Pagina 9 van 9

Rechtstreeks naar Noorwegen

Geplaatst: 04.09.2023 - 17:11
door V480-S60
Laten we hopen dat een andere partij wel met een waterdichte businesscase komt. HNL heeft genoeg kansen gehad maar zijn hand overspeeld. En dan het Havenschap de schuld geven terwijl HNL de afspraken niet na kwam.(Vergis je niet, ze hebben genoeg medewerking gehad van veel instanties.)

Er waren genoeg klanten, die zelfs voor de overtocht geïnvesteerd hebben in nieuwe vrachtwagens omdat ze niet meer door Duitsland hoefden.

Rechtstreeks naar Noorwegen

Geplaatst: 04.09.2023 - 17:27
door teebee
Msuidgeest schreef: 04.09.2023 - 16:14 Da's nog tot daar 'n toe maar wat doe je met je spullen? Op je nek nemen?
Op een zwembandje achter je aan ;-)

Rechtstreeks naar Noorwegen

Geplaatst: 04.09.2023 - 18:31
door Msuidgeest
Ik lees toch ook dat mensen niet naar de Duitse haven wilden? In de link naar de krant staat dat er geannuleerd werd vanwege dat men niet meer in de Eemshaven terecht kon.

Wel vreemd want hoeveel verder was dat nu helemaal? 50 km heen en terug? En dat terwijl je in Noorwegen waarschijnlijk een paar duizend kilometer zou rijden.

Rechtstreeks naar Noorwegen

Geplaatst: 04.09.2023 - 19:15
door V480-S60
Voor vrachtverkeer is een Duitse haven een stuk onvoordeliger. Voor dat "kleine" stukje Duitsland betekent dat 10 ton minder vracht meenemen per keer.

Rechtstreeks naar Noorwegen

Geplaatst: 04.09.2023 - 19:31
door Emmevi
En daar zal de basis van het bestaansrecht ook wel zitten ipv 6 maanden per jaar toeristenverkeer.

Rechtstreeks naar Noorwegen

Geplaatst: 04.09.2023 - 20:43
door Bover
mees schreef: 04.09.2023 - 17:01 En de extra gemaakte kosten declareren bij, afdeling, sub, blub....
Even zonder dollen: ik vrees zo maar dat de bemanning deze maand geen gage mag ontvangen :(
Werknemers van het failliete bedrijf hebben recht op loon vanaf de datum van het faillissement tot het einde van de opzegtermijn. Het loon wordt gegarandeerd doorbetaald door het UWV. Ook vorderingen uit achterstallig loon worden overgenomen door UWV, tot maximaal 13 weken voorafgaand aan de datum van het ontslag.

Rechtstreeks naar Noorwegen

Geplaatst: 04.09.2023 - 20:58
door mees
Uiteindelijk na enige maanden (ik ben nogal uh....) zou dat kunnen ja.
Nederlandse vlag en Nederlands bedrijf.
Hopenlijk zit er geen (buitenlandse) adder onder het zeegras.

Rechtstreeks naar Noorwegen

Geplaatst: 04.09.2023 - 21:28
door Msuidgeest
V480-S60 schreef: 04.09.2023 - 19:15 Voor vrachtverkeer is een Duitse haven een stuk onvoordeliger. Voor dat "kleine" stukje Duitsland betekent dat 10 ton minder vracht meenemen per keer.
Wie er annuleerden kwam ik niet tegen in het krantenartikel. Maar wat je schrijft klinkt logisch: 10 ton is zomaar 25% vracht.

Rechtstreeks naar Noorwegen

Geplaatst: 04.09.2023 - 21:33
door Urbexpeditie
Hoe deed men dat dan eerder?
Lijkt mij dat het met die 25% nog steeds loont ipv zelf rijden of terug naar het oude.
Dus of dat nu echt een van de factoren is....

Rechtstreeks naar Noorwegen

Geplaatst: 04.09.2023 - 21:46
door diesel01
Max terrein gewicht voor vrachtverkeer in NL 50 ton en in Dld 40, Noorwegen 42 ton, ga je met een LVZ de boot in NL op en je laat de wipkar achter in de haven van Noorwegen heb je aan de juiste kant 10ton lading staan die je anders met een extra rit had moeten doen.
De transporteur wil wel meedenken in de groene wereld, overheden zitten ze vaak dwars.

Rechtstreeks naar Noorwegen

Geplaatst: 04.09.2023 - 21:51
door V480-S60
Urbexpeditie schreef: 04.09.2023 - 21:33 Hoe deed men dat dan eerder?
Lijkt mij dat het met die 25% nog steeds loont ipv zelf rijden of terug naar het oude.
Dus of dat nu echt een van de factoren is....
Jazeker is/was dat een factor. Zeker Noordelijke transporteurs (Groningen en Friesland) trokken zich massaal terug. Er staan nu behoorlijk wat "nieuwe" combi's stil.
Duitsland is echt een NoGo Area voor combi's zwaarder dan 40 ton.

Rechtstreeks naar Noorwegen

Geplaatst: 04.09.2023 - 22:57
door Msuidgeest
Hmmm. Tijdens mijn vakantie heb ik in Duitsland overwegend 18 meter LKW's gezien terwijl in Zweden behoorlijk veel met 24 meter wordt gereden.

Rechtstreeks naar Noorwegen

Geplaatst: 05.09.2023 - 14:18
door diesel01
Dld heeft een "proef" lopen zoals dat vroeger in Scandinavië en later in NL gebeurde, op vaste trajecten mag er mee gereden worden en dan word dat langzaam uitgesmeerd over alle trajecten.
Mensen moeten wennen aan 25meter vrachtwagen.

Rechtstreeks naar Noorwegen

Geplaatst: 05.09.2023 - 15:13
door OGA244
Zweden heeft al 32mtr lange vrachtwagens..

Rechtstreeks naar Noorwegen

Geplaatst: 05.09.2023 - 15:24
door Urbexpeditie
OGA244 schreef: 05.09.2023 - 15:13 Zweden heeft al 32mtr lange vrachtwagens..
Yep. Zie ze hier geregeld rijden.

Rechtstreeks naar Noorwegen

Geplaatst: 05.09.2023 - 16:55
door Msuidgeest
Zal eens opletten, nu ben ik er nog.

Rechtstreeks naar Noorwegen

Geplaatst: 05.09.2023 - 19:07
door Bover
Msuidgeest schreef: 05.09.2023 - 16:55 Zal eens opletten, nu ben ik er nog.
Mark ze rijden daar al sinds 2010 dacht ik maar vond een artikel met Zweedse roadtrains vanaf 2012

https://truckstar.nl/zweedse-roadtrain-een-succes/