Pagina 9 van 12
Geplaatst: 11.04.2013 - 18:25
door ovwest
Die van mij is ook binnen. Dit weekend gaat ie erop.
Nog aanbevelingen hoe dit op de juiste manier te doen?
Of is het een kwestie van de boutjes los, veerpoot er op, boutjes weer vast.
(vast is vast of moet ik meer dan dat doen)
Geplaatst: 11.04.2013 - 20:00
door Mart van der Steeg
Perfect verpakt, ziet er goed uit! Nu nog monteren.
Geplaatst: 11.04.2013 - 20:19
door Arie_Pronk
Aan gezien er al twee mensen zijn met de S60 brug die niet passen vermoed ik het volgende
Aangezien alle bruggen hetzelfde zijn (in een mal gemaakt)
En ik het proefmodel in een V70 gemaakt heb hier terplaatse
Ik Bij Rene een willekeurige brug(van de 20) in zn v70 geplaatst heb
De vraag is door mij gesteld in het begin van het topic en er werd bevestigd dat de veerpootbevestigingen hetzelfde zijn
Het volgende is volgens mij aan de hand
Dat de veerpoot houders niet hetzelfde zijn van een S60 en V70 kwa afstand of schuinte en dat de brug dus niet op een S60 past
Dit gaan we natuurlijk oplossen hoe en wat komen we op terug
Als het twee schade bakken zijn waar ze niet passen twee keer s60 wat niet past lijkt me sterk.
Maar dat ga ik bekijken Bij een S60 zonder schade
Nader bericht volgt
Groetjes Arie
Geplaatst: 11.04.2013 - 20:35
door Mart van der Steeg
Ok, dat horen we dan nog wel. Idd. Sterk als ze 2x niet passen door schade.
Geplaatst: 11.04.2013 - 20:45
door ...
Zojuist de brug gemonteerd. Ik moest wel een kleine aanpassing maken, omdat een van de bouten niet mooi uitgelijnd was. Daarom een van de gaten iets uitgeboord. Dit hoefde dus maar bij één. Pasvorm is bij mij verder wel goed.
Direct een stukje gereden en het verschil zit 'm voor m'n gevoel vooral in snelle onverwachtse koerswisselingen. De koerswisselingen van het type: klapper voor je en direct scherp uit moeten wijken, daarbij stuurt de auto toch veel zekerder en scherper. Na een haaks bochtje direct een drempel opsturen voelt ook anders aan (in de zin van: een verbetering).
Echt snelle en lange bochten heb ik nog niet meegepakt. Ik pak morgen m'n favoriete lange bochten wel even mee op goede snelheid
Geplaatst: 11.04.2013 - 20:52
door Mart van der Steeg
S60_D5 schreef:
Direct een stukje gereden en het verschil zit 'm voor m'n gevoel vooral in snelle onverwachtse koerswisselingen. De koerswisselingen van het type: klapper voor je en direct scherp uit moeten wijken, daarbij stuurt de auto toch veel zekerder en scherper. Na een haaks bochtje direct een drempel opsturen voelt ook anders aan (in de zin van: een verbetering).
Dit is een belangrijke reden waarom ik de brug gekocht heb, mooi dat het dus ook zo uitpakt.
Geplaatst: 11.04.2013 - 22:13
door ...
Omdat veel mensen nu waarschijnlijk wel benieuwd zijn:
De pasvorm aan de passagierszijde is echt perfect. Sluit zeer mooi aan, niet alleen op de contactpunten, maar over het gehele contactvlak. De pasvorm aan de bestuurderszijde is ruim voldoende. Er valt misschien nog iets te zeggen over een zeer minimale speling net links van de uiterste moer, maar op de bevestigingspunten sluit de boel keurig aan (en dat is cruciaal).
Ik heb het gat voor de binnenste bout aan de bestuurderszijde iets breder moeten maken. Het leek me wel verstandig om wat ringetjes te plaatsen, de originele moeren waren voor m'n gevoel net iets te klein voor de sleuf waar de bout door komt.
Excuus voor de slechte foto's. Telefoon met flits als enige hulpmiddel is niet echt ideaal rond 22.00 uur.
Geplaatst: 11.04.2013 - 22:21
door Mart van der Steeg
T lijken wel nieuwe bouten, zo glimmen ze..
Makkelijk te doen?
Geplaatst: 11.04.2013 - 22:36
door ...
Vergis je niet in de kracht van de flitser haha. Mijn S60 is met 270.000 km echt geen showroomauto meer hoor
Maar het is echt een heel simpel klusje. 4 moertjes losdraaien. Brug plaatsen. Naar eigen keuze ringetjes plaatsen, of direct de moertjes weer terug.
Op de volgende foto heb ik aangegeven welke kleine aanpassing voor mij nodig was. In het rood de sleuf, zoals Arie deze heeft laten lasersnijden. Ter hoogte van de bout heb ik deze iets verruimd.
Geplaatst: 11.04.2013 - 22:46
door Mart van der Steeg
Ok, dank. Zal voor mij wel weekend worden mbt. montage.
Geplaatst: 12.04.2013 - 21:16
door Laguna-S60
Bij ons zit ie ook.. heb een tikje gegeven LV met de hamer omdat ie anders niet paste over het schroefdraad.
zoals verwacht zit ie links goed en rechts zit er wat ruimte tussen, pa zegt 't wel een beetje te merken.
Maar als je nu op 't gas gaat staan op een rotonde komt er RV een vies geluid vandaan :x :x
maar hij twijfelt of dat nu al zo was of niet..
RV:
LV:

Geplaatst: 12.04.2013 - 21:30
door Mart van der Steeg
Laguna-S60 schreef:
zoals verwacht zit ie links goed en rechts zit er wat ruimte tussen, pa zegt 't wel een beetje te merken.
Ok, wat merkt je pa? dat ie rechts wat ruimte heeft of dat er een veerpootbrug in zit?
Dat geluid: brug weer demonteren?
Geplaatst: 12.04.2013 - 21:35
door Laguna-S60
De veerpootbrug, staat er idd niet heel duidelijk.
Brug laat ik lekker zitten.. zit zo strak dak bang ben schroefdraad te vernagelen als ik hem blijf (de)monteren.
Geplaatst: 12.04.2013 - 21:40
door Mart van der Steeg
maar ik hoop dan niet dat het geluid door de veerppotbrug komt.
Misschien wacht ik nog even op de 'oplossing' (bericht van Arie) alvorens te monteren.
Geplaatst: 12.04.2013 - 21:43
door Laguna-S60
Denk 't eigenlijk niet... lijkt me heel raar anders.
Mart, zou hem eerst eens 'droog' passen, dus even bovenop de moeren leggen en kijken hoeveel ruimte je overhoudt.
Heb ik ook gedaan omdat ik las dat sommige mensen gaten en weet ik 't wat moesten uitboren. Maar zag dat ik een mm te weinig had LV en toen met een mede VPB eigenaar overlegt en die zei een tikje geven.
Dus ik zou eerst eens zo passen voordat je gaat spelen.
Geplaatst: 12.04.2013 - 21:44
door ovwest
Moet ik ook gaan doen want hij past net niet. Ik denk dat ik er ook wat ringetjes onder moet gaan doen. Ben bang dat als ik hem er in forceer m'n schroefdraad stuk gaat. Geeft niet, houdt me dit weekend weer van de straat!
Geplaatst: 12.04.2013 - 21:49
door Laguna-S60
Was onze zorg dus ook... denk niet dak helemaal vrolijk word van de prijs van nieuwe veerpoot

Geplaatst: 12.04.2013 - 21:49
door Mart van der Steeg
Laguna-S60 schreef:
Mart, zou hem eerst eens 'droog' passen, dus even bovenop de moeren leggen en kijken hoeveel ruimte je overhoudt.
Goede tip. Ga ik zondag doen, morgen ritje naar Venlo.
Laguna-S60 schreef:
Maar zag dat ik een mm te weinig had LV en toen met een mede VPB eigenaar overlegt en die zei een tikje geven.
Dus ik zou eerst eens zo passen voordat je gaat spelen.
Tik tegen VPB neem ik aan, schroefdraad beschadiging idd. niet zo'n goed idee.
Geplaatst: 12.04.2013 - 21:52
door Mart van der Steeg
ovwest schreef:Moet ik ook gaan doen want hij past net niet. Ik denk dat ik er ook wat ringetjes onder moet gaan doen.
ringetjes er onder? ik weet niet hoeveel kracht er op komt te staan, maar lijkt mij geen goed idee.
Geplaatst: 12.04.2013 - 21:57
door Laguna-S60
Ja tegen de VPB, niet tegen het einde maar tegen dikkere randje zeg maar.