Volvo V40 - Het algemene levertijd topic.

Geleverd vanaf bouwjaar 2012, in de basisversie V40, de stoere V40 CrossCountry en de sportieve V40 R-design
Plaats reactie
Tankiej
3rd Gear member

Ben schreef:Door de dealer ja. Maar snapt de gemiddelde op hete kolen zittende, naar zijn nieuwe auto smachtende, ongeduldige besteller dat?
Ik heb m'n post nog even uitgebreid, maar blijkbaar niet snel genoeg.. :P

Dat ligt eraan hoe je de status noemt op die site uiteraard. Maar daar moet je rekening mee houden :)
Ben
Executive Member
Contacteer:

Ik ben soms sneller dan Volvo :-)
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
sjefket
2nd Gear member

Ik vind het geen gek idee, net als het Track and trace systeem. Daarin kan je ook zien dat je pakketje onder weg is, maar dat het nog bijvoorbeeld bij het sorteer centrum staat.

Als iedereen een track nummer krijgt, dan kan je op de website zien of hij al in productie is, enz enz.

Als het met een pakket van een paar euro mogelijk is, moet het vast kunnen met een auto van duizenden euro's. :)

(dit is niet bedoeld als klacht, maar gewoon een idee)
MHL
2nd Gear member
Contacteer:

Even gemaild naar Niham in Den Haag....

Hij is gisteren dus gewoon binnen gekomen bij de dealer. Ze zouden me bellen, maar is niet gebeurd.

Uitleveren kan vanaf dinsdag 2 juli.
Heb vriendelijk verzocht of die niet voor het weekend kan. Kijk wel even wat ik terug kijk :)
Volvo - For Life
Ben
Executive Member
Contacteer:

sjefket schreef:Ik vind het geen gek idee, net als het Track and trace systeem. Daarin kan je ook zien dat je pakketje onder weg is, maar dat het nog bijvoorbeeld bij het sorteer centrum staat.

Als iedereen een track nummer krijgt, dan kan je op de website zien of hij al in productie is, enz enz.

Als het met een pakket van een paar euro mogelijk is, moet het vast kunnen met een auto van duizenden euro's. :)

Het idee is leuk maar een auto met allerlei bewegende delen is iets anders dan een dom pakketje.
Als een auto klaar is in de fabriek moet er nog van alles gebeuren.
- hij kan geselecteerd worden voor een uitgebreide controle
- hij moet van de fabriek naar de dealer getransporteerd worden
- de dealer moet hem klaarmaken en controleren
- het kenteken moet worden aangevraagd
- de auto moet betaald worden

Dat zijn zomaar een paar zaken waarbij vertraging kan ontstaan.
Als je de nieuwe eigenaar informeert moet je dat pas doen als je zeker weet dat de auto glimmend gepoets klaar staat.
Anders wek je verwachtingen die misschien niet kunnen worden waargemaakt.
Als ik Volvo was zou ik er niet aan beginnen. :D
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
LightStar
4th Gear member

MHL schreef:Even gemaild naar Niham in Den Haag....

Hij is gisteren dus gewoon binnen gekomen bij de dealer. Ze zouden me bellen, maar is niet gebeurd.

Heb vriendelijk verzocht of die niet voor het weekend kan. Kijk wel even wat ik terug kijk :)
Er moeten ook nog een aantal zaken gebeuren he ;) auto krijgt een 0 beurt, gaat naar de poetser en er zal nog het 1 en andere met de leasemaatschappij geregeld moeten worden.
Afbeelding Volvo V40 D2 R-Design MY13, Black Sapphire, Intro, Winter, Dynamic Line

Afbeelding Seat Mii Dynamic Sport MY14, Tornado Red, Drive Pack
MHL
2nd Gear member
Contacteer:

LightStar schreef:
MHL schreef:Even gemaild naar Niham in Den Haag....

Er moeten ook nog een aantal zaken gebeuren he ;) auto krijgt een 0 beurt, gaat naar de poetser en er zal nog het 1 en andere met de leasemaatschappij geregeld moeten worden.
Afspraak staat om 10:00 uur nu op dinsdag.

Dus dan kan ik nu officieel zeggen:

Besteld week: 12
Afgeleverd week: 27

15 weken... Als ik het zo zeg denk ik...dat valt reuze mee.
Maar mijn gevoel zegt.... wat heeft dat lang geduurd!
Volvo - For Life
jhartog
2nd Gear member

Ben schreef: Als ik Volvo was zou ik er niet aan beginnen. :D
maar ik weet dat andere merken dit wel doen. Collega had het bij Renault ook toen hij zijn megane bestelde... kwam uiteindelijk ook wel eerder, maar hij had wel een aardig idee (in productie, vervoer vanaf spanje etc etc).

lijkt me inderdaad niet echt heel moeilijk.
Volvo V40 D2 MY14 - Summum Black Sapphire, Business Pack Pro, Park Assist Pilot, BLIS, Dual Xenon, Keyless Drive; Exterior Styling Kit & Plastidip
BMW 118i Business edition
Fiat Punto (tijdelijk ivm gestolen Seat...)
Seat Leon 1.9 TDI
Tankiej
3rd Gear member

Ben schreef:
sjefket schreef:Ik vind het geen gek idee, net als het Track and trace systeem. Daarin kan je ook zien dat je pakketje onder weg is, maar dat het nog bijvoorbeeld bij het sorteer centrum staat.

Het idee is leuk maar een auto met allerlei bewegende delen is iets anders dan een dom pakketje.
Als een auto klaar is in de fabriek moet er nog van alles gebeuren.
- hij kan geselecteerd worden voor een uitgebreide controle
- hij moet van de fabriek naar de dealer getransporteerd worden
- de dealer moet hem klaarmaken en controleren
- het kenteken moet worden aangevraagd
- de auto moet betaald worden

Dat zijn zomaar een paar zaken waarbij vertraging kan ontstaan.
Als je de nieuwe eigenaar informeert moet je dat pas doen als je zeker weet dat de auto glimmend gepoets klaar staat.
Anders wek je verwachtingen die misschien niet kunnen worden waargemaakt.
Als ik Volvo was zou ik er niet aan beginnen. :D
Maar iets simpels als: 'Status: in productie/transport/kenteken aanvraag/klaar voor aflevering' is al voldoende in mijn ogen.
Natuurlijk zijn er veel meer stappen, maar je moet het wel simpel houden. Het hoeft niet compleet uitgebreid te zijn, al is dat natuurlijk wel het beste.

Op dit moment is er helemaal niks aanwezig en kom je er dus alleen achter door te bellen/mailen/binnenlopen bij dealer of wat voor andere manier van contact dan ook. Iets simpels dat een idee geeft in welke status de auto is, zou al heel veel schelen.

Ook al klopt de status niet 100% correct, de meeste klanten zijn al tevreden als ze überhaupt iets horen over de status. Dat kan door iets als een website waar je op inlogt als klant, redelijk simpel en low-budget uitgevoerd worden. Het kan zelfs dat er gewoon een mailtje gestuurd wordt zodra de status wijzigt, ipv een website.

Het hoeft niet uitgebreid, maar iets van informatie is vaak al voldoende :)

Edit:
Overigens is de vergelijking met Track&trace misschien niet helemaal juist. Ik zou het eerder vergelijken met de orderstatus pagina van een leasemaatschappij (bijv. Alphabet, dat is de enige waar ik ervaring mee heb). Het is een heel simpel gedeelte van de website, maar wel effectief.
zakraket
4th Gear member

Ik heb een witte R-design D2, Buspackpro, R-designplus, verwarmde stoelen en nog wat prullaria in bestelling staan.
1e week april besteld, dealer verzekerde me (tot 3x toe uitdrukkelijk: nee de auto komt uiterlijk dan) dat de auto 2e week juni ging komen.
Inmiddels is dat in twee telefoontjes met 4 weken opgelopen tot 2e week juli, maar ik geloof hem eigenlijk niet echt meer.

edit: en terecht, levering staat nu eind juli
V40 D2 R-Design | RICA 140pk/330Nm | Wit | R-Design Plus Line | Business pack Pro | Verwarmbare voorstoelen | Sensus Connect Touch - met navigatie | privacyglass | Dubbele bodem met bagagehouder
Wil je meer met je SCT? kijk hier
jhartog
2nd Gear member

Tankiej schreef: Edit:
Overigens is de vergelijking met Track&trace misschien niet helemaal juist. Ik zou het eerder vergelijken met de orderstatus pagina van een leasemaatschappij (bijv. Alphabet, dat is de enige waar ik ervaring mee heb). Het is een heel simpel gedeelte van de website, maar wel effectief.
maar die wordt ook nooit geupdate.....alleen tot het moment bestellen/bevestiging bestellen. daarna blijft deze ongewijzigd...
Volvo V40 D2 MY14 - Summum Black Sapphire, Business Pack Pro, Park Assist Pilot, BLIS, Dual Xenon, Keyless Drive; Exterior Styling Kit & Plastidip
Seat Leon 1.9 TDI
Tankiej
3rd Gear member

zakraket schreef:Ik heb een witte R-design D2, Buspackpro, R-designplus, verwarmde stoelen en nog wat prullaria in bestelling staan.
1e week april besteld, dealer verzekerde me (tot 3x toe uitdrukkelijk: nee de auto komt uiterlijk dan) dat de auto 2e week juni ging komen.
Inmiddels is dat in twee telefoontjes met 4 weken opgelopen tot 2e week juli, maar ik geloof hem eigenlijk niet echt meer
2e week juni voor bestellen begin april is ook wel redelijk snel, tenzij de dealer plaatsen in de productie had staan.. :o
Mijn bestelling is op 10 april bevestigd door de dealer en er werd een verwachte leverdatum van 2 augustus gegeven.
jhartog schreef:
Tankiej schreef: Edit:
maar die wordt ook nooit geupdate.....alleen tot het moment bestellen/bevestiging bestellen. daarna blijft deze ongewijzigd...
Bij mij wel hoor, staat nu sinds bevestiging van de bestelling op afleveren met een verwachte afleverdatum. Als hij bij jou niet veranderd gaat er wat mis, dan zou ik even bellen :)
jhartog
2nd Gear member

die verwachte afleverdatum staat er vanaf begin in, maar nooit verder geupdate... bij sommige staat ie op begin september en die krijgen dan ineens belletje dat ze hem deze week kunnen ophalen...
Seat Leon 1.9 TDI
Tankiej
3rd Gear member

jhartog schreef:die verwachte afleverdatum staat er vanaf begin in, maar nooit verder geupdate... bij sommige staat ie op begin september en die krijgen dan ineens belletje dat ze hem deze week kunnen ophalen...
Ja, dat de verwachte afleverdatum niet klopt heb ik niks over gezegd :P
De status wordt alleen wel geupdate!
Gyan
Starter

zakraket schreef:Ik heb een witte R-design D2, Buspackpro, R-designplus, verwarmde stoelen en nog wat prullaria in bestelling staan.
Inmiddels is dat in twee telefoontjes met 4 weken opgelopen tot 2e week juli, maar ik geloof hem eigenlijk niet echt meer.

edit: en terecht, levering staat nu eind juli
Bij welke leasemaatschappij zit je en bij welke dealer heb je de auto besteld?
Ik heb namelijk het omgekeerde meegemaakt, mijn auto op 8 april besteld, levering volgens planning 6 september...vorige week nog gebeld met de dealer die gaf aan dat de leverdatum nog steeds hetzelfde was...en deze week gebeld door de dealer dat hij zaterdag voor me klaar staat...
zakraket
4th Gear member

Tankiej schreef: 2e week juni voor bestellen begin april is ook wel redelijk snel, tenzij de dealer plaatsen in de productie had staan.. :o
Ja dat hadden ze en dat was ook de reden dat ie zéker niet later zou komen. Net nog even gebeld voor iets anders en inmiddels zijn er weer 2 weken bij en krijg ik heb eind juli.
Wtf...ik zou hem week 25 krijgen.

Zeg dan niks :roll:
V40 D2 R-Design | RICA 140pk/330Nm | Wit | R-Design Plus Line | Business pack Pro | Verwarmbare voorstoelen | Sensus Connect Touch - met navigatie | privacyglass | Dubbele bodem met bagagehouder
Wil je meer met je SCT? kijk hier
jhartog
2nd Gear member

Net de dealer aan de lijn. Auto is binnen, maar geen plek om af te leveren. Zijn er stuk of 30 afgeleverd.. Ik kan hem pas de 10de op zijn vroegst halen, maar ben ik zelf in buitenland, dus wordt het de 17de..
Seat Leon 1.9 TDI
sjefket
2nd Gear member

Hmm.. Dat is minder! Maar dat hij er is.. Is wel weer positief! Welke dealer zit je?
jhartog
2nd Gear member

sjefket schreef:Hmm.. Dat is minder! Maar dat hij er is.. Is wel weer positief! Welke dealer zit je?
Bangarage Amstelveen
Seat Leon 1.9 TDI
Tankiej
3rd Gear member

Ik heb vanmiddag contact opgenomen met de dealer of er al iets bekend was over de status van m'n V40. Ik kreeg te horen dat de verkoper die mijn bestelling heeft afgehandeld maandag terug is van vakantie en hij de enige is die mij dat kan/mag vertellen.

Ik heb zo het vermoeden dat diegene hier eigenlijk mee probeerde te zeggen: ik word moe van al die mensen die vragen wat de status is en ik heb geen zin om het op te zoeken.
Waarom zou één verkoper de enige zijn die mij dat kan of mag vertellen? Wat als hij ziek is of op staande voet ontslagen is, of 3-4 weken met vakantie zou zijn? :?
Plaats reactie

Terug naar “V40”