Pagina 9 van 18
Geplaatst: 16.08.2013 - 16:51
door lint
Ziet er toch goed uit die nieuwe motoren!
Na deze serie komt er vast nog wel een uitbreiding van het aanbod, misschien ook nog wel 3 cylinder motoren.
De 8 traps komt 100% zeker van Aisin.....
Geplaatst: 16.08.2013 - 16:54
door Marc Apeldoorn
Dus de 8 traps is van Aisin ook voor Audi en Lexus btw..
En de D4 4 cylinder is zuiniger dan de D2 die er nu is, zelfs een stuk zuiniger, een dikke 10% met de handbak...
De nieuwe d4 is 20% zuiniger dan de huidige D4
De t6 4 cylinder is 30% zuiniger dan de huidige 6 in lijn (voor XC60)
Geplaatst: 16.08.2013 - 17:14
door Marc Apeldoorn
Geplaatst: 16.08.2013 - 17:21
door Marc Apeldoorn
Walter schreef:zullen we eerst eens focussen op wat we weten? Deze drie motoren dus, zijn vanaf IAA Frankfurt te bestellen. En waar halen jullie de 230 cq 280 pk vandaan?
Dat heeft Volvo zelf op haar website gepubliceerd, incl. de specs voor de eerste drie motoren, dus 8 bak bv van Aisin.....
Geplaatst: 16.08.2013 - 17:24
door Philken
wel een klein bereik voor 't max koppel bij de D4 (1750-2500tpm) wordt een beetje gas-kuch-gas-kuch-gas-kuch etc voor de handbak...
foutomaat zal wel aangenamer zijn dan
Geplaatst: 16.08.2013 - 18:28
door Soepkop
Hum, voor de V60 D4 bedraagt de winst 6 gram CO2 per kilometer t.o.v. de D2. Dat betekent dat wanneer deze motor in de V40 wordt gehangen, deze ook in 2014 aan de 14% bijtellingsnorm moet kunnen voldoen. Dan ben ik toch wel erg benieuwd wanneer ze de nieuwe motoren in de V40 gaan hangen. Sta in dubio om een V40 D2 te bestellen, maar vergeleken bij de specs van de D4 is de D2 maar een stumper ::lol: Stel je voor: ruim 180 pk in een V40 en dan 14% bijtelling

Geplaatst: 16.08.2013 - 20:48
door Cavallino
Soepkop schreef:Hum, voor de V60 D4 bedraagt de winst 6 gram CO2 per kilometer t.o.v. de D2. Dat betekent dat wanneer deze motor in de V40 wordt gehangen, deze ook in 2014 aan de 14% bijtellingsnorm moet kunnen voldoen. Dan ben ik toch wel erg benieuwd wanneer ze de nieuwe motoren in de V40 gaan hangen. Sta in dubio om een V40 D2 te bestellen, maar vergeleken bij de specs van de D4 is de D2 maar een stumper ::lol: Stel je voor: ruim 180 pk in een V40 en dan 14% bijtelling

Dat zou een regelrechte stunt zijn.
Geplaatst: 16.08.2013 - 21:03
door OGA244
een laagbelaste 5 pitter van 2.5 liter wordt fiscaal de nek omgedraaid, dat gaat hem daardoor anno 2014 niet meer worden
Geplaatst: 16.08.2013 - 23:19
door Mart van der Steeg
OGA244 schreef:een laagbelaste 5 pitter van 2.5 liter wordt fiscaal de nek omgedraaid, dat gaat hem daardoor anno 2014 niet meer worden
Klopt door die milieu idioterie.
Geplaatst: 16.08.2013 - 23:37
door casper
Mart van der Steeg schreef:OGA244 schreef:een laagbelaste 5 pitter van 2.5 liter wordt fiscaal de nek omgedraaid, dat gaat hem daardoor anno 2014 niet meer worden
Klopt door die milieu idioterie.
Onbegrijpeljk dat u dit vandaag nog idioterie durft noemen. U moest zich schamen!
Geplaatst: 16.08.2013 - 23:39
door V70/2.4D/2003
casper, Mwahahahaha
Geplaatst: 17.08.2013 - 08:44
door OGA244
de bakens niet verzetten is vrijwillig je einde verkiezen
Geplaatst: 17.08.2013 - 10:16
door Mart van der Steeg
OGA244 schreef:de bakens niet verzetten is vrijwillig je einde verkiezen
De crux is dat de theoretische co2 uitstoot niet overeenkomt met de praktijk.
En iedereen hijgt over een gram minder co2 voor net een lagere bijtellingscategorie, niet om het milieu, maar om het geld.
Ik ga vanavond eens meten in Noordwijk of daardoor de zeespiegel inderdaad minder hard stijgt. :twisted:
Geplaatst: 17.08.2013 - 11:25
door Carlsson 900
Mart van der Steeg,
+1
Ik ben zeer benieuwd, of jouw meting overeenkomt of afwijkt met die van de "echte" milieu deskundologen.

Geplaatst: 17.08.2013 - 11:28
door casper
Mart van der Steeg schreef:OGA244 schreef:de bakens niet verzetten is vrijwillig je einde verkiezen
De crux is dat de theoretische co2 uitstoot niet overeenkomt met de praktijk.
En iedereen hijgt over een gram minder co2 voor net een lagere bijtellingscategorie, niet om het milieu, maar om het geld.
Ik ga vanavond eens meten in Noordwijk of daardoor de zeespiegel inderdaad minder hard stijgt. :twisted:
De CO2 komt niet overeen met de realiteit, maar dat was vroeger ook zo.
De verlaging is dus evenredig en dus wel significant.
En dat geld heeft met het milieu te maken want anders komt er geen mentaliteitswijziging, kijk maar naar u zelf.
Geplaatst: 17.08.2013 - 11:34
door Mart van der Steeg
Dus moet je de klant de keuzevrijheid bieden. Een zuinig torretje is dus niet per se milieuvriendelijker dan een 5 cil. Zie ook topic ' tenenkrommend'.
Geplaatst: 17.08.2013 - 11:36
door Carlsson 900
Nu begrijp ik het ...... :?
In het dorp waar ik woon kost daarom het legen van een algemene (grijze)
afvalcontainer nu al Euro 7.50 per keer.
Milieu is gewoon big business.
:evil:
Geplaatst: 17.08.2013 - 11:41
door Mart van der Steeg
Carlsson 900 schreef:Nu begrijp ik het ...... :?
Milieu is gewoon big business.
:evil:
Off topic
Klopt, kijk maar naar dat hele gedoe rondom het verbod op gloeilampen. Pure waanzin. Maar wel omzet door de veel duurdere vervangers
On topic
Geplaatst: 17.08.2013 - 12:06
door OGA244
Mart van der Steeg schreef:OGA244 schreef:de bakens niet verzetten is vrijwillig je einde verkiezen
De crux is dat de theoretische co2 uitstoot niet overeenkomt met de praktijk.
En iedereen hijgt over een gram minder co2 voor net een lagere bijtellingscategorie, niet om het milieu, maar om het geld.
Ik ga vanavond eens meten in Noordwijk of daardoor de zeespiegel inderdaad minder hard stijgt. :twisted:
hoe laat en waar?
Geplaatst: 17.08.2013 - 12:20
door V70/2.4D/2003
Mart, doe dat dan wel met opkomend tij!