Pagina 81 van 162

Geplaatst: 24.02.2013 - 12:35
door Bluemagics
Je hebt helemaal gelijk.

Los van restwaarde twijfel ik nog omdat er geen foto's zijn van V60 in het zwart. Ben ook benieuwd hoe wit metallic live eruit ziet.

Ik ben ook benieuwd wat de inscription lakken duurder maakt. Gewoon PR of is er echt iets bijzonders aan t.o.z. van de gewone metallics? Ik zie deze vraag vaker op de forum, maar helaas staat er nooit een duidelijk antwoord bij.

Geplaatst: 24.02.2013 - 12:37
door OGA244
voor het hier "gratis" blackstone betaal je in de UK de helft van metaallak bij

Geplaatst: 24.02.2013 - 12:46
door Arnold
Wel eens gehoord: met een witte blijf je zitte.

Geplaatst: 24.02.2013 - 13:19
door Paul
Ja zeker, maar hij hoeft niet zo vaak de wasstraat in als zwarte, moet je ook even rekening mee houden met je berekening..

Geplaatst: 24.02.2013 - 14:47
door ZX10r
Onderstaande tekst stond in communicatie van Volvo:

Ten opzichte van de specificaties van de eerste lichting auto’s (MY13 Pure Limited) zijn een aantal specificaties gewijzigd, met uiteraard gevolgen voor de prijsstelling. Wanneer de V60 PHEV MY14 echter op een vergelijkbaar niveau wordt gespecificeerd als die van MY13 dan is de prijs vergelijkbaar.

Laat je dealer maar eens 2 offertes maken, een pure en en een MY14 in gelijke config en laat hem dan maar bij Volvo Nl om een verklaring vragen waarom hij klanten verkeerd heeft voorgelicht en wat hiervan de onderbouwing is.

Geplaatst: 24.02.2013 - 14:54
door EV70S
Lijkt idd een leuke vraagstelling voor dealer/importeur te worden waarbij veel afhangt van de my14 prijzen van de normale 60-serie en de landen om ons heen, tov de my13 Pure-Limited.

Geplaatst: 24.02.2013 - 15:01
door Markdj

Geplaatst: 24.02.2013 - 15:11
door Paul
Waar heb je die tekst vandaan ZX?
Ik zal inderdaad eens even twee offertes naast elkaar zetten :)

Geplaatst: 24.02.2013 - 15:52
door jdbouma
Gelukkig hebben we in Nederland subsidies!

Geplaatst: 24.02.2013 - 16:00
door MaartenS
Nu bestellen en dan pas in 2014 leveren volgens de importeur. Ik had me begin januari ingeschreven maar niets meer gehoord.
Dan kan ik zo goed voor een Audi Etron gaan die in 2014 komt.
V60 heb ik maar van mijn lijstje geschrapt.

Geplaatst: 24.02.2013 - 16:45
door Markdj
MaartenS schreef:Nu bestellen en dan pas in 2014 leveren volgens de importeur. Ik had me begin januari ingeschreven maar niets meer gehoord.
Dan kan ik zo goed voor een Audi Etron gaan die in 2014 komt.
V60 heb ik maar van mijn lijstje geschrapt.
Ook de plugin Golf komt begin 2014....

Geplaatst: 24.02.2013 - 17:26
door ZX10r
Paul schreef:Waar heb je die tekst vandaan ZX?
Ik zal inderdaad eens even twee offertes naast elkaar zetten :)
http://www.facebook.com/#!/VosAutobedrijven?fref=ts

8 feb gepost, komt uit volvo bericht richting dealers denk ik

Geplaatst: 24.02.2013 - 19:57
door Jan Hagel
EV70S schreef:Lijkt idd een leuke vraagstelling voor dealer/importeur te worden waarbij veel afhangt van de my14 prijzen van de normale 60-serie en de landen om ons heen, tov de my13 Pure-Limited.
Toch begrijp ik niet waarom de vergelijking wordt gemaakt met "gewone" 60-serie; als een gewone d5 netto 1.000 euro goedkoper wordt kun je dit niet 1 op 1 vertalen naar de plug-in. Volvo kan er voor kiezen om voor een bepaald model simpelweg met minder marge genoegen te nemen (bijvoorbeeld uit concurrentie-overwegingen met een ander merk of om de verschillende uitvoeringen (d2, d3, d5) op een bepaalde afstand van elkaar te houden. Zo mag het bekend zijn dat op de goedkoopste modellen soms slechts een paar honderd euro winst wordt gemaakt, terwijl dit op de duurdere modellen dit een paar duizend kan zijn. Ik kan me goed voorstellen dat Volvo op een d6 in Nederland (gelet op de subsidies hier) een hogere marge wil hebben (t.o.v. een gewone d5) dan in de ons omringende landen, het is toch simpelweg een commercieel bedrijf? Overigens is de netto-prijs bij ons vaak lager....... Grote probleem is hier volgens mij dat bepaalde dealers toezeggingen hebben gedaan die ze nu niet na kunnen komen. Als ik de reacties zo lees is dit bij veel d6-kopers het geval en is het geen incident. Duidelijk mag zijn dat de communicatie niet optimaal is geweest. Ben benieuwd hoe dit wordt opgelost....

Geplaatst: 24.02.2013 - 20:05
door Paul
Ik ben ook benieuwd!

Geplaatst: 24.02.2013 - 20:16
door BanRay
Ik vrees dat er niets wordt opgelost...

Geplaatst: 24.02.2013 - 20:39
door ZX10r
Jan Hagel schreef:
EV70S schreef:Lijkt idd een leuke vraagstelling voor dealer/importeur te worden waarbij veel afhangt van de my14 prijzen van de normale 60-serie en de landen om ons heen, tov de my13 Pure-Limited.
Toch begrijp ik niet waarom de vergelijking wordt gemaakt met "gewone" 60-serie; als een gewone d5 netto 1.000 euro goedkoper wordt kun je dit niet 1 op 1 vertalen naar de plug-in. Volvo kan er voor kiezen om voor een bepaald model simpelweg met minder marge genoegen te nemen (bijvoorbeeld uit concurrentie-overwegingen met een ander merk of om de verschillende uitvoeringen (d2, d3, d5) op een bepaalde afstand van elkaar te houden. Zo mag het bekend zijn dat op de goedkoopste modellen soms slechts een paar honderd euro winst wordt gemaakt, terwijl dit op de duurdere modellen dit een paar duizend kan zijn. Ik kan me goed voorstellen dat Volvo op een d6 in Nederland (gelet op de subsidies hier) een hogere marge wil hebben (t.o.v. een gewone d5) dan in de ons omringende landen, het is toch simpelweg een commercieel bedrijf? Overigens is de netto-prijs bij ons vaak lager....... Grote probleem is hier volgens mij dat bepaalde dealers toezeggingen hebben gedaan die ze nu niet na kunnen komen. Als ik de reacties zo lees is dit bij veel d6-kopers het geval en is het geen incident. Duidelijk mag zijn dat de communicatie niet optimaal is geweest. Ben benieuwd hoe dit wordt opgelost....
De vergelijking betreft het verschil tussen een D5 MY13 en MY 14 wat kost die facelift ongeveer. Als je er hier 3000 verkocht hebt zouden wij meer korting moet krijgen ;-) omdat we er meer afnemen, en niet meer moeten betalen omdat we toch al getekend hebben. Dan worden hebben we het gevoel dat we ge........ misl... etc kortom misbruik maken van de situatie en dat gaat ze reputatie schade opleveren. Kortom de communicatie en verklaring wordt wel belangrijk.

Geplaatst: 24.02.2013 - 20:40
door ZX10r
Dus allemaal je dealer aan de gang zetten met een vergelijking My13 My14

Geplaatst: 24.02.2013 - 20:51
door bart simpson
weinig zinvol, een my 2013 PIH was immers voor normale stervelingen niet te koop, het gaat dus om het verschil "niet te koop" en "wel te koop"

Geplaatst: 24.02.2013 - 20:56
door RichieB
Ik heb echt niet het eeuwige leven, Bart. En er zijn ook forumleden die MY13 in Nederland hebben gekocht. Zelf gecreëerde schaarste is geen excuus natuurlijk.

Geplaatst: 24.02.2013 - 21:00
door OGA244
Grappig, bij mijn weten moest de dealer de NAW gegevens van een klant insturen naar Volvo en die bepaalde dan of een klant al dan niet in aanmerking kwam... daar had je als dealer geen invloed op, dus gewoon een my 2013 bij een dealer kopen was zomaar geen optie.
Ieder europees land kreeg er voor zover ik weet 100 alleen Zweden kreeg er 200 van my 2013