Pagina 9 van 12
Re: Bandenslijtage PIH
Geplaatst: 13.02.2015 - 18:10
door lint
In stadsverkeer moet je vaker optrekken en afremmen met daarnaast ook nog sportief bochtenwerk, dat vinden banden niet echt leuk.
Re: Bandenslijtage PIH
Geplaatst: 13.02.2015 - 18:25
door Paul
Ja en denk aan rotondes en bochten maken...
Re: Bandenslijtage PIH
Geplaatst: 13.02.2015 - 20:48
door jp-v60
lint schreef:
Voor een zware auto als de PIH is 36k km een redelijk normale slijtage van de banden.
Mijn vorige auto een ML 280 CDI weegt 2200 kg en heeft 260 pk 600 newton ( getunend ). Met deze deed ik 70.000 a 80.000 km met zomerbanden en 50.000 a 60.000 met winterbanden.
Re: Bandenslijtage PIH
Geplaatst: 13.02.2015 - 21:25
door s60magic
Geloof er niks van, 80.000 km
Re: Bandenslijtage PIH
Geplaatst: 13.02.2015 - 22:06
door Jaromir
Bij mijn vorige auto's keek ik toch echt vreemd op toen er bij 50k banden vervangen moesten worden, ook ik heb in t verleden al eens 80k met de banden gehaald...
Dat waren natuurlijk wel lichtigere auto's, maar ook goedkopere banden...
Het op de weg houden van de v60pih zal 1 van de grootste struikelblokken zijn op lange duur... (Gezien de onderhoud/onderdeel kosten
Re: Bandenslijtage PIH
Geplaatst: 13.02.2015 - 23:04
door Alex V70R
s60magic schreef:
Geloof er niks van, 80.000 km
Ik wel. Is sterk afhankelijk van de rijstijl, maar zoals al eerder besproken ook van het soort kilometers welke je maakt.
Mijn vader haalt eigenlijk altijd 80.000 km met zijn banden. (Meerdere v70's en meerdere Range Rovers van ruim 2600 kilo).
Ik heb persoonlijk nog nooit meer dan 30.000 km gereden met een set banden. Ook niet met een relatief lichte V50 of A3. Mijn kilometers zijn dan ook voornamelijk stadskilometers.
Ik denk wel dat de PIH een bandenvreter is. Er zijn zat verhalen bekend zoals bijvoorbeeld die van Niels waarbij men met een ongewijzigde rijstijl en soort kilometers ineens veel minder kilometers haalt met een set banden.
Re: Bandenslijtage PIH
Geplaatst: 27.03.2015 - 23:41
door Gerardhh
Mijn PiH heeft deze week de eerste beurt gehad. De voorbanden bleken nog 1 mm profiel aan de buitenkant en 0 mm aan de binnenkant te hebben na 21.000 km. Die zag ik niet helemaal aankomen, maar aan de andere kant, een zware auto icm Rica stage 2 helpen daar ook niet bij....

Nu als excuus aangegrepen om de ongebruikte Sadia wintervelgen morgen om te ruilen voor een set 19" Bor velgen en winterbanden op de 18" Ixions.
Re: Bandenslijtage PIH
Geplaatst: 28.03.2015 - 08:02
door Paul
Zo dat is wel heel weinig, kijk je zelf nooit naar je banden?
Ik had mijn winterbanden eraf en ik denk 25k meer gereden, nog 6-7mm overal.
Re: Bandenslijtage PIH
Geplaatst: 28.03.2015 - 09:39
door Gerardhh
Dat moet ik inderdaad eens vaker gaan doen zodat t allemaal veilig blijft. Het is qua km's zeker aan de lage kant. Aan de andere kant mag ik ook niet klagen omdat 60 pk (op de voorwielen) ook een heleboel plezier geeft

Re: Bandenslijtage PIH
Geplaatst: 28.03.2015 - 12:23
door Carfreak
Dan reed je op canvas zeg maar

Re: Bandenslijtage PIH
Geplaatst: 28.03.2015 - 13:32
door rsnhakan
Wij nemen de Michelin Pilot Sport 3 als zomerbanden. Lijkt mij een goede keuze nietwaar?
Re: Bandenslijtage PIH
Geplaatst: 28.03.2015 - 14:19
door RichieB
Heerlijke banden zijn dat. Maar ik deed er niet heel lang mee. 35k ofzo, maar dat komt vast door mijn rijstijl.
Re: Bandenslijtage PIH
Geplaatst: 28.03.2015 - 17:53
door Gerardhh
Carfreak schreef:
Dan reed je op canvas zeg maar
Dat zei mn dealer ook

, vandaag dus maar rustig aan van A'dam naar Leeuwarden voor het setje Bor velgen. Sta ik daar echter om 12 uur, blijk ik de beveiligingsmoer voor de velgen vergeten te zijn.......

Nog een keertje op en neer dus. Gelukkig geen klapbanden oid en inmiddels de fantastische set Bor's eronder!

Re: Bandenslijtage PIH
Geplaatst: 28.03.2015 - 18:04
door RichieB
Van die veiligheidsmoeren heb je meer last dan plezier. Die neem ik nooit meer. Je moet de sleutel ook gewoon in je auto bewaren.. maar waar lag hij nu ook alweer..)
Re: Bandenslijtage PIH
Geplaatst: 28.03.2015 - 20:14
door Paul
Plaatje?
Re: Bandenslijtage PIH
Geplaatst: 28.03.2015 - 20:37
door rsnhakan
RichieB schreef:
Heerlijke banden zijn dat. Maar ik deed er niet heel lang mee. 35k ofzo, maar dat komt vast door mijn rijstijl.
Rij je veel in de bebouwde kom? 35k is wel erg weinig. Anders neig ik zelf weer naar de Bridgestone Potenza S001. Hier hebben we meer dan 60k mee gereden.
Re: Bandenslijtage PIH
Geplaatst: 28.03.2015 - 20:40
door rsnhakan
RichieB schreef:
Van die veiligheidsmoeren heb je meer last dan plezier. Die neem ik nooit meer. Je moet de sleutel ook gewoon in je auto bewaren.. maar waar lag hij nu ook alweer..)
Wij hebben ze ook en niets meer dan lof. Verder hoeven wij ons niet zorgen te maken of we de speciale dop vergeten of niet. Is allemaal netjes geregeld!
Re: Bandenslijtage PIH
Geplaatst: 28.03.2015 - 23:13
door Gerardhh
De veiligheidsmoeren heb ik evenmin voor mijn plezier als een slot op mn voordeur. Beiden zijn alleen wel beter voor mn nachtrust.
Fotootje volgt waarschijnlijk morgen!
Re: Bandenslijtage PIH
Geplaatst: 29.03.2015 - 16:14
door RichieB
rsnhakan schreef:
Rij je veel in de bebouwde kom? 35k is wel erg weinig. Anders neig ik zelf weer naar de Bridgestone Potenza S001. Hier hebben we meer dan 60k mee gereden.
Ja, ik rij eigenlijk alleen maar in de stad. Dat zal het wel zijn.
Re: Bandenslijtage PIH
Geplaatst: 29.03.2015 - 17:02
door Carfreak
Net nog even een bandentest bekeken voor maat 18". Opvallend is dat niet de duurste merken daaruit als beste uit komen. Dunlop Sportmaxx RT scoort nr1 en Good Year Eagle F2 de 3e plek. Beide banden die je voor rond de 140 euro kunt scoren. Over slijtage wordt dan weer weinig gezegd. Alleen dat de Continental Sport Contact 5 aanzienlijk langer meegaat dan de 3.
Ben zelf in de markt voor een nwe set vandaar..