Ik heb twee PIH's in mijn wagenpark die allebei van na week 46 zijn en serieuze problemen hebben met de accu. Beide auto's hebben in Beesd weken gebivakkeerd.
Probleem is inmiddels gelokaliseerd: een van de drie relais in het accupakket, te weten het massa relais is faulty. Daarvoor moet het hele accupakket open en dat is door LG gedaan. Relais vervangen en lijkt nu verholpen. Maak me wel zorgen over dat component, want stel je nou voor dat het op vakantie gebeurt. Auto gaat geen kant meer op en kan niet gerepareerd worden onderweg. Voelt niet fijn. Hoop daarom op een recall. Wanneer er meer mensen zijn met dit kapotte relais graag doorvragen en posten. Lijkt een probleem van LG maar die hebben natuurlijk ook weinig zin in een garantieclaim.
Accu probleem
- @je
- 2nd Gear member
@V70D5AWD Wat voor storing kreeg je met dit probleem.
Die van mij staat nu bij de garage voor een waslijst met kleine issues.
1 van die kleine issues is het feit dat hij nu 2 keer niets deed, het Check engine lampje ging branden bij het starten maar verder niets.
Ook het dashboard was niet zichtbaar, alles zwart behalve de ledjes van het brandstof niveau en check engine....
Echter de auto een keer uitzetten en weer aanzetten en het probleem was weer weg, dus vandaar maar een klein probleem.
Maar het gevoel dat je erbij krijgt is niet fijn!
Zeker gezien het feit als je ergens stil komt te staan er niet veel meer gedaan kan worden dan afslepen en naar de dealer.
Die van mij staat nu bij de garage voor een waslijst met kleine issues.
1 van die kleine issues is het feit dat hij nu 2 keer niets deed, het Check engine lampje ging branden bij het starten maar verder niets.
Ook het dashboard was niet zichtbaar, alles zwart behalve de ledjes van het brandstof niveau en check engine....
Echter de auto een keer uitzetten en weer aanzetten en het probleem was weer weg, dus vandaar maar een klein probleem.
Maar het gevoel dat je erbij krijgt is niet fijn!
Zeker gezien het feit als je ergens stil komt te staan er niet veel meer gedaan kan worden dan afslepen en naar de dealer.
-
- 5th Gear member
LG is meest waardeloze bedrijf ever, toen ik de auto kocht en achter kwam dat er een LG battery in zat had ik al zo mijn bedenkingen.
Heb zoveel spul van hun wat gewoon snel stuk gaat, auto parts maken lijken ze dus ook niet te kunnen
Heb zoveel spul van hun wat gewoon snel stuk gaat, auto parts maken lijken ze dus ook niet te kunnen
- Tukker999
- 4th Gear member
Stand van zaken.
Mijn auto staat in Duitsland.
Er zijn buitenlanders bij geweest die niet te verstaan waren en die hebben de auto gerepareerd.
Volgende week wordt de auto weer in elkaar gezet.
Als ik hem dinsdag of woensdag terug krijg heb ik inmiddels 400 km gefietst.
Mijn auto staat in Duitsland.
Er zijn buitenlanders bij geweest die niet te verstaan waren en die hebben de auto gerepareerd.
Volgende week wordt de auto weer in elkaar gezet.
Als ik hem dinsdag of woensdag terug krijg heb ik inmiddels 400 km gefietst.
Volvo XC40 Recharge Extended Range Plus 
Volvo V60 PIH 2013:
Honda Civic Hybride 2010:

Volvo V60 PIH 2013:

Honda Civic Hybride 2010:

- Rippie V70
- 5th Gear member
Ik heb dit topic met verbazing doorgelezen. Ik ben toch benieuwd hoe de PIH er voor staan als ze een paar jaar oud zijn.
Weinig tot niet betrouwbaar is het eerste wat er in mij opkomt.
V70 D3 Kinetic MY2013 = 484 seashell metallic = 17" Pandora
V70 2.4D Kinetic MY2005 = Cedar Green pearl =Musca+winter =Sirius+Zomer= park assist =
V70 2.4D Kinetic MY2005 = Cedar Green pearl =Musca+winter =Sirius+Zomer= park assist =
- jp-v60
- 4th Gear member
Het is niet allemaal kommer en kwel, ik rijd sinds december een model van na week 46 en al 8500 km probleemloos.Rippie V70 schreef: Ik heb dit topic met verbazing doorgelezen. Ik ben toch benieuwd hoe de PIH er voor staan als ze een paar jaar oud zijn.
Laatst gewijzigd door jp-v60 op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
- RichieB
- 6th Gear member
Het is enorm balen dat je je PIH zo lang bent kwijt geweest, maar dat fietsen was een eigen keus, neem ik aan? Je had toch de vervangende auto die je dealer je heeft aangeboden kunnen gebruiken?HeinvdW schreef:Als ik hem dinsdag of woensdag terug krijg heb ik inmiddels 400 km gefietst.
Tesla Model S 75D, 2018 AWD Enhanced Autopilot 2.5 Sunroof
Tesla Model S 70, 2016 base + black headliner
V60 PIH Pure Limited Edition MY13 Xenium Security Advanced Safety Family Premium Sound DAB+
V70 MY2012 T4 Powershift LE Luxery Line Driver Support Line Family Line
V70 MY2004 Geartronic 185pk
Tesla Model S 70, 2016 base + black headliner
V60 PIH Pure Limited Edition MY13 Xenium Security Advanced Safety Family Premium Sound DAB+
V70 MY2012 T4 Powershift LE Luxery Line Driver Support Line Family Line
V70 MY2004 Geartronic 185pk
- @je
- 2nd Gear member
Weinig tot niet betrouwbaar komt hij bij mij al na 3 weken over....
Verwacht ook wel dat ik ergens stil kom te staan, waarschijnlijk op vakantie...
Mijn dealer wist van het relais probleem en een mogelijke modificatie.
Maar nog niets concreet over een terugroep actie o.i.d.
Heb aangegeven dat ze niet heel hard hoeven roepen voor die van mij, mogen ze ook zo al terug hebben!
Bijtelling is een machtig middel.
Nu na 3 weken heb ik spijt van mijn beslissing en is de bijtelling al minder belangrijk geworden.
Verwacht ook wel dat ik ergens stil kom te staan, waarschijnlijk op vakantie...
Mijn dealer wist van het relais probleem en een mogelijke modificatie.
Maar nog niets concreet over een terugroep actie o.i.d.
Heb aangegeven dat ze niet heel hard hoeven roepen voor die van mij, mogen ze ook zo al terug hebben!
Bijtelling is een machtig middel.
Nu na 3 weken heb ik spijt van mijn beslissing en is de bijtelling al minder belangrijk geworden.
-
- 5th Gear member
@je
Bedenk dat er nu ruim 6000 stuks in NL verkocht zijn.
Waarom zou jij bij die paar (20??) rijders horen waar bij de auto gaat stil vallen.
Volvo heeft echt wel 100 duizenden km's afgelegd en geoptimaliseerd voordat de zaak op de markt kwam. We hebben er hier al iemand bij die al ruim 60k km zonder hybride problemen rondrijd.
Bedenk dat er nu ruim 6000 stuks in NL verkocht zijn.
Waarom zou jij bij die paar (20??) rijders horen waar bij de auto gaat stil vallen.
Volvo heeft echt wel 100 duizenden km's afgelegd en geoptimaliseerd voordat de zaak op de markt kwam. We hebben er hier al iemand bij die al ruim 60k km zonder hybride problemen rondrijd.
- @je
- 2nd Gear member
Ja dat klopt wel.
Maar dat gevoel geeft de auto me niet.
Ook gezien de vele kleine problemen zakt mijn vertrouwen.
Gaat nu voor de 3e keer terug in 3 weken, vanmiddag weer niet kunnen starten.
Ik rij zelf 60K km per jaar, heb het super druk, dus ben erg afhankelijk van de auto.
Moet gewoon goed zijn, heb echt geen tijd om elke week bij de garage langs te gaan.
Aan de ene kant wil ik dat dit slaagt en het een kans geven, zeker ook vanwege het fiscale voordeel.
Aan de andere kant heb ik zoiets van zoek het uit met het voordeel en ga weer terug naar "Freude am faren" met fatsoenlijke wegligging..
Maar dat gevoel geeft de auto me niet.
Ook gezien de vele kleine problemen zakt mijn vertrouwen.
Gaat nu voor de 3e keer terug in 3 weken, vanmiddag weer niet kunnen starten.
Ik rij zelf 60K km per jaar, heb het super druk, dus ben erg afhankelijk van de auto.
Moet gewoon goed zijn, heb echt geen tijd om elke week bij de garage langs te gaan.
Aan de ene kant wil ik dat dit slaagt en het een kans geven, zeker ook vanwege het fiscale voordeel.
Aan de andere kant heb ik zoiets van zoek het uit met het voordeel en ga weer terug naar "Freude am faren" met fatsoenlijke wegligging..
-
- 5th Gear member
Dat is een groot verschil. Nu is een 5 een top auto en in beschreven trim ook nog eens zeer sportief.
Qua geluid en zitwerk schaal ik de V60 ook hoog in. Was beter dan dat ik oorspronkelijk verwachte. Aan de rijeigenschappen ben ik nu wel gewend.
Opvallend is wel dat ik veel rustiger rond zoef. Vooral op Elektrisch in de stad.
Qua geluid en zitwerk schaal ik de V60 ook hoog in. Was beter dan dat ik oorspronkelijk verwachte. Aan de rijeigenschappen ben ik nu wel gewend.
Opvallend is wel dat ik veel rustiger rond zoef. Vooral op Elektrisch in de stad.
-
- 5th Gear member
Dat is een groot verschil. Nu is een 5 een top auto en in beschreven trim ook nog eens zeer sportief.
Sorry het wordt compleet off topic
Sorry het wordt compleet off topic
- @je
- 2nd Gear member
Ja het verschil is wel groot, maar dat is het verschil in bijtelling ook!
Qua geluid en zitwerk is de V60 echt op het zelfde niveau.
Zou hem alleen net iets strakker willen hebben, jammer dat mijn dealer daar niet aan mee wil werken.
En wat minder problemen
Ik hoop op een terugroep actie, dan is het probleem hopelijk echt weg.
Qua geluid en zitwerk is de V60 echt op het zelfde niveau.
Zou hem alleen net iets strakker willen hebben, jammer dat mijn dealer daar niet aan mee wil werken.
En wat minder problemen

Ik hoop op een terugroep actie, dan is het probleem hopelijk echt weg.
-
- 2nd Gear member
De PIH is gisteren weer afgeleverd.
Wat men nou exact heeft gedaan is Beesd blijft vaag. In ieder geval zijn de dames en heren van LG bezig geweest met de accu (men vervangt momenteel de complete accu niet meer, maar is over gegaan tot repareren en vervangen van componenten, indien mogelijk). Modules, connectoren, omvormer, relais, updates.......weet ik het.
Monteur in Beesd heeft drie proefritten van ca. 50 km gemaakt (accu volledig leeg gereden) en geen problemen meer geconstateerd.
We wachten het maar weer af. Geen idee hoe lang het duurt voor ik er weer vertrouwen in heb.
Wel top trouwens die VOC app, status van de auto is tot in de details te volgen.
Wat men nou exact heeft gedaan is Beesd blijft vaag. In ieder geval zijn de dames en heren van LG bezig geweest met de accu (men vervangt momenteel de complete accu niet meer, maar is over gegaan tot repareren en vervangen van componenten, indien mogelijk). Modules, connectoren, omvormer, relais, updates.......weet ik het.
Monteur in Beesd heeft drie proefritten van ca. 50 km gemaakt (accu volledig leeg gereden) en geen problemen meer geconstateerd.
We wachten het maar weer af. Geen idee hoe lang het duurt voor ik er weer vertrouwen in heb.
Wel top trouwens die VOC app, status van de auto is tot in de details te volgen.
2024 Volvo XC90 T8
2021Volvo XC40 P8
2016 Volvo XC90 T8
2014 Volvo V60 PIH
2012 Volvo V60 D2
2007 Volvo V50 2.0D Edition II
2000 Volvo V40 1.9D Europa Phase I Dark Blue
2021Volvo XC40 P8
2016 Volvo XC90 T8
2014 Volvo V60 PIH
2012 Volvo V60 D2
-
- 2nd Gear member
Dat is nou exact wat ik me al meerdere malen heb afgevraagd.vaudi schreef: Bedenk dat er nu ruim 6000 stuks in NL verkocht zijn.
2024 Volvo XC90 T8
2021Volvo XC40 P8
2016 Volvo XC90 T8
2014 Volvo V60 PIH
2012 Volvo V60 D2
2021Volvo XC40 P8
2016 Volvo XC90 T8
2014 Volvo V60 PIH
2012 Volvo V60 D2
- Superfunky
- 5th Gear member
Dat had m'n broer vrijdag ook. Auto wilde niet elektrisch rijden terwijl hij vol was en op Pure. Toen weer een stuk wel. Toen een stuk niet en laatste stukje naar huis weer wel. Hij kreeg geen meldingen. Wat was het bij jou?vaudi schreef: Hier ook.
Eerst 1 foutje, waardoor de auto niet altijd op elektrisch wilde rijden. Sinds de vervanging, werkt alles zoals het hoort en geeft het heel veel rijplezier.
-
- 5th Gear member
@SF
Als de dealer de auto uitleest, zullen er opgeslagen meldingen moeten zijn.
Bij mij betrof het een temp.meting die afweek van de standaard. Bij koude auto gelijk al een over temp. waardoor de Erad uitschakelde.
Later na een rit en een herstart was de auto opgewarmd door de diesel. Blijk reageerde de temp sensor daarop. Waarschijnlijk een slechte elektrische verbinding (soldering).
Met als gevolg dat de auto weer normaal werkte, totdat de auto weer een halve dag stil stond. Toen begon het proces weer opnieuw.
Gelukkig wel bij iedere weigering een storingsmelding.
Uiteindelijk is de energie regelaar tussen Erad <> Hybride accu gewisseld. Vanaf dat moment top.
Belangrijk: Op Hybride kan het door jouw omschreven (auto broertje) verschijnsel ook van doen hebben met de temperatuurregeling van koeling/verwarming in het hybride gebeuren.
Daartoe moet de bij verwarming altijd op automatisch staan: Menu (richtingaanwijzer handel) > Instellingen > Verwarming > Bij verwarming op Aan zetten.
Echter op Pure is dit niet van belang.
Als de dealer de auto uitleest, zullen er opgeslagen meldingen moeten zijn.
Bij mij betrof het een temp.meting die afweek van de standaard. Bij koude auto gelijk al een over temp. waardoor de Erad uitschakelde.
Later na een rit en een herstart was de auto opgewarmd door de diesel. Blijk reageerde de temp sensor daarop. Waarschijnlijk een slechte elektrische verbinding (soldering).
Met als gevolg dat de auto weer normaal werkte, totdat de auto weer een halve dag stil stond. Toen begon het proces weer opnieuw.
Gelukkig wel bij iedere weigering een storingsmelding.
Uiteindelijk is de energie regelaar tussen Erad <> Hybride accu gewisseld. Vanaf dat moment top.
Belangrijk: Op Hybride kan het door jouw omschreven (auto broertje) verschijnsel ook van doen hebben met de temperatuurregeling van koeling/verwarming in het hybride gebeuren.
Daartoe moet de bij verwarming altijd op automatisch staan: Menu (richtingaanwijzer handel) > Instellingen > Verwarming > Bij verwarming op Aan zetten.
Echter op Pure is dit niet van belang.