V60 Plug-in Hybrid: drie auto's in één

Het board om te praten over zaken die exclusief voor de Plug In Hybrid Volvo's van toepassing zijn
Plaats reactie
Jan Hagel
2nd Gear member

BanRay schreef:Ik vrees dat er niets wordt opgelost...
Maar het kan toch niet zo zijn dat een dealer je een auto verkoopt en daarbij toezeggingen doet (lees : overeenkomt) en daar later eenzijdig op terugkomt?
Dan had hij/zij moeten zeggen: sorry, over een uitvoering is mij nog niets bekend, je koopt op eigen risico, mogelijk is de uitvoering niet gelijk aan my 2013 omdat 2013 een eenmalige gelimiteerde oplage is geweest. Dit hebben diverse dealers dus nagelaten. Ik vraag me overigens af of er bij de dealers iets bekend is geweest over de specificaties van my 2014, ik denk het persoonlijk niet. Dan hadden ze hier toch ook niets over moeten zeggen? Was dan de verleiding voor hen te groot? (Als de klant maar tekent, dan lossen we het later wel op?). Ik reken hier Volvo als bedrijf niets aan, die heeft, voor zover mij bekend geen toezeggingen gedaan en Volvo is ook gewoon een commercieel bedrijf waar winst gemaakt moet worden (ze zouden toch ook gek zijn als ze nu, bij zo'n grote vraag, alles weg zouden geven?). Nogmaals: de d6 my2014 is nog steeds een dijk van een (bomvolle) auto. Probleem is echter wel dat het gedrag van de dealers wel op het bedrijf Volvo Nederland zal afstralen. Immers, zou je weer een auto kopen bij een dealer die het, na eerdere toezeggingen, later volledig laat afweten? Ik betwijfel het.....
V70 2.5t momentum 2008
V60 d5 summum 2011 (polestar)
V60 d6
Op komst: xc90t8
Exit
2nd Gear member

Tja dit heeft natuurlijk een grote overlap met de al dan niet toegezegde korting die ze nu ineens weer proberen terug te trekken, zie dit onderwerp betreffende mijn dealer in Woerden:

http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=54938
alexmem
2nd Gear member

Paul schreef:Waar heb je die tekst vandaan ZX?
Ik zal inderdaad eens even twee offertes naast elkaar zetten :)
Dezelfde tekst heb ik via de dealer gekregen (top trouwens), maar over die quote heb ik me ook hooglijk verbaasd. Wie houdt wie nou voor de gek?
ZX10r
5th Gear member

Omdat we de meeste van de productie hebben gekocht moet wij de beste prijs hebben. (Punt)
Out div C30/XC70/XC60/XC60/V60CC/XC40
Out XC 70 D5 full option
Out V60 full option cosmic white inc Polestar
Out V60 MY14 Plug in hybrid inc Polestar
Out V60 MY15 Polestar full option Black
In XC40 MY22 Twin Engine black
In XC40 MY23 Twin Engine White
alexmem
2nd Gear member

Ik denk dat vraag en aanbod zo niet werkt. Dat laat mijn punt (en ook het jouwe) verder wel staan. Als je communiceert dat je beide auto's gelijk kunt configureren voor dezelfde prijs je dat ook moet (kunnen) waarmaken.
2019 Volvo Xc60 T8 Inscription; Onyx Black, Linear Lime, Audio Line, Intellisafe Pro Line, Luxury Line, Park Assist Line, Versatility Pro Line, gelaagde zijruiten, zwarte hemelbekleding, extra getint glas, achterbumper bescherming.
2014 Volvo V60 PIH; Ember black, Beechwood, Driver support line, Security line, Park Assist voor en Sunblinds.
ZX10r
5th Gear member

Het ligt hier wel iets anders, het aanbod is 6000 wij nemen er 3000. Maar wij zijn versplintert moeten een front vormen.

Hoeveel zijn er in totaal al verkocht voor MY14, het is niet zo dat het hele modeljaar al uitverkocht is ? Volvo mag blij zijn dat ze al over de helft zitten en dat de helft van kosten al gedekt is in een vroeg stadium, ook die vieren feest.
Out XC 70 D5 full option
Bluemagics
4th Gear member

Ik heb het ooit op linkedin gevraagd, maar is het geen idee om gezamenlijk een brief/e-mail te sturen naar Volvo NL? Er zijn meer dan 50 certificaat houders actief op de forum en waarschijnlijk nog een tiental die alleen meelezen (heb ik het begin ook gedaan).

Het idee kunnen we verder verspreiden vind andere social media. Ik denk dat er binnen no-time 100 certificaat houders een dergelijk e-mail willen ondertekenen.
rtino
2nd Gear member

Bluemagics schreef:Ik heb het ooit op linkedin gevraagd, maar is het geen idee om gezamenlijk een brief/e-mail te sturen naar Volvo NL? Er zijn meer dan 50 certificaat houders actief op de forum en waarschijnlijk nog een tiental die alleen meelezen (heb ik het begin ook gedaan).

Het idee kunnen we verder verspreiden vind andere social media. Ik denk dat er binnen no-time 100 certificaat houders een dergelijk e-mail willen ondertekenen.
Count me in!
YoVol
2nd Gear member

Nieuw topic starten waar mensen kunnen 'inschrijven'? En wat wordt de eis: kosteloos de Hybrid Tech line? Dan houden we deze 'negatieve' discussie uit deze. Want mensen met inhoudelijk vragen worden weggevaagd door deze subdiscussie.
2006: Seat Leon TDI Sport-up (oa. bodykit)
2010: VW Scirocco TSI R-line
2011: Opel Insignia Cosmo plus (oa. 20";)
2013: Volvo V60 D6
EV70S
3rd Gear member

Ik ben van mening dat de 'fout' niet bij de dealer of verkoper ligt, maar bij de importeur. Volvo NL heeft gecommuniceerd naar dealers (midden 2012) dat de prijs tussen de 60-65k zou komen te liggen en dat klanten qua uitvoering/uitrusting konden worden geïnformeerd conform de uitrusting van de Pure Limited tot meer bekend zou zijn.

Dat een verkoper en koper daar dus qua opties op rekenen conform voorstel van YoVol is naar mijn idee gerechtvaardigd.

Natuurlijk is het dan nog anders op gebied van de inscription lak, leder, houtafwerking etc. maar dat was al geruime tijd bekend en vertegenwoordigd ca 2000 euro wat nu 1000 euro minder kost in aanschaf. De Pure-Limited was geen 'actie-model' qua prijsstelling en zie ook geen enkele reden waarom het pakket opties nu meer geld moet kosten.

Mijn conclusie : gewoon een 'Hybride intro pakket' van maken voor 0 euro voor bestellingen van voor publicatie prijslijst, rest laten zoals het is.

Of er is toch een paar procent marge onder druk van de dealers ingebouwd in de 2014 NL prijslijst zodat de bal nu wel bij de dealer ligt die zelf korting kan/moet gaan geven als hij dit met de klant qua uitvoering heeft gecommuniceerd. In dat geval zou Volvo NL dat moeten kunnen bevestigen.
MY2014 V60 D6 Plug-in-Hybrid - Ice-White VERKOCHT
MY2012 Megane RS 265 CUP - Glacier Nacré
ZX10r
5th Gear member

Bluemagics schreef:Ik heb het ooit op linkedin gevraagd, maar is het geen idee om gezamenlijk een brief/e-mail te sturen naar Volvo NL? Er zijn meer dan 50 certificaat houders actief op de forum en waarschijnlijk nog een tiental die alleen meelezen (heb ik het begin ook gedaan).

Verenigen is een goed plan, echter negatieve publiciteit moeten we maar ff voorkomen (door druk opbouwen via social media) voor ons merk, laat ze maar met een goed voorstel / onderbouwing komen.
Out XC 70 D5 full option
Arnold
5th Gear member
Contacteer:

Vast wel iemand die dit weet: Krijgt de PIH 2014 ook de schakelpaddles aan het stuur?
2023: XC60 T8-AWD-Recharge / 2020: XC60 T8 / 2019: V90 Cross Country D5 / 2018-8: Tesla Model S 100D
2013-2018: V60 D6 PIH / 2013: XC90 D5 AWD / 2009-2013: V70 D5 / 2001-2009: meerdere V70's.
YoVol
2nd Gear member

Wat ik uit de discussies hierover heb begrepen...nee! PIH heeft een geartronic en de paddles zitten alleen op een powershift (ik hoop dat ik het fout heb).
2006: Seat Leon TDI Sport-up (oa. bodykit)
2010: VW Scirocco TSI R-line
2011: Opel Insignia Cosmo plus (oa. 20";)
2013: Volvo V60 D6
ferretje
4th Gear member

YoVol volgens mij heb je het goed.....geen paddles......maar je gaat toch met de Volvo niet roeien.... dus waarom heb je paddles nodig....
Volvo Amazon Estate 1968, Tesla Model X, Citroen 2CVSpecial Grijs (1984)
ZX10r
5th Gear member

Volgens:
https://www.media.volvocars.com/nl/enha ... iaid=47602

Schakelpeddels

Bij de versies met automatische transmissie is het driespaaksstuurwiel optioneel uitgerust met schakelpeddels om handmatig te kunnen schakelen. Vooral op bochtige wegen zorgen de schakelpeddels voor een extra dynamische rijervaring. Optioneel is stuurverwarming beschikbaar, wat zorgt voor extra comfort tijdens koude winterdagen.
Out XC 70 D5 full option
Arnold
5th Gear member
Contacteer:

ferretje, wellicht is dit ook handig?
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
2023: XC60 T8-AWD-Recharge / 2020: XC60 T8 / 2019: V90 Cross Country D5 / 2018-8: Tesla Model S 100D
2013-2018: V60 D6 PIH / 2013: XC90 D5 AWD / 2009-2013: V70 D5 / 2001-2009: meerdere V70's.
Bluemagics
4th Gear member

Eindelijk kon ik een proefrit maken in de V60 PIH. Hier volgt een review:

Afgelopen vrijdag met de dealer (Vos @ Gorinchem) gebeld en ik was benieuwd of zij de auto binnenkort in de showroom hebben. Ik kreeg te horen dat ik maandag een proefrit kan komen maken, lucky me! Meteen een vrije dag genomen en het hele weekend heb ik mij hier op verheugd.

Bij aankomst eerst 10 rondjes om de auto gelopen. Het was helaas het 2013 model, maar ik probeerde me alvast in te beelden wat de beste kleur en velgen zijn. De auto stond op winterbanden en de Njord 17" velgen, deze misstaan de auto zeker niet. Achterkant van de auto is super gaaf en de brede platte uitlaten geven het een sportief uiterlijk. De neus van de auto heb ik maar even genegeerd, want straks krijgen we een andere neus waarmee we het moeten doen.

Bagage ruimte valt tegen (door de accu's is de bodem flink verhoogd). Tenminste, als je een type bent die bijvoorbeeld een V70 als auto had. Ik had hiervoor een Alfa 159 sedan en dan ben je snel blij. Ik kan me goed voorstellen dat je meer ruimte nodig zou kunnen hebben als je bijvoorbeeld twee kinderen hebt. Die staan voor de komende twee jaar niet in de planning, daar hoef ik mij nu iig niet druk over te maken. :-)

Dan het interieur. Wat een luxe is het om achter het stuur van de V60 te mogen zitten. Zwart leren stoelen met witte stiksels geven het interieur een heel sportief karakter. Om het niet al te sportief te maken, zorgt de Artic Night Wood voor meer een luxe/klasse uitstraling. Voor het eerst dat ik hout inleg niet oubollig vind. Het enige waarmee je moet uitkijken met de Artic Night Wood zijn de krassen. Op de demo auto zag ik al heel wat kleine krasjes. Ik ben benieuwd hoe het hout na bijvoorbeeld 4 jaar eruit ziet.

De stoelen zitten heel comfortabel en bieden goede (zijdelingse) steun. Comfort & steun ga je zeker nodig hebben wanneer je de 285 paardjes gaat uitlaten. Ik ga zelf voor de sportstoelen in het 2014 model. Als deze al zo lekker zitten, hoe heerlijk gaat het dan worden in het nieuwe model?

Nu het rijden. De verkoper ging meerijden om het een en ander uit te leggen tijdens de proefrit. Aan de ene kant heel handig dat iemand alle knopjes uitlegt, omdat ik maar een halfuurtje de auto mocht proefrijden (dus onvoldoende tijd om alle knopjes zelf uit te proberen). Aan de andere kant is het jammer dat je dan de grenzen van de auto niet gaat zitten verkennen waar de verkoper bij is. :-) Relatief dus rustig en netjes gereden.

Auto was niet helemaal vol geladen. Dus in hybride modus ging de dieselmotor heel snel aan. Het schakelen tussen de diesel en elektrische motor gaat heel erg vloeiend. Als je niet op de dashboard kijkt, dan heb je het niet eens door. Wat je wel merkt, is dat je altijd genoeg power hebt. Geluid is goed geïsoleerd, hierdoor is het ook relatief rustig in de cockpit wanneer de dieselmotor aanstaat. Geluidsverschil tussen de electro en dieselmotor was hierdoor kleiner dan ik eerst had verwacht.

Nu kort over de automaat. Dit is mijn eerste ervaring in een automaat. Ik kan het dus niet vergelijken met andere auto's. Er waren wel een paar momenten waarop ik dacht, "ik zou wel anders geschakeld hebben" Vooral als je het gaspedaal los laat (bij rood stoplicht) en ineens springt het stoplicht op groen. Dan wil je doortrekken en dan hoor je dat de auto niet in de meest geweldige versnelling staat.

Stuur voelde ook goed gaan. Er was geen snelheidsafhankelijke stuurbekrachtiging in de demo auto. Stuur voelt niet zo direct aan als in de Alfa (die was "Sharp as a knife" volgens Jeremy Clarcksen), maar een stuk directer dan bijvoorbeeld de Opel Corsa die ik als leenauto heb. Dat is natuurlijk een kromme vergelijking, maar ik heb geen A4 of 3-serie bij de hand om het ermee te vergelijken. :-)

Wat ik ook getest heb is een sprint vol gas in de power modus. Wat kan ik daar over zeggen, damn... wat een power. Ik denk dat ik vaak in de verleiding ga vallen om op de "power mode" te drukken. Helemaal in de eerste weken dat ik de auto heb. Mijn vriendin was ook onder de indruk toen ze flink in haar stoel werd gedrukt. Ik ben zelf een milieu fanatiekeling en ook politiek gezien een linkse stemmer, maar er is niks mee om even 5 minuten 285 paardjes uit te laten. Af en toe mag je het kind in je zijn gang laten gaan. :)

Ik ben zelfs een audio liefhebber. Niet helemaal een audiofiel, maar toch wel iemand die om goed geluid geeft. Ik heb gevraagd of ze een auto met Premium Sound hebben in de showroom, maar helaas - die hebben ze niet. Wij hebben dus via bluetooth wat MP3-tjes gestreamd in de V60 PIH. Vaak is dat niet het hoogste kwaliteit, maar niemand had een CD-tje bij zich. Geluid was echt geweldig en meer dan ik verwachte van het standaard systeem. Wij hebben met wat trance nummers getest, maar ook met Adele (Skyfall) getest. Het laatste nummer is echt kippenvel! Ik denk dat ik de 700/800 euro aan wat anders ga spenderen dan de premium sound. (Tenzij ik een dealer vind waar ik de premium sound mag beluisteren)

Ik heb echt een geweldige dag gehad. Zowel ik als mijn vriendin hebben een goed gevoel over de auto. Enige minpuntjes zijn de bagage ruimte en misschien de automaat. Los daarvan kan ik niets noemen wat mij tegenviel. De auto is geweldig. Alles waarmee ik nog zit is: Wordt die nou Crystal White of Black Sapphire?
Exit
2nd Gear member

Hi Bluemagics

Dank je wel voor je uitgebreide review, leuk!!

Goed om te horen dat de 'standaard' audio-set al erg goed is, dan hoef ik daar niet meer over te twijfelen!

En wat betreft de kleur, ik denk dat wit wel goed bij je staat, weinigen die het rijden. je kan het hebben! Vergeet je druk te maken om die paar euro die het misschien minder oplevert over 5 jaar. Je koopt de auto om te gebruiken, nu. Niet als investering. Toch?!
TMacD
3rd Gear member

Bluemagics,

Jaloers!!!
Blij dat je zo positief bent.......
[list][*]2000 - 2005 Diverse V40's; 1 S40
[/*][*]2005 : V50 2D Momentum MY 06 - Premium Audio
[/*][*]2009 : V50 D5 - Edition 2 - Dynaudio - Sport Chassis
[/*][*]2013 : V60 D6 Plug in Hybrid|Bekleding sport leder K301|Blacksapphire metallic|Driver support, Family-line & HT line|Hemelbekleding offblack|Premium sound multimedia|Zilverkleurige roofrails
[/*][/list]
XC30
4th Gear member
Contacteer:

Leuke revieuw Bluemagics. Had de automaat geen sportstand?
Jaguar I-Pace my18
Range Rover Evoque PHEV my21
Plaats reactie

Terug naar “Plug In Hybrid Volvo's”