Pagina 9 van 9

Geplaatst: 15.03.2010 - 14:41
door edraket
Hier de foto niet verlaagd, dus voor de plaatsing van de Weitec veren. Je ziet dat het toch best wel veel scheelt. Je kunt de auto ook even opmeten. Misschien heb je al een verlaagd onderstel en dan heeft het natuurlijk geen zin. Een standaard S60 doet ongeveer 37-37,5 cm tot aan de spatbord rand aan de voorkant.

Afbeelding

Geplaatst: 22.03.2010 - 21:10
door Chrisvdvalk
Ed, heb je ook een foto verlaging met wat minder schaduw in de wielkasten ter vergelijk?

Ik heb inmiddels de brackets geinstalleerd en hij staat nu wat lager achter. Precies goed, ik doe er niks meer aan.

Ik heb ook nog gemeten en de cijfers rondom zijn:
Voor: 66cm
Achter: 66,5 a 67 cm. Dit is vanaf de grond tot aan de rand van de wielkast.

Als ik dit vergelijk met de verlaagde S60D5 die sbv ooit had zou ik denken dat ik het verlaagde sportonderstel heb. Sander zijn S60 deed voor 65cm en achter 65,5 cm. Dit was met Weitec dieselveren, die verlagen 3 tot 3,5 cm.

Geplaatst: 22.03.2010 - 21:49
door toppertje
dit is geen betrouwbare meting!
beter is,om van uit hart velg tot spatbord rand te meten.

Geplaatst: 22.03.2010 - 21:57
door Chrisvdvalk
Dat zal ik eens gaan doen dan..

Geplaatst: 23.03.2010 - 11:45
door edraket
Chrisvdvalk schreef:Ed, heb je ook een foto verlaging met wat minder schaduw in de wielkasten ter vergelijk?

Ik heb inmiddels de brackets geinstalleerd en hij staat nu wat lager achter. Precies goed, ik doe er niks meer aan.

Ik heb ook nog gemeten en de cijfers rondom zijn:
Voor: 66cm
Achter: 66,5 a 67 cm. Dit is vanaf de grond tot aan de rand van de wielkast.

Als ik dit vergelijk met de verlaagde S60D5 die sbv ooit had zou ik denken dat ik het verlaagde sportonderstel heb. Sander zijn S60 deed voor 65cm en achter 65,5 cm. Dit was met Weitec dieselveren, die verlagen 3 tot 3,5 cm.
Zoals al eerder gesteld verlagen de Weitec diesel veren geen 3 laat staan 3,5 cm. Eerder 1,5-2 cm. Ik denk dus niet dat je een verlaagd onderstel hebt.

Ik heb geen foto uit de schaduw. Wel de maten:
standaard voor+achter: 37,5 cm (achter natuurlijk een beetje afhankelijk van belading)
Weitec diesel: V: 36cm A: 35cm
Eibach benzine: V:35cm A:36cm

De Eibach veren natuurlijk op een diesel auto, wat verklaard dat hij voor ietsje lager staat.
Ben benieuwd naar "jouw maten".

Geplaatst: 23.03.2010 - 12:33
door Chrisvdvalk
edraket schreef:
Chrisvdvalk schreef:Ed, heb je ook een foto verlaging met wat minder schaduw in de wielkasten ter vergelijk?

Ik heb inmiddels de brackets geinstalleerd en hij staat nu wat lager achter. Precies goed, ik doe er niks meer aan.

Ik heb ook nog gemeten en de cijfers rondom zijn:
Voor: 66cm
Achter: 66,5 a 67 cm. Dit is vanaf de grond tot aan de rand van de wielkast.

Als ik dit vergelijk met de verlaagde S60D5 die sbv ooit had zou ik denken dat ik het verlaagde sportonderstel heb. Sander zijn S60 deed voor 65cm en achter 65,5 cm. Dit was met Weitec dieselveren, die verlagen 3 tot 3,5 cm.
Zoals al eerder gesteld verlagen de Weitec diesel veren geen 3 laat staan 3,5 cm. Eerder 1,5-2 cm. Ik denk dus niet dat je een verlaagd onderstel hebt.

Ik heb geen foto uit de schaduw. Wel de maten:
standaard voor+achter: 37,5 cm (achter natuurlijk een beetje afhankelijk van belading)
Weitec diesel: V: 36cm A: 35cm
Eibach benzine: V:35cm A:36cm

De Eibach veren natuurlijk op een diesel auto, wat verklaard dat hij voor ietsje lager staat.
Ben benieuwd naar "jouw maten".
Sander had de dieselveren ook echt op een diesel zitten, op de D5. Volgens opgave van Weitec verlagen de veren dan 3 tot 3,5 centimeter. Dan zou het verschil met mijn auto betekenen dat ik ook iets lager lig dan een normale S60.

Maargoed, ik zal eens gaan meten vanuit het hart van de velg.

Geplaatst: 23.03.2010 - 16:30
door edraket
Maar nogmaals, de opgave van Wietec klopt gewoon niet. Die 3-3,5 cm ga je niet halen.

Geplaatst: 23.03.2010 - 23:07
door Automatic-freak
Heb sinds kort de Eibach-veren die dus ook 35mm zouden moeten verlagen, maar hij ligt nu dus ook op ong. 36cm rondom (voor die tijd tussen de 37 & 37,5).
Vind dit zeer treurig ... koop je een dure set, verlaagd die nog niet de helft van wat ze opgeven ... ;-(

Mvg Erik

Geplaatst: 24.03.2010 - 10:46
door edraket
Vergeet niet dat jouw auto ook al wat is gezakt door de tijd. Ik gok dat jouw S60 van 2000/2001 is. Dus treurig is het niet, ze doen precies wat ze beloven bij een nieuwe auto.

Geplaatst: 24.03.2010 - 22:14
door Automatic-freak
En toch hoor ik hier van alle kanten dat de standaardmaat 37cm is voor een S60 dus dan zijn ze allemaal al gezakt !?
Zal eens een keer gaan meten bij een nieuwere S60 of die dan hoger staat ... misschien heb je gelijk !!

Mvg Erik

Geplaatst: 25.03.2010 - 10:53
door edraket
Ik denk wel dat een nieuwe auto nog iets hoger staat. Ben benieuwd naar de waarden bij een nieuwe.

Geplaatst: 25.03.2010 - 12:02
door Chrisvdvalk
Nou, gisteren gemeten en dit is het verdict:

Voor: ongeveer 37 cm
Achter ongeveer 37,5 cm

Ik denk dus geen verlaagd onderstel. Sta nu wel prachtig met de brackets, ik zal nog wel even een foto plaatsen.

Geplaatst: 25.03.2010 - 22:15
door toppertje
Chrisvdvalk schreef:Nou, gisteren gemeten en dit is het verdict:

Voor: ongeveer 37 cm
Achter ongeveer 37,5 cm

Ik denk dus geen verlaagd onderstel. Sta nu wel prachtig met de brackets, ik zal nog wel even een foto plaatsen.
De mijne met weitec:
Voor 33.5 cm
Achter 34 cm
let wel,dit is wel op een V70.

Geplaatst: 26.03.2010 - 09:35
door edraket
Zo dat is wel erg laag! Jij had toch nog de originele dempers eronder?

Geplaatst: 26.03.2010 - 21:15
door toppertje
edraket schreef:Zo dat is wel erg laag! Jij had toch nog de originele dempers eronder?
in het begin de orgineele dempers met Apex.
dit was niet zon geslaagde combinatie,mede door te stugge vering
icm de te slappe en oude orgineele dempers.
toen besloten om de (nieuwe)Apexen te verkopen.
daarna nieuwe Monroe-Reflex dempers voor en achter icm Weitec
veren gemonteerd,en dit bevalt goed.
de weitec veren zijn overigens voor een S60 terwijl ik ze onder
mijn V70 heb.
mischien verklaart dit ook wel het redelijke comfort wat ik
heb overgehouden.

Geplaatst: 26.03.2010 - 22:31
door edraket
Ik neem aan dat je ook de diesel veren hebt gebruikt?
De voorveren zijn gelijk voor een S60 en V70. heb je dan ook de achterveren gebruikt van de S60? Deze zijn juist een stuk stugger dan de achterveren bedoeld voor de V70.

Geplaatst: 27.03.2010 - 09:41
door toppertje
Ik heb wel de diesel-veren.
Het verschil tussen de S60 veren en de V70 veren(diesel)
is als volgt: S60 V70
draaddiameter 15.4mm 14,9mm
veerdiameter 154mm 155mm
aantal windingen 6,25 7
onbel hoogte veer 295mm 345mm

Wat jammer is,is dat ze geen veerconstante voor de vershillende
veren geven,alhoewel je uit de andere info al wel de verschillen kunt zien.
Of de S60 veren zoveel te stugger zijn betwijfel ik,alhoewel de opgegeven
waardes dit wel zeggen.
Normaal gesproken zou een veer voor een estate stugger(moeten)zijn
dan van een sedan.
Ik heb voor de S60 veren gekozen vanwege het feit dat de auto met deze
veren vlakker staat dan met de V70 veren,hiermee staat hij achter een stuk hoger dan voor.
Ik denk dat de 7 windingen bij de V70 veer bij zware belading zorgt
voor een stuggere veer.
Doordat bij belading de veer op het progesive gedeelte zogoed als op elkaar komt te liggen houd je per saldo minder windingen over dan bij
de S60,dus:minder windingen is stugger.

Geplaatst: 27.03.2010 - 09:59
door edraket
Het is inderdaad niet helemaal te zeggen hoeveel stugger deze veren zijn, maar ik ga er vanuit dat ze hetzelfde staal gebruiken voor beide veren. Dan kun je aannemen dat de S60 veren behoorlijk wat stugger zijn. Meer windingen zorgt juist voor meer inveren, omdat de veer daar juist weer soepeler van wordt. Ik denk dat ze de soepeler vering van de V70 compenseren door hem achter wat hoger te zetten.

Vergeet niet dat de standaard vering van een V70 ook veel soepeler is dan van de S60. De vering fabrikant gaat zelf geen vering ontwikkelen,maar nemen simpelweg de standaard veer en maken deze iets lager en stugger. Misschien dat ze dat voor de volume modellen wel doen (Golf enzo), maar de Volvo's zeker niet.

Heb jij ook de estate Weitec veren er achter onder gehad?

Geplaatst: 28.03.2010 - 17:43
door toppertje
De veren bedoeld voor de estate van Weitec,kan ik
niets over zeggen,deze heb ik nooit geprobeerd.

Geplaatst: 15.06.2010 - 10:52
door Meneer Franklin
lol.

Vond altijd al dat mijn volvo (bi-fuel) (geen nivomat) erg hoog stond en ben me nu dus maar eens gaan orienteren op verlaging.

Heb zojuist even opgemeten en kom er idd achter dat mijn s60 toch wel extreem hoog staat.

Vanaf het hart van de velg tot onderkant wielkast
achter 42 cm
voor 37,5 cm

Zou mijn s60 misschien verhoogd zijn?