Pagina 9 van 12

Volvo On Call

Geplaatst: 26.12.2021 - 11:12
door lint
Als de auto langere tijd niet gestart/gebruikt wordt dan gaat de auto in de offline modus.

Volvo On Call

Geplaatst: 26.12.2021 - 11:38
door Bart53
De auto staat nooit langer stil als een paar dagen, gisteren na een rit van 60 km gemaakt.
Auto net nog gestart, maar auto kan nu niet communiceren met app.
De app opnieuw geïnstalleerd maar geen resultaat.

Volvo On Call

Geplaatst: 26.12.2021 - 16:34
door raspaardje
Ik heb hetzelfde euvel terwijl de auto dagelijks wordt gebruikt. Ik vermoed een bug in VOC versie 5.8.1.
Standkachel is echter prima te activeren, dat is het belangrijkste nu...:)

Volvo On Call

Geplaatst: 26.12.2021 - 17:21
door Bart53
Klopt standkachel kan ik activeren in de auto, niet meer via app omdat de app op nieuw weer geïnstalleerd is.
Zag dat ik wel een bestemming naar auto kan sturen.

Volvo On Call

Geplaatst: 27.12.2021 - 16:46
door VolEmm
Hoi,

Ik heb hetzelfde probleem sinds 27-12-2021...de dealer weet van niets en de helpdesk zegt dat alles normaal zou moeten functioneren. Iemand al een oplossing?

Volvo On Call

Geplaatst: 27.12.2021 - 22:22
door peer54
Sinds het overzetten van de App van de V60 naar de V90 is de meeste informatie niet meer beschikbaar.
Geen rit en reisgegevens, geen laadgegevens, geen buitentemperatuur etc. Wel gelukkig bediening parkeerverwarming. Dealer zegt dat dit te maken heeft met Google. Komt allemaal goed oppert de dealer. Ik ben er niet blij mee.

Groet, Peer

Volvo On Call

Geplaatst: 08.01.2022 - 14:36
door johan5
Standkachel via app werkt bij mij weer in profiel -> app instellingen-> “vorige modus”

Volvo On Call

Geplaatst: 13.01.2022 - 11:03
door raspaardje
Inmiddels is mijn auto in VOC "offline", terwijl er gisteren mee gereden is.
Dus van een periode standby vanaf 17/12/2021 nu naar offline.

Naar het oude ontwerp, herinstalleren van VOC, het heeft geen verandering gebracht.

Wat nu te doen?
Hebben hier nog meer mensen (nog steeds) last van?

Volvo On Call

Geplaatst: 13.01.2022 - 15:09
door Bart53
Ook bij mijn auto is dit aan de orde, kan wel kachel instellen op app en navigatie doorsturen.
Contact gehad met Volvo specialist er zijn meer klachten.
Wachten op update 5.9 dat zou de problemen moeten oplossen volgens hun.
update 5.8.1 is er weinig veranderd alleen mijn scherm is van oranje naar grijs gegaan

Volvo On Call

Geplaatst: 13.01.2022 - 15:10
door raspaardje
Oké, dank!
Ik wacht geduldig af.

Het belangrijkste, kachel instellen en navigatie doorsturen, werkt dus nog steeds?

Volvo On Call

Geplaatst: 13.01.2022 - 22:07
door FrankM
Hmmm... Ik denk niet dat het aan de app versie ligt. Ik heb de Volvo in HomeAssistant gekoppeld staan en daarmee wordt de informatie direct van de Volvo server gehaald. En de laatste informatie is van dinsdag... Ik vermoed dat er iets bij Volvo aan de hand is op de servers.

Volvo On Call

Geplaatst: 14.01.2022 - 12:21
door Bart van Eunen
volgens mij heb ik exact hetzelfde probleem, zie post viewtopic.php?t=89277

Volvo On Call

Geplaatst: 14.01.2022 - 12:23
door raspaardje
Yep, dat lijkt hetzelfde.
Lijkt niet anders op te zitten dan afwachten voor een nieuwe versie van VOC.

Volvo On Call

Geplaatst: 14.01.2022 - 14:32
door Bart van Eunen
raspaardje schreef: 13.01.2022 - 11:03 Inmiddels is mijn auto in VOC "offline", terwijl er gisteren mee gereden is.
Dus van een periode standby vanaf 17/12/2021 nu naar offline.
lees dit nu pas en valt mij op dat exact hetzelfde is bij mij. Van bij mij stand-by van 19 dec 2021 naar offline

Volvo On Call

Geplaatst: 14.01.2022 - 14:35
door raspaardje
Even geduld dus.
Jij hebt al de bevestiging gekregen dat het niet aan de auto ligt.
En dus ligt het aan de app zelf.

Dat deze release bedroevend is moge duidelijk zijn.

Volvo On Call

Geplaatst: 14.01.2022 - 16:39
door Hans oet Twent
Wellicht overbodig.... Allen Apple users? Of ook Android users?

Hier Apple SE met software versie 15.1. Alles doet zoals het zo moeten. Enige kanttekening, gisteravond route doorzetten was een No Go. Vanochtend nieuwe poging... Niets aan de hand.
Baidewee ik rij een 2015 V70. Dus in feite ééntje van ongeveer het eerst uur met On-Call. Om het ding aan de praat te krijgen, ik kreeg geen verbinding met VOC, ongeveer 10 maanden geleden heeft hij 24 uur stroomloos moeten staan. Om daarna alles weer nieuw op te starten. Zowel VOC in de auto als de App op de IPhone.

Volvo On Call

Geplaatst: 14.01.2022 - 20:01
door E.T.
Hier hetzelfde, gisteravond kon de app geen verbinding maken met de auto, vanmorgen ging het probleemloos

Ook apple phone hier en V70 MY15

Volvo On Call

Geplaatst: 19.01.2022 - 10:30
door Bart van Eunen
Hier werkt het weer. Heeft niets te maken met de app-versie. Bij mij nog steeds app versie 5.8.2. Door op dit forum en op facebook de vraag te stellen heb ik 5 kentekens kunnen achterhalen met dezelfde problematiek. Overeenkomstig was dat het allen import auto's betrof. Heeft waarschijnlijk te maken gehad met een gewijzigde cloudinstelling / software mbt de daadwerkelijk thuismarkt van de auto. Die is waarschijnlijk abusievelijk verkeerd teruggezet, bij mij hersteld, en alles weer functioneel met app. 5.8.2. Ik krijg vanmiddag een uitgebreide terugkoppeling van de dealer. Die zal ik tevens later hier bij vermelden....

Volvo On Call

Geplaatst: 19.01.2022 - 16:27
door Bert'46
Bij mij hetzelfde probleem!
V40 CC - model 2019, de auto betreft een import exemplaar. Mijn laatste registratie is van 19 december, en meerdere keren langere afstanden gereden. VOC App gisteren opnieuw geïnstalleerd met het idee van mogelijk herstel, de versie geeft 5.8.1 aan. Ik ben dus benieuwd naar Bart van Eunen's terugkoppeling van de dealer.

Volvo On Call

Geplaatst: 19.01.2022 - 18:17
door Bart53
De app staat nu bij mij op 5.9.
Had vanmiddag de app opnieuw geïnstalleerd en
Toen werkte alles weer normaal.
Laatste was van 19 december van rit registratie.