Pagina 9 van 9
V60 B4 R design MY 22 7dct - review
Geplaatst: 20.08.2025 - 16:00
door raspaardje
wasbeer2006 schreef: ↑20.08.2025 - 15:21
Eens, ik vind de ICE Audi's al jaren een soort downgrade van de duurdere modellen.
De A4 is echt een soort minder mooi gemaakte A6 en de A3 vind ik ook, geen eigen gezicht. De A5 vond ik altijd wel mooi
Zoals gezegd de A6 met schroefveren ging in een bekende bocht van A20 naar A4 bij 140 toch erg bewegen. De V60 komt pas op die grens met 155. Op dezelfde dag getest. Audi op 21" Pzero's en V60 op premacy 4's. Maar vlot stuurde de Audi echt heel leuk. Die bocht test ik alle auto en lange doordraaier met een aatal hobbels, weet je meteen alle trucken van het onderstel
Ik verwacht niet dezelfde wegligging als van de V60, als het het maar benaderd. De reviews zijn best positief en de niet performance is 115 kilo lichter door de kleinere accu. De accu van 100kw weeg 570kg de 83kw.
Welke bocht is dat..?

Die vanuit het oosten naar het zuiden (A20 -> A4 richting Beneluxtunnel) ken ik ook goed.
Idd zijn de reviews best positief met zijn achterwielaandrijving.
V60 B4 R design MY 22 7dct - review
Geplaatst: 20.08.2025 - 17:01
door diesel01
Die C9 moet ik even in het echie zien maar het lijkt idd weer een stap omhoog met materialen en afwerking.
Er is iets wat mij tegenhoud om een keer in een gebruikte A6 te gaan proefrijden. de C8 is gewoon erg mooi maar een liter op de 3k is best wel veel lijkt mij.
Alhoewel ik met mijn vorige D5 na een snelle rit Dld soms ook mocht bijvullen.
Maar goed de A6 Etron, mooie stap voorwaarts, de stap naar hybride/elektrisch is qua comfort toch wel prima gebleken.
Grappig is ook dat het bedrijfsleven elektrisch stimuleert, mijn vrouw heeft hem weleens mee naar fabrikanten en die zeggen dan gewoon plug hem hier maar aan de paal, das toch weer 70km gratis.
V60 B4 R design MY 22 7dct - review
Geplaatst: 20.08.2025 - 21:27
door wasbeer2006
raspaardje schreef: ↑20.08.2025 - 16:00
wasbeer2006 schreef: ↑20.08.2025 - 15:21
Eens, ik vind de ICE Audi's al jaren een soort downgrade van de duurdere modellen.
De A4 is echt een soort minder mooi gemaakte A6 en de A3 vind ik ook, geen eigen gezicht. De A5 vond ik altijd wel mooi
Zoals gezegd de A6 met schroefveren ging in een bekende bocht van A20 naar A4 bij 140 toch erg bewegen. De V60 komt pas op die grens met 155. Op dezelfde dag getest. Audi op 21" Pzero's en V60 op premacy 4's. Maar vlot stuurde de Audi echt heel leuk. Die bocht test ik alle auto en lange doordraaier met een aatal hobbels, weet je meteen alle trucken van het onderstel
Ik verwacht niet dezelfde wegligging als van de V60, als het het maar benaderd. De reviews zijn best positief en de niet performance is 115 kilo lichter door de kleinere accu. De accu van 100kw weeg 570kg de 83kw.
Welke bocht is dat..?

Die vanuit het oosten naar het zuiden (A20 -> A4 richting Beneluxtunnel) ken ik ook goed.
Idd zijn de reviews best positief met zijn achterwielaandrijving.
Ja die bocht 5km bij mijn huis vandaan

.
@Diesel, de grootste twijfel blijft de vakantie met een fiets achterop en afhankelijk van de bestemming een dakkoffer.
Je houding de accu tussen 10 en 80% in de praktijk kun je dus maximaal 70% van de accu gebruiken die 78kw netto heeft (83 bruto)
Dat is dus max 55kw en met 120 gebruikt de auto zonder dakkoffer en fiets tussen de 22 en 25kw. Je staat dus gewoon elke twee a twee en half uur te laden. De andere kant gisteren 1080 km vanuit Schladmin en ook 4 x 20 minuten gestopt, de hele familie naar het toilet, bakkie, een keer een broodje. Op elke parkeerplaats stond een 200kw lader vrij en laden van. 10 naar 80 duurt 21min. Dus ansich zou het niet heel veel tijd extra moeten kosten. Maarja brandstof is met een lange vakantie rit natuurlijk wel veel makkelijker.
Ik merk de laatste jaren wel dat echt doorrijden, zeker door Duitsland en Oostenrijk gewoon niet meer gaat. Franse tol en Spanje zijn de enige uitzondering