Re: Opnieuw trillen
Geplaatst: 23.10.2019 - 14:48
Kan suggestie zijn, maar ik vond de auto met 5 personen + bagage en dakkoffer op vakantie minder trillen.
Welkom op Volvo-Forum.nl - Het forum voor alle Volvoliefhebbers
https://www.volvo-forum.nl/
..niet best dat je dealer zo reageert.bdc schreef: Ook ik word lid van de club met een V60 T8 Inscription.
Sinds levering begin april ben ik dit al aan het aankaarten bij de dealer. Die lachte het eerst weg ("ik heb er mee gereden, maar merk er niets van"), daarna was het dat de banden nog ingereden moesten worden, dan was het omdat het een sportiever onderstel was, dan lag het aan de Belgische wegen, etc. Uiteindelijk is er (ook o.w.v. een rimpel in de voorruit) een expert langs geweest in de garage. Toen bleek plots dat de dealers blijkbaar een toestel hebben om de trillingen uit te meten. Na verplicht uitmeten van de expert, zou alles binnen tolerantie zijn. Helaas krijg je daar geen rapport van te zien en moet je het maar geloven. Ze hebben dan uiteindelijk toch nog eens gebalanceerd en het was tot op een acceptabel niveau gekomen. Sindsdien trok de auto redelijk hard naar rechts. Terug naar de garage maar die merkte niets, toch hebben ze de wagen uitgelijnd en de wielen nog eens uitgebalanceerd voor de som van € 188 euro (..). Hij rijdt nu terug rechtdoor, maar het trillen is weer helemaal terug.
Bij snelheden onder de 115km/u (of boven 140) merk je er niets van, maar dan komt het plots op en is het zo fel dat het lijkt alsof de lane assist heel de tijd aan het corrigeren is. Wanneer je het stuur even loslaat zie je het ook heel duidelijk trillen aan een vrij lage frequentie.
Ik denk dat een lichte trilling in een wagen bij een bepaalde snelheid niet zo abnormaal is, maar wat ik ervaar met de V60 is zeker niet normaal. Op zelfde wegdek merkte ik bij de vorige wagens (V60 & 3x BMW 5), in de camionette of in de Lancia Delta van mijn vriendin niets. Omdat ik er zo weinig mee rijd (ik verkies voor lange afstanden momenteel de camionette), heeft de wagen nog maar net 7.000km.
Mijn vertrouwen in de garage ben ik inmiddels kwijt, daarom heb ik zonet een mailtje naar Volvo zelf gestuurd. Hopelijk komt daar alsnog een oplossing uit de bus.
Probeer je het niet voor je zelf goed te praten? Ik heb heel wat wagens gereden inclusief de nieuwe XC60 en bij goede banden en goede balancering zijn ze gewoon bij alle snelheden trillingsvrij op stukken wegdek waar de V60 trilt.Risrael schreef: Gisteren toevallig meegereden met een collega met een Skoda Kodiaq. 3x raden. Precies bij 130 km/u trillen als een gek en na 140 km/u weg en ook erg afhankelijk van wegdek.
Weet iemand eigenlijk wat er met deze gebruiker gebeurd is? Ik was benieuwd of zijn V60 nog steeds trillingvrij reed maar op de één of andere manier lijkt hij weg te zijn.....Guestuser schreef: Afgelopen woensdag zijn beide voornaven vervangen. Remschijf rechtsvoor had een kleine slingering dus ook beide remschijven zijn vervangen. Tevens is de auto opnieuw uitgelijnd.
Geen trillingen meer!
Waarom niet eerst de wielnaven laten controleren?Ben aan het overwegen, om toch over te stappen naar BMW 3serie,en de bittere pil te slikken van 15000euros waardeverlies,vanmen 8 weken oude Volvo,
maar toch, na 40 jaar Volvo,valt het me zwaar, om afscheid te nemen op zo'n manier!
Ik geloof niets van het wielnaven verhaal. Als dat zo zou zijn had Volvo al lang een terugroepactie gehad.DB200 schreef:Waarom niet eerst de wielnaven laten controleren?Ben aan het overwegen, om toch over te stappen naar BMW 3serie,en de bittere pil te slikken van 15000euros waardeverlies,vanmen 8 weken oude Volvo,
maar toch, na 40 jaar Volvo,valt het me zwaar, om afscheid te nemen op zo'n manier!
En anders een advocaat, lijkt me.
En je krijgt bij de aanschaf van die BMW de absolute zekerheid dat er niets aan mankeert?? Knap....DB200 schreef:Waarom niet eerst de wielnaven laten controleren?Ben aan het overwegen, om toch over te stappen naar BMW 3serie,en de bittere pil te slikken van 15000euros waardeverlies,vanmen 8 weken oude Volvo,
maar toch, na 40 jaar Volvo,valt het me zwaar, om afscheid te nemen op zo'n manier!
En anders een advocaat, lijkt me.
..ik vrees het ook, gecombineerd met een nogal gevoelig chassis de meest voorkomende oorzaak. Betekent niet dat kromme assen op de wagen geen trillingen zouden veroorzaken, in tegendeel zoals we in dit topic ook al hebben gezien.Risrael schreef: Kromme assen, verkeerde naven.....het zal wel.
Geloof er niets van. Waarom komt het dan elke keer terug na 4000 km. Ik blijf zeggen dat het in de combinatie velgen en banden zit.
Dit gevoel heb ik ook bij mijn dealer, ook in dezelfde volgorde onderzoek gedaan. Nu mag hij 12-11 weer terug. Maar gok dat het een verhaal wordt van meten bij de importeur (dat is tenminste wat de dealer verteld, hier lees ik dat ze het misschien ook zelf kunnen) en dat er vervolgens niets uit komt. Ik heb 3 proefritten gemaakt met 3 verschillende V60's en als die het gehad hadden, had ik de auto nooit besteld.bdc schreef: Ook ik word lid van de club met een V60 T8 Inscription.
Sinds levering begin april ben ik dit al aan het aankaarten bij de dealer. Die lachte het eerst weg ("ik heb er mee gereden, maar merk er niets van"), daarna was het dat de banden nog ingereden moesten worden, dan was het omdat het een sportiever onderstel was, dan lag het aan de Belgische wegen, etc. Uiteindelijk is er (ook o.w.v. een rimpel in de voorruit) een expert langs geweest in de garage. Toen bleek plots dat de dealers blijkbaar een toestel hebben om de trillingen uit te meten. Na verplicht uitmeten van de expert, zou alles binnen tolerantie zijn. Helaas krijg je daar geen rapport van te zien en moet je het maar geloven. Ze hebben dan uiteindelijk toch nog eens gebalanceerd en het was tot op een acceptabel niveau gekomen. Sindsdien trok de auto redelijk hard naar rechts. Terug naar de garage maar die merkte niets, toch hebben ze de wagen uitgelijnd en de wielen nog eens uitgebalanceerd voor de som van € 188 euro (..). Hij rijdt nu terug rechtdoor, maar het trillen is weer helemaal terug.
Bij snelheden onder de 115km/u (of boven 140) merk je er niets van, maar dan komt het plots op en is het zo fel dat het lijkt alsof de lane assist heel de tijd aan het corrigeren is. Wanneer je het stuur even loslaat zie je het ook heel duidelijk trillen aan een vrij lage frequentie.
Ik denk dat een lichte trilling in een wagen bij een bepaalde snelheid niet zo abnormaal is, maar wat ik ervaar met de V60 is zeker niet normaal. Op zelfde wegdek merkte ik bij de vorige wagens (V60 & 3x BMW 5), in de camionette of in de Lancia Delta van mijn vriendin niets. Omdat ik er zo weinig mee rijd (ik verkies voor lange afstanden momenteel de camionette), heeft de wagen nog maar net 7.000km.
Mijn vertrouwen in de garage ben ik inmiddels kwijt, daarom heb ik zonet een mailtje naar Volvo zelf gestuurd. Hopelijk komt daar alsnog een oplossing uit de bus.
Na lang aandringen bij de dealer heeft er een technisch specialist van de importeur met mijn auto heeft gereden. Uitkomst van de test was dat de trillingen binnen de normen vielen... Vervolgens heb ik contact gezocht met de importeur om een testrapport op te vragen maar deze kunnen/willen ze helaas niet delen.Baartje87 schreef:Dit gevoel heb ik ook bij mijn dealer, ook in dezelfde volgorde onderzoek gedaan. Nu mag hij 12-11 weer terug. Maar gok dat het een verhaal wordt van meten bij de importeur (dat is tenminste wat de dealer verteld, hier lees ik dat ze het misschien ook zelf kunnen) en dat er vervolgens niets uit komt. Ik heb 3 proefritten gemaakt met 3 verschillende V60's en als die het gehad hadden, had ik de auto nooit besteld.bdc schreef: Ook ik word lid van de club met een V60 T8 Inscription.
Sinds levering begin april ben ik dit al aan het aankaarten bij de dealer. Die lachte het eerst weg ("ik heb er mee gereden, maar merk er niets van"), daarna was het dat de banden nog ingereden moesten worden, dan was het omdat het een sportiever onderstel was, dan lag het aan de Belgische wegen, etc. Uiteindelijk is er (ook o.w.v. een rimpel in de voorruit) een expert langs geweest in de garage. Toen bleek plots dat de dealers blijkbaar een toestel hebben om de trillingen uit te meten. Na verplicht uitmeten van de expert, zou alles binnen tolerantie zijn. Helaas krijg je daar geen rapport van te zien en moet je het maar geloven. Ze hebben dan uiteindelijk toch nog eens gebalanceerd en het was tot op een acceptabel niveau gekomen. Sindsdien trok de auto redelijk hard naar rechts. Terug naar de garage maar die merkte niets, toch hebben ze de wagen uitgelijnd en de wielen nog eens uitgebalanceerd voor de som van € 188 euro (..). Hij rijdt nu terug rechtdoor, maar het trillen is weer helemaal terug.
Bij snelheden onder de 115km/u (of boven 140) merk je er niets van, maar dan komt het plots op en is het zo fel dat het lijkt alsof de lane assist heel de tijd aan het corrigeren is. Wanneer je het stuur even loslaat zie je het ook heel duidelijk trillen aan een vrij lage frequentie.
Ik denk dat een lichte trilling in een wagen bij een bepaalde snelheid niet zo abnormaal is, maar wat ik ervaar met de V60 is zeker niet normaal. Op zelfde wegdek merkte ik bij de vorige wagens (V60 & 3x BMW 5), in de camionette of in de Lancia Delta van mijn vriendin niets. Omdat ik er zo weinig mee rijd (ik verkies voor lange afstanden momenteel de camionette), heeft de wagen nog maar net 7.000km.
Mijn vertrouwen in de garage ben ik inmiddels kwijt, daarom heb ik zonet een mailtje naar Volvo zelf gestuurd. Hopelijk komt daar alsnog een oplossing uit de bus.
Overigens, afgelopen week met een aanhanger erachter gereden en dan begint de trilling al bij een lagere snelheid, 90-100 (jaja...100 is te hard:P)
Ik weet niet of Volvo of sommige dealers hier meelezen, maar wellicht dat ik ze het linkje even door ga sturen....
Meer mensen die volvo direct benaderd hebben? Zo ja, wat is de reactie en vervolg geweest?