Pagina 9 van 9

XC 70 D5 Polar+ GT gekocht

Geplaatst: 30.06.2022 - 21:34
door pbor
Was mij wel duidelijk natuurlijk, en voor een zware, vierwielaangedreven, hoog op zijn poten staande automaat is dat zeker aanvaardbaar.
Neemt niet weg dat ik met mijn ca. 45k km per jaar mij gelukkig prijs met mijn dieseltje. Waarschuwingslampje “laag brandstofniveau” ging bij mij zojuist branden na 1345 km afgelegd te hebben.

XC 70 D5 Polar+ GT gekocht

Geplaatst: 05.07.2022 - 16:34
door sanco
Dat zijn afstanden waar ik slechts van kan dromen op 1 tank, ha ha.
Hier ook zo rond de 13 a 14 km per liter, met sporadisch een uitschieter omhoog of omlaag. Ietsje zuiniger rijden kan wel, alleen houd ik het niet echt langere tijd vol, dan is de lol er voor mij een beetje van af, of er hangt een kar achter, die het gemiddelde flink omlaag trekt.
De vorige XC met FWD 2.4D , deed het gemiddeld ca 0.5 - 1.0 km per liter beter, dat is de prijs voor AWD, en ik kom vanuit de 2.0D V50 en daarvoor een Franse HDI, waarbij 17 tot 20 km per liter gangbaar waren, maar goed, dat mag en kun je niet vergelijken.
Ik vind het acceptabel, en het was bij aanschaf bekend.

XC 70 D5 Polar+ GT gekocht

Geplaatst: 05.07.2022 - 23:05
door Rene64
Ik heb bijna 4 jaar geleden nog getwijfeld aan een XC , maar ben toch blij de V70 D3 te hebben gekozen.
Ondanks de 5 cylinder en automaat "doe" ik gemiddeld 16 km per liter.
Zit best veel stadswerk bij en ik rijd ook best wel door als is het absoluut geen tesla , ook wel bekend als accu-stofzuiger, gedrag ;-)
Met een langere rit, keurig 80 cq 100, en fluwelen voet dan tik ik de 1:20 zelfs aan, maar die heerlijke roffel is te mooi om te horen, dus dat is zeldzaam 8)

XC 70 D5 Polar+ GT gekocht

Geplaatst: 14.07.2022 - 20:36
door Quota
Nou, lang gepraat als Brugman, maar geen enkele Volvo met de juiste stoelen gaat passen in het leasebudget. Alleen volelectrisch is er wat ruime in het budget te creëren.

Dan toch de twijfel, dan toch maar doorrijden, of voor bijvoorbeeld een Skoda Enyak gaan oid...

XC 70 D5 Polar+ GT gekocht

Geplaatst: 14.07.2022 - 21:31
door sbv
Mits leuke uitvoering is de Skoda geen verkeerde auto lijkt me. Als de stoelen ook goed zitten waarom niet zeker als je tot op heden weinig kosten aan de xc hebt gehad

XC 70 D5 Polar+ GT gekocht

Geplaatst: 14.07.2022 - 22:11
door Quota
sbv schreef: 14.07.2022 - 21:31 Mits leuke uitvoering is de Skoda geen verkeerde auto lijkt me. Als de stoelen ook goed zitten waarom niet zeker als je tot op heden weinig kosten aan de xc hebt gehad
Tsja die stoelen hè, dat blijft een ding, de sportstoelen zijn ruim genoeg aan de rug (ITT die van de Kia Ioniq), maar nu zit er weer aan de zijkant van de zitten een randje irritant te doen... En ook de audio (high performance nu) heeft me wel verpest. Het is ook gewoon op alle vlakken een stap terug, geen standkachel als je niet aan de lader staat, handmatige stoelen enz. Enz.

XC 70 D5 Polar+ GT gekocht

Geplaatst: 15.07.2022 - 16:13
door Quota
Hmm, vandaag in een Audi e-tron 50 quattro gezeten. Die stoelen zijn goed in te stellen en de auto is behoorlijk ruim. Okay, het is een Audi, maar omdat ie uit 2019 is, is het goedkoper te doen qua bijtelling dan een nieuwe Enyak

XC 70 D5 Polar+ GT gekocht

Geplaatst: 15.07.2022 - 19:22
door sbv
Stoelen is een persoonlijk ding. Ik vindt de stoelen in een XC70 niet lekker zitten(te vlak) maar die van xc60 bijv wel erg goed. Bij Audi/BMW/Opel bijv zijn de sportstoelen voor mij wel erg lekker. Het verlengde zitvlak is voor mij zelf erg prettig.
Audi E-Tron is echt geen verkeerde auto alleen ziet het eruit als een erg groot ding en 4% bijtelling waarschijnlijk? Kon je wel met een gebruikte auto dan of is deze "over" op het werk

XC 70 D5 Polar+ GT gekocht

Geplaatst: 15.07.2022 - 20:48
door Quota
Het is een occasion lease met 47.000 km op de teller. Of dat een probleem is, dat gaan we van HR horen. Normaal gesproken zou dat geen probleem moeten zijn, hooguit de kortere looptijd.

Als HR akkoord kan geven op de offerte dan kan ik er nog een proefrit mee maken.


I

XC 70 D5 Polar+ GT gekocht

Geplaatst: 15.07.2022 - 20:50
door Quota
Ander voordeel, als ik nu een leastermijn van 2,5 jaar kan afspreken, dan kan de opvolger gewoon een volelectrische (broer van) XC60 kan zijn

XC 70 D5 Polar+ GT gekocht

Geplaatst: 24.07.2022 - 10:58
door Bover
pbor schreef: 29.06.2022 - 20:14 Van een berekend verbruik van 13.8 ltr/km zou ik, het type band daargelaten, heel veel buikpijn krijgen. 13.8 km/ltr vind ik zelfs al vrij stevig, maar de mijne heeft dan ook geen 4wd en automaat.
heb ik ook buikpijn van maar is niet anders...door elkaar zit ik nu op 1"13 met 4500km sinds 12 juni. Op de lange baan is die stukken goedkoper..
Goh misschien ga je een beetje verdrietig worden van een andere auto...ik heb twee keer geprobeerd sinds 1994 om ander merk te rijden maar binnen een jaar weer een volvo terug.
Maar ik snap dat de huishoud portemonnee ook moet kloppen....Mijn huidig XC is eigenlijk ook geen bergauto maar ja je zit wel zeer veilig en heeft me ooit in 1995 uit de IC gehouden :) en dan wordt het volvo for life ook al is het feitelijk een iets te "dure" voiture

XC 70 D5 Polar+ GT gekocht

Geplaatst: 29.09.2022 - 10:38
door Quota
Nou, een kleine update, en met veel pijn in het hart, beide Volvo's gaan er uit. In de plaats komen een Tesla model Y Long Range, en een V40CC T3 uit 2019.

Ik ga deze auto echt missen, slaat helemaal nergens op wat er qua emotie gebeurd, het is immers maar een ding... En toch, het gemak bij de drempels, de onverzettelijkheid en het gevoel dat je alles aan kunt... En dan ook nog zo' knappe verschijning zijn... De afschrijving doet pijn (€12k over 40 maanden en 110k km) en toch denk ik dat het zo beter is. Staat voor mij wel vast dat zodra de leaseauto er uit gaat, er gewoon weer een Volvo komt. En troost voor degene die alle issues lezen over de XC60 recharge, zoek eens op een Tesla, ben nu al blij dat het een leaseauto is...

XC 70 D5 Polar+ GT gekocht

Geplaatst: 29.09.2022 - 11:04
door Bover
jeetje dat is een aanpassing....maar je houdt nog een V40 erbij. Tesla geen idee maar omstandigheden veranderen en bijbehorende keuzes...Succes ermee

XC 70 D5 Polar+ GT gekocht

Geplaatst: 29.09.2022 - 19:39
door Fredhead
Voornamelijk de afhandeling van de problemen van Tesla is nogal een dingetje...
Benieuwd naar je ervaringen! En uiteraard af en toe nog eens terug denken aan de XC70.

XC 70 D5 Polar+ GT gekocht

Geplaatst: 29.09.2022 - 20:52
door DB200
Tja, dit is toch wel een gevalletje van jammer. Maar goed, dat schrijf je zelf al. De afschrijving valt mij eerlijk gezegd reuze mee, 11 cent per kilometer of 300 euro per maand. En dat voor een zware, grote diesel. Dat is echt niet veel geld, vroeger lag de afschrijving beduidend hoger.

XC 70 D5 Polar+ GT gekocht

Geplaatst: 29.09.2022 - 22:13
door Fredhead
Dat is dan weer het voordeel van de huidige markt.
Zat van de week zelf nog te kijken naar wat mijn auto nu zou kosten maar dat verschil is best fors tegenwoordig. Ding is een paar duizend extra waard geworden in de markt.

XC 70 D5 Polar+ GT gekocht

Geplaatst: 29.09.2022 - 22:27
door Quota
DB200 schreef: 29.09.2022 - 20:52 Tja, dit is toch wel een gevalletje van jammer. Maar goed, dat schrijf je zelf al. De afschrijving valt mij eerlijk gezegd reuze mee, 11 cent per kilometer of 300 euro per maand. En dat voor een zware, grote diesel. Dat is echt niet veel geld, vroeger lag de afschrijving beduidend hoger.
Ach ja, en dat verschil leggen we nu ook toe op onze tweedehands V40...