Had wat start problemen af en toe met de PiggyBack en heb deze er tussen uit gehaald en de stoute schoenen aangetrokken en bij Rica aangeklopt om er nu maar een volwaardige Volvo tune in te plaatsen.
Sinds 1 maart heb ik de Rica nu er in en heb het nodige uit geprobeerd voor zover mogelijk op de vermogensbank bij Rica gaf hij standaard tussen de 3000 Rpm en 6500 Rpm vele krommingen van vermogens af.
Op de Bank was het volwaardige niet te meten wegens de 4x4 aandrijving de vermogens worden verplaatst en heb met een ander test gezien dat de Volvo veiligheid niet volledig bloot geeft bij de eerste en tweede versnelling.
Heb nu de even mijn mijn DashCommand (bluetooth/android telefoon) het nodige getest met waarde metingen die nu wel anders zijn.
Bij 4268 Rpm geeft hij nu 479 Nw aan, in zijn eerste 2 versnellingen zit hij bij 5800 Rpm op 320 Pk in zijn derde en daarop volgende vier en vijf op 351 Pk en 436 Nw .
Ik denk dat er nog een Volvo veiligheid control mee loopt die pas bij zijn derde versnelling het volle vermogen pas afgeeft heb wel de traction control uit gezet tijdens de test.
De Geartronic is inderdaad niet stuurbaar hij schakelt gewoon over wanneer hij dit wil zo ook terug dus eigenlijk een overbodige luxe die gewoon niet werk zoals de berijder wil.
Heb er nog een logfile van gemaakt en wat plaatjes van geschoten luchtmassa meting zat aan de 18 graden Celsius is ook een redelijke temperatuur in de zomer zal dit zeker twee keer zo hoog zijn.
Ik ga ook nog kijken of er een Airbox system is voor dit type om extra inlaat druk en zo ook kortere dus koelere manier is om dit nog te verbeteren.
De Max snelheid wat ik heb getest is nu 241 op de route planner zou volgens opgaven naar de 265/270 km moeten lopen maar dat moet ik niet hier in ons kikkerland doen want dan zit ik zonder rijbewijs en auto denk ik zo want daar heeft hij denk ik wel wat langer voor nodig.
Dus de eerste Tuning was een probeersel gaf wel een wat beter gas respons maar dit is toch even wat anders hoe hij nu weg rijd van zijn plekkie met zijn mooie uitlaat roffel.
Dus ja hij is nu lekker wakker een duidelijk verschil van standaard USA software heb dit dan ook met BP 98 Ron gedaan om de beste samenstelling te kunnen testen.
Heb even wat plaatjes der bij gedaan de logfile van het geheel kan ik helaas niet plaatsen is van een Amerikaan die dit heeft ontwikkeld en werk goed.
Heb er een Bluetooth OBDII stekker gekocht
http://www.harddisk.nl/prodimg/43416-mi ... rface.html en deze app
https://play.google.com/store/apps/deta ... ashCommand voor Android.
Dus weer wat verder zal ik maar zeggen.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
S80 4.4 8 ventjes dansend voor je uit is de sound of pleasure.