kosten te komen.
Gewoon op het zuiden.
Mooi om te zien hoe mensen met panelen zichzelf rijk rekenen. Er is geen verzekering voor 150 p/j die het overlijden van je omvormers of panelen na 8 jaar dekt.
Maar goed, het gaat hier om auto's en niet over panelen, dus laten we er over ophouden. Als jullie denken dat het verstanding is, doe het vooral. Ik ben heel blij dat de subsidie destijds heel wat guller (en absurder) was waardoor de installatie van 35k mij nog geen 2k heeft gekost. Tegen de huidige condities zou ik er nooit meer aan beginnen. Oh nee, da's niet waar, voor het milieu natuurlijk! Waarom vergeet ik dat nou steeds?
Geplaatst: 18.03.2013 - 16:32
door Jolly Breeze Racing
Superfunky schreef:Jolly Breeze Racing schreef:Ik duw hem thuis wel in het gewone stopcontact, wel met 8 meter kabel omdat onze gemeente alle groene initiatieven stimuleert, maar geen ruimte wil reserveren bij mij in de straat voor een vaste parkeerplaats.
Niet helemaal, je zult wel een aparte groep moeten laten aanleggen als je tenminste wilt dat de rest van je huis soepel blijft draaien

! Of je moet op 6A gaan laden, dan kan 't wel.
Aanpassing van de meterkast geldt overigens zowel voor Schuko als laadpaal.
Ja, dat dan weer wel, maar dat weet ik, even aparte groep erbij, apart stopcontact en klaar is......Jolle

Geplaatst: 18.03.2013 - 17:36
door RichieB
HFH schreef: Verder een tip, ik heb zonnepanelen besteld waarvan ik 1/3 deel opvoer als energie tbv de plug-in. Hiervoor weer een EIA aanvraag, Rest 2/3 deel weer particulier waarvoor normale subsidie. Verder de meterkast aanpassing tegelijkertijd meegenomen, dat deel plus laadpunt weer mia/vamil. Hierbij 1 groep / omvormer met kw meter tbv laadpunt. Belastingdienst heeft hier eerder akkoord voor gegeven. Een copie/pdf krijg ik nog van mijn zonnepanelenleverancier.
Interessant. Ik heb ook met dit idee lopen spelen, maar omdat de panelen meer stroom zullen opwekken dan ik denk te verbruiken met het laden van de PIH heb ik het idee laten varen. Het zou me verbazen als de belastingdienst inderdaad een deel van de aanschaf van zonnepanelen als zakelijke investering goedkeurt. Ik kijk uit naar de pdf!
Geplaatst: 18.03.2013 - 22:04
door XC30
Fiscaal worden de zonnepanelen met omvormer en aansluiting als één afzonderlijk bedrijfsmiddel gezien. Indien deze voor meer dan 10% zakelijk worden gebruikt mag de IB-ondernemer (dus niet BV-ondernemers) deze geheel als zakelijk opvoeren (keuzevermogen). Vervolgens kan er jaarlijks naar rato van het verbruik een deel van de opgewekte elektra naar privé worden doorbelast. Omdat je geen energiebelasting verschuldigd bent kan dit tegen een aanzienlijk lager tarief dan je bij de vaste leverancier kwijt bent. Heb je wel voor het geheel EIA (let wel, zonnepanelen komen voor op de energielijst - 251102 - met 41,5% extra aftrek) en KIA. Die 15% subsidie die je als particulier krijgt is niet echt heel interessant. Een leuke investering voor januari 2014 als je de V60 PIH dit jaar geleverd krijgt.
OT, een laadpaal gaat wel weer voor de MIA/Vamil. Wel onder een andere code (F2041) dan de V60 PIH zelf (F5070).
In tegenstelling tot de tip hierboven lijkt me het lastig om een zonnepannelsysteem te splitsen in een privé en een zakelijk deel. Het geheel is een zelfstandig bedrijfsmiddel welke geheel als zakelijk of privé gekwalificeerd wordt. Als er sprake is van meerder panelen en omvormers zou splitsing theoretisch wel mogelijk zijn.
Geplaatst: 20.03.2013 - 01:54
door friend
Wat betreft de laadpaal inkoop is er sprake van dat Volvo binnenkort een compleet pakket van The New Motion/BAM gaat aanbieden waar een eigen laadpunt, laadpas en installatie/beheer/onderhoud bij zit:
http://www.groen7.nl/volvo-levert-lolo- ... in-hybrid/
De prijs is nog niet bekend.
Zie voor huidige paketten:
http://www.thenewmotion.com/elektrisch- ... sche-auto/
Geplaatst: 20.03.2013 - 12:04
door BanRay
Geplaatst: 20.03.2013 - 22:26
door RichieB
Dit is de
Nuon laadbox met vaste kabel oftewel de Keba KeContact P20. Het is een mooi kastje, alleen een beetje raar dat de stroomaanvoer aan de bovenkant zit. De vaste kabel zit aan de onderkant, maar daar had de aanvoer best naast gekund natuurlijk. Het is ook mogelijk om de aanvoer via de achterkant te doen, maar dat ging niet op de plek waar ik hem wilde hangen.
Geplaatst: 21.03.2013 - 11:25
door basvolvo75
Mooi dat je deze plaatjes met ons deelt zodat we weten hoe het er in het echt uitziet, schakel je het apparaat vanuit binnenshuis aan en uit?
Geplaatst: 21.03.2013 - 12:19
door RichieB
Hij zit aangesloten op een aparte groep in de meterkast, dus ik kan de groep uitzetten. In de praktijk zal ik dat alleen doen als ik op vakantie ga ofzo. Hij hangt naast mijn voordeur, op mijn prive oprit. Het risico dat iemand even zijn auto gaat staan opladen op mijn opzit acht ik niet heel groot. De laadbox ondersteunt ook een sleutelcontact, maar Nuon biedt die optie niet aan. Als het niet heel duur was geweest had ik dat waarschijnlijk er wel bij besteld. De box ondersteunt trouwens ook een low-voltage maak/breek contact. Dus als je het echt wilt kan je binnen een simpele aan/uit knop monteren waar geen 16A doorheen loopt.
Geplaatst: 21.03.2013 - 15:50
door Zoefje
RichieB,
Hoe zit het met afrekenen van het gebruik bij jouw paal, zit er nog een Kwh meter in?
Geplaatst: 21.03.2013 - 16:00
door NielsPHEV
je kunt eenvoudig een kwh meterje in je meterkast schroeven voor de lader groep
Geplaatst: 21.03.2013 - 16:09
door Zoefje
Fiscus proof?
Ik vind het mooie aan deze lader dat er een vaste kabel aanzit. Ik heb hier niet voor gekozen, maar voor de Lolo Smart van The New Motion. Voordeel hiervan is dat zij de stroomkosten prive vergoeden en dit dan zakelijk weer in rekening brengen via de rekening van MultitankCard. Mooie is dat ik 1 pas heb waar ik prive en publiek kan laden en ook mee kan tanken. Vervolgens maar 1 faktuur voor al mijn gebruik. Maar ja helaas geen vaste kabel

(
Geplaatst: 21.03.2013 - 17:11
door RichieB
Ik heb zelf in de meterkast een MID gekeurde kWh meter aangesloten. Het energiecontract heb ik zakelijk afgesloten zodat ik de BTW kan aftrekken. Alles wat ik niet verbruik voor het opladen van de auto brengt mij BV in rekening bij privé.
Een vast kabel was voor mij een must. Als ik elke keer die kabel uit de auto moet halen had ik waarschijnlijk gewoon buiten een normaal 220V stopcontact gemaakt. Dat is veel goedkoper.
Geplaatst: 21.03.2013 - 17:28
door V60_PHEV
Het offline model van Lolo is volgens mij wel met vaste kabel te krijgen.
Maar die werkt dan weer niet met Multitankcard
Geplaatst: 21.03.2013 - 18:15
door NielsPHEV
RichieB schreef:Ik heb zelf in de meterkast een MID gekeurde kWh meter aangesloten. Het energiecontract heb ik zakelijk afgesloten zodat ik de BTW kan aftrekken. Alles wat ik niet verbruik voor het opladen van de auto brengt mij BV in rekening bij privé.
Een vast kabel was voor mij een must. Als ik elke keer die kabel uit de auto moet halen had ik waarschijnlijk gewoon buiten een normaal 220V stopcontact gemaakt. Dat is veel goedkoper.
Dat zakelijk afsluiten van het energiecontract en vanuit de bv doorbelasten naar prive voor prive gebruik lijkt me een slimme en goede constructie ! Ga ik ook zo doen andersom zou er een BTW probleem kunnen onstaan.
Geplaatst: 22.03.2013 - 15:25
door RichieB
Ook nog even foto's met daglicht.
Geplaatst: 22.03.2013 - 15:34
door Ben
Ah, en de heks is ook thuis zie ik

Geplaatst: 22.03.2013 - 15:40
door RichieB
Ja, de grote en kleine hebben een eigen bezem.
