mltvolvo schreef: ↑24.05.2023 - 09:50
wasbeer2006 schreef: ↑21.05.2023 - 16:31
Als je de architectuur van de auto kent moet het later toevoegen niet heel lastig zijn.
Er is niets veranderd aan de architectuur ansich er is gewoon iets weg gelaten.
De dealer houdt vol dat BLIS achteraf niet ingebouwd kan worden.
Dat geloof ik ook wel.
Maar even wat ik denk. Volvo heeft echt niet de kabelboom of electronische architectuur aangepast. In meer begrijpend nederlands.
Er is echt niet een lay out van een printplaat aangepast.
wat wel kan is dat er onderdelen niet op die printplaat of in een module zitten en dat willen ze niet achteraf aanpassen omdat dit waarcshijnlijk veel geld en tijd kost en dat snap ik ook wel. Halve auto uit elkaar met weer kans op kraakjes en andere meldingen etc.
Bij Porsche hadden ze bv het ontbreken van een aantal chips opgelost door er dummies in te doen en later de echt en een software update te doen.
Maar dat moet wel kunnen vanuit je basis architectuur.
Alles kan achteraf maar de vraag is of je het moet willen.
En kijk vooral waarom het gaat. Wat je er dagelijks van merkt is alleen het lampje in je spiegel.
Grote dieren, mitigation en cross trafic zal in sommige gevallen en waar je woond heel intressant zijn, maar hier in de randstad met mijn gebruik komt dat nooit of heel zelden voor.
Het wordt voor sommige ook een ding om een ding. Ga van die prattige auto genieten. Ik heb bij mijn roadtrip zo genoten van al het andere en dit zijn zaken die daar niets aan toevoegen. Ga lekker rijden en genieten van het heerlijk comfort, kijk een keer wel over je schouder ook goed voor je nek ben je nog een beetje actief bezig met rijden ook