Pagina 9 van 22

Geplaatst: 27.03.2013 - 21:18
door Thijs
Haha! Ik wou in deze zaak ook wel dat ik een ervaringsdeskundige was!

Geplaatst: 27.03.2013 - 21:20
door Discovery
Is het niet gewoon een import? Andere wagens hebben ze wel met kenteken op de site waarom die andere wagens dan niet.

Geplaatst: 27.03.2013 - 21:21
door Gast
het is te overwegen, alleen afstand Lelystad - Duitse grens kan een obstakel zijn.
Voor de prijs van het op de weg brengen en houden van 1 auto in NL (BPM, wegenbelasting) heb ik hier meerdere). V60 diesel bijv. kost per jaar EUR 350,-- aan wegenbelasting.

Geplaatst: 27.03.2013 - 21:21
door Gast
Discovery schreef:Is het niet gewoon een import? Andere wagens hebben ze wel met kenteken op de site.
Daar hoeft natuurlijk op zich niets mis mee te zijn.

Geplaatst: 27.03.2013 - 21:26
door Discovery
1 van de eisen:
* Importauto: Neen

Maar dit kan dubbel worden opgevat:
1. Alleen originele Nederlandse auto's, dus geen geimporteerde wagens.
2. Niet een auto die nog geimporteerd moet worden.

Geplaatst: 27.03.2013 - 21:42
door Hans oet Twent
Ger kennende checkt hij dit na net als dhr. de Cock....

Geplaatst: 28.03.2013 - 06:06
door V70/2.4D/2003
Men kan tegenwoordig niet voorzichtig genoeg zijn en het is van algemene bekendheid dat over één nacht eis gaan slechts een nat pak op zal leveren.

Bij Selles in Zwolle staat/stond een lichtblauw-metallic. Op zich wel aardig maar is een vanuit Belgie geïnporteerde ex-lease. Kost 19 mille (ook zo'n beetje een dealerprijs) en gehele historie ter inzage. Neen dank u beleefd.

Ik ben wat eigenwijs en mogelijk veeleisend. Maar het is en blijft een forse aanslag op de schatkist. Ik heb bij de dealer in Delfzijl en eentje elders in den lande aangegeven wat ik zoek en ben wachtende tot er zoiets binnen de poorten van die bedrijven staat. En ondertussen zoek ik zelf ook even lekker verder.

Geplaatst: 28.03.2013 - 10:03
door Thijs
Check!

Geplaatst: 28.03.2013 - 10:56
door Bart
Niks mis met import mits je de historie goed kunt achterhalen.

Geplaatst: 28.03.2013 - 13:43
door Bakboord1
Er is niets mis met import zolang je het voordeel maar in eigen zak steekt. Een import auto kopen bij de NL dealer zou ik niet doen. Dan haal ik m zelf wel uit D bij de dealer daar.

Geplaatst: 28.03.2013 - 21:34
door Gast
Bart schreef:Niks mis met import mits je de historie goed kunt achterhalen.
Juist, maar de prijs moet wel ERG aantrekkelijk zijn.
Want op het moment dat jij hem kwijt wil, is het eerste wat men zegt: "ja maar dat is een importer".
Dus voor een prijs waar je ook een NL auto voor kan kopen, dan niet doen.

Geplaatst: 29.03.2013 - 15:13
door bartv70
Ook bij de off. Volvo dealers zie je in toenemende mate import auto's staan en zoals gezegd, mits duidelijke historie zeker niet minderwaardig tov een Nederlands geleverde.
Onze V70 bij de Volvodealer in Belgie gekocht, alle papieren erbij van A-Z.
Dat dealers/handelaren roepen "da's een importer" zegt meer over hun werkwijze dan over de auto.
Liever een import met duidelijk verhaal dan een wazige NL'er.

Geplaatst: 29.03.2013 - 15:19
door Carlsson 900
bartv70, & Bart,

+1

Geplaatst: 29.03.2013 - 15:24
door bartv70
Even gauw autotrack bezocht.

Een V70 diesel , 2007 met max. 200.000km, leer, handbak
kost hier minimaal €17.500 (185.000km)

Een vergelijkbare bij onze zuiderburen met 120.000km kost
incl BPM zeker €4000,- minder ( selekt.volvocars.be/nl-BE/selekt-search-results/Volvo-V70-4999787/ )
Beide bij de off. Volvo dealer

Voor mij serieus geld en als je een jaar of 5 blijft rijden met je auto dan is de
waarde toch al zo ver gezakt dat import ja of nee er niet meer toe doet.
Je krijgt de prijs van oud ijzer bij wijze van spreken.

Geplaatst: 29.03.2013 - 15:28
door diesel01
@bartV70 dat mag dan mss waar zijn maar..als blijkt dat de "handel" iets vind van een importer en daar minder geld voor over heeft dan ga je dat als eigenaar terug zien in het bedrag dat je moet toe betalen bij inruil.
Het mag in jouw ogen iets zeggen over de werkwijze maar je hebt er wel mee te maken en dat ga je financieel merken.

Geplaatst: 29.03.2013 - 15:52
door MN-NL
Als de handel dan bij inruil dezelfde 4000 minder biedt (voorbeeld Bart: na 5 jaar rijden) dan heb je al die tijd 4000 minder dood kapitaal in je auto gehad. Of minder geleend FWIW.

Dat ga je financieel óók merken ;-)

Maar goed, ieder het zijne natuurlijk.

Feit is dat het momenteel goed dikke diesels kopen is, verkopen is een ander verhaal.....

Marc

Geplaatst: 29.03.2013 - 15:58
door diesel01
Mag mss zo zijn maar ik lees hier vaak verhalen dat dealers te weinig geven voor een in te ruilen auto waardoor de aan te kopen auto te duur blijkt te zijn..
Als er voor gekozen word en duidelijk is dat er prijs verschil is tussen NL en geimporteerd dan neemt iemand bewust die keuze.

Geplaatst: 29.03.2013 - 16:54
door bartv70
diesel01 schreef:Mag mss zo zijn maar ik lees hier vaak verhalen dat dealers te weinig geven voor een in te ruilen auto waardoor de aan te kopen auto te duur blijkt te zijn..
Als er voor gekozen word en duidelijk is dat er prijs verschil is tussen NL en geimporteerd dan neemt iemand bewust die keuze.
Deels mee eens, maar ik kocht mijn V70 2.4D 2003, zoals gezegd, in Belgie toen die goed 3 jaar oud was met 120.000km voor € 20.000.(incl de BPM), een vergelijkbare in NL kostte minimaal €27.000,-

Bij inruil op een gebruikte V70 2007-2008 krijg ik nu tussen 3800-5000 terug.
No way dat een originele Nederlandse V70 diesel 2003 met 250.000km €4000-5000 meer aan inruil oplevert.
Geloof best dat je verhaal klopt voor, relatief, jonge auto's maar op een bepaald moment (als je 5 jaar rijdt, dan is die 2007 Belg ook 10 jaar oud) vervaagd dat verschil toch grotendeels.

Geplaatst: 29.03.2013 - 16:58
door V70/2.4D/2003
No way dat een originele Nederlandse V70 diesel 2003 met 250.000km €4000-5000 meer aan inruil oplevert.
Heel eerlijk? Ik kreeg op inruil bijna 7 mille voor mijn 2003 2.4 D-tje (op een originele NL auto, MY 2010, 175 PK dieseltje, alles er op en er aan a raison van 27 mille, dat dan weer wel.)

Geplaatst: 29.03.2013 - 17:27
door bartv70
Oke, ik keek voor een 2007 (bijna 10 mille goedkoper) en het inruil verschil is dus "maar" €2000,-, wat deels zit in de marge van de te kopen auto.